gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji Tasarım > Teknoloji ve Tasarım Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Kurgu ve Etkinlik Açıklamaları

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
ferdi Açılır Kutu Gör
Süper Üye
Süper Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 25-Ocak-2007
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 220
  Alıntı ferdi Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Kurgu ve Etkinlik Açıklamaları
    Gönderim Zamanı: 03-Şubat-2013 Saat 15:32
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
I. DÖNEM YAPILACAK ETKİNLİK AÇIKLAMALARI

KURGU KUŞAĞI

6. SINIFLAR

DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM ETKİNLİĞİ: 3 Hafta

ETKİNLİĞİN YAPILIŞI:
   1- “Düşünelim Çözelim” etkinliği grup çalışması olarak uygulanır. Öğrenciler 5 kişiyi geçmeyecek şekilde gruplara ayrılır. “Düşünelim Çözelim” etkinliği, öğrencilerin bireysel olarak yapacakları etkinliklerde yaşayacakları süreci fark etmeleri için planlanmıştır.
   2-Gruplara benzer amaçlar için kâğıtlara çizilmiş etkinlik ekinde verilen resimler dağıtılır.
   Gruplara verilecek olan bu resimler anlaşılırlığı güç resimlerdir. Fonksiyonları açık ve anlaşılır ifade edilmemiştir. Çözmek istediği sorun açık ve anlaşılır değil ve geliştirilmeye ihtiyacı vardır. Her grup dağıtılan kâğıttaki çizimleri inceleyerek anlamaya çalışır.
   3- Her grup anlaşılır hale getirdiği resmi yeniden çizer ve çizimden ne anladığını yazılı olarak ifade eder. Grubun çözümünün ne olduğu sınıfa grup sözcüleri tarafından açıklanır.
   4- Her grup, grup içinden bir grup sözcüsü, bir grup yazıcısı seçer.
   5- Her grup kendi grubuna, grubun tamamının beğendiği, bir ad bulur. Örnek: Portakal grubu, Balina grubu ve benzeri gibi
   6- Grupça hazırlanançizimler ve yazılı ifadeler, grup yazıcısı tarafından temize geçirilerek, grup dosyasına konur.
   7- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir.
   8- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz.

HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI ETKİNLİĞİ: 6 Hafta

ETKİNLİĞİN YAPILIŞI:
   1- Öğrenciler yaşamlarında merak ettikleri, hayal ettikleri, değiştirmeyi, geliştirmeyi, kolaylaştırmayı düşündükleri konularla ilgili sorunları listelerler.
   2- Her öğrenci listelediği sorunlardan en çok beğendiği birini seçer.
   3- Öğrenciler seçtikleri sorunla ve sorunun çözümüyle ilgili araştırma yaparlar.
   4- Öğrenciler, yaptıkları araştırma sonucunda, seçtikleri soruna olası çözüm önerileri getirmeye çalışırlar. Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler.
   5- Çözüm önerisinin; adı, amacı, genel özellikleri, taslak ve net çizimleri, yapılan araştırmalar yazılıp çizilerek öğrenci ürün   dosyasına konur.
   6- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir.
   7- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz.

7. SINIFLAR

DÜŞÜNCELERİMİZDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM ETKİNLİĞİ: 3 Hafta

ETKİNLİĞİN YAPILIŞI:
   1- Öğrencilere benzer amaçlar için kâğıtlara çizilmiş etkinlik ekinde verilen resimler dağıtılır.
   Öğrencilere dağıtılan bu resimler; anlaşılırlığı güç resimlerdir. Fonksiyonları açık ve anlaşılır ifade edilmemiştir. Çözmek istediği sorun açık ve anlaşılır değil ve geliştirilmeye ihtiyacı vardır. Her öğrenci dağıtılan kâğıttaki çizimleri inceleyerek anlamaya çalışır.
   2- Bu resimlerin çözümüne yönelik fikirleri ortaya çıkaran bireysel çalışma yaparlar. Ortaya çıkardıkları fikirlerini kurgularlar. Anlaşılır hale getirdiği resmi yeniden çizer ve çizimden ne anladığını yazılı olarak ifade eder.
   3- Öğrenci tarafından hazırlanançizimler ve yazılı ifadeler, temize geçirilerek, öğrenci ürün dosyasına konur.
   4- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir.
   5- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz.

HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM ETKİNLİĞİ: 6 Hafta

ETKİNLİĞİN YAPILIŞI:
   1- Öğrenciler yaşamlarında merak ettikleri, hayal ettikleri, değiştirmeyi, geliştirmeyi, kolaylaştırmayı düşündükleri konularla ilgili sorunları listelerler.
   2- Her öğrenci listelediği sorunlardan en çok beğendiği birini seçer.
   3- Öğrenciler seçtikleri sorunla ve sorunun çözümüyle ilgili araştırma yaparlar.
   4- Öğrenciler, yaptıkları araştırma sonucunda, seçtikleri soruna olası çözüm önerileri getirmeye çalışırlar. Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler.
   5- Çözüm önerisinin; adı, amacı, genel özellikleri, taslak ve net çizimleri, yapılan araştırmalar yazılıp çizilerek öğrenci ürün   dosyasına konur.
   6- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir.
   7- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz.

8. SINIFLAR

DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ (GRUP ÇALIŞMASI): 3 Hafta

ETKİNLİĞİN YAPILIŞI:
   1- Öğrenciler 5 kişiyi geçmeyecek şekilde gruplara ayrılır. “Grup Çalışması Etkinliği” etkinliği, öğrencilerin bireysel olarak yapacakları etkinliklerde yaşayacakları süreci fark etmeleri için planlanmıştır.
   2-Gruplara benzer amaçlar için kâğıtlara çizilmiş etkinlik ekinde verilen resimler dağıtılır.
   Gruplara verilecek olan bu resimler anlaşılırlığı güç resimlerdir. Fonksiyonları açık ve anlaşılır ifade edilmemiştir. Çözmek istediği sorun açık ve anlaşılır değil ve geliştirilmeye ihtiyacı vardır. Her grup dağıtılan kâğıttaki çizimleri inceleyerek anlamaya çalışır.
   3- Her grup anlaşılır hale getirdiği resmi yeniden çizer ve çizimden ne anladığını yazılı olarak ifade eder. Grubun çözümünün ne olduğu sınıfa grup sözcüleri tarafından açıklanır.
   4- Her grup, grup içinden bir grup sözcüsü, bir grup yazıcısı seçer.
   5- Her grup kendi grubuna, grubun tamamının beğendiği, bir ad bulur. Örnek: Portakal grubu, Balina grubu ve benzeri gibi
   6- Grupça hazırlanançizimler ve yazılı ifadeler, grup yazıcısı tarafından temize geçirilerek, grup dosyasına konur.
   7- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir.
   8- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz.

DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ (BİREYSEL ÇALIŞMA): 6 Hafta

ETKİNLİĞİN YAPILIŞI:
   1- Öğrenciler yaşamlarında merak ettikleri, hayal ettikleri, değiştirmeyi, geliştirmeyi, kolaylaştırmayı düşündükleri konularla ilgili sorunları listelerler. ( 10 adet sorun yazılacak )
   2- Her öğrenci listelediği sorunlardan en çok beğendiği birini seçer. Seçme sebebini ve çözümle ilgili kendi düşüncesini kısaca açıklar.
   3- Öğrenciler seçtikleri sorunla ve sorunun çözümüyle ilgili araştırma yaparlar. (araştırma yazılarında kaynak mutlaka yazılır.)
   4- Öğrenciler, yaptıkları araştırma sonucunda, seçtikleri soruna olası çözüm önerileri getirmeye çalışırlar. Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler.
   5- Çözüm önerisinin; adı, amacı, genel özellikleri, taslak ve net çizimleri, yapılan araştırmalar yazılıp çizilerek öğrenci ürün dosyasına konur.
   6- Öğrenciler ortaya koydukları çözüm önerilerini nasıl yasal koruma altına alacaklarını araştırırlar. (Türk Patent Enstitüsü ve Türk Standartları Enstitüsü gibi kurumların kuruluş tarihi, kuruluş amacı, bu kurumların bölümleri ve bölümlerin görevleri, yasal koruma için başvuru süreçleri araştırılarak yazılır.) Yapılan araştırmalar yazılıp çizilerek öğrenci ürün dosyasına konur.
   7- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir.
   8- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz.
Kaynak: http://www.sahinzekeriya.tr.gg/KURGU-KU%26%23350%3BA%26%23286%3BI.htm

Gelişime dair ne varsa...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz