gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Öğretmen Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Teknoloji ve tasarım dersi etkinlik örnekleri

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Teknoloji ve tasarım dersi etkinlik örnekleri
    Gönderim Zamanı: 03-Eylül-2008 Saat 18:32
Teknoloji ve tasarım dersi etkinlikleri
Bu da benim etkinlik raporum. Umarım beğenirsiniz..
http://gelisenbeyin.net/upload/Etkinlik_Raporui.rar


____________________________________
Sayın teknotasa arkadaşımızın bana ulatırdığı etkinlik raporu için teşekkürler. İndirmek için aşağıdaki linke tıklayınız... Bilgi paylaştıkça çoğalır.

İndirme linki 1
http://gelisenbeyin.net/upload/duezen_olu__351_tural__305_m_etkinlik_raporu.rar


Teknotasa ve Halil Çal arkadaşlarım etkinlik örneği için sitedeki öğretmen arkadaşlara yaptığınız katkılardan dolayı tebrik eder. nice güzel paylaşımlara. Paylaşımlarınızdan dolayı teşekkürler..

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
hlldcl Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 03-Eylül-2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 46
  Alıntı hlldcl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 04-Eylül-2008 Saat 02:02
ben bir kuşağın herhengi bir basamağı ile ilgili bir etkinlik hazırlıyacağız diye düşünüyorum mesela yapım kuşağından tasarım önerisi geliştirme gibi... bu arada meb yeni müfredatı kendiside benimsemiş öğretmenden istediği şeyi açık açık anlatmıyor kandisinin bulmasını sağlamaya çalışıyor(!)
Yukarı Dön
hlldcl Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 03-Eylül-2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 46
  Alıntı hlldcl Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05-Eylül-2008 Saat 12:06
ben de bir tane hazırladım biraz sade ama yeter.

2008-2009 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
MESLEKİ ÇALIŞMALAR ETKİNLİK ÖRNEĞİ

OKUL ADI              : CUMHURİYET İLKÖĞRETİM OKULU
İL                    : TOKAT
İLÇE                  : MERKEZ

HAZIRLAYAN ÖĞRETMENİN;

ADI SOYADI                 : Halil ÇAL
BRANŞI                      : Teknoloji ve Tasarım
ETKİNLİK SINIFI             : 6
DERS                        : Teknoloji ve Tasarım

ETKİNLİK BİLGİLERİ:

ETKİNLİK ADI                               : Oyuncak Tasarımında Tasarımın Genel Özelliklerini Belirleme
KUŞAK, ODAK NOKTASI                        : Yapım Kuşağı
KAZANIMLAR                                 : 5. Tasarımın taşıması gereken temel özellikleri belirler.
SÜRESİ                                    : 2 ders saati
ARAÇ GEREÇLER                             : Oyuncak araba ve bebek
ÖĞRENCİ SAYISI                             : Maksimum 25
FİZİKİ ORTAM                               : Sınıf
ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME
ARAÇLARI                                   : Öğrenci Gözlem Formu, Öz Değerlendirme Formu


İÇERİK :      

     Çocuklara bir oyuncak araba ve bebek gösterilerek; “Küçükken hangi tür oyuncaklarla oynamayı severdiniz?” Sorusu yöneltilir ve öğrencilerden cevap alınır. Daha sonra “Bu oyuncakların yapımında ne tür malzemeler kullanılmış, bu oyuncaklarla nasıl oynardınız, daha çok nerelerde oynardınız” gibi sorular yöneltilerek cevap alınır. Daha sonra tasarlamayı düşündüğü oyuncakların;
-     Hangi yaş grubu için yapılacak?
-     Nasıl kullanılacak?
-     Nerede kullanılacak?
-     İşlevi ne olacak?
-     Biçimi nasıl olacak? Sorularına cevap aramaları ve bir kağıda yazmaları istenir.

Öğrencilerden bunları cevaplarken tasarlamayı düşündükleri oyuncakların estetik nitelikler (renk, desen, biçim vb.), yapısal özellikler(boyut, ağırlık vb.), güvenlik ve sağlamlık gibi konulara dikkat etmeleri için yol gösterilir.

Belirlenen özelliklerin, tasarımı gerçekleştirdikten sonra değerlendirmede kullanılacağı öğrencilere açıklanır.
Yukarı Dön
teknotasa Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 04-Eylül-2008
Konum: ÖĞRETMEN
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 25
  Alıntı teknotasa Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06-Eylül-2008 Saat 04:11
Gelişenbeyin, ben teşekkür ederim böyle bir hizmeti sunarak sıkıntı olan konularda bunca insana yardımcı olduğunuz için, inşallah daha güzel çalışmaları paylaşmak dileğimle...
Yukarı Dön
altuğseda Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 07-Eylül-2008
Konum: ÖĞRETMEN
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı altuğseda Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07-Eylül-2008 Saat 17:21
MERHABA ben cuma günü bir etkinlik gönderdim. İnovasyonla alakalı....yalnız bunun büyük kısmını netten indirdim. Bunun dışında birde ayakkabılar adlı yeni konu başlığı açarak örneği genişlettim. Ayakkabıda değişen bir süreç tasarımıdır değil mi?Bu konuya dikak çekmek istedim. diğer yandan etkinlikle alakalı yazıyı okuduğumda öğretmenin tamamen kendi hazırlaması istenmekte. Ama bu tür konular özellikle bizim branşta benzerlik getirebilir değil mi?
Yukarı Dön
hazey Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 07-Eylül-2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı hazey Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 07-Eylül-2008 Saat 22:55
Orjinalini yazan: gelisenbeyin

3. SINIF ETKİNLİK ÖRNEKLERİ
3. SINIF – 1.ETKİNLİK
Etkinliğin Adı: HEP BERABER KORUYALIM
Sınıf: 3.sınıf
Yeterlik Alanı: Eğitsel Başarı
Kazanım: Okul araç-gereçlerini korur. (Kazanım Numarası -17-)
Öğrenci Sayısı: Tüm Sınıf
Süre: 40 Dakika
Ortam:Sınıf
Sınıf Düzeni:Oturma Düzeni
Araç-Gereç:
-
Hazırlayanlar:
Sündüz BÜKEL / Didem GÜLSARAN
Cevriye GÜLEBAĞLAN / Hicran ÇETİN
Süreç:
1. Öğretmen, aşağıdakilere benzer sorularla grup etkileşimini başlatır.
Ø Evde kullandığınız eşyalar nelerdir?
Ø Bu eşyalara nasıl davranıyorsunuz?
Ø Bu eşyaları kim aldı?
Ø Ne kadar para verildi?
Ø Okulumuzda hangi eşyalar var? Okul araç gereçlerimiz neler? (İfade edilen araç-gereçler tahtaya yazılır.)
Ø Her okulda bu araç-gereçler var mı?
Ø Bu araç-gereçleri kimler almıştır? Kimlerin parasıyla alınmıştır?
Ø Tahtaya yazılan araç-gereçlere nasıl davranıyorsunuz?
Ø Tahtaya yazılan araç gereçlerden biri olsaydınız, hangisi olmak isterdiniz? Neden? Size nasıl davranılmasını isterdiniz?
Ø Okul araç-gereçlerini korumak neden önemlidir?
2. Okul araç-gereçlerini korumanın önemi ve gerekliliği vurgulanarak etkinlik sonlandırılır.

Değerlendirme:
Bu da başka bir örnek....

Etkinliğin Adı:
DOĞA VE ÇEVRE KONUŞUYOR
Sınıf:
3. sınıf
Yeterlik Alanı:
Aile ve Toplum
Kazanım:
Doğayı ve çevreyi korumaya karşı duyarlı olur. (Kazanım Numarası 146)
Öğrenci Sayısı:
Tüm Sınıf
Süre:
40 Dakika
Ortam:
Sınıf
Sınıf Düzeni
Oturma Düzeni
Araç-Gereç:
-
Hazırlayanlar:
Serdar ERKAN
Sündüz BÜKEL / Didem GÜLSARAN
Cevriye GÜLEBAĞLAN / Hicran ÇETİN
Süreç:
1. Öğretmen tahtaya çevrede ve doğada bulunan varlıkları listeler. (Örnek; deniz, hava, su, nehir, göl, sokak, kuş, ağaç vb.)
2. Gönüllü öğrenciler bu varlıkların rolüne girerek, insanlardan neler beklediğini ifade eder.
ÖRNEK:Ben bir havayım, insanlardan beni kirletmemelerini istiyorum.
Ben bir ağacım, insanlardan beni korumalarını istiyorum.
Ben bir sokağım, insanlardan beni temiz tutmalarını istiyorum.
3. Aşağıdakilere benzer sorularla grup etkileşimi devam eder.
Ø Varlıkları canlandırırken neler hissettiniz?
Ø Sağlıklı, temiz bir çevre ve doğa için üzerinize düşen görevler var mı? Neler?
Ø Nasıl bir doğa ve çevrede yaşamak isterdiniz?
4. Doğaya ve çevreye karşı duyarlı olmanın önemi vurgulanarak etkinlik sonlandırılır.
NOT:Öğrenciler gazete, dergilerden doğa ve çevre ile ilgili haberler toplayıp, sınıf gazetesi veya sınıf panosunda doğa köşesi hazırlayabilirler.
Değerlendirme:
Yukarı Dön
By_Beyin Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 08-Ocak-2007
Konum: İstanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 388
  Alıntı By_Beyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 09-Eylül-2008 Saat 14:31
Bu güzel etkileşim ortamında sanırım güzel etkinlik örnekleri çıkmıştır. Dayanışma ve iletişim neticesinde daha etkili projeler çıkabilir...

Büyük beyinler fikirleri, orta beyinler olayları, küçük beyinler ise kişileri konuşur.
Yukarı Dön
özveri Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Eylül-2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 131
  Alıntı özveri Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 13-Eylül-2008 Saat 13:04
Hocam süper olmuş tebrikler ...
Aynı dili konuşanlar değil,aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilir...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  12>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz