Değerlendirmede Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Değerlendirmede Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Gönderim Zamanı: 23-Temmuz-2010 Saat 12:44 |
Ölçme ve Değerlendirmede Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
Ölçme ve Değerlendirmede Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar Öğretmenlerin ölçme ve değerlendirme yaparken aşağıdaki noktalara dikkat etmeleri daha geçerli ve güvenilir değerlendirme yapmalarına katkı sağlayacaktır: 1. Ölçme ve değerlendirme araçları ve değerlendirme ölçütlerinin programın temel amaçlarına hizmet eder nitelikte olmalarına ve programda kazandırılması hedeflenen becerileri kapsamasına dikkat edilmelidir. 2. Öğretim programında sunulan ölçme ve değerlendirme amaçlı formlar örnek olarak sunulmuştur. Bu formların aynı şekilde kullanılması zorunlu değildir. Formlar ve formlarda yer alan ölçütler, sınıf mevcudu, çevre ve sınıf imkânları, dersin işleniş yöntemi, süre vb. faktörler göz önünde bulundurularak yeniden yapılandırılabilir. Zümre kararı ile kullanılabilir. Form kullanma şartları uygun olmayan durumlarda açık uçlu sorularla da değerlendirme yapılabilir. 3. Öğrencilerin performansına ilişkin değerlendirme sonuçları hakkında öğrencilere değerlendirme sonrasında mümkün olduğunca kısa sürede geri bildirim verilmelidir. 4. Aşağıda örnek olarak verilen genel gözlem formu öğrencilerin sınıf içi etkinliklere katılımlarını değerlendirmek amacıyla kullanılabilir. Verilen gözlem formu her kuşak için kullanılabilir. Ancak öğretmenler isterlerse her kuşağa ilişkin özel ölçütler yazarak gözlem formunu geliştirebilirler. Kılavuzda verilen gözlem formları gözden geçirilerek verilen ölçütler sadeleştirilerek zümre kararı ile kullanılabilir. 5. Kılavuzda yer alan gözlem formlarındaki ölçütler etkinliğin yıllık plana göre akışını yansıtmaktadır. Öğrenciler tarafından o etkinlikte gerçekleştirmesi beklenen tutum ve davranışların listesi niteliğindedir. Bunun için etkinlik için ayrılan süre dikkate alındığında gözlenmesi gereken ölçüt haftalık birkaç tane olacaktır. Bu da etkinliğin uyun hızda ilerlemesini ve öğrencinin eksik kaldığı noktaları tespit etmenize imkân verecektir. 6. Öğretmenler ürün dosyasını değerlendirmek için yapılmış olan dereceli puanlama anahtarlarındaki ölçütlerin (nitelikler) sayısını öğretmenler artırarak daha ayrıntılı anahtarlar düzenleyebilirler. Böylece ölçütlerin tanımları daha kısaltılmış olur ve değerlendirmede kolaylık sağlanmış olur. Ayrıca dereceli puanlama anahtarlarındaki düzeylerin sayısı da 3’ten 4’e çıkarılabilir böylece daha güvenilir bir değerlendirme yapılmış olur. 7. Öğrencilere etkinlik öncesi değerlendirmeye yönelik bilgi verilmeli, dereceli puanlama anahtarları, gözlem formları sınıf içinde panoya asılmalı veya imkânlar dâhilinde çoğaltılarak öğrencilere verilmelidir. Öğrenciden etkinlik sürecinde ne beklendiği açıklanmalıdır. 8. “İlk Adım” etkinliği için gözlem formu kullanılmayabilir. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |