Kızlar Sözel, Erkekler Sayısalcı |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
By_Beyin
Moderatör Kayıt Tarihi: 08-Ocak-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 388 |
Alıntı Cevapla
Konu: Kızlar Sözel, Erkekler Sayısalcı Gönderim Zamanı: 08-Kasım-2009 Saat 21:51 |
İlk ve Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğrencilerin Baskın Zeka Haritası Çıkarıldı.
İlk ve ortaöğretim kurumlarındaki öğrencilerin baskın zeka haritası çıkarıldı. Konya Selçuk Üniversitesi, farklı coğrafik bölgelerde ilk ve ortaöğretim öğrencilerinin baskın zeka alanlarını belirlemek amacıyla Ankara, İstanbul, İzmir, Konya, Çorum, Diyarbakır gibi 10 ilde devlet ve özel okullarda öğrenim gören 3 bin 573 kız ve erkek öğrenci üzerinde araştırma yaptı. Araştırma sonuçları, Türkiye'de kızların sözel, erkeklerin ise sayısal zekaya sahip olduğunu ortaya koydu. Dört yıl önce eğitimde önemli bir değişikliğe giden Milli Eğitim Bakanlığı, yıllardır sadece matematik ve sözeli önemli gören klasik zeka anlayışını terk etti. Türkiye'de de dünyada olduğu gibi çoklu zeka uygulamasına geçildi. Ancak öğrencilerin bugüne kadar hangi zeka türüne daha yatkın olduğu tam olarak ortaya konulamadı. Selçuk Üniversitesi Mesleki Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanı Yrd. Doç. Dr. Nadir Çeliköz başkanlığındaki akademisyenler Türkiye'nin 10 ilinde öğrencilerin zeka türleri üzerine bir araştırma yaptı. Öğrencileri eğitim kademelerine, cinsiyetlerine ve okudukları özel ya da devlet okulu türüne göre değerlendiren akademisyenler, 8 zeka alanını karşılaştırarak öğrencilerin zeka türüne göre yatkın oldukları alanları belirledi. Yapılan araştırmada, Türkiye'deki öğrencilerin çoklu zeka alanlarının birbirine yakın olduğu gözlendi. Ayrıca 8 zeka alanı değerlendirildiğinde; Türk öğrencilerin birinci baskın zeka alanının sözel, ikinci baskın zeka alanının matematik-mantık ve üçüncü baskın zeka alanının ise bedensel zeka olduğu ortaya çıktı. Araştırmaya göre, en düşük zeka alanının içsel zeka olduğu belirlendi. Yrd. Doç. Dr. Nadir Çeliköz, Türk eğitim sisteminde öğrencilerin tüm dersleri zorunlu olarak aldığına dikkat çekerek, 'her şeyden anlar, hiç bir şeyden tam anlamaz' öğrenci yetiştiğini dile getirdi. Araştırmaya göre, kız öğrencilerin sözel, görsel, müziksel ve sosyal zekaya, erkek öğrenciler çok matematik-mantık, bedensel ve doğacı zekaya sahip. Yrd. Doç. Dr. Nadir Çeliköz, bu tespiti toplumun her iki cinse de yüklediği rollerle açıklıyor. Türk toplumunda kız çocuklarının daha fazla 'dilbaz' olarak nitelendirildiğini ifade eden Çeliköz, şu değerlendirmede bulundu: "Ev işlerinde rol alması nedeniyle görselliği daha ön plandadır. Ayrıca kız öğrencilerin şefkat, merhamet gibi annelik duygusu taşımaları ve daha sakin, değerlendirmeci yapıları nedeniyle de daha çok içsel zekaya sahiptirler. Ev yönetimi ve hesap, kitap işleri erkeklerin sorumluluğunda olduğu için erkekler daha fazla matematik-mantık zekasına sahip olabilir. Yine bizim toplumumuzda hareket kabiliyeti ve kas kuvveti genelde erkeklere atfedildiği için erkeklerin daha doğacı ve bedensel zeka alanlarının baskın olduğu söylenebilir." SÖZEL ZEKAYA SAHİP ÖĞRENCİLER İÇİN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Öğrencilere yazmaya yönelik ödevler verilebilir. Kelime, şiir ve kompozisyon yarışmaları düzenlenebilir. Dinleyerek daha iyi öğrenebildikleri için derslerde öğretmen anlatım tekniği kullanmalıdır. Espri yetenekleri gelişmiş olduğu için çocuklara konulara ilişkin fıkra anlatma imkanı sağlanmalı, öğretmen de konuları fıkra ve esprilerden yararlanarak anlatabilir. MATEMATİKSEL ZEKAYA SAHİP ÖĞRENCİLER İÇİN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Zekâ oyunları kullanılabilir. Zekâ bulmacaları çözülebilir. Bir makinenin işleyişi anlatılabilir. Proje hazırlatılabilir. Derslerde grafik ve şemalardan yararlanılabilir. Sınıflama, şifreleme, gruplama ve sıralama yaptırılabilir. Problem çözümleme ve hesaplamalara yer verilir. Olaylar arasında sebep-sonuç ilişkisi kurulur. Eleştiri yaptırılır. Araştırma yapma fırsatı sağlanır. GÖRSEL ZEKAYA SAHİP ÖĞRENCİLER İÇİN ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Derslerde resim, fotoğraf şekiller gibi görsel materyallerden yararlanılabilir. Çocuğa çalışırken olayları gözünde canlandırması tavsiye edilebilir. Ders anlatırken konuyla ilişkili küçük sembollere yer verilebilir. Bir şekli, nesneyi farklı açılardan incelemesine izin verilmeli, video, power point, taslak sunuları derslerde sık sık kullanılmalıdır. (CİHAN) (Cihan Haber Ajansı) |
|
defneee
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 17-Aralık-2009 Konum: bursa Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 11 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 20-Aralık-2009 Saat 19:34 |
hımmm ilginç şimdi biz kızlar sözelci mi yani
|
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |