Düzen ve Etkinlik Açıklamaları |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
ferdi
Süper Üye Kayıt Tarihi: 25-Ocak-2007 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 220 |
Alıntı Cevapla
Konu: Düzen ve Etkinlik Açıklamaları Gönderim Zamanı: 03-Şubat-2013 Saat 15:31 |
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
I. DÖNEM YAPILACAK ETKİNLİK AÇIKLAMALARI DÜZEN KUŞAĞI 6. SINIFLAR İLK ADIM ETKİNLİĞİ: 3 Hafta BU etkinlikte soru-cevap tekniği uygulanarak öğrenciler, düşünmeye ve araştırmaya yönlendirilir. 1. Nesneye belirlenen sorunu çözmeye yönelik değişik biçimler verir. 2. Nesneye verdiği biçimler üzerindeki geometrik kavramları ifade eder. 3. Kuvvetin nesne üzerindeki etkisini fark eder. 4. Nesnenin direncini artıracak biçimler bulur. 5. Tekrar olayının farkına varır ve değişik tekrar olaylarına örnek verir. 6. Doğadan, yaşamdan ve kendinden ritme örnekler verir. 7. Ritmin anlatım gücünü sorgular. 8. Ritmin önemini doğadan, hayattan ve kendinden örneklerle açıklar. 9. Soru sormanın neden sonuç ilişkisi kurmaya yardımcı olduğunu fark eder. 10. Doğayı, yaşamı ve kendini farklı açılardan değerlendirme anlayışı oluşturur. DÜZEN OLUŞTURALIM ETKİNLİĞİ: 6 Hafta KULLANILACAK MALZEMELER: 1-Hazır birim: Kibrit çöpü, Kibrit kutusu, Küçük meyve suyu kutuları,Küçük su kapları, Plastik kapaklar, Kürdan, Makara, Pipet, Mandal, Büyük boncuklar, Renkli kare taşlar, Plastik bardak, Dondurma çubukları, ve benzeri gibi malzemelerden sadece biri kullanılır. 2-Bazı hazır birimleri kesmede kullanılacak malzeme: Makas 3-Hazır birimleri birleştirmede kullanılacak malzeme: Tel zımba, İzole bant, Yapıştırıcı (Her türlü kokulu yapıştırıcılar, Bally ve benzeri türü yapıştırıcılar kullanılmayacaktır.) ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1. Öğrenci kullanacağı hazır birimi belirler. 2. Belirlediği birimden oluşturacağı bütüne ilişkin deneme-arama çalışmaları yapar. 3. Oluşturacağı bütüne ilişkin uygun birleştirme yöntemine karar verir. 4. Belirlediği birimden bir düzen oluşturur. 5- Düzen oluşturulurken başlangıçta herhangi bir şeye benzetilmez. Ortaya çıkarılan düzen; düşüncenin, denemenin ve aramanın ortaya çıkardığı yeni bir üründür. 6. Oluşturduğu düzende sonradan ortaya çıkabilecek estetik, görsel ve teknolojik değerleri fark eder. 7. SINIFLAR BİRİMDEN BÜTÜNE ETKİNLİĞİ: 9 Hafta KULLANILACAK MALZEMELER: 1- Geometrik şekil oluşturmada kullanılacak malzeme: Renkli fon kartonu veya benzeri gibi malzemeler (Renk ve sayısına öğrenci karar verecek) 2- Geometrik şekil çiziminde kullanılacak malzeme: Cetvel, Kalem 3- Geometrik şekilleri kesmede kullanılacak malzeme: Makas 4- Geometrik şekilleri birleştirmede kullanılacak malzeme: Tel zımba, İzole bant, Yapıştırıcı (Her türlü kokulu yapıştırıcılar, Bally ve benzeri türü yapıştırıcılar kullanılmayacaktır.) ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1-Değişkenliği olmayan (kare, daire, eşkenar üçgen, silindir(çizgi) ) gibi geometrik şekillerden biri yada bir kaçı seçilir. 2-Seçilen şekiller, deneme-arama çalışmaları yapılarak, birleştirilip karar verilen Birim(Modül) oluşturulur. Birim(Modül): Birden fazla şeklin bir araya getirilmiş haline denir. 3-Karar verilen birim çoğaltılır. Birim sayısına öğrenci karar verir. 4-Çoğaltılan birimler, deneme-arama çalışmaları yapılarak, yan yana, yüz yüze, köşe köşeye ve benzeri gibi durumlarda birleştirilip Bütün (Düzen) oluşturulur. 5- Birimler (Modüller) birleştirilirken bir yerde tıkanıp kalmamalıdır. Sağa, sola, öne, arkaya, aşağıya ve yukarıya doğru istenirse sonsuza kadar devam edebilmelidir. 6- Bütün (Düzen) oluşturulurken başlangıçta herhangi bir şeye benzetilmez. Ortaya çıkarılan düzen, düşüncenin, denemenin ve aramanın ortaya çıkardığı yeni bir üründür. 8. SINIFLAR BÜTÜNDE FARKLILIK OLUŞTURALIM ETKİNLİĞİ: 9 Hafta KULLANILACAK MALZEMELER: 1- Geometrik şekil oluşturmada kullanılacak malzeme: Renkli fon kartonu veya benzeri gibi malzemeler (Renk ve sayısına öğrenci karar verecek) 2- Geometrik şekil çiziminde kullanılacak malzeme: Cetvel, Kalem 3- Geometrik şekilleri kesmede kullanılacak malzeme: Makas 4- Geometrik şekilleri birleştirmede kullanılacak malzeme: Tel zımba, İzole bant, Yapıştırıcı (Her türlü kokulu yapıştırıcılar, Bally ve benzeri türü yapıştırıcılar kullanılmayacaktır.) ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1-Bütünde farklılık oluşturabilmek için; Öğrenciler 7. Sınıftaki “Birimden Bütüne” etkinliğinde yaptıkları ürün veya ürün fotoğraflarını sınıfa getirirler ve incelerler. Oluşturulabilecek farklılıklar: Geometrik şekillerin boyutlarında, renginde farklılık, Birimlerin boyutlarında farklılık, Bazılarının görünümü hareketli, bazılarının görünümü durağan ve benzeri gibi durumlarda farklılık, 2-Değişkenliği olmayan (kare, daire, eşkenar üçgen, silindir(çizgi) ) gibi geometrik şekillerden biri yada bir kaçı seçilir. 3-Seçilen şekiller, deneme-arama çalışmaları yapılarak, birleştirilip karar verilen Modül (Birim) oluşturulur. Modül (Birim): Birden fazla şeklin bir araya getirilmiş haline denir. 4-Karar verilen birim çoğaltılır. Birim sayısına öğrenci karar verir. 5-Çoğaltılan birimler, deneme-arama çalışmaları yapılarak, yan yana, yüz yüze, köşe köşeye ve benzeri gibi durumlarda birleştirilip Bütün (Düzen) oluşturulur. 6- Modüller (Birimler) birleştirilirken bir yerde tıkanıp kalmamalıdır. Sağa, sola, öne, arkaya, aşağıya ve yukarıya doğru istenirse sonsuza kadar devam edebilmelidir. 7- Bütün (Düzen) oluşturulurken başlangıçta herhangi bir şeye benzetilmez. Ortaya çıkarılan düzen, düşüncenin, denemenin ve aramanın ortaya çıkardığı yeni bir üründür. Kaynak :http://www.sahinzekeriya.tr.gg/D-Ue-ZEN-KU%26%23350%3BA%26%23286%3BI.htm |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |