gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Eğitim Dünyası > Eğitim Öğretim
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Ekip Ruhu Oluşturma Etkinlikleri

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
zaman Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 724
  Alıntı zaman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Ekip Ruhu Oluşturma Etkinlikleri
    Gönderim Zamanı: 28-Eylül-2012 Saat 17:12
Ekip Ruhu Oluşturma Etkinlikleri

Kimlik Yoncası

Herkesin bir kağıt üzerine 4 yapraklı yonca çizmesi istenir. Ardından bu yaprakların her birine bariz , kişisel özelliklerinden birini yazması istenir. Yani herkesin elindeki yoncada dört temel özelliği yazılmış durumda olurlar. Ardından herkesin diğerlerinin elindeki yoncalarda yazılı özellikleri takip etmesi ve kendileriyle en fazla ortaklık taşıyan yoncaları birleştirmeleri istenir. Böylece birbirine yakın kimlikteki ekip üyeleri arasında bir ortaklık ve iletişim sağlanmış olur. Bu esnada grup lideri olan öğretmen de yonca çalışmasının içinde bire bir bulunmalıdır. Unutulmamalıdır ki öğretmen de bir üyedir ve her şeye tek başına karar veremeyeceği için ekibin onu onun da ekibi tanıması gerekir.

Bu etkinlikten çıkarılacak bir slogan birlikte bulunur ve yazılır. Duvara asılmasında fayda var.

Dolaşırken

Herkes çok geniş olmayan bir alanda dolaşmaktadır. Bu önceden hazırlanan bir müzik eşliğinde yapılır. Hareketlilik olacaktır. Bu hareketliliğin herhangi bir yerinde birden müzik kesilir ve o an karşılarındaki insana kendilerini tanıtmaları istenir. Bu üyeler arasında gerçekçi bir iletişim adımı olacaktır. Bu çalışma slogan istemez.

Resmi Çizdir Bakalım?

Öğrenciler 4 ya da 5 kişiden oluşan gruplara ayrılır. Her grup için öğretmen bir resim tespit eder. Resimlerin seçiminde dikkat edilecek unsurlar ebat, çizgi özelliği ( yuvarlak, köşeli vb.), kıyafet donanımı, derinlik, uzaklık vb. özelliklerin tanımlanabileceği resimler olmasıdır. Resimdeki objeler en fazla 3 ile sınırlı olmalıdır. Resimleri hiçbir grup önceden göremez. Bir grup ortaya çıkar diğerleri izlerler. Grup üyelerinden biri tahtanın önünde bulunur. Diğer grup üyeleri sınıfın dışına çıkarlar. İçerde kalan birinci kişiye öğretmen elindeki resmi gösterir. İyice incelemesini ne var ne yoksa içeri alınacak ikinci arkadaşına anlatmasını ister. İnceleme süresi serbesttir. Ardından sınıfta oturan diğer öğrencilere bu resim gösterilir. Herkes resmi görmüştür. Sadece sınıfın dışındaki diğer grup öğrencileri resimden habersizdir. Anlatacak üye hazır olduğunda dışardan ikinci grup üyesi içeri alınır. Sözlü olarak resmi birinci öğrenci anlatır. Hatırındaki tüm detayları vermesi gerekir. Bitirdiğini söylediğinde birinci öğrenci yerine geçer ve oturur. Üçüncü öğrenci içeri alınır. İkinci üçüncüye kendisine anlatılanları aktarır. Bu grup üyeleri sonuncusuna kadar devam eder. Sonuncuya anlatıldıktan sonra bu üye kendisine aktarılanları tahtaya çizer. Çizimi bittikten sonra kendisine resim gösterilir. Arada ciddi farkların olması kesindir. Sonra neden anlatılmasına rağmen resimdeki objelerin olduğu gibi ortaya çıkmadığı tartışılır.

Öğretmen bu tartışmayı dilin işlevselliğinin sınırlı olduğu bilgisine ulaştırmalıdır. Öğrencilere ekip içinde iletişimin önemini düşündürtür. Bir işi birden fazla kişi birlikte tartışarak aynı zaman diliminde çalışarak yaparsa daha iyi iş çıkarılabileceği noktasına getirir. Bu ekip ruhunun öneminin kavratılmasında önem arz eder.

Nasıl Hissediyorsan Öyle Mi?

5 tane ruh halinin yazılı olduğu kağıtlar hazırlanır. Mesela, birinde iyimser, diğerinde karamsar, ötekinde arabulucu vb. yazabilir. Beş öğrenci yuvarlak oluşturacak şekilde oturur. Bir konuyu tartışmaları istenir. Örneğin, sınav olmuşlardır. Sadece bir öğrenci geçer not almış diğerleri zayıf almışlardır. Bu konuyu tartışırlar. Ama kendi düşüncelerine göre değildir bu tartışma. Hazırlanmış olan kağıtlar öğrencilere dağıtılır. Bu dağıtımda kime hangi psikoloji denk düşerse ona göre tartışırlar. 1 dakikalık bir tartışma sonunda ellerindeki kağıtları değiştirmeleri istenir. Buna göre konuşurlar. Öğretmen dilediğince bu değişimin sayısını arttırır. Sonunda bu psikolojilere göre davranış geliştirmelerin nasıl olduğu birlikte değerlendirilir. Hangisinin yapıcı olduğu tespit edilir ve buna göre bir slogan geliştirilir. Slogan yazılır duvara asılır.

Beş Şapka

Bu etkinlikte başa takılacak şekilde bantlar oluşturulur. Her bandın üzerinde o kişiye yapılacak muamele yazılır. Uygulama şöyledir:

% kişi bir konuyu tartışacaktır. Tartışma konusu mesela şu olabilir: Ortak bir bilet aldınız ve milli piyangoyu kazandınız. Bu parayla tatile gideceksiniz ama nereye ve neden? Bant 5 kişilik ekipten sadece birine takılır. Ancak bandın takıldığı kişi bandın üzerinde ne yazdığını bilmez. Diğerleri bunu görmektedir. Mesela bantta değersiz yazar ya da güvenilir ya da değerli biri. Konu tartışılırken herkes bu yazıya göre bantlı üyeye muamele eder. Sırasıyla öğretmen her bandı kullanır. Etkinlik sonunda durum değerlendirmesi yapılır. Etkinliğin amacı insanlara yaklaşımın yapıcılık noktasını nasıl etkilediğidir. Buna göre bir slogan üretilir ve yazılarak duvara asılır.

İkna Et Bakalım

Bu etkinlik bir konuda farklı düşünen iki kişinin tartışması üzerine kuruludur. Tartışma konusunu öğretmen de verebilir öğrenciler birlikte de karar verebilir. Esas olan şudur ki, görev dağılımına göre üyeler tartışmak durumundadır. Bunu kazandıracağı şey şu olmalıdır: Bir düşüncede ısrarcılık, karşılıklı bilgi alış verişinde duvar ördürebilir. Bunu engellemenin yolu uzlaşmacı zihniyettir. Bu düşünceye ulaştırma noktasında öğretmen etkinlik sonunda yapılacak tartışmayı yönlendirmelidir. Sonunda oluşturulan slogan yine oluşturulur ve duvara asılır.

Sen Olsaydın

Bir problem oluşturulur. Tarihi bir olay esas alınır. Mesela Galileo’nun “Dünya yuvarlaktır!” dediği için yargılandığı mahkeme salonu. Hakimler seçilir. Galileo seçilir. İstenildiği kadar görev üretilir. Geri kalanlar mahkemeyi izlerle ve söylenenlere göre tepkiler verirler. Hakim seyircilere de Galileo’ya da sahne hazırlanır. Bu problem çerçevesinde insanlar tarihi rollerine göre konuşurlar. Bu çalışma ile öğrenciler yaşanmış bir olayla empati kurarlar. Böylece grubun da dışına çıkıp farklı insanlarla bir şekilde iletişim kurmuş olabilir.

Ben Güzel Bir İnsanım

Her üyenin sırtına bir kağıt asılır. Diğer üyeler bu üye hakkında düşündüklerini samimiyetle yazarlar. Ancak bir şartla: yazılanlar olumlu olmalıdır. Sonra bu kağıtlar yüksek sesle okunur. Bu çalışma kişinin kendine güvenini sağladığı gibi grubun geneli üzerinde olumlu bir iz bırakacaktır.

Doğru yerdesiniz...
gelisenbeyin.net'tesiniz...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz