Yıllık Plan Nasıl Yapılır |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Yıllık Plan Nasıl Yapılır Gönderim Zamanı: 19-Temmuz-2010 Saat 12:26 |
ATATÜRKÇÜLÜK KONLARININ ÜNİTELERE DAĞILIMI
2488 SAYILI TEBLİĞLER DERGİSİ’NDE YAYINLANAN ATATÜRKÇÜLÜK KONLARININ ÜNİTELERE DAĞILIMI KONULAR ATATÜRK'ÜN HAYATI * Öğrenim hayatı * Askerlik hayatı * Siyasi hayatı HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk'ün hayatıyla ilgili olguları kavrayabilme Davranışlar: 1. Atatürk'ün öğrenim hayatıyla ilgili olguları açıklama. 2. Atatürk'ün askerlik hayatıyla ilgili olguları açıklama. 3. Atatürk'ün siyasi hayatıyla ilgili olguları açıklama AÇIKLAMALAR Öğretim programının "Mustafa Kemal'in Hayatı" bölümünün alt başlıkları. "A. Atatürk'ün Hayatı", "B. Atatürk'ün Kişiliği ve Özellikleri" olarak düzenlenecek, bu hedef ve davranışlar "Atatürk'ün Hayatı" konusunda kazandırılacaktır. "Öğrenim hayatı" işlenirken, Atatürk'ün bitirdiği okullarda aldığı eğitimin onun üzerindeki etkilerinden söz edilmelidir. "Askerlik hayatı" işlenirken, Atatürk'ün Trablusgarp ve Birinci Dünya savaşlarındaki başarıları üzerinde durulmalı, Kurtuluş Savaşı'nın başkumandanı olduğu belirtilmelidir. "Siyasi hayatı" işlenirken, Atatürk'ün siyasi yönünün Kurtuluş Savaşı'nın hazırlık döneminde ön plana çıktığı; Temsil Heyeti Başkanı, TBMM Başkanı ve Cumhurbaşkanı olarak siyasi hayatını sürdürdüğü belirtilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR ATATÜRK'ÜN KİŞİLİĞİ VE ÖZELLİKLERİ * Vatan ve Millet sevgisi * Mantıklı ve gerçekçi oluşu * Yaratıcı düşüncesi * İdealist oluşu * İleri görüşlülüğü * Önder oluşu * İnkılapçılığı * Birleştirme ve bütünleştirme gücü HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk'ün kişiliğini ve özelliklerini analiz edebilme. Davranışlar: 1. Atatürk'ün kişiliğini ve özelliklerini örneklerle açıklama. 2. Atatürk'ün kişiliği ile hayatındaki olgular arasındaki ilişkileri kurma AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar. "Mustafa Kemal'in Hayatı" bölümünde "Atatürk'ün kişiliği ve özellikleri" başlığı altında ele alınarak kazandırılacaktır. Atatürk'ün kişiliği ve özellikleri örneklerle açıklanmalı, konular Atatürk'ün görüşleri ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR ATATÜRK'ÜN DÜŞÜNCE SİSTEMİNİN OLUŞUMUNU HAZIRLAYAN ETKENLER * Aile çevresi ve öğrenim hayatı * 20. Yüzyılın başlarında Osmanlı Devleti'nin içinde bulunduğu durum Siyasi durum Ekonomik durum Sosyal ve kültürel durum Askeri durum * Bağımsızlık ihtiyacı HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunu hazırlayan etkenleri kavrayabilme Davranışlar: 1. Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda, ailesinin ve öğrenim hayatının etkisini açıklama. 2. Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda, Osmanlı Devleti'nin içinde bulunduğu siyasi, ekonomik, sosyal, kültürel ve askeri durumunun etkisini açıklama. 3. Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda, Avrupa'da meydana gelen gelişme ve değişmelerin etkisini açıklama. 4. Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda, yerli ve yabancı düşünürlerin etkisini açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk'ün Düşünce Sisteminin Oluşumunu Hazırlayan Etkenler" başlığı altında kazandırılacaktır. Konu işlenirken: Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda, aile çevresinin öğrenin hayatının, öğretmenlerin etkileri belirtilmeli; yerli ve yabancı düşünürlerin, Fransız İhtilali ile ortaya çıkan fikirlerin, Avrupa'da bilim ve teknik alanında meydana gelen gelişmelerin etkileri üzerinde durulmalıdır. Ayrıca Osmanlı Devleti'ni çöküşten kurtarmak için yapılan ıslahatın ve ortaya çıkan düşünce akımlarının (Osmanlıcılık, İslamcılık, Türkçülük, Batıcılık) da Atatürk'ün düşünce sisteminin oluşumunda etkili olduğu belirtilmelidir. Atatürk'ün, ülkenin içinde bulunduğu durumları kurtarılması için çözüm yolları aradığı ve Birini Dünya Savaşı'nın sonunda vatanın bütünlüğü ile milletin bağımsızlığının tehlikeye düşmesi üzerine harekete geçtiği ve millet düşüncesini esas aldığı, hedefinin millet egemenliğine dayanan bir milli devlet kurmak olduğu açıklanmalıdır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCE SİSTEMİ HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürkçü düşünce sistemini kavrayabilme Davranışlar: 1. Atatürkçü düşünce sisteminde yer alan ana düşünceleri söyleme 2. Atatürkçü düşünce sisteminde yer alan ana düşünceleri açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürkçü Düşünce Sistemi" başlığı altında kazandırılacaktır. Konu işlenirken; Türk milletinin bu gün ve gelecekte tam bağımsızlığa, huzur ve refaha sahip olmasının, devlet yönetiminde millet egemenliğinin esas alınmasının aklın ve bilimin rehberliğinde Türk Kültürünün çağdaş uygarlık düzeyi üzerine çıkarılmasının Atatürkçü düşünce sisteminde yer alana ana düşünceler olduğu belirtilmeli ve açıklanmalıdır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Atatürkçülüğün tanımı ve önemi HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürkçülüğün önemini değerlendirebilme. Davranışlar: 1. Atatürkçülüğün, Türkiye Cumhuriyeti Devleti için önemini açıklama. 2. Atatürkçülüğün, Türk milleti için bir çağdaşlaşma modeli olduğunu açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürkçü Düşünce Sistemi" başlığı altında kazandırılacaktır. Konu işlenirken; Atatürkçülüğün, Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin temeli ve aynı zamanda bir çağdaşlaşma modeli olduğu örneklerle açıklanmalıdır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Atatürkçülüğün nitelikleri Türk milletinin ihtiyaçlarından doğmuştur. Temelinde milli kültürümüz ve evrensel değerler vardır. Akla ve bilime dayanır. Bir bütündür. Yabancı siyasal akımlardan ve ideolojilerden kaynaklanmış değildir. Atatürk'e özgüdür. HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürkçülüğün niteliklerini analiz edebilme Davranışlar 1. Atatürkçülüğün niteliklerini açıklama. 2. Atatürkçülük ile akılcılık ve bilimsellik arasındaki ilişkileri kurma AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürkçü Düşünce Sistemi" başlığı altında kazandırılacaktır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCEDE YER ALAN TEMEL FİKİRLERİ KAPSAYAN BAZI KONULAR * Kadının Türk toplumundaki yeri, Türk kadın hakları Sosyal hakları Siyasal hakları HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Türk kadının sosyal ve siyasal haklarını değerlendirebilme Davranışlar: 1. Türk kadınlarının Atatürk döneminde elde ettiği sosyal ve siyasi hakları açıklama. 2. Türk kadınlarının Atatürk döneminde elde ettiği hakları önceki dönemlerle karşılaştırma 3. Türk kadınlarının Atatürk döneminde elde ettiği hakların Türk toplumunun çağdaşlaşmasındaki önemini açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Cumhuriyet Dönemi" bölümünde yer alan "Toplumsal Yaşayışın Düzenlenmesi" konusunda kazandırılacaktır. Konu işlenirken Türk kadınının söz konusu hakları birçok Avrupa ülkesinden daha önce almış olduğu örnekler verilerek açıklanacaktır. HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk'ün çağdaşlaşma konusundaki düşüncelerini değerlendirebilme Davranışlar: 1. Atatürk'ün kişiliğinin Türk toplumunun çağdaşlaşmasındaki önemini açıklama. 2. Atatürk'ün çağdaşlaşma konusundaki düşüncelerini açıklama. 3. Türk toplumu için çağdaşlaşmanın önemini açıklama AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Cumhuriyet Dönemi" bölümünde "Çağdaşlaşma" başlığı altında ilk konu olarak ele alınıp kazandırılacaktır. Konu, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Milli tarih Türk tarihinin köklü ve zengin oluşu Medeni ve birleştirici tarih görüşü HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk'ün milli tarihimize verdiği önemi değerlendirebilme Davranışlar: 1. Atatürk'ün Türk tarih ile ilgili yaptığı/ yaptırdığı çalışmaları açıklama. 2. Cumhuriyetten önceki tarih anlayışıyla, Atatürk dönemindeki tarih anlayışını karşılaştırma AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Cumhuriyet Dönemi" bölümünde yer alan "Eğitim ve Kültür Alanında İnkılap Hareketleri" konusunda kazandırılacaktır. Konu, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Milli eğitim Eğitim politikası Milli olmalı, çağdaş olmalı, Laik olmalı HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk'ün milli eğitimle ilgili görüşlerini kavrayabilme Davranışlar: 1. Atatürk döneminde eğitimin dayandığı esasları açıklama 2. Atatürk'ün milli eğitimle ilgili görüşlerini açıklama AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Cumhuriyet Dönemi" bölümünde yer alan "Eğitim ve Kültür Alanında İnkılap Hareketleri" konusunda kazandırılacaktır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR ATATÜRK İLKELERİ * Atatürk ilkelerinin amacı HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk ilkelerinin amacını analiz edebilme Davranışlar: 1. Atatürk ilkeleri ile Türk toplumunun çağdaşlaşması arasındaki ilişkileri bulma 2. Atatürk ilkeleri ile Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin gelişmesi arasındaki ilişkileri bulma AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk İlkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. Konu işlenirken; Atatürk ilkelerinin amacının, Türk toplumunu aklın ve bilimin öncülüğünde çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkarmak, milli kültür değerlerimizi geliştirmek, milli birlik ve beraberlik içerisinde onurlu ve mutlu bir şekilde yaşatmak ve ayrıca güçlü bir Türkiye meydana getirmek olduğu açıklanmalıdır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Atatürk ilkelerinin ortak özellikleri Türk toplumunun ihtiyaçlarından doğmuştur. Bir bütün oluşturmaktadır. Dinamik bir yapıya sahiptir. Türk toplumunun çağdaşlaşmasını amaçlamaktadır. HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk ilkelerinin ortak özelliklerini kavrayabilme Davranışlar: 1. Atatürk ilkelerinin ortak özelliklerini açıklama. 2. Atatürk ilkeleri ile Atatürkçü düşünce sistemi arasındaki ilişkileri açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk İlkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. Konu işlenirken; Atatürk ilkeleri ile Atatürkçü düşünce sistemi arasındaki ilişkiler de örneklerle açıklanmalıdır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Atatürk ilke ve inkılaplarının dayandığı esaslar Milli tarih bilinci Vatan ve millet sevgisi, Milli dil, Bağımsızlık ve özgürlük, Milli egemenlik, Milli kültür, Çağdaşlaşma ideali Türk Milleti bilinci, Vatanın bütünlüğü, milli birlik ve beraberlik HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk ilke ve inkılaplarının dayandığı esasları analiz edebilme Davranışlar: 1. Atatürk ilke ve inkılaplarının dayandığı esasların neler olduğunu açıklama. 2. Atatürk ilke ve inkılaplarının dayandığı esasların önemini açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk ilkeleri" bölümünde "Atatürk İlkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Cumhuriyetçilik ilkesi Cumhuriyetin tanımı, Cumhuriyetçilik ilkesinin dayandığı esaslar Devlet ve yönetim şekli olması, Egemenliğin millete ait olması, Halkın kendi kendini yönetmesi, Meclisin varlığının önemli olması, demokrasiyi esas alması HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Cumhuriyetçilik ilkesini analiz edebilme Davranışlar: 1. Cumhuriyetçilik ilkesinin dayandığı esasları açıklama. 2. Cumhuriyetçilik ilkesi ile demokrasi arasındaki ilişkileri açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk İlkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Türkiye Cumhuriyeti'nin nitelikleri Gücünü milletten alması, İnsan haklarına saygılı olması, Atatürk milliyetçiliğine bağlı olması, Demokratik olması Laik olması, Sosyal bir hukuk devleti olması, Milli ve üniter bir devlet olması HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Türkiye Cumhuriyeti'nin niteliklerini analiz edebilme Davranışlar: 1. Türkiye Cumhuriyeti'nin niteliklerini sıralama. 2. Türkiye Cumhuriyeti'nin niteliklerini açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk İlkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. Ayrıca Türkiye Cumhuriyeti'nin bu niteliklerinin değiştirilemeyeceği de vurgulanmalıdır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Cumhuriyetçiliğin Türk toplumuna sağladığı faydalar Devlet ve vatandaş ilişkilerini en iyi şekilde düzenlemesi, Milletin devlet yönetiminde söz sahibi olması, Vatandaşların hak, hürriyet ve görevlerini en iyi şekilde düzenlemesi HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Cumhuriyet yönetiminin Türk toplumuna sağladığı faydaları değerlendirebilme Davranışlar: 1. Cumhuriyet yönetiminin diğer yönetimlerden farklı olan yanlarını açıklama. 2. Cumhuriyet yönetiminin Türk toplumuna sağladığı faydaları örneklerle açıklama AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır. Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Türkiye Cumhuriyetinin Türk gençliğine emanet edilmesi, Gençliğin güç kaynağı olması, Türk gençliğinin görevleri HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk'ün, Türkiye Cumhuriyeti'nin Türk gençliğine emanet ettiğini kavrayabilme. Davranışlar: 1. Türk gençliğinin, Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görevlerini açıklama. 2. Atatürk'ün, Türk gençliğiyle ilgili sözlerin- den örnekler verme AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konu işlenirken; Atatürk'ün Gençliğe Hitabesi'nden yararlanılarak Türk gençliğinin görevleri vurgulanmalıdır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Cumhuriyet yönetimine yönelik iç ve dış tehdit HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Cumhuriyet yönetimine yönelik iç ve dış tehditleri kavrayabilme Davranışlar: 1. Cumhuriyet yönetimini hedef alan tehditlerin neler olduğunu açıklama. 2. Cumhuriyet yönetimini hedefleyen tehditlere karşı Türk vatandaşlarına düşen görevlerin neler olduğunu açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konu işlenirken; Cumhuriyet yönetimini hedefleyen tehditlere örnekler verilmeli, Türkiye Cumhuriyeti'ni korumanın milli bir görev olduğu vurgulanmalı, Atatürk'ün Türkiye Cumhuriyeti'nin sonsuza kadar yaşatılmasını istediği belirtilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Milliyetçilik ilkesi Atatürk milliyetçiliğinin dayandığı esaslar HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Milliyetçilik ilkesini analiz edebilme. Davranışlar: 1. Milliyetçilik ilkesinin niteliklerini açıklama. 2. Anayasada yer alan Türk vatandaşlığı anlayışı ile Atatürk milliyetçiliği arasındaki ilişkiyi açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Milli birlik ve beraberliğin anlamı Milli birlik ve beraberliğin; Sosyal gücün gelişmesine katkısı, Siyasi gücün gelişmesine katkısı, Askeri gücün gelişmesine katkısı, Ekonomik ve teknolojik gücün gelişmesine katkısı HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Milli birlik ve beraberliğin anlamını analiz edebilme Davranışlar: 1. Milli birlik ve beraberliğin Türk toplumuna sağladığı yararları örneklerle açıklama. 2. Milli birlik ve beraberliğin milli güç öğeleriyle ilişkisini açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Milli birlik ve beraberliği güçlendiren unsurlar Milli eğitim, Milli kültür, Dil, tarih, kültür ve ülkü birliği, Misak-ı Milli Türklük şuuru, Manevi değerler HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Milli birlik ve beraberliği güçlendiren unsurları kavrayabilme Davranışlar: 1. Milli birlik ve beraberliği güçlendiren unsurları sıralama. 2. Milli birlik ve beraberliği güçlendiren unsurları açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Atatürk milliyetçiliğinin Türk toplumuna sağladığı faydalar Kurtuluş Savaşı'nın kazanılmasındaki etkisi Türk inkılabının başarıya ulaşmasındaki etkisi Milli kültürün gelişmesine katkısı Çağdaş uygarlık yolunda ilerleme ve gelişmeye katkısı HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk milliyetçiliğinin Türk toplumuna sağladığı faydaları değerlendirebilme. Davranışlar: 1. Atatürk milliyetçiliğiyle milli kültürün gelişmesi arasındaki ilişkiyi açıklama. 2. Atatürk milliyetçiliğiyle çağdaşlaşmak arasındaki ilişkiyi açıklama. 3. Atatürk milliyetçiliğinin Türk toplumuna sağladığı faydaları örneklerle açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Halkçılık ilkesi Halkçılık ilkesinin dayandığı esaslar Milli egemenliğin ve demokrasinin dayanağı olarak halkçılık Halkçılık ilkesinin gerektirdiği ekonomik haklar ve görevler HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Halkçılık ilkesini analiz edebilme Davranışlar: 1. Halkçılık ilkesinin dayandığı esasları açıklama. 2. Halkçılık ilkesi doğrultusunda devlete ve bireylere düşen görevleri ayırt etme. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Halkçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı faydalar Kanun önünde eşitlik, Devlet hizmetlerinin yurdun her tarafına götürülmesi Herkesin devlet yönetiminde söz sahibi olması, Hak arama yollarının herkese açık olması HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Halkçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı faydaları değerlendirebilme Davranışlar: 1. Halkçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı faydaları açıklama. 2. Halkçılık ilkesi ile demokrasi arasındaki ilişkiyi açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Devletçilik ilkesi Devlet tanımı, Atatürkçü düşüncede devlet ve fert ilişkileri, Atatürkçü düşüncede devletin başlıca görevleri HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Devletçilik ilkesini analiz edebilme Davranışlar: 1. Devletin görevlerini açıklama. 2. Atatürkçü düşünce sisteminde devlet ve fert ilişkilerini açıklama. 3. Devletçilik ilkesine göre devlet ve özel teşebbüs arasındaki ilişkileri açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. Ayrıca devletin görevleri işlenirken özellikle ekonomik, sosyal ve kültürel alanlardaki görevlerine ağırlık verilmeli, Atatürk'ün devletçilik ilkesinin Türkiye'nin o günkü ekonomik ihtiyaçlarından kaynaklandığı ve kendine özgü bir sistem olduğu, toplumun ihtiyaçları doğrultusunda çağdaş, bilimsel ve teknolojik gelişmeler ışığında değişiklik arz ettiği vurgulanmalıdır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Devletçiliğin Türk toplumuna sağladığı faydalar Ekonominin canlandırılması Bu günkü sanayimizin temellerinin atılması Çeşitli hizmetlerin vatandaşa ulaştırılmasının kolaylaştırılması HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Devletçiliğin Türk toplumuna sağladığı faydaları kavrayabilme. Davranışlar: 1. Devletçiliğin Türk toplumuna ekonomik alanda sağladığı faydaları açıklama. 2. Devletçiliğin Türk toplumuna sosyal ve kültürel alanda sağladığı faydaları açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Laiklik ilkesi Laiklik ilkesinin dayandığı esaslar Laikliğin devlet hayatına ve sosyal hayata ilişkin yönleri Dini istismar ve taassup konularında Atatürk'ün düşünceleri HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Laiklik ilkesini analiz edebilme. Davranışlar: 1. Laiklik ilkesinin dayandığı esasları açıklama. 2. Laiklik ilkesinin devlet hayatına ve sosyal hayata getirdiklerini örneklendirme 3. Anayasamızın laiklikle ilgili hükümlerini inceleme. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Din ve vicdan hürriyeti HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Din ve vicdan hürriyetini değerlendirebilme. Davranışlar: 1. Anayasamızın din ve vicdan hürriyetiyle ilgili hükümlerini açıklama. 2. Din ve vicdan hürriyetinin laiklik ilkesiyle olan ilişkisini açıklama AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konu işlenirken; Din ve vicdan hürriyetinin laiklik ilkesinin bir gereği olduğu belirtilmeli, bu hürriyetin anayasa ile güvence altına alındığı vurgulanmalı, din ve vicdan hürriyetinin toplumsal barışa önemli bir katkı sağladığı örneklerle açıklanmalı, konuyla ilgili olarak Atatürk'ün görüşlerine yer verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Laikliğin Türk toplumuna sağladığı faydalar Kanun önünde eşitlik Çağdaşlaşma Toplumsal barış ve huzurun sürekliliğini sağlama, Milli birlik ve beraberliği güçlendirme. HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Laikliğin Türk toplumuna sağladığı faydaları değerlendirebilme. Davranışlar: 1. Laikliğin Türk toplumuna sağladığı faydaları örneklerle açıklama. 2. Çağdaşlaşmada laikliğin yerini ve önemini açıklama. 3. Milli birlik ve beraberlik açısından laikliği inceleme. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * İnkılapçılık ilkesi İnkılapçılık ilkesinin dayandığı esaslar Atatürk'ün inkılap anlayışı HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: İnkılapçılık ilkesini analiz edebilme Davranışlar: 1. Atatürkçü düşüncede inkılapçılık ilkesinin dayandığı esasları açıklama. 2. Atatürk'ün inkılap anlayışının hedeflerini açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konular, Atatürk'ün görüşleriyle ve sözleriyle zenginleştirilerek verilmelidir. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * İnkılapçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı faydalar Yenileşme ve gelişmeye katkı Çağdaşlaşmanın sürekliliğini sağlama Atatürkçü düşünce sistemine canlı ve dinamik bir yapı kazandırma HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: İnkılapçılık ilkesinin Türk toplumuna sağladığı faydaları değerlendirebilme Davranışlar: 1. İnkılapçılığın Türk toplumuna sağladığı faydaları açıklama. 2. Atatürkçü düşünce sisteminin sürekliliği ile inkılapçılık arasındaki ilişkiyi açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Atatürk ilkelerine sahip çıkmak ve devamlılığını sağlamak HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk ilkelerine sahip çıkmanın ve devamlılığını sağlamanın gerekliliğini değerlendirebilme Davranışlar: 1. Atatürk ilkelerinin, Türkiye Cumhuriyeti devleti'nin devamlılığı açısından önemini açıklama. 2. Türk toplumunun çağdaşlaşmasında Atatürk ilkelerinin işlevlerini açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünde "Atatürk ilkeleri" başlığı altında kazandırılacaktır Konu işlenirken; Atatürk ilkeleri ile Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin temelleri, Türk toplumunun çağdaşlaşması, ülkemizde demokrasinin gelişmesi, insan hak ve özgürlükleri konuları arasındaki ilişkiler açıklanmalıdır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR ATATÜRKÇÜ DÜŞÜNCEDE MİLLİ GÜÇ UNSURLARI Siyasi güç Ekonomik güç Askeri güç Sosyo-Kültürel güç HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürkçü düşüncede milli güç unsurlarını analiz edebilme Davranışlar: 1. Atatürkçü düşüncede milli güç unsurlarını açıklama. 2. Milli güç unsurlarının milli hedefleri gerçekleştirmedeki yerini açıklama. 3. Milli güç unsurlarının Türkiye Cumhuriyeti devleti için önemini açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk ilkeleri" bölümünde "Milli Güç Unsurları" başlığı altında kazandırılacaktır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR * Milli dış politika HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Atatürk'ün, milli dış politika hakkındaki görüşlerini değerlendirebilme. Davranışlar: 1. Atatürk'ün belirlediği milli dış politikanın esaslarını açıklama. 2. Atatürk'ün milli dış politikaya ilişkin görüşlerini açıklama. 3. Atatürk'ün dünya barışı konusundaki görüşlerini örneklerle açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, öğretim programının "Türkiye Cumhuriyeti'nin Dış Siyaseti" bölümünde "Milli Dış Politika" başlığı altında kazandırılacaktır. __________________________________________________________________________________________________________________________________ KONULAR TÜRKİYE'YE YÖNELİK İÇ VE DIŞ TEHDİT * Türkiye'nin jeopolitik önemi * Güçlü Türkiye'nin arzulanmayışı * İç tehdit unsurlarının hedefleri * Dış tehdit unsurlarının hedefleri * İç ve dış tehdit unsurlarına karşı kişilere düşen görevler HEDEFLER-DAVRANIŞLAR Hedef: Türkiye'ye yönelik iç ve dış tehdidi kavrayabilme. Davranışlar: 1. Türkiye'nin jeopolitik önemini açıklama. 2. Dış tehdit unsurlarını ve hedeflerini tarihten örneklerle açıklama. 3. İç tehdit unsurlarını ve hedeflerini açıklama. 4. İç ve dış tehdit unsurlarına karşı kişilere düşen görevleri açıklama. AÇIKLAMALAR Bu hedef ve davranışlar, "Atatürkçü Düşünce Sistemi ve Atatürk İlkeleri" bölümünün sonunda "Türkiye'ye Yönelik İç ve Dış Tehdit" başlığı altında kazandırılacaktır. |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 19-Temmuz-2010 Saat 12:25 |
Millî Eğitim Bakanlığı Eğitim ve Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge
BİRİNCİ BÖLÜM Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar Amaç Madde 1 - Bu Yönergenin amacı, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yürütülen eğitim ve öğretim çalışmalarının plânlı bir biçimde yürütülmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir. Kapsam Madde 2 – Bu Yönerge, Millî Eğitim Bakanlığına bağlı örgün ve yaygın eğitim kurumlarında yürütülen eğitim-öğretim çalışmalarında uygulanacak olan plânın tanımı, niteliği, önemi, içeriği, türleri, hazırlanması, uygulanması ve değerlendirilmesine ilişkin usul ve esasları kapsar. Dayanak Madde 3 – Bu Yönerge, Millî Eğitim Bakanlığı Okul Öncesi Eğitim Kurumları Yönetmeliği ve İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Lise Yönetmeliği, Meslekî ve Teknik Eğitim Yönetmeliği ile Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır. Tanımlar Madde 4 – Bu Yönergede geçen; a) Bakanlık: Millî Eğitim Bakanlığını, b) Bakan: Millî Eğitim Bakanını, c) Örgün Eğitim Kurumu: Okul öncesi eğitim, ilköğretim ve orta öğretim kurumlarını, d) Yaygın Eğitim Kurumu: Örgün Meslekî ve Teknik Eğitimin yanında veya dışında uygulanan programlarla bireyleri bir mesleğe hazırlayan bir meslek sahibi olanların mesleklerinde gelişmelerine ve yeni mesleklere uyumlarına olanak sağlayan, ayrıca bireylerin günlük yaşamlarında ilgili, istek ve gereksinimlerine uygun eğitimlerle sertifika ve belgeye götüren eğitim kurumlarını, e) Ders Yılı: Derslerin başladığı günden kesildiği güne kadar geçen ve iki yarıyılı kapsayan süreyi, f) Öğretim Yılı: Ders yılının başladığı tarihten sonraki ders yılının başladığı tarihe kadar geçen süreyi, g) Plân: Bir işin gerçekleştirilmesinde uyulması tasarlanan tertip, düzen; ilkeler bütününü, h) Eğitim ve Öğretim Kurumları: Okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim ile yaygın eğitim kurumlarının her birini ifade eder. İKİNCİ BÖLÜM Plânın Önemi, Gerekliliği, Yararları ve İlkeleri Plânın önemi Madde 5 –Plân, önceden belirlenen eğitim hedeflerine ulaşmak için öğretim konusu içinde yer alan etkinliklerden hangilerinin seçileceği, bunların öğrencilere niçin ve nasıl yaptırılacağı, ne gibi yardımcı ve tamamlayıcı kaynak ve araçların kullanılacağı, elde edilen başarının nasıl değerlendirileceği önceden tasarlanıp kâğıt üzerinde saptanır. Eğitim-öğretim konusuna giren etkinlikler, geliştirici niteliklere göre dikkatle seçilir, bu konuların hangi eğitim ve öğretim hedeflerini gerçekleştireceği önceden belirlenir. Bu şekilde Eğiti-öğretim etkinlikleri içinde ne öğretileceği öğrencilerce birlikte plânlanır ve onların neleri öğrenecekleri önceden bilinir. Öğretimde ne öğretileceği öğrenciler tarafından açıkça bilinmeli ve onlarla birlikte plânlanmalıdır. Plân yapmanın gerekliliği Madde 6 – Eğitim-öğretim kurumlarında Eğitim etkinliklerine ve derslere hazırlıklı girmek yasal yönden zorunlu, eğitsel yönden gereklidir. Eğitim ve öğretim plânlı, programlı olarak yapılan geliştirici bir çalışmadır Eğitim-öğretimin etkin, verimli olabilmesi plânlamaya gereken önemin verilmesi ve öğretmenlerin sınıflarına hazırlıklı girmeleri ile olanaklıdır. Ayrıca Okul öncesi eğitim, ilköğretim, orta öğretim, meslekî ve teknik eğitim ile yaygın eğitim kurumları yönetmelikleri ile bu kurumların eğitim-öğretim programlarında eğitim-öğretim çalışmalarının plânlı ve programlı olarak yürütülmesi gerektiği hükümlerine yer verilmiştir. Plânlı çalışmanın yararları Madde 7 – Eğitim-öğretimde plânlı çalışmanın yararları şunlardır: a) Plânlar; öğrenci merkezli, çağdaş öğrenme-öğretme yaklaşımlarını temel alan, uygulanabilir etkinliklere dayalı olur. b) Öğretimin plânlanması, öğretmenin eğitim-öğretimde neyi, niçin ve nasıl yapacağını düşünmesini sağlayarak verimini arttırır. c) Öğretim programlarının plânlaması, öğrencilerin bilgi ve beceri düzeyleri dikkate alınarak ne zaman ve hangi süreler içinde işleneceğinin düzenlenmesini sağlar. d) Öğretmen ve öğrencileri dağınıklıktan kurtarır, ve düzenli çalışmasını sağlar. e) Hedeflere ulaştıracak en uygun öğrenme öğretme süreçleri ile araç ve gerecin seçilmesini, eğitim etkinliklerine ve derslere hazırlıklı girilmesini sağlar. f) Öğrencilerin ilgi, istek ve yeteneklerine göre yetiştirilmelerini sağlar. g) Eğitim-öğretimin değerlendirilmesinin güvenilir olmasını sağlar. h) Öğretmen ve öğrencilere düzenli ve birlikte çalışma alışkanlığı kazandırır. i) Eğitim-öğretim etkinliğinde düşünceye açıklık kazandırır. Plân yapmanın ilkeleri Madde 8 - Plânlarda aşağıdaki temel ilkeler göz önünde bulundurulur: a) Plânlar; çağdaş eğitimin gereklerine uygun olarak öğrenci merkezli, bireyselleşmiş öğretim, tam öğrenme, aktif öğrenme-öğretme ve disiplinleri arası çalışmaları esas alan uygulanabilir etkinliklere dayalı olmalıdır. b) Plânlama çalışmalarında öğrenme-öğretme süreci, etkin hâle getirilerek eğitimdeki yeni gelişmeler, çevre özellikleri, öğrencilerin bireysel gelişim özellikleri (fiziksel, duygusal, bilişsel ve psikomotor) ile okul-çevre ilişkileri göz önüne alınmalıdır. c) Plân, standart değil, gerektiğinde konu, süre ve uygulamada değişiklikler yapılabilecek esneklikteolmalıdır. d) Plân, Eğitim-öğretimin hedeflerine ve öğretim kurumlarının özel amaçlarına uygun olmalıdır. e) Plânda öğretim programlarına göre konular belirlenir. Ayrıca konuların işlenişinde kullanılacak öğrenme-öğretme yaklaşımları, araç-gereç, kaynaklar, öğrenci etkinlikleri, gezi, gözlem ve deneyler göz önünde bulundurulur. f) Her plân belli bir süreyi kapsayacak şekilde olur. g) Plân, öğretimin niteliğine ve seviyesine, konuya, öğretim dalına ve amacına uygun olur. ÜÇÜNCÜ BÖLÜM Plân Çeşitleri, Yıllık ve Günlük Plânların Yapılışı Plân çeşitleri Madde 9 –Eğitim-öğretim çalışmalarında; ünitelendirilmiş yıllık plân ve ders plânı olmak üzere iki çeşit plân hazırlanır. Ünitelendirilmiş yıllık plân Madde 10 – Öğrenme ve öğretme sürecinde plân yapmak esastır. Ayrıca plân ve plânlama çalışmalarının zamanla güncelleştirilmesi ve ortaya çıkan öğretimle ilgili ihtiyaçlara cevap vermesi zorunludur. Özel eğitime ihtiyacı olan bireyler için ünitelendirilmiş yıllık plân hazırlanırken her öğrenci için uygun yıllık amaçlar belirlenmeli ve bütünlük içinde ele alınarak ünitelerin seçimi ve süresi konusunda öğrenci performansı dikkate alınmalıdır. Okul öncesi eğitimi öğretmenleri, ünitelendirilmiş yıllık ders ve plânlarını kendi mevzuatı hükümlerine göre hazırlar. Ünitelendirilmiş yıllık plân, öğretim yılı süresince ders vermekle yükümlü olunan sınıflarda, program uyarınca belli üniteleri ya da konuları hangi aylarda yaklaşık olarak ne kadar zamanda işleyeceklerini gösteren, duruma göre zümre öğretmenler kurulu veya şube öğretmenler kurulu tarafından ortak hazırlanarak ders yılı başında okul yönetimine verilen çalışma plânıdır. Ünitelendirilmiş yıllık plân hazırlanırken aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur: a) Plân; Öğretim yılının başında hazırlanır. Özel eğitime ihtiyacı olanlar için yapılacak plânlamada, öğrenci ihtiyaçlarının saptanması için belirli bir süre ayrılmalı ve bu süre plânda gösterilmelidir. b) Ders işlenirken hazırlanan plânda yer alan başlıklar dikkate alınır. c) Plân yapılırken zümre öğretmenleri ve şube öğretmenleri okulda, o yıl uygulanacak haftalık ders dağıtım çizelgesinin kesin biçimini almasını bekler. Hangi sınıflarda ve hangi günlerde derslerinin olduğunu öğrenir. Özel eğitime ihtiyacı olan öğrenciler için plânlama, Millî Eğitim Bakanlığı Özel Eğitim Hizmetleri Yönetmeliğinin ilgili hükümlerine göre Bireysel Eğitim Programları Geliştirme birimince yapılır, d) Önerilen süre bölümünde, her ay hangi sınıfta haftada kaç saat ders okutulacağı belirlenmelidir. e) İşlenecek derslere ait ünitenin kaç konuya ayrılacağının mümkün olacağı ve konunun işlenişi için kaç ders saatine ihtiyacı olacağı saptanır. f) Ünitelendirilmiş Yıllık Plân hazırlanırken zümre öğretmenleri, haftalık ders saatleri toplamına ve aylar, yarıyıl esasına göre bir öğretim yılında toplam kaç gün ve kaç saat ders işleneceğini saptar. Bu yapılırken tatil, bayram ve diğer özel günler belirlenerek çalışma takvimi hazırlanır. g) Ünitelendirilmiş yıllık plân aylara göre haftalık çalışma süresini gösterir. Ünitelendirilmiş yıllık plânın yapılışı Madde 11 - Ünitelendirilmiş yıllık plân aşağıdaki şekilde yapılır: a) Zümre öğretmenler kurulu ve şube öğretmenler kurulunda gezi, gözlem, inceleme, deney, ödev ve değerlendirme çalışmalarının belli hafta veya günler de toplanıp toplanmadığını araştırılır, bu konuda ortak önlemler alınmasını sağlanır. b) Öğretmenler geçmiş yıllardaki uygulamaları da gözden geçirerek okulun durumuna göre plânlarını, kendileri veya zümre öğretmenler kurulu ya da şube öğretmeler kurulundaki diğer öğretmenlerle beraber yaparlar. c) Hazırlanan plân okul müdürüne öğretim yılının başlamasından itibaren 15 gün içinde onaylattırılır. d) Öğretmen, ünitelendirilmiş yıllık plânın onaylanmış bir örneğini yararlanmak üzere yanında bulundurur. Yıl içinde meydana gelebilecek aksaklıkları nedenleri ile birlikte not eder. e) Öğretmenler, özel eğitim gerektiren çocukların ihtiyaçları ve öğrenme hızları doğrultusunda BEP geliştirme birimi ile iş birliğine giderek plânlarını gücleştirirler. Ders plânı Madde 12 – Ders plânı, bir ders için o dersle ilgili eğitim programlarında yer alan ve birbirleriyle ilişkili öğrenci kazanımlarını ( hedef ve hedef davranışlarını ) bir ya da birkaç ders saatinde işlenecek konu örüntüsünü, konuya ilişkin deney, tartışma soruları, proje ve ödevleri, uygulama çalışmalarını, ders araç-gerecini içine alan birinci derecede sorumlu olduğu, zümre öğretmenleri ile şube öğretmenlerinin ortak katkısıyla ders öğretmenlerince önceden hazırlanan plândır. Ders plânı, belli bir ders için bir ya da birden çok ders saatinde işlenecek konuların plânlamasıdır. Ders plânında yer alan öğrenme-öğretme etkinlikleri öğrencilerin katkısıyla gerçekleştirilir. Ders plânının uygulanmasından ders öğretmeni sorumludur. Bu plân ilköğretim okullarının 1-5 inci sınıflarında günlük plân diğer sınıf ve kurumlarda ise ders plânı olarak uygulanacaktır. Ders plânı, okul müdürü ve müfettişlerce denetlenir. Ders plânı: a) Eğitim-öğretim çalışmalarını düzensizlikten kurtarır. b) Öğrenme ve öğretme sürecinin etkili ve verimli kullanılmasını sağlar. c) Her dersin eğitim programına ve konuların özelliklerine uygun olarak işlenmesini sağlar. d) Derslerde sürekliliği sağlar. e) Öğrenme ve öğretme sürecinde gerçekleştirilen etkinlikleri belgeler. f) Eğitimde fırsat ve imkân eşitliğini gerçekleştirmede katkı sağlar. g) Eğitim-öğretim sürecinin ve ders programlarının değerlendirilmesinde geri bildirim sağlar. Ders plânının hazırlanması Madde 13 – Ders plânı hazırlanırken; a) Dersin doğası ve öğretim basamağındaki diğer derslerle olan ilişkisi, b) İşlenecek konu örüntüsü, c) Öğrencinin kazanımları ve hedef davranışları, d) Konunun işleneceği tarih ve olası süre, e) Konunun en etkin biçimde işlenebilmesi için gerekli olan eğitim araç-gereç ile başvurulacak kaynakları, f) Öğrenme-öğretme süreçlerine yönelik etkinlikler, gerekiyorsa güvenlik önlemleri, deney ve gözlemi, g) Konunun işleneceği sınıftaki öğrencilerin bireysel özellikleri ve farklılıklarının öğretim sürecinde göz önünde bulundurma, h) İhtiyaçlarını belirleme ve öğrenme-öğretme yaşantılarında değerlendirme süreci, i) Öğrenme-öğretme sürecini değerlendirmeye yönelik ölçme etkinlikleri ve değerlendirme yaklaşımı saptanır. DÖRDÜNCÜ BÖLÜM Ortak Hükümler Ortak hükümler Madde 14 – Eğitim-öğretim çalışmalarının plânlanması ile ilgili ortak hükümler şunlardır: a) Bakanlığımıza bağlı her tür ve düzeydeki eğitim-öğretim kurumları ile yurt dışındaki okullar bu Yönergede ön görülen esasları uygular. b) Her öğretmen istenildiğinde ünitelendirilmiş yıllık plân ve günlük ders plânını okul müdürü ile denetleme yetkisi olanlara göstermek zorundadır. c) Okul müdürleri öğretmenlerin çalışmalarında bu Yönerge esaslarına uyup uymadıklarını denetler. d) Ünitelendirilmiş yıllık plân ve günlük ders plânları, okulun yöneticileri, zümre öğretmenleri, şube öğretmenleri ve ders öğretmenlerinin ortak katkılarıyla hazırlanır.Günlük plânların tek tip olması zorunlu değildir. Farklı eğitim teorilerine uygun plânlar yapılabilir. Okul yönetimi bu iş birliğinin sağlanması için gerekli plânlamayı ve görevlendirmeleri yapar. e) Her eğitim-öğretim yılı sonunda ünitelendirilmiş yıllık plân ve günlük ders plânları; okulun yöneticileri, zümre öğretmenleri, şube öğretmenleri ve ders öğretmeninin katılacağı bir toplantıda değerlendirilir. Okul yönetimi tarafından tutanakla belirlenen plânlama çalışmalarında görülen eksikliklerin ve yanlışlıkların bir sonraki eğitim-öğretim yılında yenilenmemesi için gerekli önlemler alınır. Ünitelendirilmiş yıllık plân ve ders plânları, programlar, plânlama çalışmaları ve yapılan hazırlıklar müfettişlerce yapılan denetimlerde incelenir ve değerlendirilir. BEŞİNCİ BÖLÜM Yürürlükten Kaldırılan Hükümler, Yürürlük ve Yürütme Yürürlükten kaldırılan hükümler Madde 15 – 25 Mayıs 1981 gün ve 3817 sayılı Bakanlık onayı ile yürürlüğe konan ve 22 Haziran 1981 gün ve 2089 sayılı Tebliğler Dergisi’nde yayımlanan Eğitim-Öğretim Çalışmalarının Plânlı Yürütülmesine İlişkin Yönerge ile ek ve değişiklikleri yürürlükten kaldırılmıştır. Yürürlük Madde 16 – Bu Yönerge, 2003-2004 Öğretim Yılında yürürlüğe girer. Yürütme Madde 17 – Bu Yönerge hükümlerini Millî Eğitim Bakanı yürütür. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |