gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji Tasarım > Teknoloji ve Tasarım Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Öğrenci Ürün Dosyası

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Öğrenci Ürün Dosyası
    Gönderim Zamanı: 20-Temmuz-2010 Saat 01:39
6.SINIF ÖĞRENCİ REHBERİ
HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI
Öğrenci ürün dosyası neleri içerir?
? Öğretmen tarafından hazırlanan rehber
? Araştırmalar, derlemeler
? Diyagramlar, fotoğraflar, resimler
? Video –kaset, ses kasetleri, CD’ler
? Gerçekleştirdiği ürün ya da ürünler
? Öğretmen anekdotları, gözlem formları
? Öğrencilerin günlükleri
? Öğretmen kontrol listeleri
? Öz değerlendirme formları
? Puanlama anahtarlarını içerir.
Öğrenci ürün dosyasının yapılandırılması
-Kapak bölümü
-İçindekiler bölümü
-Ön söz, özet ya da öz geçmiş. Burada öğrenci çalışmalarının başlangıçtan o ana kadarki gelişimini anlatır (Öğrenci başlangıçta neredeydi? Bu aşamaya nasıl geldi ?).
-Öğrenci tarafından dosyaya konulan tüm ürün ya da çalışmalar
-Ürünün dosyaya konulmasının nedenine yönelik açıklamalar. Burada öğrenci kendisi ile ilgili görüşlerini belirtir (Bundan ne öğrendim? Bu çalışmayı neden sakladım? Çalışmayı yaparken
beklemediğim nelerle karşılaştım? Benim için bu çalışmanın anlamı nedir? Hangi alanda zayıfım? vb. sorular ).
-Öğrenci ürün dosyasının değerlendirilme ölçütleri

GÖZLEM FORMUNA GÖRE KAZANILACAK DAVRANIŞLAR
Değiştirmeye, geliştirmeye, kolaylaştırmaya, yönelik hayallerini listeleme
Çözüme ulaştıracağı sorunu belirleme
Düşüncelerini neden sonuç ilişkisi kurarak gerekçesiyle açıklama
Çözüm için farklı kaynakları ve dersleri araştırma yapma
Üzerinde çalıştığı konuyu yaşamla ilişkilendirme
Başkalarının görüşlerini dinleme ve dikkate alma
Oluşturduğu çözüme yaratıcı düşünceler ve yorumlar katma
Çözüme ulaşmada kararlı olma
Çözüme yönelik çalışmalarını yazarak ve çizerek ifade etme
Yaptığı çalışmanın başkaları tarafından anlaşılır olmasını dikkate alma
Duygu ve düşüncelerini ifade etmede istekli olma
Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma
Kendini değerlendirmede yanlı yargılardan kaçınma

PUANLAMA ANAHTARINDAKİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ
Birey, hayal ve merak ettikleri ile değiştirmeyi ve geliştirmeyi planladığı düşüncelerinden yola çıkarak üzerinde çalışacağı bir konu belirlemiştir.
Belirlediği bu konuyu çalışma nedenini çok açık biçimde ortaya koymuştur.
Birey, üzerinde çalışmayı planladığı konuya yönelik olası çözüm önerileri belirlemiştir.
Bu çözüm önerilerinden hedeflediği amaca götürecek uygun bir çözümü belirlemiştir.
Olası çözüm önerileri içinden belirlediği çözümü neden seçtiğini çok açık biçimde ortaya koymuştur.
Birey, belirlediği çözüm önerisini çizerek ya da yazarak açıklamıştır. Yazımında anlaşılır, açık ifadeler kullanmıştır. Çiziminde bireyin ne yapmaya çalıştığı anlaşılır niteliktedir.
Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyallerin ya da çizimlerin tanıtılması için uygun bir yöntem seçilmiştir (sunu, poster vb.).
Tercih edilen tanıtım yöntemi görsel bazı materyallerle, görsel ifadelerin yakınında verilmiş kısa notlar ile anlaşılır ve zengin hâle getirilmiştir.

7.SINIF ÖĞRENCİ REHBERİ
HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM
Öğrenci ürün dosyası neleri içerir?
? Öğretmen tarafından hazırlanan rehber
? Araştırmalar, derlemeler
? Diyagramlar, fotoğraflar, resimler
? Video –kaset, ses kasetleri, CD’ler
? Gerçekleştirdiği ürün ya da ürünler
? Öğretmen anekdotları, gözlem formları
? Öğrencilerin günlükleri
? Öğretmen kontrol listeleri
? Öz değerlendirme formları
? Puanlama anahtarlarını içerir.
Öğrenci ürün dosyasının yapılandırılması
-Kapak bölümü
-İçindekiler bölümü
-Ön söz, özet ya da öz geçmiş. Burada öğrenci çalışmalarının başlangıçtan o ana kadarki gelişimini anlatır (Öğrenci başlangıçta neredeydi? Bu aşamaya nasıl geldi ?).
-Öğrenci tarafından dosyaya konulan tüm ürün ya da çalışmalar
-Ürünün dosyaya konulmasının nedenine yönelik açıklamalar. Burada öğrenci kendisi ile ilgili görüşlerini belirtir (Bundan ne öğrendim? Bu çalışmayı neden sakladım? Çalışmayı yaparken beklemediğim nelerle karşılaştım? Benim için bu çalışmanın anlamı nedir? Hangi alanda zayıfım? vb. sorular ).
-Öğrenci ürün dosyasının değerlendirilme ölçütleri

GÖZLEM FORMUNA GÖRE KAZANILACAK DAVRANIŞLAR
Benzer çalışmaları inceleme
Değerlendirmeye ait düşüncelerini paylaşma
Kişisel gelişimindeki değişim ve gelişimi farkına varma
Değiştirmeye, geliştirmeye yönelik merak ve hayallerini ifade etme
Merak ve hayallerinin çözümlenmesi gereken bir sorun olduğunu fark etme
Çözüme ulaştıracağı sorunu belirleme
Düşüncelerini neden sonuç ilişkisi kurarak gerekçesiyle açıklama
Düşüncelerini kurgulamada istekli olma
Çözüm için diğer derslerden faydalanma
Çözüme yönelik öneri getirme
Üzerinde çalıştığı konuyu yaşamla ilişkilendirme
Başkalarının görüşlerini dinleme ve dikkate alma
Oluşturduğu çözüme yaratıcı düşünceler ve yorumlar katma
Çözüme ulaşmada karalı olma
Çözüme yönelik çalışmalarını yazarak ve çizerek ifade etme
Çalışmasının çevresi tarafından anlaşılırlığını dikkate alma
Duygu ve düşüncelerini ifade etme ve paylaşma
Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma
Kendini değerlendirmede yanlı yargılardan kaçınma
PUANLAMA ANAHTARINDAKİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ
Birey, hayal ve merak ettikleri ile değiştirmeyi ve geliştirmeyi planladığı düşüncelerinden yola çıkarak
üzerinde çalışacağı bir konu belirlemiştir.
Belirlediği bu konuyu çalışma nedenini çok açık biçimde ortaya koymuştur.
Birey, üzerinde çalışmayı planladığı konuya yönelik olası çözüm önerileri belirlemiştir.
Bu çözüm önerilerinden hedeflediği amaca götürecek uygun bir çözümü belirlemiştir.
Olası çözüm önerileri içinden belirlediği çözümü neden seçtiğini çok açık biçimde ortaya koymuştur.
Birey, belirlediği çözüm önerisini çizerek ya da yazarak açıklamıştır. Yazımında anlaşılır, açık ifadeler kullanmıştır. Çiziminde bireyin ne yapmaya çalıştığı herkes tarafından anlaşılır niteliktedir.
Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyallerin ya da çizimlerin tanıtılması için uygun bir yöntem
seçilmiştir (sunu, poster vb.).
Tercih edilen tanıtım yöntemi görsel bazı materyallerle, görsel ifadelerin yakınında verilmiş kısa notlar ile anlaşılır ve zengin hâle getirilmiştir.


8.SINIF ÖĞRENCİ REHBERİ
DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM
Öğrenci ürün dosyası neleri içerir?
? Öğretmen tarafından hazırlanan rehber
? Araştırmalar, derlemeler
? Diyagramlar, fotoğraflar, resimler
? Video –kaset, ses kasetleri, CD’ler
? Gerçekleştirdiği ürün ya da ürünler
? Öğretmen anekdotları, gözlem formları
? Öğrencilerin günlükleri
? Öğretmen kontrol listeleri
? Öz değerlendirme formları
? Puanlama anahtarlarını içerir.
Öğrenci ürün dosyasının yapılandırılması
-Kapak bölümü
-İçindekiler bölümü
-Ön söz, özet ya da öz geçmiş. Burada öğrenci çalışmalarının başlangıçtan o ana kadarki gelişimini anlatır (Öğrenci başlangıçta neredeydi? Bu aşamaya nasıl geldi ?).
-Öğrenci tarafından dosyaya konulan tüm ürün ya da çalışmalar
-Ürünün dosyaya konulmasının nedenine yönelik açıklamalar. Burada öğrenci kendisi ile ilgili görüşlerini belirtir (Bundan ne öğrendim? Bu çalışmayı neden sakladım? Çalışmayı yaparken beklemediğim nelerle karşılaştım? Benim için bu çalışmanın anlamı nedir? Hangi alanda zayıfım? vb. sorular ).
-Öğrenci ürün dosyasının değerlendirilme ölçütleri

GÖZLEM FORMUNA GÖRE KAZANILACAK DAVRANIŞLAR
Benzer çalışmaların başkaları tarafından doğru olarak anlaşılırlığını test etme
Çizimde anlaşılmayan yerleri listeme
Gösterim teknikleri kullanarak çalışmasını anlaşılır olarak çizme
Çizimde yaptığı değişikliği gerekçesiyle birlikte açıklama
Grup çalışmasına katılmada istekli olma
Düşüncelerini açıklama
Temel gösterim/çizim tekniklerini listeme
Yasal koruma altına alma süreçlerini ifade etme
Düşüncelerin koruma altına alınmasının gerekçesini söyleme
Değiştirmeye, geliştirmeye yönelik merak ve hayallerini listeleme
Merak ve hayallerinin çözümlenmesi gereken bir sorun olduğunu fark etme
Çözüme ulaştıracağı sorunu belirleme
Düşüncelerini kurgulamada istekli olma
Çözüm için farklı kaynakları araştırma
Çözüme yönelik öneri getirme
Üzerinde çalıştığı konuyu yaşamıyla ilişkilendirme
Başkalarının görüşlerini dikkate alma
Çözüme ulaşmada kararlı olma
Çözüme yönelik çalışmalarını yazarak ve çizerek ifade etme
Çalışmasının başkaları tarafından anlaşılırlığına dikkate etme
Duygu ve düşüncelerini ifade etme
Çalışmasını sergilemede ve çevresiyle paylaşmada istekli olma
Kendini değerlendirmede yanlı yargılardan kaçınma

PUANLAMA ANAHTARINDAKİ DEĞERLENDİRME ÖLÇEKLERİ
Birey, hayal ve merak ettikleri ile değiştirmeyi ve geliştirmeyi planladığı düşüncelerinden yola çıkarak
üzerinde çalışacağı bir konu belirlemiştir.
Belirlediği bu konuyu çalışma nedenini çok açık biçimde ortaya koymuştur.
Birey, üzerinde çalışmayı planladığı konuya yönelik olası çözüm önerileri belirlemiştir.
Bu çözüm önerilerinden hedeflediği amaca götürecek uygun bir çözümü belirlemiştir.
Olası çözüm önerileri içinden belirlediği çözümü neden seçtiğini çok açık biçimde ortaya koymuştur.
Birey, belirlediği çözüm önerisini çizerek açıklamıştır. Çiziminde bireyin ne yapmaya çalıştığı herkes tarafından anlaşılır niteliktedir.
Çözüm önerilerinin ifade edildiği yazılı materyallerin ya da çizimlerin tanıtılması için uygun bir yöntem
seçilmiştir (sunu, poster vb.).
Tercih edilen tanıtım yöntemi görsel bazı materyallerle, görsel ifadelerin yakınında verilmiş kısa notlar ile anlaşılır ve zengin hâle getirilmiştir.
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz