Değişken olmayan şekiller ve üç boyutlu şekilleri (derinlik,
yükseklik, genişlik):
Daire (Silindir, kapalı silindir)
Kare (küp, profil)
Eşit kenarlı beşgen, altıgen, yedigen, sekizgen... (Yüksekliği, eşit
kenar uzunluklarına eşit olan pirizmalar ve profiller)
eşkenar üçgen (Profiller, kapalı profiller,)
Dikkat; tüm kenar ölçütler eşit olursa sorun çıkmaz.
Peki Neden Değişken Olmayan Şekil? Değişken olsa olmaz mı?
Değişken olmayan simetrik birimlerden meydana gelen şekiller daha
fazla sonsuz çoğalabilir niteliklerde ve niceliklerde olabildiği için.
Değişken asimetrik şekillerde bunu yakalayabilirmiyiz. Yakalarız ama
öğrencileri çok zorlar. Değişken birimlerle özgün çoğalabilir nitelik
ve nicelikte öğrenci bütünlük oluşturabiliyorsa bu tür şekilleride
kullanabilirler. Yani yamuktanda sonsuz çoğalabilir şekiller
oluşturabiliriz.
Düzen Kuşağı etkinliklerine alternatif etkinlikler hazırlanmalı veya
hazırlamalıyız. Etkinlikler bazı biçimsel yaklaşımları, özgürlükleri
ve özgün ifadeleri kısıtlamamalı.
Neden sonsuz çoğalabilir soyut biçimli şekil olmasını istiyoruz?
Çünkü; biz Teknoloji ve Tasarım dersinde el becerinden daha çok
öğrencilerimizin yaşayarak düşüncelerinde objektif ve sınırsız
düşünebilme yaklaşımlarını geliştirmeye çalışıyoruz. Bunuda mevzubahis
bu tür etkinlikleri kullanarak yapıyoruz. Amaç sergiye güzel iş
çıkarmak değil, Teknoloji ve Tasarım Dersi Amaçları doğrultusunda
öğrencilerimizi düşünce bazında hayata hazırlamak.
Biliyorsunuz işsizlik çok, fakat iş üreten yok. Peki bunu sağlayacak
eğitim anlayışı ne olmalıdır.
İşte bizim dersimiz sadece ülkemizin değil dünyanın ihtiyaçları nedeni
ile hazırlanmış yapılandırıcı eğitim sisteminin temel dersidir.
İnsanlar araştırmayı,öğrenmeyi, bulmayı, üretmeyi ve tanıtmayı
öğrenmesi ve bilmesi gerekir.
Teknoloji ve Tasarım dersini tüm öğretmenler, öğrenciler, veliler,
idareciler ve yetkililer önemseyip, ciddi katkılar sağlandığı kadar
ülkemizin özgün, üretken insanları çoğalabilir. %100 Türk olan bu
program geliştirilerek 4. ve 5. sınıflarada uygulanmalı ve uygulama
esaslarının yerine getirilmesi için öğretmen atama ve norm
hesaplamaları gereği kadar önemsenerek yapılmalıdır.
Her ilçeye ve bölgeye kütüphaneler gibi Bilim ve Teknik Proje Üretim
Merkezleri mutlaka kurulmalıdır.
Değişkenliği olmayan geometrik şekillerin resimli görünümleri için linke tıklayınız...
http://www.gelisenbeyin.net/degiskenligi-olmayan-geometrik-sekiller.html - http://www.gelisenbeyin.net/degiskenligi-olmayan-geometrik-sekiller.html
|