Beyin gücüyle çalışan oyunlar yolda |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
cengiz.metin1
Moderatör cengizmetin@antipati.org Kayıt Tarihi: 10-Ocak-2007 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 247 |
Alıntı Cevapla
Konu: Beyin gücüyle çalışan oyunlar yolda Gönderim Zamanı: 27-Şubat-2008 Saat 21:14 |
Umarm yakında oynamak nasip olur ... :D
|
|
cengizmetin@antipati.org
|
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 27-Şubat-2008 Saat 18:39 |
sukla bu güzel paylaşım için teşekkürler...Oyunda artık değişimlere uğruyor. Wee den sonra bu tarz oyunların olması çeşitlilik açısından güzel oyunlar bizi beklemektedir..
|
|
sukla
Moderatör Kayıt Tarihi: 06-Şubat-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 100 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 27-Şubat-2008 Saat 18:35 |
ABD-Avustralya ortak şirketi Emotiv'in ürünü olan özel başlık, beyindeki elektriksel faaliyetleri yakalayıp kablosuz bağlantı yoluyla bilgisayara gönderiyor.
Böylece oyunu oynayan kişi, sanal ortamda kontrol ya da kumanda çubuğu olmaksızın doğal ve sezgisel olarak hareket edebiliyor. İnsan beyni yaklaşık 100 milyar sinir hücresi ya da nörondan oluşuyor; bunlar sinirsel uyarıları elektrik yoluyla ya da kimyasal olarak iletiyor. Başlık, sinirsel faaliyetleri okumak için elektroensefalografi ya da EEG adı verilen bir yöntem kullanıyor. Halk arasında beyin elektrosu çekme diye de adlandırılan ve yaklaşık 100 yıldır kullanılan bu yöntemle beynin bir çok çalışma bozukluğu tespit edilebiliyor. Başlık temel olarak beyin dalgalarını okuyup bunları bilgisayar oyununu yönetecek komutlara çeviriyor. Emotiv şirketinin Genel Müdürü Tan Le, bu başlığın oyunlardaki sanal karakterlerin duygusal tepkilerini daha gerçekçi yapacağı görüşünde. Bu yöntemin yeni olmadığını söyleyen Le, herkesin kullanabileceği şekilde ve oyun oynamak için ilk defa piyasaya sürüldüğünü ifade ediyor. Epoc adı verilen teknoloji sayesinde bir çok yüz mimiğini yapmak mümkün. Örneğin oyuncu gülümsediğinde, göz kırptığında ya da yüzünü ekşittiğinde başlık bu mimikleri algılayıp oyundaki karakterin yüzüne aktarabiliyor. Ya da oyunda bir başka karakteri öldürdüğünüzde güler ya da mutlu olursanız, sanal karakteriniz sizi duyarsızlıkla suçlayabiliyor. Bu mimikler ya da eylemlerin sayısının 30'u aştığı belirtiliyor. Oyunculara sadece düşünce gücüyle sanal ortamda eşyaları hareket ettirebilmek düşüyor. 299 dolara satın alınabilecek bu aygıt, hareketleri algılamak için bir jiroskoba ve bilgisayara takılı USB ile bağlantı kurmasını sağlayacak kablosuz iletişim teknolojisine sahip. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |