Etkinlik Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
zaman
Moderatör Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 724 |
Alıntı Cevapla
Konu: Etkinlik Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar Gönderim Zamanı: 03-Temmuz-2012 Saat 13:45 |
Etkinlik Seçiminde Dikkat Edilecek Noktalar
Etkinlikler İlköğretim ve Ortaöğretim Kurumları Sınıf Rehberlik Programı’nda ki kazanım işleme sırasına göre verilmiştir. Ancak bu sıralama değişmez bir kural değildir. Okul imkan ve koşullarına göre zorunlu düzenlemeler yapılabilir. Ancak birbiri üstüne inşa edilen etkinliklerin sıralamasında değişiklik yapılmamalıdır. Örneğin 7.sınıfta yer alan, çatışma çözmeye yönelik iki etkinlik aynı sırada sunulmalıdır. Tüm ülkede, tüm okullarda aynı etkinliklerin kullanılması zorunlu değildir. Zaten bu söylem rehberliğin ilkelerine de aykırıdır. Bu etkinlikler birer örnektir. Okulun, öğrencilerin ihtiyaçlarına göre, kazanıma bağlı kalınarak farklı bir etkinlik uygulanabilir ya da aynı etkinlik yeniden düzenlenerek kullanılabilir. Farklı okul türlerinde okulun özelliklerine uygun olmayan etkinliklerde, öğrencilerin gelişim özellikleri ve ihtiyaçları, okulun özellikleri göz önünde bulundurularak farklı etkinlikler yapılabilir ya da diğer etkinliklere daha geniş yer verilebilir. Yapılacak olan değişiklikler sınıf öğretmenleri tarafından değil, sınıf öğretmenlerinin önerileriyle rehber öğretmen, yoksa Okul Rehberlik Hizmetleri Okul Yürütme Kurulu veya RAM'dan görevlendirilen Rehber Öğretmenler tarafından okulun ve öğrencinin ihtiyaçları göz önünde bulundurarak yapılmalıdır. Etkinlikler hazırlanırken, etkinliklerin uygulanabilir olması göz önünde bulundurulmuştur. Etkinlik uyarlarken ya da yeni etkinlik üretirken aşağıdaki kriterler göz önünde bulundurmalıdır. Etkinlik Kriterleri(Erkan, 2006); · Etkinlik programın genel amaçlarına ve anlayışına uygun mu? · Etkinlik, kazanımı gerçekleştirebilecek nitelikte mi? · Etkinliğin gerekleri için elde var olan ya da potansiyel kaynaklar yeterli mi? · Etkinlik aileler, öğrenciler, öğretmenler ve toplum tarafından kabul edilebilir mi? · Etkinlik elde var olan ya da potansiyel uygulayıcılar (danışman/öğretmen) tarafından uygulanabilir mi? • Etkinliğin potansiyel yararları tahmin edilen maliyetten daha önemli görülebilir mi? • Etkinliğin etkililiği ölçülebilir mi? • Etkinliğin uygulanmasının riskleri var mı? • Etkinlik açık, anlaşılır ve gerekli unsurları içeren bir biçimde düzenlenmiş mi? EDİTÖR / AKADEMİK DANIŞMAN Prof.Dr. Serdar ERKAN YAZARLAR Sınıf Öğretmeni Sündüz BÜKEL Psikolojik Danışman Didem GÜLSARAN Uzm. Psikolojik Danışman Cevriye GÜLEBAĞLAN Uzm. Psikolojik Danışman Hicran ÇETİN ANKARA, 2007 |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |