gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji Tasarım > Teknoloji ve Tasarım Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kaldırın arkadaş kaldırın...

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
zaman Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 724
  Alıntı zaman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Kaldırın arkadaş kaldırın...
    Gönderim Zamanı: 22-Haziran-2012 Saat 23:15
Kaldırın arkadaş kaldırın...

6. Sınıf Düzen Kuşağı İlk Adım etkinliği 7. kazanımında diyor ki;"Nesnenin direncini arttıracak biçimler bulur" bak bak bak... Nasıl buluyor kardeşim? Öyle bir "bilgi" vermediniz ki nasıl bulacak çocuk? Fen Bilimlerinde ki "Kuvvet ve Hareket" ile Matematik alanında ki "Geometri" alanında da verilmedi o bilgi, ee nasıl buluyor kardeşim bu çocuk? Sapkın mısınız siz cinlerden mi yardım alıyorsunuz?



6. Sınıf Düzen Kuşağı Düzen Oluşturalım etkinliği 2. kazanımında diyor ki; "Belirlediği birimden oluşturacağı bütüne ilişkin deneme, araştırma çalışmalarını yapar" bak bak bak... Kardeşim siz bizi salak mı sanıyorsunuz? Bu etkinlik basbaya mühendislik bölümlerinin "Basic Design" dersinden bu yaşta ki çocuklar bunu nasıl yapıyorlar? Ne yapıyorsunuz da yaptırıyorsunuz? Siz mi yapıyorsunuz, tarif mi ediyorsunuz, işlem basamağı mı veriyorsunuz? İmkansız aga imkansız nasıl oluyor bu?



6. Sınıf Kurgu Kuşağı Düşünelim Çözelim ve Hayallerim Çizgide Saklı etkinliği kazanımlarında özetle diyor ki; "Meraklarının, hayallerinin, düşüncelerinin aslında çözüme ulaştırılması gereken birer sorun olduğunu fark eder ve çözüme ulaştırır" hoppala vallahi hoppala... Anarşist mi yetiştiriyorsunuz kardeşim siz? Bu Lütfi Asker Zadeh diye Azeri bir bilim adamı vardı, Amerikanın içine etti onun gibi mi edeceksiniz çocuklarımızı, onun düşünce deneylerini almış çocuklara yaptırmaya kalkıyorsunuz basitçe...



6. Sınıf Yapım Kuşağı etkinliklerinde özetle diyor ki; "Hayatında ki sorunların farkına varır, bu sorunları araştırır, sorunların altında yatan nedenleri sebepleri fark eder, çözüm önerileri getirir, çözüm önerilerini araştırır, v.s." ne oluyoruz yahu? Vallahi siz anarşist yetiştiriyorsunuz. Adamlara bak ya adını anmadan bir de gizleriz diye düşünmüşler Socratic Sorgulama yaptırıyorlar derslerinde...



Bu yaşta sorun morun araştıran soran sorgulayan çözüm üreten çocuk büyünce takım elbise kıravat git işe al maaşı mı yapacak? Constructivizm neyinize kardeşim sizin? Satanist misiniz?



Biz böyle sorunların farkına varıp çözüm üretmeye kalkanları engellemek için Köy Enstitülerinin içine edip kapatmadık mı? Bizden onlarca yıl sonra KIPP ile ABD'de bizim o köy enstitüleri bu dersi haftada 6 saat uyguluyor diye biz Teknoloji ve Tasarım'a göz mü yumacağız?



6. Sınıflardan kaldırın, gerekirse diğerlerinden de kaldırırız, olmazsa içeriğini adını madını değiştirir bu tehlikeli işlerin okullara girmesine engel oluruz. Bunların bugün yaptıklarını zamanında Galileo yapmadı mı? Bakın o zaman AB ne yaptı? Kellesini vurdu gitti...



Galileo ne yapmıştı?

Zamanın fizik inancına karşın (hava direncinin ihmal edilebildiği) bütün cisimlerin aynı sürede düştüğünü buldu. Galileo bulgularını bir düşünce deneyiyle pekiştirdi:

İki gülle düşünün. Adları “A” ve “H” olsun. A güllesi ağır, H güllesi hafif. Varsayalım ki Aristoteles fiziği geçerli. Bu durumda H'den önce A düşer. Şimdi A ve H güllelerini ağırlığı ihmal edilebilir bir iple bağlayalım ve bu yeni hallerine A+H adı verelim. Bu bağlı gülleleri attığımızda yavaş düşen H güllesi A'yı yavaşlatacağı için A+H'nin düşme süresi A'nın düşme süresinden uzun olacaktır. Bir yandan da A+H'nin ağırlığı A'nın ağırlığından fazla olduğu için A+H bırakıldığında A'dan daha çabuk düşer. Bir çelişki elde ettik: A+H bırakıldığında A'dan hem daha hızlı hem de daha yavaş düşer. Dolayısıyla bu düşünce deneyinde kullandığımız Aristoteles fiziği yanlış olmalı. Bu basit düşünce deneyinden çıkaracağımız sonuç A, H ve A+H güllelerinin aynı zamanda düşmesi gerektiğidir.

Galileo bu basit düşünce deneyinde kullandığı Aristoteles fiziğinden saçma bir sonuç çıkarmış, bu sayede de Aristoteles fiziğinin geçerliliğini sorgulamıştır.



Yok arkadaş yok, çok tehlikeli bunlar... Düşünce deneyi falan, düşünme becerileri diyorlar, zihinsel becerileri geliştirmek diyorlar, kaldırın arkadaş kaldırın... Bu dersi tez zamanda kaldırın... İlk iş 6. sınıflardan kaldırmak olsun. Yarın öbür gün bir tanesi çıkar okullarda bu derste Fuzzy Logic anlatır, Lütfi Asker Zadeh'i tanıtır, Schrödinger’in Kedisi'ni kavratır hele bir de yıllardır süregelen köhne düzene o yaşta uyandırırsa vay halimize... Teknoloi ve Tasarım KALDIRILACAK BAŞKA YOLU YOK!



Çoktan uyandık, uyandırdık... What is this matrix ulan? dedik Türkiye siluetine karşı... Bu saatten sonra dersi kaldırsanızda köhne düzeninize çomağı soktuk. Çıkarabilirseniz ne ala...



Can KAYPAK (Teşekkürler)

Doğru yerdesiniz...
gelisenbeyin.net'tesiniz...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz