Kurgu ve Etkinlik Açıklamaları |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
ferdi
Süper Üye Kayıt Tarihi: 25-Ocak-2007 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 220 |
Alıntı Cevapla
Konu: Kurgu ve Etkinlik Açıklamaları Gönderim Zamanı: 03-Şubat-2013 Saat 15:32 |
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİ
I. DÖNEM YAPILACAK ETKİNLİK AÇIKLAMALARI KURGU KUŞAĞI 6. SINIFLAR DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM ETKİNLİĞİ: 3 Hafta ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1- “Düşünelim Çözelim” etkinliği grup çalışması olarak uygulanır. Öğrenciler 5 kişiyi geçmeyecek şekilde gruplara ayrılır. “Düşünelim Çözelim” etkinliği, öğrencilerin bireysel olarak yapacakları etkinliklerde yaşayacakları süreci fark etmeleri için planlanmıştır. 2-Gruplara benzer amaçlar için kâğıtlara çizilmiş etkinlik ekinde verilen resimler dağıtılır. Gruplara verilecek olan bu resimler anlaşılırlığı güç resimlerdir. Fonksiyonları açık ve anlaşılır ifade edilmemiştir. Çözmek istediği sorun açık ve anlaşılır değil ve geliştirilmeye ihtiyacı vardır. Her grup dağıtılan kâğıttaki çizimleri inceleyerek anlamaya çalışır. 3- Her grup anlaşılır hale getirdiği resmi yeniden çizer ve çizimden ne anladığını yazılı olarak ifade eder. Grubun çözümünün ne olduğu sınıfa grup sözcüleri tarafından açıklanır. 4- Her grup, grup içinden bir grup sözcüsü, bir grup yazıcısı seçer. 5- Her grup kendi grubuna, grubun tamamının beğendiği, bir ad bulur. Örnek: Portakal grubu, Balina grubu ve benzeri gibi 6- Grupça hazırlanançizimler ve yazılı ifadeler, grup yazıcısı tarafından temize geçirilerek, grup dosyasına konur. 7- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir. 8- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz. HAYALLERİM ÇİZGİDE SAKLI ETKİNLİĞİ: 6 Hafta ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1- Öğrenciler yaşamlarında merak ettikleri, hayal ettikleri, değiştirmeyi, geliştirmeyi, kolaylaştırmayı düşündükleri konularla ilgili sorunları listelerler. 2- Her öğrenci listelediği sorunlardan en çok beğendiği birini seçer. 3- Öğrenciler seçtikleri sorunla ve sorunun çözümüyle ilgili araştırma yaparlar. 4- Öğrenciler, yaptıkları araştırma sonucunda, seçtikleri soruna olası çözüm önerileri getirmeye çalışırlar. Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler. 5- Çözüm önerisinin; adı, amacı, genel özellikleri, taslak ve net çizimleri, yapılan araştırmalar yazılıp çizilerek öğrenci ürün dosyasına konur. 6- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir. 7- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz. 7. SINIFLAR DÜŞÜNCELERİMİZDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM ETKİNLİĞİ: 3 Hafta ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1- Öğrencilere benzer amaçlar için kâğıtlara çizilmiş etkinlik ekinde verilen resimler dağıtılır. Öğrencilere dağıtılan bu resimler; anlaşılırlığı güç resimlerdir. Fonksiyonları açık ve anlaşılır ifade edilmemiştir. Çözmek istediği sorun açık ve anlaşılır değil ve geliştirilmeye ihtiyacı vardır. Her öğrenci dağıtılan kâğıttaki çizimleri inceleyerek anlamaya çalışır. 2- Bu resimlerin çözümüne yönelik fikirleri ortaya çıkaran bireysel çalışma yaparlar. Ortaya çıkardıkları fikirlerini kurgularlar. Anlaşılır hale getirdiği resmi yeniden çizer ve çizimden ne anladığını yazılı olarak ifade eder. 3- Öğrenci tarafından hazırlanançizimler ve yazılı ifadeler, temize geçirilerek, öğrenci ürün dosyasına konur. 4- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir. 5- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz. HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM ETKİNLİĞİ: 6 Hafta ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1- Öğrenciler yaşamlarında merak ettikleri, hayal ettikleri, değiştirmeyi, geliştirmeyi, kolaylaştırmayı düşündükleri konularla ilgili sorunları listelerler. 2- Her öğrenci listelediği sorunlardan en çok beğendiği birini seçer. 3- Öğrenciler seçtikleri sorunla ve sorunun çözümüyle ilgili araştırma yaparlar. 4- Öğrenciler, yaptıkları araştırma sonucunda, seçtikleri soruna olası çözüm önerileri getirmeye çalışırlar. Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler. 5- Çözüm önerisinin; adı, amacı, genel özellikleri, taslak ve net çizimleri, yapılan araştırmalar yazılıp çizilerek öğrenci ürün dosyasına konur. 6- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir. 7- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz. 8. SINIFLAR DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ (GRUP ÇALIŞMASI): 3 Hafta ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1- Öğrenciler 5 kişiyi geçmeyecek şekilde gruplara ayrılır. “Grup Çalışması Etkinliği” etkinliği, öğrencilerin bireysel olarak yapacakları etkinliklerde yaşayacakları süreci fark etmeleri için planlanmıştır. 2-Gruplara benzer amaçlar için kâğıtlara çizilmiş etkinlik ekinde verilen resimler dağıtılır. Gruplara verilecek olan bu resimler anlaşılırlığı güç resimlerdir. Fonksiyonları açık ve anlaşılır ifade edilmemiştir. Çözmek istediği sorun açık ve anlaşılır değil ve geliştirilmeye ihtiyacı vardır. Her grup dağıtılan kâğıttaki çizimleri inceleyerek anlamaya çalışır. 3- Her grup anlaşılır hale getirdiği resmi yeniden çizer ve çizimden ne anladığını yazılı olarak ifade eder. Grubun çözümünün ne olduğu sınıfa grup sözcüleri tarafından açıklanır. 4- Her grup, grup içinden bir grup sözcüsü, bir grup yazıcısı seçer. 5- Her grup kendi grubuna, grubun tamamının beğendiği, bir ad bulur. Örnek: Portakal grubu, Balina grubu ve benzeri gibi 6- Grupça hazırlanançizimler ve yazılı ifadeler, grup yazıcısı tarafından temize geçirilerek, grup dosyasına konur. 7- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir. 8- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz. DÜŞÜNCELERİMİZİ NASIL KORUYALIM? ETKİNLİĞİ (BİREYSEL ÇALIŞMA): 6 Hafta ETKİNLİĞİN YAPILIŞI: 1- Öğrenciler yaşamlarında merak ettikleri, hayal ettikleri, değiştirmeyi, geliştirmeyi, kolaylaştırmayı düşündükleri konularla ilgili sorunları listelerler. ( 10 adet sorun yazılacak ) 2- Her öğrenci listelediği sorunlardan en çok beğendiği birini seçer. Seçme sebebini ve çözümle ilgili kendi düşüncesini kısaca açıklar. 3- Öğrenciler seçtikleri sorunla ve sorunun çözümüyle ilgili araştırma yaparlar. (araştırma yazılarında kaynak mutlaka yazılır.) 4- Öğrenciler, yaptıkları araştırma sonucunda, seçtikleri soruna olası çözüm önerileri getirmeye çalışırlar. Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler. 5- Çözüm önerisinin; adı, amacı, genel özellikleri, taslak ve net çizimleri, yapılan araştırmalar yazılıp çizilerek öğrenci ürün dosyasına konur. 6- Öğrenciler ortaya koydukları çözüm önerilerini nasıl yasal koruma altına alacaklarını araştırırlar. (Türk Patent Enstitüsü ve Türk Standartları Enstitüsü gibi kurumların kuruluş tarihi, kuruluş amacı, bu kurumların bölümleri ve bölümlerin görevleri, yasal koruma için başvuru süreçleri araştırılarak yazılır.) Yapılan araştırmalar yazılıp çizilerek öğrenci ürün dosyasına konur. 7- Hazırlanan dosya belirtilen tarihte teslim edilir. 8- Bu tarihte teslim edilmeyen dosya değerlendirmeye alınmaz. Kaynak: http://www.sahinzekeriya.tr.gg/KURGU-KU%26%23350%3BA%26%23286%3BI.htm |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |