Öğrenmenin Biçemi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
zaman
Moderatör Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 724 |
Alıntı Cevapla
Konu: Öğrenmenin Biçemi Gönderim Zamanı: 07-Nisan-2013 Saat 18:13 |
Gregorc Öğrenme Stili Modeli
Gregorc öğrenme stili modeline göre öğrenenler, dört ayrı kategoride incelenmiştir. • Somut Sıralı Öğrenenler Bu tip öğrenciler, direkt olarak dokunsal uygulamaya yönelik, günlük hayat ile ilişkili ve basamak basamak verilen öğrenme durumlarına daha iyi uyum sağlarlar. Öğrenim stratejileri arasında bilgilendirici ve detaylı örnekler içeren kitapların kullanımı, diyagramların kullanımı, akış diyagramları ve bilgisayar destekli eğitim sayılabilir. • Somut Rast gele Öğrenenler Bu tip öğrenciler, daha çok, deneme yanılmaya yönelik öğrenim stratejilerini kullanmayı tercih ederler. Rekabet ve yarışma ortamları, bu tip öğrencilerin ilgilerini daha çok çeker. Direktif ve karmaşık yapıların, öğrenim tasarımları içerisinde yer almasını istemezler. Öğrenim metotları yönünden, bağımsız çalışmayı, oyun tabanlı öğrenmeyi, simülasyonları ve multimedya desteğini olumlu karşılarlar. • Soyut Sıralı Öğrenenler Bu tip öğrenciler, daha çok, sözel, mantıksal ve analitik düşünme gerektiren öğrenme etkinliklerini tercih ederler. Görsel, sözel ve yazılı öğretim metotlarını daha çok tercih ederler ve bilginin gücüne inanırlar. İyi organize edilmiş bilgileri algılamada çok iyidirler. Öğretim metotlarına örnek olarak, sözlü ders anlatımı, özet bilgilendirme, İnternet kullanımı ve arama yapma, mesaj ve tartışma gruplarına katılma, sesli medya kullanımı sayılabilir. • Soyut Rast gele Öğrenenler Bu tip öğrenenler, daha çok, bilgiler arasındaki ilişkiler ile yakından ilgilenir ve duygusal algılarını sıklıkla öğrenim süreçlerinde kullanırlar. Duygusal paylaşımın pek olmadığı öğrenim metotlarına uyum sağlayamaz veya katılmak istemezler. Daha çok, yüz yüze öğrenim süreçlerinden hoşlanırlar ve tecrübelerini başkaları ile paylaşmayı ve başkalarının tecrübelerini değerlendirip kendilerine pay çıkartmayı severler. |
|
zaman
Moderatör Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 724 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 07-Nisan-2013 Saat 18:12 |
Bernice McCarthy Öğrenme Stili Modeli
Bu modele göre dört tip öğrenici profili önerilmiştir. Tip 1: Buluşçu Öğrenciler Bu tip öğrenciler, daha çok, bireysel olarak anlamlandırmayı benimserler. Yeni bilgilerin öğrenilmesinde, sebepleri ve yeni bilgiyi anlamlandırmak için bireysel düşünce yapıları ile ilişkilerini düşünürler. Grup çalışmalarını, disiplinler arası çalışmaları ve beyin fırtınası uygulamalarını daha çok tercih ederler. Tip 2: Analitik Öğrenciler Bu tip öğrenciler, temel bilgi kuramlarını kendi anlamalarını geliştirmek için çok iyi kullanır ve öğrenirler. Direkt anlatım, veri analizi, bağımsız araştırma yapmayı çok severler. Alanında uzman insanlar ile bilgi paylaşımına çok önem verirler. Tip 3: Sağduyulu Öğreniciler Bu tip öğrenciler, daha çok, bir bilgi kabul etmeden önce denemek, yanılmak ve görmek isterler. Öğrenme sürecinde deneysel çalışmalara çok önem verirler. Tip 4: Dinamik Öğreniciler Bu tip öğrenciler, daha çok, bireyselleştirilmiş keşif, araştırma etkinliklerini tercih ederler. Kendi önsezilerini kullanmada oldukça iyidirler ve bağımsız çalışmalarda başarılı ve aktif roller alabilirler. |
|
zaman
Moderatör Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 724 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 07-Nisan-2013 Saat 18:10 |
Öğrenmenin Biçemi
Öğrenmek ve öğretmek için bir çok yol vardır. Herkes öğrenebilir ama herkes aynı şekilde öğrenmez. Bütün çocuklara uyan bir öğrenme stili yoktur. Her öğrencinin en iyi öğrendiği yol, onun öğrenme stilidir. Bir öğrencinin algılamasını, çevredeki diğer insanlarla ilişkilerini ve öğrenme çevresindeki davranışlarına etki eden bilişsel, duyuşsal ve fizyolojik yapısı, onun öğrenme stilini belirler. Öğrenme stili olarak görülmeyen ama öğreticilerin hemen dikkat edecekleri bazı hususlar vardır. İnsanlar genellikle dört yoldan bilgi edinirler: 1. Görsel: Görerek ve okuyarak öğrenmeyi tercih edenler. Kendi kendine okuyarak öğrenirler, renkli temsil, grafik ve haritaları tercih ederler; 2. İşitsel: İşiterek, dinleyerek ve tartışarak öğrenmeyi tercih ederler; 3. Kinestetik: Bazılarının aklında hareket enerjisi daha iyi kalır. Bunlar öğrenecekleri şeylerle fiziksel temas kurarak, yaparak öğrenirler; Tactil, kişinin el ile duyumsamasına dayanır. Kinestetik gezme, pandomim, dramatize etme vs yi kapsar. 4. Sosyal: Bazı öğrenciler de başkalarıyla sosyal etkileşim (interaksiyon) halinde daha iyi öğrenir Öğrencilerin bu dört tip öğrenmeden hangisine yatkın olduğu (bilgi alma ve işleme yönünden) tespit edilirse, ona göre öğretim materyali hazırlanabilir. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |