Bir toplumun hayat tarzını, o toplumdaki çocuk yetişrme anlayışı ve yöntemleri belirler.
Çocuk; sevgi, iletişim ve oyunla büyür.
İnsan topluluğunun bulunduğu her yerde olan sevgi; ailenin olduğu gibi, toplumsal yaşamın da kaynaştırıcı gücü ve mayasıdır.
Ana-baba sevgisi, çocuk sevgisi, kardeş, arkadaş, eş sevgisi, yurt ve insanlık sevgisi, evrensel olan tek bir duygunun değişik görüntüleridir.
Okul öncesi eğitim, çocuğun doğumundan ilkokula başladığı güne kadar geçen yılları içine alan bir eğitim sürecidir.
Okul öncesi eğitim kurumları, 0-72 ay arası çocukların fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişmelerini; düznli ve sağlıklı bir ortam içinde toplumun gelenekelrini ve kültürel özelliklerini dikkate alarak yönlendirir. Ülkemizde okul öncesi eğitim kurumları, 0-36 aylık çocuklar için KREŞ, 37-60 aylık çocuklar için ANAOKULU, 61-72 aylık çocuklar için de ANASINIFLARI olarak hizmet vermektedirler.
Çocuğun havaya, suya, besine, iyi bakıma ihtiyacı olduğu kadar, karşılıklı olumlu ilişkiler sağlayacak düzenli ve sağlıklı bir toplum yaşantısına da ihtiyacı vardır.
Okul öncesi eğitim kurumları; çocukların sağlam kişilikli ve sosyal yönden uyumlu insanlar olarak yetişmelerine yardım eden temel işlevi EĞİTİM olan sosyal kuruluşlardır.
Okul öncesindeki ilk günler, aile yaşamında çıkıp toplumsal yaşama katılan çocuklar için çok önemlidir.
Okul öncesi eğitim süreci içinde çocuk, kendi kendini yönetebilmeyi; seçme, karar verme gibi birtakım sorumlulukları, temel davranışları ve alışkanlıkları kazanabilmektir.
0-6 yaş arası, çocuğun gelişiminin hızla yönlendiği kritik yıllardır. Bu yıllarda temeli atılan beden sağlığı ve kişilik yapısı, çocuğun ileri yaşlardaki gelişimini olumlu yönde etkileyevektir.
Okul öncesi eğitim kurumları, çocuğu genel kültür değerlerine duyarlı sosyal bir ortam içinde eğiterek, toplumun kültür değerlerinin özümlenmesinde yardımcı olur.
Çocuklarımıza Atatürk, Millet, Vatan, Bayrak sevgisini de kazandırma amacını taşıyan okul öncesi eğitim kurumları, her fırsattan faydalanarak, onların milli, manevi, ahlaki, kültürel ve insani değerlere bağlılığının gelişmesine yardımcı olur.
Her çocuk, kişiliğinin gelişimi için okul öncesi eğitim sürecinden mutlaka yararlandırılmalıdır.
|