gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Öğretmen Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Zümresi olmayan teknoloji ve tasarım öğretmeni

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
blaster Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 03-Mart-2013
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 10
  Alıntı blaster Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Zümresi olmayan teknoloji ve tasarım öğretmeni
    Gönderim Zamanı: 03-Mart-2013 Saat 19:53
Okul Kaç Kişilik Büyükmü Yani!
HİÇ BİRŞEY İMKANSIZ DEĞİLDİR
Yukarı Dön
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02-Mart-2013 Saat 00:27
Teknoloji ve Tasarım Dersi 2. Dönem Başı Raporu
1-     I. Dönem Başarı durumunun değerlendirilmesi
Öğrencilerin Teknoloji ve Tasarım Dersini ve etkinliklerini sevdiği görüldü. Derse ilginin ve başarının yüksek olduğu belirtildi.
Başarının arttırılması ile ilgili olarak ise eksiklerin giderilmesi öğrencilere veli, diğer ders öğretmenleri ve çevredeki kurum ve uzmanlarla işbirliğinin arttırılması gerektiği belirtildi.
Öğrencilerin konuları daha iyi kavrayabilmelerini sağlayabilmek için öğrencilerin ilgi ve dikkatlerinin sağlanması, motivasyonu arttırıcı tedbirlerin alınmasının önemi tartışılmıştır. Konuların özelliğine göre uygun yöntem tekniklerin uygulanması, basitten karmaşığa ve anlaşılabilirlik, pekiştiricilik ve bilgilerin kullanılabilirliğini sağlayıcı özelliklere dikkat edilmesinin gereği belirtildi. Konuların özelliğine dikkate alınarak derslerin derslerde öğretilmesi ve uygulanmasına önem verilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin bilgi, davranış araç- gereç olarak derse hazır gelmelerini sağlayıcı tedbirlerin ( rehberlik, aile işbirliği ) alınması gerektiği belirtildi. Öğrenci çalışmalarının Teknoloji Tasarım sınıf dolapları ve okul panosunda sergilenmesine, teknoloji haberlerinin bu panolarda asılarak haftada bir yenileme, düzen ve takibinin titizlikle yapılmasına karar verilmiştir.
Program gereği dersin işlenmesi ve uygulanmasının sadece işlik ve sınıfta olmayacağı, dersin özelliğine göre uygun çevre imkânlarından yararlanılması, geziler düzenlenmesinin önemi belirtilmiştir.
2-     Ders işlenişinde uygulanacak yöntemler, karşılaşılan sorunlarla ilgili alınacak önlemler.
Ders işlenişinde uygulanacak yöntemler
6. Sınıflar Öğretim Yöntem ve Teknikleri :
Yapım Kuşağı
Nasil üretelim ……...: anlatim soru-cevap proje yöntemi - gösterip yaptirma                                                  eleştirel düşünme
7. Sınıflar öğretim yöntem ve teknikleri :
Üretiyoruz…………....:   anlatim - soru-cevap - proje yöntemi - gösterip yaptirma                                                  eleştirel düşünme
8. Sınıflar öğretim yöntem ve teknikleri :
Üretelim tanitalim : anlatim – soru/cevap - proje yöntemi - gösterip yaptirma,                                                 eleştirel düşünme
3-     Programın uygulanmasının değerlendirilmesi (Konu, ölçme, zaman, seviye bakımlardan
Programın uygulanışı


     6. SINIFLAR     7. SINIFLAR     8. SINIFLAR
DÜZEN     DÜŞÜNMEYE İLK ADIM     DÜŞÜNMEYE İLK ADIM     DÜŞÜNMEYE İLK ADIM
     DÜZEN OLUŞTURALIM     BİRİMDEN BÜTÜNE     BÜTÜNDE FARKLILIK OLUŞTURALIM
KURGU     DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM     DÜŞÜNCELERİMİZDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM     DÜŞÜNCELERİMİZİ KORUYALIM
YAPIM     NASIL ÜRETELİM?     ÜRETİYORUZ     ÜRETELİM TANITALIM

Yapım kuşağında tüm sınıflarda genel olarak aşağıdaki TASARIM SÜRECİ uygulanarak uygulanacaktır

   6,7, ve 8. sınıflarda ikinci dönem uygulanacak YAPIM kuşağını ve etkinliklerini aşağıdaki tabloda yer aldığı şekliyle açıklandı.
          
6. SINIF *Tasarımımı üretiyorum
7.SINIF     *Üretiyorum
8.SINIF      *Nasıl tanıtalım




Tüm sınıflarda dersin program kılavuzunda belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre notların verilecektir.
Buna göre ;
İlk etkinlikte; 1 Sınıf içi performans puanı (öğrenci gözlem formları kullanılarak )   ile değerlendirileceği,
İkinci etkinlikte ise ; 1 Sınıf içi performans puanı, (öğrenci gözlem formları kullanılarak) ve 1 yapım kuşağı süreç değerlendirme puanı ( dereceli puanlama anahtarı kullanılarak, öğrenci ürün dosyalarına) verilecektir.        
Yapım Kuşağı Etkinliklerinin toplam 3 notla değerlendirilecektir.
          Ayrıca “öğrenci gözlem formlarındaki” değerlendirme kriterlerinin en fazla 10 kritere indirgenerek hazırlanan gözlem formları ile değerlendirme yapılacaktır. Öğrenci ürün dosyalarının ve etkinlik çalışmalarının Dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir.

Yukarıdaki örneğe göre yapabilirsin. bir kaç madde daha ekleyebilirsin...

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
karahisarlı Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 28-Şubat-2013
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı karahisarlı Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01-Mart-2013 Saat 19:56
Merhabalar
Güneydoğu ' da bir köy okulunda teknoloji ve tasarım öğretmeniyim. Okuldaki benden başka teknoloji ve tasarım öğretmeni yok. Zümre öğretmenler kurulu toplantı tutanağı yerine bir rapor yazmam gerekiyormuş ama ben nasıl yazıldığını bilmiyorum.
Örneği var ise payalaşbilir misinz
Teşekkürler şimdiden
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz