Oyun ve Oyunlaştırma

Oyun ve Oyunlaştırma
Oyunlaştırma, herhangi bir sürecin rozet verme, ödüllendirme, geri bildirimler ya da
hikâyeleştirme gibi motive edici unsurlarla donatılması anlamına gelen yeni bir uygulama
alanıdır. Bir sınıftaki öğrencilerden olumlu davranışta bulunanlara artı, olumsuz davranışta
bulunanlara eksi puan vererek sene sonunda en fazla puan alan öğrenciye hediye verilmesi bir
oyunlaştırma örneği olarak sunulabilir. Nitekim sınıf ortamındaki öğrenciler için bir oyun
tasarlanmış ve davranışları sonucunda ödül verilmiştir. Oyunun uygulanacağı ortam (sınıf, ev
vb.) ve oyun dinamiklerinden hangilerinin kullanılacağı, sunulacak olan projeye göre
değişkenlik gösterebilmektedir. Bu kapsamda oyun dinamiklerini kullanarak bir oyun
tasarlamaya yönelik projelerin tümü bu başlık altında ele alınabilir.


Bu teknikler aynı zamanda oyun dinamiklerinin oyun dışı ortamlarda kullanılması anlamına
da gelmektedir. Bu bağlamda, spor aktiviteleri gibi zorlayıcı ve güdülenme gerektiren
etkinliklerin daha eğlenceli hale getirilmesi olanaklı olabilmektedir. Oyunlaştırma konusu,
insanlar için faydalı olabilecek spor ya da diyet yapma, öğrenme, sınavlara hazırlanma gibi
çeşitli süreçleri eğlenceli hale getirecek, oyunlaştırma dinamiklerinin kullanılacağı tasarımlar
yapmaya yönelik bir konudur.

Eğitimde oyun ve oyunlaştırma nedir?
Oyunlaştırma ise birçok tanımı dışında Karl M. Kapp tarafından oyun tabanlı mekanikler, oyunsal düşünme ve estetiğin, insanları bir araya getirmek, öğrenmeye teşvik etmek, motivasyon sağlamak ve problem çözmek amaçlarıyla kullanılması olarak ifade edilmiştir.

YahyaKarakurt

Yahya Karakurt - Web Sayfası

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir