Teknoloji ve tasarım program ölçme ve değerlendirm |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Teknoloji ve tasarım program ölçme ve değerlendirm Gönderim Zamanı: 14-Haziran-2017 Saat 17:31 |
Teknoloji ve tasarım yeni program ölçme ve değerlendirme
Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı ile İlgili Muhtemel Sorular ve Cevaplar 1. Değerlendirme her ünite sonunda mı olmalı? Değerlendirme her ünite sonunda olabileceği gibi, bilgi düzeyinde ölçme ve değerlendirme tüm ünitelerin tamamlanmasının ardından da yapılabilir. Ancak ürün ve proje değerlendirmesi, süreç ve ürünün kendisi değerlendirilerek yapılabilir. Ürün değerlendirilirken öz ve akran değerlendirme formlarından da yararlanılabilir. Ayrıca ürün değerlendirilirken öğretmen tarafından ölçek de hazırlanabilir. Bu ölçekte ürünün zamanında tamamlanması, özgünlüğü, işlevselliği, estetik yönü, uygulanabilir olması, ekonomik olması vb. gibi kriterler dikkate alınabilir. Bilgi düzeyini ölçmek için test, açık uçlu soru vb. ölçme araçlarından yararlanılabilir. Not giriş işlemleri, 8. sınıflarda eski modüle göre, 7. sınıflarda ise güncellenecek modüle göre yapılmalıdır. Bu ayrımın gerekçesi şudur: Program 7. sınıftan başlayarak uygulanacaktır. Dolayısı ile 7. sınıf programı bu yıl yürürlüğe girerken 8. sınıf eski programa göre devam edecektir. 8. sınıf ise bir sonraki yıl yürürlüğe girecektir. Teknoloji ve Tasarım Dersi’nde tanıma, izleme ve sonuç odaklı değerlendirme yaklaşımı benimsenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ya da psikomotor bir ürün ortaya koymak için sınıf içi ya da dışında yaptığı bütün etkinlikler ve gösterdiği çabalar değerlendirme kapsamında ele alınır. Bu süreçte elektronik ürün dosyası yaklaşımı kullanılarak öğrencilerin geliştirdikleri ürün ve projelerdeki gelişim gözlenir. E-portfolyo oluşturma sürecinde ürünlere yönelik olarak öğrencilere öz, akran ve grup değerlendirmeleri yaptırılabilir. Dönem sonlarında e-portfolyo içindeki tüm ürünler dereceli puanlama anahtarı kullanılarak değerlendirilir. Öğrencilerin ürünlerini tanıtmaları ve savunmaları sağlanır. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |