Teknoloji ve Tasarım Dersi Algılanmadı |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
zaman
Moderatör Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 724 |
Alıntı Cevapla
Konu: Teknoloji ve Tasarım Dersi Algılanmadı Gönderim Zamanı: 15-Eylül-2012 Saat 12:43 |
TÜRKİYE’DE TEKNOLOJİ VE TASARIM ALGISI ALGILANAMADI
Milli Eğitim Bakanlığının http://ikgm.meb.gov.tr/ internet adresi duyurular bölümünde belirtilen http://ikgm.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2012_09/13094953_duyuru.pdf yüklü dosyasında, 13.09.2012 tarihli özür durumundan yer değişikliği yapılamayan öğretmenlerin yer değişiklikleri ile ilgili olarak yaptığı açıklamada; Talim ve Terbiye Kurulunun 12/09/2012 tarihli ve 5110 sayılı mütalaası doğrultusunda başta sınıf öğretmenleri olmak üzere tüm alanlardaki öğretmenlerin Teknoloji ve Tasarım Dersi alanına alan değişikliği suretiyle özür durumuna bağlı olarak yer değiştirebilecekleri belirtilmiştir. 2012-2013 Eğitim-Öğretim yılında uygulamaya konulacak olan 4+4+4 eğitim modeli içerisinde Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı tarafından 25.06.2012 tarihli 75 sayılı Talim ve Terbiye Kurulu Kararı ile açıklanan haftalık ders çizelgelerinde Teknoloji ve Tasarım Dersinin 6. Sınıflardan kaldırıldığı görülmektedir. 2013-2014 eğitim öğretim yılında 6. sınıflarda bulunmayan istihdam alanı daraltılan Teknoloji ve Tasarım Dersi, açıklanan Bakanlık yazısında sırf özür grubu tayinlerinin yapılamaması nedeniyle tüm öğretmenlerin girebileceği bir alan haline getirilmiştir. Milli Eğitim Bakanımız Sayın Ömer DİNÇER; İdarecilerin performansları, öğretmenlerin yeterliliklerini esas alan bir değişim sürecine girildiğinden, Öğretmen Özel Alan Yeterliliklerini 2023 vizyonuna ulaştıracak şekilde çalışma yaptıklarından bahsetmektedir. 2006 yılında kabul edilen Teknoloji ve Tasarım Öğretim Programı, Talim ve Terbiye Başkanlığı atanacakların belirtildiği kurul kararında, İş Eğitimi dersine kaynaklık eden öğretmenlerin gerekli hizmet içi eğitimden geçirildikten sonra atamaları karara bağlanmıştır. Teknoloji ve Tasarım Dersinin Özel alan yeterlilikleri kabul edilerek 21.032006 tarih ve 24 sayılı kararı ile yürürlüğe girmiştir. İlgili kurul kararı ve özel alan yeterlilikleri belli olmasına rağmen mevcut öğretmenlerin büyük bir çoğunluğu özel alan yeterliliklerini almak bir tarafa, program tanıtım seminerlerinden dahi geçmemiştir. Yetersiz hizmet içi eğitimlerinden dolayı Teknoloji ve Tasarım Öğretim Programının uygulanmasında sorunlar yaşandığı bilinen bir gerçektir. Bütün bu olumsuzlukları, kurul kararı dışındaki branşların bu alana atanması, programın uygulanmasını “Dünyada ilk kez İnovasyonun bir öğretim programında yer aldığı, 2023 vizyonuna ulaştıracak yaratıcılık, hayal gücü, inovasyon, patent, marka,fikri mülkiyet hakları vb kavramlar” imkansız hale getirecektir. Branşlar arası geçişlerin bu kadar rahat ve ani gerçekleştirileceği düşünülüyorsa, üniversitelerde tek tip öğretmen yetiştirme programı ile eğitimde ihtiyaç duyulan alanlara öğretmen atanması rahatlıkla yapılabilir. Tüm dünyanın kabul ettiği ve uyguladığı yapılandırmacı eğitim anlayışı ile ne kadar paralellik taşımaktadır? Sınıf Öğretmenlerinin ve diğer branşlardaki öğretmenlerin açıklanan sınıf öğretmenliği özel Alan Yeterliliklerine göre hizmet içi eğitim seminer ve kurslarından geçirilmemelerine rağmen multidisiplinler arası ilişkiler ile üst düzey düşünme becerilerini ve çekirdek becerilerini geliştirmeye yönelik bir içeriye sahip olan Teknoloji ve Tasarım Dersi Özel Alan Yeterliliklerine yönelik seminer ve kursların yapılamayacağı da aşikardır. Sayın Milli Eğitim Bakanımız; Sürekli öğretmen Özel Alan Yeterliliklerini ve Yönetici Performanslarını öne çıkaran açıklamalar yapmaktadır. Açıklamaları ile taban tabana zıt olan diğer branş öğretmenlerinin Teknoloji ve Tasarım Dersine atanmasının bir kez daha düşünülerek bu yanlıştan ivedilikle dönülmesi gerekmektedir. Türkiye’de uzman bir göz doktorunun branşı dışındaki cerrahi alanla ilgili tanı koyması ve ameliyata girmesi ne kadar sağlıklı ise bir branş dersi öğretmeninin başka alanda eğitimini almadığı bir branşa ait dalda eğitim vermesi , öğrenci yetiştirmesi o kadar sağlıklı olacaktır. Tüm bu yaşananlara karşın Teknoloji ve Tasarım Dersinin 6. Sınıflar ders çizelgesinden kaldırılması, hali hazırda görev yapmakta olan 14000 Teknoloji ve Tasarım Öğretmeni, dersin uygulama esaslarına uygun olarak dersin işlenememesine ve öğretmenlerin motivasyonlarının düşmesine, bu dersten beklenen hedeflere ulaşılamamasına sebep olmaktadır. Önümüzdeki yıl 2013-2014 eğitim öğretim döneminde, istihdam alanı 3/1 oranında azalacak normlara, bir de norm fazlası olacak meslektaşlarımıza ek olarak her alandan alan değiştirecek başka öğretmenlerin de eklenecek olması ciddi bir şekilde endişelendirmektedir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Felsefesi ve Vizyonu ile her alandan öğretmenin atanarak girebileceği bir ders olarak düşünülmesi yanılgısından vazgeçilerek, Milli Eğitim Bakanlığının karar alıcı durumunda olan yetkililerince; dersin içeriğinin, felsefesinin ve vizyonunun bir kez daha incelenmesi gerekmektedir. Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı ve ders kılavuz kitabını incelendiğinde görülecektir ki bu dersin içeriği Türkiye’nin 2023 vizyonunun 2006 yılından itibaren uygulanan bir derstir. Bakanlığımız, özür durumundan yer değişikliği yapılamayan öğretmenlerin yer değişiklikleri ile ilgili yaptığı uygulama ile kısa vadeli çözümlerle günü kurtarmak adına alınan kararların ülke geleceğine vereceği zararların sorumluluğunu ve vebalini almaya hazır mıdır…? Teknoloji ve Tasarım Öğretmenleri Meslek Kuruluşu Derneği Yönetim Kurulu Kaynak : http://www.ttmk.org.tr |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |