Teknoloji ve Tasarım dersinin iki temel amacı vardır. İlki hayat boyu
öğrenen, öğrendiğini uygulayabilen, teknoloji ve tasarım süreçlerini hem
kendisi hem de yaşadığı toplum yararına kullanabilen bireyler
yetiştirmek; ikincisi ise teknoloji ve tasarım sürecini anlayabilen,
yorumlayabilen, yönetebilen ve değerlendirebilen teknoloji ve tasarım
okuryazarı bireyler yetiştirmektir.
Bu çerçevede, Teknoloji ve Tasarım derslerini tamamlamış bireylerin
çevresindeki nesne, olay ve olguları analitik bir bakış açısıyla
gözlemleyip yorumlayabilen, problemleri tanımlayıp yaratıcı ve özgün
alternatif öneriler geliştirebilen ve bu öneriler arasında değerlendirme
yapmak suretiyle en uygununa karar verebilen bireyler olarak yetişmesi
amaçlanmaktadır.
Ayrıca teknoloji ve tasarım ikilisinin hayatın günlük akışına sağladığı
katkıların yanında negatif etkilerinin de var olduğunu bilen, yaptığı
teknoloji ve tasarım ürünlerinde negatif etkileri en aza indirmesi
gerektiği bilincine sahip, teknoloji ve tasarım uygulamalarında etik
kurallara ilişkin farkındalığı kazanmış bireyler yetiştirmek de
hedeflenmiştir.
Bu bireylerin gözlemleyen, inceleyen, çevresine duyarlı, insan
hayatını etkileyen problemler karşısında kendisini sorumlu hisseden,
analitik düşünce sistematiğini kullanarak bu sorunlara yenilikçi ve
özgün çözümler önerebilen, öz güvenli ve birlikte çalışabilme becerisine
sahip olması beklenir.
Bunun dışında öğrencilere;
• Teknoloji geliştirme süreci ile ilgili temel bilgiler kazandırmak,
• Tasarım kavramı, türleri ve süreci ile
ilgili temel bilgiler kazandırmak,
• Günlük hayatta karşılaştıkları problemlerin çözümüne ilişkin
sorumluluk almalarını ve bu problemlerin çözümünde teknoloji geliştirme
süreçlerini ve tasarım becerilerini kullanmalarını sağlamak,
• Tasarımcıların uyguladığı problem belirleme ve şartlara göre en uygun
çözüm önerisi geliştirme süreçlerini anlamalarına yardımcı olmak,
• Sosyal becerilerin (iş birliği, iletişim becerileri, başkalarının
fikirlerine saygı gösterme, grup ortamında kendi fikrini verilerle
destekleyebilme, eleştiriyi olgunlukla karşılama vb.) gelişmesine
yardımcı olmak,
• Teknoloji ve tasarım bilgi birikiminin; toplum, ekonomi ve doğal
kaynaklara ilişkin sürdürülebilir kalkınma konularındaki etkisinin
farkına varmalarına yardımcı olmak,
• Karşılaşılan problemlere geri dönüştürülebilir veya atık malzemeler
kullanarak bilimsel yöntemlerle ve teknoloji tasarım süreçleriyle çözüm
sağlanabileceğini kavratmak,
• Birey, çevre, toplum ve teknoloji arasındaki etkileşimi fark ettirmek,
• Kapasiteleri konusunda bilinç kazandırmak ve öğrencilerde farkındalık
oluşturmak,
• Problem tanımlama, çözme ve uygulama
becerileri geliştirmesinde yardımcı olmak,
• Görselleştirme becerisi kazandırmak,
• Özgür, özgün ve yenilikçi düşünme becerileri kazandırmak,
• Teknoloji okuryazarı bireyler yetiştirmek,
• Teknoloji ve tasarım ile ilgili kariyer bilinci kazandırmak,
•
Teknoloji ve tasarım süreçlerinde iş
güvenliği önlemlerinin önemini fark ettirmek,
• Doğal ve beşerî bilimlere ilişkin merak uyandırarak ve tutum
geliştirerek elde edilecek bilgilerin tasarım yoluyla
ürünleştirilebileceği konusunda bilinç kazandırmak,
• Farklı teknolojik alanlardaki (enerji, ulaşım, bilişim vb.)
ilerlemelerin kökeni ve geleceği konusunda bilgi edindirmek,
• Bilimsel bilgi ve teknolojinin yaratıcı düşünme sistematiği ile
yenilikçi (inovatif) ürünlere dönüşmesi konusunda katkı sağlamak,
• Buluş, icat, keşif, bilim, teknik, endüstri gibi kavramlar konusunda
bilgi edindirmek, • Özgün fikirlerin değeri ve fikrî hakların
korunmasının teknolojik ilerlemeye katkısının bilincini kazandırmak
amaçlanmıştır.
Teknoloji ve Tasarım Uygulamaları Keyfi Olamaz / Teknoloji ve Tasarım Başarılı Olmak / Dersime Dokunma! / “Gelişen Beyin” Yenilikçilik Ödüllerinde…