Akademisyenler PISA sonuçlarını değerlendirdi! |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Akademisyenler PISA sonuçlarını değerlendirdi! Gönderim Zamanı: 05-Aralık-2013 Saat 17:14 |
Hababam sınıfı yine sınıfta kaldı
Türkiye yine en alt sıralarda yer aldı Türkiye, OECD’nin Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı PISA 2012’de 10 yıldır olduğu gibi yine en alt sıralarda yer aldı. Sınavlara 65 ülkeden 510 bin 15 yaş grubundaki öğrenciler girdi. Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üç yılda bir yapılan ve 15 yaş grubundaki öğrencilerin zorunlu eğitim sonunda hayata hazır oluş durumlarını belirlemeyi amaçlayan dünyanın en kapsamlı eğitim araştırması PISA 2012 (Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı) sonuçları açıklandı. PİSA 2012’ye göre Türkiye değerlendirilen 65 ülke arasında ilk 40’a giremedi. Matematikte 44. sırayı alan Türkiye, fende 43., okuma becerilerinde ise 42. sırada yer aldı. Tüm alanlarda ortalamanın altında PISA 2012 raporuna göre genel ortalamada ilk sıraları Çin-Şangay Bölgesi, Singapur, Hong Kong ve Kore aldı. Türkiye 65 ülke arasında genel ortalamada 45. sırada yer bulabildi. Türk öğrenciler sıralamada Yunanistan, Slovenya, İsrail ve Rusya gibi ülkelerin gerisinde kalırken, Endonezya, Ürdün ve Kazakistan’ın da aralarında yer aldığı bazı Ortadoğu ve Asya ülkelerinin önünde. En alttakilerde kıpırdanma var ama Üç temel dalda ortalama 4 puan ilerleme gösteren Türkiye, 2009’daki sıralamaya göre fende aynı yerde kalırken, matematikte ve okuma becerilerinde birer sıra geriledi. Rapor, Türkiye’nin 10 yıllık süreçte ortalama olarak matematikte 3.2, fende 6.4, okuma becerilerinde 4.1 puanlık yükseliş gösterdiğini belirtti. Matematikte en düşük sonuçları alan öğrencilerde yüzde 10’luk performans artışına dikkat çekildi. Raporda genel performans artışının en altta yer alan ve ciddi eğitime ihtiyaç duyan öğrencilere odaklanarak başarıldığı belirtildi. Ancak bu gelişmeye rağmen Türkiye OECD ülkeleri arasında 10 yıllık süreçte yine Meksika’nın ardından en kötü performansı sergileyen ülke. Türkiye, Meksika’nın altında yer alan ve OECD’ye yeni üye Şili’yle birlikte en kötü performansı gösteren 3 ülkeden biri . ‘Alarm zilleri çalıyor’ - Doç. Dr. Selçuk Şirin (New York Üniversitesi) “Türkiye’de kişi başına geliri 20 bin doları aşan ülkeler ligine ulaşmak için genç kuşağı en iyi şekilde eğitmeliyiz. PİSA sonuçları eğitim sistemimizin sınıfta kaldığını gösteriyor. Ne genel ortalamada ne de fen, matematik ya da okuma becerilerinde ilk 40 ülke arasında yokuz. OECD ortalamasının epey altındayız. Bu sonuçlar yıllardır reformlarla dönüştürdüğümüz eğitim sistemimizin her şeye rağmen olduğu yerde durduğunu gösteriyor. PİSA 2012 sonuçları bizim için bir alarm niteliğinde. Bu sonuçlar genç kuşağımızı geleceğe iyi hazırlayamadığımızı gösteriyor.” Kızlar yükselişte 65 OECD ülkesini temsil eden 15 yaş grubundaki 510 bin öğrencinin katıldığı ölçmenin testlerine Türkiye’den 2-30 Nisan tarihlerinde 57 ilde, 170 okulda okuyan seçkisiz yöntemle seçilen yaklaşık 5 bin öğrenci katıldı. Rapor kız öğrencilere yönelik yapılan kampanyaların fayda sağladığını gösterdi. Fen değerlendirmesinde Türkiye’deki kız öğrenciler erkekleri 10 puan geçti. Matematik değerlendirmesinde ise Türkiye, Finlandiya, Makao-Çin, Rusya, İsveç ve ABD’de kız öğrenciler 2003’te ortalama 8 puan önlerinde yer olan erkek öğrencilerle aradaki farkı kapattı. |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 05-Aralık-2013 Saat 16:56 |
Akademisyenler PISA sonuçlarını değerlendirdi!
Akademisyenler, 2012 sonuçları bugün tüm dünya kamuoyuyla paylaşılan PISA sonuçlarını değerlendirdi: Türkiye, bu sene de OECD ülkelerinin ortalamasının altında kaldı. PISA 2012 Raporu’nu değerlendiren Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Yrd. Doç. Dr. Sinem Vatanartıran ve New York Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Selçuk Şirin, sıralamaların 2009 PISA sonuçlarıyla neredeyse birebir örtüştüğünü, genel ortalamada Türkiye’nin, her zaman olduğu gibi bu sene de OECD ülkelerinin ortalamasının altında kaldığını belirtiyor. Doç. Dr. Selçuk Şirin, Türkiye’nin 2003’ten bu yana genel ortalamasının yıllık yüzde 3 oranda arttığını ancak bu artışın öğrencilerin üst düzey matematiksel becerilerine yansımadığını ifade ediyor. Şirin; “2003’te benzer sonuçlara sahip olup 2012’de gerisinde kaldığımız iki ülke var: Uruguay ve Tayland. Ancak maalesef, 2003’te benzer sonuçlara sahip olup 2012’de önüne geçtiğimiz bir ülke yok” diyor. Üç yılda bir yapılan ve uluslararası eğitim ölçme-değerlendirme sistemi olarak adlandırılabilecek PISA (The Programme for International Student Assessment) 2012 sonuçları bugün tüm dünya kamuoyuyla paylaşıldı. Başta OECD ülkeleri olmak üzere dünya ekonomisinin yüzde 80’ini temsil eden 65 ülkeden 15 yaşındaki öğrencilerin katıldığı araştırma, ülke eğitim sistemlerinin öğrencileri ne kadar iyi yetiştirdiğini ölçmek üzerine geliştirilmiştir. 2003 yılından bu tarafa düzenli olarak PISA Araştırması’na katılan Türkiye, 2012 sonuçlarına göre öğrencilerin matematik, fen ve okuma-anlama beceri düzeyleri konusunda OECD ortalamalarının gerisinde kaldı. PISA 2012 Raporu’na göre; Şangay bölgesi, Singapur, Hong Kong ve Kore PISA genel ortalamada ilk sıralarda yer alıyor. Türkiye PISA 2012’de toplam 65 ülke arasında genel ortalamada 45. sırada. Matematik’te 44. Sırada Okuma – Anlama Becerilerinde 42. Sırada Fen Bilgisi’nde ise 43. Sırada yer almakta. Türkiye hem genel ortalamada hem de alan testlerinin tamamında OECD ortalamasının oldukça altında. Yunanistan, Slovenya, İsrail ve Rusya gibi ülkelerin ise gerisindeyiz. Endonezya, Ürdün ve Kazakistan’ın da aralarında yer aldığı pek çok Ortadoğu ve Asya ülkesinin önündeyiz. PISA 2012 MATEMATİK SONUÇLARI Çok temel matematiksel işlemlerin ve sorgulamaların yapıldığını gösteren Seviye 1 ve Seviye 1 Altına giren öğrencilerimizin oranı, yüzde 42. OECD ortalaması ise yüzde 22. Yrd. Doç. Dr. Sinem Vatanartıran “Bizim öğrencilerimizin neredeyse yarısına yakını ancak temel matematiksel kavramları kolaylıkla kullanabildikleri sorularda daha başarılılar. Ancak daha karmaşık ilişkiler kurmaları gereken, daha üst düzey sorgulama, analiz ve yorum yapmaları gereken sorularda, yani Seviye 5 ve Seviye 6’nın toplamında öğrencilerimizin sadece yüzde 5.9’u başarılı. Sadece Seviye 6’ya bakarsak, yüzde 1 gibi vahim bir oran çıkıyor karşımıza” diyor. Bu oran, benzeri şekilde PISA Okuma ve PISA Fen sonuçlarında da yüzde 5’in altında kalıyor. Yani PISA’nın tüm sınavlarında, Seviye 5 ve üstü başarı gösterebilen öğrencilerimizin oranı yüzde 5’in altında. Peki bu oran diğer ülkelerde nasıl? Şangay’daki öğrencilerin yüzde 30,8’i Seviye 6’da. Singapurlu öğrencilerin yüzde 20’si Seviye 6’da. Bizdeki durumun tam tersine, Şangay’da öğrencilerin yüzde 1’i Seviye 1 Altında. Öğrencilerimizin büyük çoğunluğu yani yüzde 67’si Seviye 1 Altı, Seviye 1 ve Seviye 2’de. PISA 2012 OKUMA BECERİLERİ Okuma becerileri de aynen matematikte olduğu gibi seviyelere ayrılıyor. Burada seviyeler, 6, 5, 4, 3, 2, 1a, 1b ve 1b’nin Altı olarak 8 seviyeye ayrılıyor. Seviye 6, çok sayıda çıkarımın yapılması, detaylı mukayese ve karşılaştırmaların yapılması, birden fazla ve uzun metin arasında bağlantılar kurabilme gibi üst düzey okuma becerilerini içeriyor. Seviye 5 de aynı şekilde fakat daha kısa metinlerde bu becerilerin kullanımını içeriyor. OECD ortalaması, Seviye 5 ve Seviye 6’da bulunan toplam öğrenci yüzdesi, OECD ortalaması yüzde 6. Ancak bu oran Şangay’da yüzde 25, Singapur, Japonya, Hong Kong’da yüzde 15’in üstünde. Şangay’da öğrencilerin yüzde 77’si Seviye 3 ve üzerinde. Türkiye’de Seviye 6’da bulunan öğrenci yüzdesi neredeyse 0, çünkü %1’in altında. Seviye 5 ise yüzde 2’nin biraz üstünde. Türkiye’de öğrencilerin yüzde 30’u okuma becerilerinde Seviye 3’te, yüzde 30’u Seviye 2’de. Yüzde 22’si ise Seviye 1 ve altında. Türkiye gibi Seviye 5 ve 6’da yüzde 5’ten daha az öğrencisi olan ülkeler, Kolombiya, Arjantin, Endonezya, Katar, Peru, Ürdün, Tunus, Birleşik Arap Emirlikleri, Sırbistan gibi ülkeler. PISA 2012 FEN BİLGİSİ SONUÇLARI Fen alanında ise 6 farklı seviye var. Matematik ve Okuma oranlarında olduğu gibi, bu alanda da Türkiye’den sınava giren öğrencilerin çok küçük bir yüzdesi Seviye 5 ve 6’da. Seviye 6, yani üst düzey bilimsel düşünme becerilerine sahip öğrencilerin oranı yaklaşık yüzde 0. Bu durumda bulunan diğer ülkeler Arnavutluk, Malezya, Peru, Romanya, Tunus, Uruguay, Şili, Brezilya, Ürdün ve Endonezya. Şangay’da bu oran yüzde 4. Ancak Şangay’da Seviye 5 ve 6’nın toplam yüzdesi yüzde 25. Yaklaşık yüzde 30’u ise Seviye 4’te. Yani öğrencilerinin yüzde 60’a yakını, Seviye 4 ve üzerinde bilimsel becerilere sahip. Estonya 2. Sırada, yüzde 40’dan biraz fazlası Seviye 4 ve üstünde. Seviye 4 ve üstünün OECD ortalaması, yüzde 28. Ancak Türkiye’de Seviye 5 ve 6’nın toplamı yüzde 3. Seviye 4 ve üstü becerilere sahip öğrenci oranı OECD’nin de altında, yaklaşık yüzde 14. Türkiye’de öğrencilerin yüzde 24’ü en temel beceriler olan Seviye 1 ve Seviye 1 Altında. Öğrencilerin yüzde 60’ı Seviye 2 ve altında. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |