Teknoloji Tasarım Dersi Norm Kadro Hesaplama |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
sakız
Vip Üye Kayıt Tarihi: 29-Nisan-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 271 |
Alıntı Cevapla
Konu: Teknoloji Tasarım Dersi Norm Kadro Hesaplama Gönderim Zamanı: 06-Aralık-2013 Saat 18:49 |
Teknoloji Tasarım Dersi Norm Kadro Hesaplama
Teknoloji Tasarım Dersi için sınıf mevcudu 25′i geçen sınıflar mevcudu 20′yi geçmeyen gruplara bölünür. Örneğin; 1-25 arası 1 grup 26-40 arası 2 grup 41-60 arası 3 grup 61-80 arası 4 grup 6-7-8.sınıflarda; 3′er şubeden toplam 9 şube olsun ve hepsi 2 gruba ayrılsın. 9 şube x 2 grup x 2 ders saati = 36 saat’ten Norm 2 olur. 4′er şubeden toplam 12 şube olsun ve hepsi 2 gruba ayrılsın. 12 şube x 2 grup x 2 ders saati = 48 saat’ten Norm 3 olur. * 2013-2014 Eğitim Öğretim döneminden itibaren dersimiz 6.sınıflardan kaldırılacağı için, norm hesaplaması sadece 7 ve 8.sınıflara göre yapılacaktır. Ortaokullarda 1) 6–31 derse kadar 1 norm kadro verilir. 2) 31–42 derse kadar 2 norm kadro verilir. 3) 42′den fazla olması halinde her 21 saat için 1 öğretmen norm kadrosu verilir. Bu şekildeki hesaplama sonrasında artan ders yükünün en az 15 saat olması halinde ilave olarak 1 öğretmen norm kadrosu daha verilir. Ders Toplamı Norm 6-30 1 31-42 2 43-56 2 57-77 3 78-84 4 99-.. 5 Örnek: Okulda 60 saat ders varsa: 42 ye kadar 2 / 60-42=18 yani 1 öğretmen daha gerekir. Yani norm kadro 3′tür. Okulda 78 saat ders varsa: 42+21= 63 e kadar 3 78-63=15 ( 15 ve üstü olunca 1 norm kadro daha verilir ) Yani norm kadrosu 4 tür. Eğer 77 saat ders olsaydı? 63 e kadar 3 77-63=14 ( Ders yükü 15 ten az olduğu için +1 norm kadro verilmez. ) Norm kadro 3 te kalır. Kaynak:teknolojitasarim.com |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 07-Aralık-2013 Saat 21:47 |
5 DAKİKANIZ ALMAYACAK ÇOK ÇOK ÖNEMLİ BİR KONU ARKADAŞLAR SONRA İDAREMİZ NORMU EKSİK HESAPLADI NE YAPA BİLİRİZ DİLEKÇE VERİP OKULLA KÖTÜ OLMAK DA İSTEMİYORUM TAYİN İSTEYECEĞİM AMA O OKULUN NORMU EKSİK GÖRÜNÜYOR DİYORSANIZ ŞİMDİDEN TEDBİRİNİZİ ALIN http://www.meb.gov.tr/katilimmodulu/ adresinden mebbis girişi ile acilen yeni yayınlanan Norm Kadro Taslağı ile ilgili olarak "Teknoloji ve Tasarım Dersi Norm Hesabının nasıl yapılması gerektiği bilgisinin" eklenmesini talep ediniz. Osman Keskin Aynı yönetmeliğin 8, 9, 10 ve 13. 15/d maddelerinde de görüleceği üzere özel eğitim okul ve kurumları ile özel sınıflarda, anaokulu, sınıf öğretmeni, zihinsel engelliler, rehber öğretmen gibi çeşitli alan öğretmenlerinin norm sayılarının belirlenmesinde gerek usulen gerekse ilgili dersin öğretim programı esaslarına dayanarak birçok alanda öğretmen normu belirlenirken grup hesabına göre işlem yapılmaktadır. Teknoloji ve tasarım dersine dair norm hesaplamasıyla ilgli norm kadro yönetmeliğinde bir açıklama yer almadığı ancak dersin uygulama esaslarında dersin öğrenci sayısına göre gruplarla işlenmesi gerektiği belirtildiği için yurt genelinde norm hesaplamasında farklı uygulamalar olmaktadır ve zaman zaman öğretmenlerin yanlış uygulamalar nedeniyle norm fazlası oldukları ve bu durumun da mahkemelere yansımaktadır ve ülke genelinde farklı kurumlarda farklı iş yükü oluşmasına neden olmaktadır. Norm kadro yönetmeliğine ortaokullarda verilen teknoloji tasarım dersi öğretmeni norm kadrosunun belirlenmesi ile ilgili aşağıda verdiğim açıklamaların 15. maddesine eklenmesini öneriyorum. Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni Norm Hesabı: Teknoloji ve tasarım dersine ilişkin ders yükü haftalık ders çizelgesine göre her bir sınıfta okutulan teknoloji ve tasarım ders miktarının grup sayısı ile çarpımı sonucunda bulunur. Buna göre, Öğrenci sayısı 25'ten fazla olan sınıflar 20’yi geçmeyen gruplara ayrılır. Gruplardaki öğrenci sayısı eşit olur. Bir başka ifade ile öğrenci sayısı 25’e kadar olan sınıflar 1; 26–40 arası 2, 41 ve üzeri sınıflar 3 gruba ayrılır. Her gruptan bir öğretmen sorumlu olur ve yıl sonuna kadar aynı grupla programı yürüterek öğretimi gerçekleştirir. OSMAN KESKİN HOCAM YAZI İÇİN TEŞEKKÜRLER. Memiş Kılıç
|
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 08-Aralık-2013 Saat 23:21 |
Arzu Kutluay Talim ve Terbiye Kurulunun 14.07.2005 tarih ve 192 sayılı Kararı gereği 6,7 ve 8. sınıflarda yer alan Teknoloji ve Tasarım dersi Öğretim Programı’nın hedeflenen amaçlara ulaşması için dersteki öğrenci sayısı 25’i geçmemelidir. Öğrenci sayısı 25'ten fazla olan sınıflar 20’yi geçmeyen gruplara ayrılır. Gruplardaki öğrenci sayısı eşit olur.
Her gruptan bir öğretmen sorumlu olur ve yıl sonuna kadar aynı grupla programı yürüterek öğretimi gerçekleştirir. Gruplardaki kız ve erkek öğrenci sayısı dağılımının eşit olmasına dikkat edilir. (Nisan 2006 tarihli ve 2583 sayılı Millî Eğitim Bakanlığı Tebliğler Dergisinde yayımlanan Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığının 21.03.2006 tarih ve 24 sayılı İlköğretim Teknoloji ve Tasarım (6, 7 ve 8. Sınıf) Dersi Öğretim Programındaki Teknoloji ve Tasarım Dersi Uygulama Esasları 25. sayfası) Bu durumda 20 yi geçmeyen her bir gruptan 1 öğretmen sorumludur. Eğer 45 kişilik bir sınıf var ise bu sınıf 3 e bölünmelidir. Çünkü gruplar 20yi geçmemelidir. Ve bu sınıftan 3 öğretmen sorumlu olacaktır. Yıllardır bu konuda idareciler bu uygulamayı gözardı ederek biz teknoloji ve tasarım öğretmenlerini mağdur etmişlerdir. Bu uygulama esasına göre teknoloji ve tasarım dersi özel norm hesaplaması gerektirmektedir. Hazırlamış olduğunuz taslakta bu konuya yer verirseniz uygulamayı yanlış yorumlayan idarecilere örnek olacak ve bu mağduriyetler sona erecektir. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |