Öğrenci Ürün Dosyası |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Öğrenci Ürün Dosyası Gönderim Zamanı: 20-Temmuz-2010 Saat 01:39 |
6.SINIF ÖĞRENCİ REHBERİ
HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI Öğrenci ürün dosyası neleri içerir? ? Öğretmen tarafından hazırlanan rehber ? Araştırmalar, derlemeler ? Diyagramlar, fotoğraflar, resimler ? Video –kaset, ses kasetleri, CD’ler ? Gerçekleştirdiği ürün ya da ürünler ? Öğretmen anekdotları, gözlem formları ? Öğrencilerin günlükleri ? Öğretmen kontrol listeleri ? Öz değerlendirme formları ? Puanlama anahtarlarını içerir. Öğrenci ürün dosyasının yapılandırılması -Kapak bölümü -İçindekiler bölümü -Ön söz, özet ya da öz geçmiş. Burada öğrenci çalışmalarının başlangıçtan o ana kadarki gelişimini anlatır (Öğrenci başlangıçta neredeydi? Bu aşamaya nasıl geldi ?). -Öğrenci tarafından dosyaya konulan tüm ürün ya da çalışmalar -Ürünün dosyaya konulmasının nedenine yönelik açıklamalar. Burada öğrenci kendisi ile ilgili görüşlerini belirtir (Bundan ne öğrendim? Bu çalışmayı neden sakladım? Çalışmayı yaparken beklemediğim nelerle karşılaştım? Benim için bu çalışmanın anlamı nedir? Hangi alanda zayıfım? vb. sorular ). -Öğrenci ürün dosyasının değerlendirilme ölçütleri GÖZLEM FORMUNA GÖRE KAZANILACAK DAVRANIŞLAR Değiştirmeye, geliştirmeye, kolaylaştırmaya, yönelik hayallerini listeleme Çözüme ulaştıracağı sorunu belirleme Düşüncelerini neden sonuç ilişkisi kurarak gerekçesiyle açıklama Çözüm için farklı kaynakları ve dersleri araştırma yapma Üzerinde çalıştığı konuyu yaşamla ilişkilendirme Başkalarının görüşlerini dinleme ve dikkate alma Oluşturduğu çözüme yaratıcı düşünceler ve yorumlar katma Çözüme ulaşmada kararlı olma Çözüme yönelik çalışmalarını yazarak ve çizerek ifade etme Yaptığı çalışmanın başkaları tarafından anlaşılır olmasını dikkate alma Duygu ve düşüncelerini ifade etmede istekli olma Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma Kendini değerlendirmede yanlı yargılardan kaçınma PUANLAMA ANAHTARINDAKİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ Birey, hayal ve merak ettikleri ile değiştirmeyi ve geliştirmeyi planladığı düşüncelerinden yola çıkarak üzerinde çalışacağı bir konu belirlemiştir. Belirlediği bu konuyu çalışma nedenini çok açık biçimde ortaya koymuştur. Birey, üzerinde çalışmayı planladığı konuya yönelik olası çözüm önerileri belirlemiştir. Bu çözüm önerilerinden hedeflediği amaca götürecek uygun bir çözümü belirlemiştir. Olası çözüm önerileri içinden belirlediği çözümü neden seçtiğini çok açık biçimde ortaya koymuştur. Birey, belirlediği çözüm önerisini çizerek ya da yazarak açıklamıştır. Yazımında anlaşılır, açık ifadeler kullanmıştır. Çiziminde bireyin ne yapmaya çalıştığı anlaşılır niteliktedir. Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyallerin ya da çizimlerin tanıtılması için uygun bir yöntem seçilmiştir (sunu, poster vb.). Tercih edilen tanıtım yöntemi görsel bazı materyallerle, görsel ifadelerin yakınında verilmiş kısa notlar ile anlaşılır ve zengin hâle getirilmiştir. 7.SINIF ÖĞRENCİ REHBERİ HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM Öğrenci ürün dosyası neleri içerir? ? Öğretmen tarafından hazırlanan rehber ? Araştırmalar, derlemeler ? Diyagramlar, fotoğraflar, resimler ? Video –kaset, ses kasetleri, CD’ler ? Gerçekleştirdiği ürün ya da ürünler ? Öğretmen anekdotları, gözlem formları ? Öğrencilerin günlükleri ? Öğretmen kontrol listeleri ? Öz değerlendirme formları ? Puanlama anahtarlarını içerir. Öğrenci ürün dosyasının yapılandırılması -Kapak bölümü -İçindekiler bölümü -Ön söz, özet ya da öz geçmiş. Burada öğrenci çalışmalarının başlangıçtan o ana kadarki gelişimini anlatır (Öğrenci başlangıçta neredeydi? Bu aşamaya nasıl geldi ?). -Öğrenci tarafından dosyaya konulan tüm ürün ya da çalışmalar -Ürünün dosyaya konulmasının nedenine yönelik açıklamalar. Burada öğrenci kendisi ile ilgili görüşlerini belirtir (Bundan ne öğrendim? Bu çalışmayı neden sakladım? Çalışmayı yaparken beklemediğim nelerle karşılaştım? Benim için bu çalışmanın anlamı nedir? Hangi alanda zayıfım? vb. sorular ). -Öğrenci ürün dosyasının değerlendirilme ölçütleri GÖZLEM FORMUNA GÖRE KAZANILACAK DAVRANIŞLAR Benzer çalışmaları inceleme Değerlendirmeye ait düşüncelerini paylaşma Kişisel gelişimindeki değişim ve gelişimi farkına varma Değiştirmeye, geliştirmeye yönelik merak ve hayallerini ifade etme Merak ve hayallerinin çözümlenmesi gereken bir sorun olduğunu fark etme Çözüme ulaştıracağı sorunu belirleme Düşüncelerini neden sonuç ilişkisi kurarak gerekçesiyle açıklama Düşüncelerini kurgulamada istekli olma Çözüm için diğer derslerden faydalanma Çözüme yönelik öneri getirme Üzerinde çalıştığı konuyu yaşamla ilişkilendirme Başkalarının görüşlerini dinleme ve dikkate alma Oluşturduğu çözüme yaratıcı düşünceler ve yorumlar katma Çözüme ulaşmada karalı olma Çözüme yönelik çalışmalarını yazarak ve çizerek ifade etme Çalışmasının çevresi tarafından anlaşılırlığını dikkate alma Duygu ve düşüncelerini ifade etme ve paylaşma Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma Kendini değerlendirmede yanlı yargılardan kaçınma PUANLAMA ANAHTARINDAKİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ Birey, hayal ve merak ettikleri ile değiştirmeyi ve geliştirmeyi planladığı düşüncelerinden yola çıkarak üzerinde çalışacağı bir konu belirlemiştir. Belirlediği bu konuyu çalışma nedenini çok açık biçimde ortaya koymuştur. Birey, üzerinde çalışmayı planladığı konuya yönelik olası çözüm önerileri belirlemiştir. Bu çözüm önerilerinden hedeflediği amaca götürecek uygun bir çözümü belirlemiştir. Olası çözüm önerileri içinden belirlediği çözümü neden seçtiğini çok açık biçimde ortaya koymuştur. Birey, belirlediği çözüm önerisini çizerek ya da yazarak açıklamıştır. Yazımında anlaşılır, açık ifadeler kullanmıştır. Çiziminde bireyin ne yapmaya çalıştığı herkes tarafından anlaşılır niteliktedir. Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyallerin ya da çizimlerin tanıtılması için uygun bir yöntem seçilmiştir (sunu, poster vb.). Tercih edilen tanıtım yöntemi görsel bazı materyallerle, görsel ifadelerin yakınında verilmiş kısa notlar ile anlaşılır ve zengin hâle getirilmiştir. 8.SINIF ÖĞRENCİ REHBERİ DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM Öğrenci ürün dosyası neleri içerir? ? Öğretmen tarafından hazırlanan rehber ? Araştırmalar, derlemeler ? Diyagramlar, fotoğraflar, resimler ? Video –kaset, ses kasetleri, CD’ler ? Gerçekleştirdiği ürün ya da ürünler ? Öğretmen anekdotları, gözlem formları ? Öğrencilerin günlükleri ? Öğretmen kontrol listeleri ? Öz değerlendirme formları ? Puanlama anahtarlarını içerir. Öğrenci ürün dosyasının yapılandırılması -Kapak bölümü -İçindekiler bölümü -Ön söz, özet ya da öz geçmiş. Burada öğrenci çalışmalarının başlangıçtan o ana kadarki gelişimini anlatır (Öğrenci başlangıçta neredeydi? Bu aşamaya nasıl geldi ?). -Öğrenci tarafından dosyaya konulan tüm ürün ya da çalışmalar -Ürünün dosyaya konulmasının nedenine yönelik açıklamalar. Burada öğrenci kendisi ile ilgili görüşlerini belirtir (Bundan ne öğrendim? Bu çalışmayı neden sakladım? Çalışmayı yaparken beklemediğim nelerle karşılaştım? Benim için bu çalışmanın anlamı nedir? Hangi alanda zayıfım? vb. sorular ). -Öğrenci ürün dosyasının değerlendirilme ölçütleri GÖZLEM FORMUNA GÖRE KAZANILACAK DAVRANIŞLAR Benzer çalışmaların başkaları tarafından doğru olarak anlaşılırlığını test etme Çizimde anlaşılmayan yerleri listeme Gösterim teknikleri kullanarak çalışmasını anlaşılır olarak çizme Çizimde yaptığı değişikliği gerekçesiyle birlikte açıklama Grup çalışmasına katılmada istekli olma Düşüncelerini açıklama Temel gösterim/çizim tekniklerini listeme Yasal koruma altına alma süreçlerini ifade etme Düşüncelerin koruma altına alınmasının gerekçesini söyleme Değiştirmeye, geliştirmeye yönelik merak ve hayallerini listeleme Merak ve hayallerinin çözümlenmesi gereken bir sorun olduğunu fark etme Çözüme ulaştıracağı sorunu belirleme Düşüncelerini kurgulamada istekli olma Çözüm için farklı kaynakları araştırma Çözüme yönelik öneri getirme Üzerinde çalıştığı konuyu yaşamıyla ilişkilendirme Başkalarının görüşlerini dikkate alma Çözüme ulaşmada kararlı olma Çözüme yönelik çalışmalarını yazarak ve çizerek ifade etme Çalışmasının başkaları tarafından anlaşılırlığına dikkate etme Duygu ve düşüncelerini ifade etme Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma Kendini değerlendirmede yanlı yargılardan kaçınma PUANLAMA ANAHTARINDAKİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ Birey, hayal ve merak ettikleri ile değiştirmeyi ve geliştirmeyi planladığı düşüncelerinden yola çıkarak üzerinde çalışacağı bir konu belirlemiştir. Belirlediği bu konuyu çalışma nedenini çok açık biçimde ortaya koymuştur. Birey, üzerinde çalışmayı planladığı konuya yönelik olası çözüm önerileri belirlemiştir. Bu çözüm önerilerinden hedeflediği amaca götürecek uygun bir çözümü belirlemiştir. Olası çözüm önerileri içinden belirlediği çözümü neden seçtiğini çok açık biçimde ortaya koymuştur. Birey, belirlediği çözüm önerisini çizerek açıklamıştır. Çiziminde bireyin ne yapmaya çalıştığı herkes tarafından anlaşılır niteliktedir. Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyallerin ya da çizimlerin tanıtılması için uygun bir yöntem seçilmiştir (sunu, poster vb.). Tercih edilen tanıtım yöntemi görsel bazı materyallerle, görsel ifadelerin yakınında verilmiş kısa notlar ile anlaşılır ve zengin hâle getirilmiştir. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |