![]() |
Tasarım Günlüğü |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Yazar | |
akkoyun.aleyna ![]() Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24-Eylül-2010 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 3 |
![]() ![]() ![]() Gönderim Zamanı: 26-Eylül-2010 Saat 17:49 |
güzel olmuş tebriler işe yarar yani
|
|
![]() |
|
gelisenbeyin ![]() Yönetici ![]() ![]() gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
![]() ![]() ![]() |
Slaytını paylaşsan memnun oluruz. |
|
![]() |
|
gelisenbeyin ![]() Yönetici ![]() ![]() gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
![]() ![]() ![]() |
Forumda araştırsaydın herhalde bir örneğini bulurdunuz.. http://www.gelisenbeyin.net/forum/forum_posts.asp?TID=2917 |
|
![]() |
|
yusuf60 ![]() Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 24-Eylül-2008 Konum: TOKAT Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1 |
![]() ![]() ![]() |
merhaba arkadaşlar!öncelikle emeğiniz için çok teşekkür ederim.emeğin hepsi değerlidir,öyleyken yukarıda bir günlük örneği verilmiş.bizim dersimizde yaşanmış bir günlük olsa iyi olmazmıydı?
|
|
![]() |
|
gelisenbeyin ![]() Yönetici ![]() ![]() gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
![]() ![]() ![]() |
Tasarım Günlüğü
Öğrencinin öğrenme sürecinde yaptığı arama, araştırma, sorgulama, deneme, gözlem, öneri vb. çalışmalarını yazdığı, duygu ve düşüncelerini ifade ettiği yazılı belgelerdir. Öğrenciler, tasarım sürecinde yaptıkları her çalışmayı, yaşadıklarını, duygu ve düşüncelerini tasarım günlüklerine yazarak ifade ederler. Günlüklerle etkinlik sürecini bizlere yansıtırlar. Değerlendirmeye esas ölçütlerin varlığına delil oluştururlar. Tasarım günlükleri öğrencilerin; Öz değerlendirme ve eleştirel düşüncesini ortaya koyar. Karar verme ve gözden geçirme gibi beceriler kazanmalarını sağlar. Tasarımlarının gerçekleştirilme sürecini yansıtır, bir sonraki çalışmaları için yön verir. Sınıf ortamında farkına varılamayan olumlu ve olumsuz yönlerinin gözlemlenmesine imkân verir. Ulaşılan sonucun öğrenciye ait olduğunun ispatıdır. Öğrenciler etkinlik sürecinde kaydettikleri bireysel gelişimlerini gözlemlemelerini sağlar. Ne bildikleri ve ne yapabildiklerinin farkına varılmasına yardım eder. Çalıştıkları şeylerle önceki öğrenmeleri arasında ilişki kurmasını sağlar. Bilgilerini özetler ve anlamasını sağlar, konular hakkında sorular oluşturmasına yardım eder. Bildiklerini yansıtması için öğrenciye şans verir. Düşüncelerini organize etmesine yardım eder. Disiplinler arası eğitimi destekler. Dil becerilerini geliştirir. Bireysel çalışmalarda öğrenciler süreçte tuttukları günlükleri ders saatinde sınıfla paylaşırlar. Böylece karşılaştıkları güçlüklerin veya başarılarının farkına varırlar. Tasarım Günlüğü Nasıl Olmalı? Öğrenci bir haftalık çalışma sürecinde ne yaptıysa onları tasarım günlüklerinde belgelendirmelidir (sorgulamalı, eleştirmeli, tespitte bulunmalı, beğenilerini söylemeli, başka görüşlere başvurmalı, resmetmeli, fotoğraf eklemeli vb.).Kısaca yaşadığı süreci anlatmalıdır. Öğretmenler, öğrencilerinin yazdıkları hakkında önerilerde bulunmalı, yapıcı eleştiriler yazmalı, sorular sormalı ve mümkün oldukça cesaret vermelidir. Günlük yazmada karşılaşılan en büyük problem, bazı öğrencilerin günlükleri, günlük olayları kaydetmenin basit bir şekli olarak kullanmalarıdır. Bu öğrenciler gerçek amaçtan uzaklaşarak rutin bir günlük yazmaya yönelirler. Öğretmenler öğrencileri kontrol ederek, yönlendirerek bu durumu önleyebilirler. |
|
![]() |
|
gamze4848 ![]() Yeni Üye ![]() Kayıt Tarihi: 13-Eylül-2008 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1 |
![]() ![]() ![]() |
ben bu dönem bu derse girmeye başladım.ilk etkinliklerden bahsettim çocuklara.6ve7.sınıfı idare ettim ama 8.sınıf geçen sene yaptık bunu sıkılıyoruz dedi.elimde sadece program kitabı var kaynak olarak okuldan verilen.zaten benim branşımda değil gerçekten zor duruma düştüm..burada farklı fikirler edindim ama ne kadar oyalayabilirimki öğrencileri.derse giren ve bilenler bana ne yapmam gerektiğini anlatabilirmi.okuyanların yardımcı olmasını dilerim.
|
|
![]() |
|
aysegul_arslan ![]() Yeni Üye ![]() ![]() Kayıt Tarihi: 15-Ağustos-2008 Konum: KONYA Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 7 |
![]() ![]() ![]() |
Teşekkürler,yanlız bunu öğrencilere öğretmek bayağı zor oldu.Ben 2. dönemde başladım derslere girmeye çocuklar hala günlüğü yazarken tasarımlarından bahsetmiyolardı bile.Ama çok şükür öğrendiler
![]() |
|
![]() |
|
gelisenbeyin ![]() Yönetici ![]() ![]() gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
![]() ![]() ![]() |
Tasarım günlüğü genelde tasarım günlüğü defterine yazılır. Eğer çizgisiz kağıda yazıyorsanız burada gözüktüğü gibi bir şablon içine yazsanız daha etkileyici olabilir..
![]() |
|
![]() |
Yanıt Yaz ![]() |
Sayfa 12> |
Forum Atla | Forum İzinleri ![]() Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |