Öğretim Programının ve Ders Kitaplarının İncelenme |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Öğretim Programının ve Ders Kitaplarının İncelenme Gönderim Zamanı: 23-Haziran-2014 Saat 00:49 |
Öğretim Programının Ve Ders Kitaplarının İncelenmesi
ÖĞRETİM PROGRAMI Öğretim programı, derslerde okutulacak konuları, bunların amaçlarını, kaç saat okutulacaklarını, öğretim metot ve tekniklerini gösteren bir belgedir. İlköğretim ve lise programlarını, öğretim programı olarak anlamamız mümkündür. Öğretim Programı Genel Hedefleri Eleştirel düşünme Yaratıcı düşünme İletişim becerileri Araştırma ve sorgulama Girişimcilik Türkçeyi doğru ve etkili kullanma Problem çözme becerisi Bilgi teknolojilerini kullanma becerisi gibi hedefleri içermektedir. Genel bir özetle öğretim programı, belli bir öğretim kademesindeki sınıflarda ve derslerde, eğitim programının amaçları doğrultusunda belirlenen hedefleri gerçekleştirmeye yönelik okul ya da okul dışında bireye kazandırılması planlanan tüm etkinlikleri kapsayan yaşantılar düzeneğidir. DERS KİTAPLARININ İNCELENMESİ Ders Kitaplarının Nitelikleri Madde 5- Ders kitapları, Yönetmelikte belirtilenlerle birlikte aşağıdaki nitelikleri taşır: Ders Kitapları; a) Öğrencileri; millî, ahlaki, insani, manevi ve kültürel değerler bakımından besleyen; demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devleti olan Türkiye Cumhuriyeti'ne karşı görev ve sorumluluklarını yerine getirmede yol gösteren ve bu değerlerle ilgili ders konularını sevdiren okuma metinlerini içerir. b) Türk Millî Eğitiminin genel amaçları ve temel ilkeleri ile kitabın hitap ettiği eğitim kurumunun amaçlarına uygun olur. c) Atatürk İlke ve İnkılapları ile ilgili konulara, öğretim programlarına ve Kurulca alınan kararlara uygun olur. d) Demokrasi ve insan hakları ile kültürel ve evrensel değerleri kapsar. e) Bilginin nasıl üretileceğine ilişkin vurgu yapar. f) Bilişim teknolojisinin etkin ve verimli kullanımını teşvik eder. g) Öğretim programının kazandırmayı amaçladığı değer, tutum ve yeterlikleri kapsar. Türk toplumunun sosyal, ahlaki, kültürel ve tarihî değerlerini geliştirerek yaşatır. h) Ön yargı ve normatif önermelerden uzak olarak konuyla ilgili farklı bakış açıları içerir. i) Kişi, kurum ve kuruluşları yıpratıcı unsurları taşımaz. j) Her türlü etkinlikte öğretmenin rehberliğinde öğrenciyi merkeze alır. k) Konuların hazırlanması ve düzenlenmesinde öğrencilerin ilgi, yetenek ve ihtiyaçları göz önünde bulundurulur. TÜRKÇE DERS VE ÇALIŞMA KİTAPLARININ İNCELENMESİ • OLUMLU YÖNLERİ • Ders ve çalışma kitaplarının bir kitapta toplanması son derece olumlu bulunmuştur. • Öğrencilerin bağımsız iş yapabilmeleri bakımından olumludur. • Etkinlikler, görseller renkli hazırlandığı için öğrenciler eğlenerek çalışıyorlar. • Kitaplar öğrencilerin araştırma yapmasına yönelik olarak hazırlanmıştır. • OLUMSUZ YÖNLERİ • Okuma parçaları çok uzun ve seviyeye uygun değildir. • Yazılı anlatım becerileri ile ilgili etkinlikler öğrencilerin seviyesinin üstündedir. • Noktalama ve yazım yanlışlarıyla ilgili daha çok etkinlik olmalıdır. • Kitaplarda çok fazla heceden oluşmuş kelime kullanımları fazladır. Bu durum öğrencilerin kelimelere hece eklemelerine ve bazı sesleri yutmalarına sebep olmaktadır. • Öğrenci çantalarının daha hafif olması açısından ünitelerin fasikül halinde olması daha yararlı olacaktır. MATEMATİK DERS VE ÇALIŞMA KİTAPLARININ İNCELENMESİ • OLUMLU YÖNLERİ • Ders ve çalışma kitaplarının bir kitapta toplanması son derece olumlu bulunmuştur • Konuların ders ve çalışma kitabına dağılımı çok güzel olmuş. • OLUMSUZ YÖNLERİ • Ders kitabında konular çok yüzeysel anlatılmış.Çalışma kitabında yeterli etkinlik yok.Konularla ilgili örnekler çok az. • Ders ve çalışma kitaplarında yazım ve noktalama yanlışları vardır. • Kılavuz kitapta ünitelere ayrılan süreler düzgün dağıtılmamış.Bazı konulara gereğinden çok bazılarına da gereğinden fazla zaman ayrılmış HAYAT BİLGİSİ DERS VE ÇALIŞMA KİTAPLARININ İNCELENMESİ • OLUMLU YÖNLERİ • Hayat Bilgisi dersi öğrenci seviyelerine uygun, görsellerle metin bir bütünlük sağlıyor. • Hayat Bilgisi ders kitapları öğrencilerin konuşup yorum yapmalarına imkan sağlıyor. • OLUMSUZ YÖNLERİ • Belirli gün ve haftalarla ilgili daha çok konuya yer verilmelidir. • Tekrar eden etkinliklerden öğrenciler sıkılıyor.Bulmaca ve boyama gibi eğlenceli etkinliklere daha çok yer verilmelidir. • Kitapta araştırmaya yönelik bir dil kullanılmış,bu olumlu olmakla birlikte konularla ilgili daha net bilgiler de verilmelidir. Konu:Öğretim Programları ile Ders Kitaplarının İncelenmesi Raporu Gültekin YAŞAR |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |