gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji Tasarım > Teknoloji ve Tasarım Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

teknoloji dersi kalkacak mı?

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: teknoloji dersi kalkacak mı?
    Gönderim Zamanı: 22-Haziran-2012 Saat 17:09
Sayın Talim Terbiye Kurulu Başkanım,

5 yıllık öğretmenim ilk sene öğrencilerin teknoloji ve tasarım dersinde çok zorlandığını gördüm. çünkü çocuklar düşünmeyi ve üretmeyi bilmiyorlardı. şimdi bakıyorum da çok değiştiler bazen ders dışında bile akıllarına gelen fikirlerini paylaşıyorlar ayrıca dersimizde yaptıkları proje çalışmalarıyla düşünmeyi ve üretmeyi öğrenen öğrencilerimiz diğer dersler için de üretmekte kolaylık yaşıyorlar şunu söylemek istiyorum dersimiz eğitimde bütünlük ilkesini oluşturan bir ders bütün derslerle en somut bağlantıları olan bir ders bu çok önemli.Büyük firmalarla anlaşılarak çok iyi projelerin hayata geçirilebileceğini düşünürken bu dersin 6.sınıflardan kaldırılmasının şokunu yaşıyorum.
senelerce ezberci eğitimin yanlış olduğunu ve zararlarını konuştuk düşünmeyi öğreten bir ders getirdik tam düşünmeye başlamıştık ki kaldırılma olayıyla karşılaştık biz dersimizin çok önemli olduğunu ve 5-6-7-8. sınıflara konulması gerektiğini düşünüyoruz.
Ne demiş Descartes: DÜŞÜNÜYORUM ÖYLEYSE VARIM...
SAYGILARIMLA
YASEMİN ÇELİK
TEKNOLOJİ VE TASARIM ÖĞRETMENİ

SAYIN TALİM TERBİYE KURULU BAŞKANIM

27yıllık öğretmenim.50 yaşındayım.1979 Trabzon End.Mes.Lis.1985 G.Ü.Mes.Eğt.Fak.İş ve Teknik Eğt.Öğretmenliği mezunuyum.
Almış olduğumuz eğitim gereği öğrencilik ve öğretmenlik yaşamımız önceden başkaları tarafından hazırlanmış işlem basamaklarına uyarak geçmiştir.Öğrenciliğimizde Öğretmenlerimiz atölyelerde ne yapacağımızı,nasıl yapacağımızı bize önceden söylediler.Bizlerde bu işlem basamaklarına göre ortaya bir iş çıkardık.Yapılan işlerde bizim elbecerisi dışında hiçbir katkımız yoktu.Öğretmen olarak göreve başladığımızda süreç değiştimi? Hayır.Biz öğrencilerimize yapacakları etkinliklerle ilgili olarak işlem basamaklarını verdik.Öğrencilerimizde bizim tarif ettiğimiz biçimde etkinliklerini yapmaya çalıştılar.Sadece el becerilerini geliştirdiler.Ortaya çıkan ürünleri güzel yada çirkin olmuş diye yorumladılar.Bu süreç 2006 yılına kadar devam etti.Bu tarihe kadar Hayatımın 30 yılı mekanik bir şekilde süregeldi.Yapılacak etkinlikler önceden işlem basamakları şeklinde belirlenmiş,Senin fikrin nedir,sen ne yapmak istersin diye soran yok.2006 yılında Talim Terbiye Kurulu Teknoloji ve Tasarım Dersi İhtisas komisyonu üyeleri Trabzona gelip dersin programını tanıtmaya başladıklarında Tam anlamıyla sok olduk.Bize şimdiye kadar duymadığımız,alışık olmadığımız yöntemlerden bahsediyordu.Bu açıklamalar bize 30 yıllık alışkanlıklarımızı,kullandığınız yöntemleri değiştirin diyordu.Kolaymıydı acaba?Programı inceledim,yetmedi Ankaraya gittim Talim Terbiye kurulunda Teknoloji ve tasarım dersi komisyonunda Sayın Abdullah Büyükyıldız beyle yaklaşık bir hafta boyunca konuştuk,tartıştık. Sonuçta bizim bakış açımızın dışında bambaşka bir hayat olduğunun farkına vardım.Biz yıllarca sadece el becerilerini geliştirmeye yönelik, basit mesleki bilgileri içeren bir eğitim vermeye çalışıyorduk.
Teknoloji ve tasarım dersi ile birlikte öğrenciler kendi fikirlerine değer verildiğini,fikirlerinin işe yaradığını anladılar.Soran,sorgulayan,gözlem yapan,araştıran,çözüm üreten,kendi başına yada ortak iş yapabilme becerilerini kazandılar.
Geleceğin toplumunu oluşturacak gençlerimizi nasıl yetiştireceğimiz hepimizin ortak kaygısı olduğuna göre Kendine güvenen ,ezbercilikten uzak herhangi bir konuya bağlı olmadan içeriğini hayatın kendisinden alan ,gündemini çevrenin ihtiyaçlarına göre kendiliğinden belirleyen Teknoloji ve Tasarım dersimizi 12yıllık kademeli zorunlu eğitim kapsamında 5,6,7,8, sınıflarda olmasını hatta devamımın lise eğitiminin içersinde de olması gerektiğini düşünüyorum.
Saygılar sunarım.

Hasan BANKER
Teknoloji ve Tasarım dersi öğretmeni

Karlık ilköğretim okulu
TRABZON

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21-Haziran-2012 Saat 17:07
Talim Terbiye kurul baskanı ve üyelerin mail adresleri

eminkarip@meb.gov.tr; hsirin@meb.gov.tr; mbayyigit@meb.gov.tr; ibukel@meb.gov.tr; demirci00@hotmail.com; alacaci@meb.gov.tr; hyildiz@dumlupinar.edu.tr; hyildiz@cern.ch; hyildiz@meb.gov.tr


http://bimerapplication.basbakanlik.gov.tr/Forms/pgApplication.aspx


http://ttkb.meb.gov.tr/www/iletisim.php

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21-Haziran-2012 Saat 17:03
Sayın TTKB üyeleri,

Okullarımızda öğrencilerimize hertürlü teknolojinin tanıtıldığı, Teknolojinin pasif kullanıcısı olan çocuklarımızın Aktif olarak teknolojiyi anlamaya, yorumlamaya ve yeni teknoloji tasarlamaya yönelik çalışmalar yaptığı bir dersin kaldırılmasını istemiyoruz. Dünyadayı yöneten gelişmiş ülkelerin, topraklarından petrol çıkan ülkeler değil insanlarından YENİ FİKİRLER çıkan ülkeler olduğu aşikardır. Dersimizin uygulamaya konulduğu 2006 yılından önceki ve sonraki Alınan PATENT sayılarına bakılınca Dersimizin etkisi anlaşılacaktır. yıllık 10-15 patent alınırken bu sayı 400-500 lere çıkmıştır. Teknoloji tasarım dersini alan öğrenciler evde büyükleriyle birlikte projelerini tartışmakta, patent konusunu da aileler öğrenmekte ve fark etmektedir. bu ve buna benzer bir çok fayda sayabilirim sizlere. İleri görüşlü ve dünyayı yakından takip eden insanlar olarak benim sizden beklentim; Teknoloji ve tasarım dersinin ders saatini 3 saate çıkartıp, 1 saat teorik ve pratik olarak bütün teknolojilerin tanıtıldığı kalan 2 saatte ise bunlarda nasıl değişiklikler yapabilirizin uygulamasının yapıldığı bir ders. ÜLKEMİZİN YETİŞEN YENİ NESİLLERİNİN TEKNOLOJİ OKUR YAZARI OLMASINA KATKI SAĞLAMAK İÇİN YAPILACAK HAMLE BUDUR. eğerki bu ders kaldırılırsa TARİHİ BİR HATA OLACAK ve GELECEK NESİLLER sizlerden iyi söz etmeyecektir. "Ülkenin geleceğinin Yeni teknolojiler üretmekle kurtulabileceği" düşüncesinde olan herkes hakkınızda iyi düşünmeyecektir.

Eğerki hedefimiz, kendi kültürünü, dinini, dilini iyi bilen matematik ve fende ilerlemiş bir toplumsa emin olun ki ;Teknoloji tasarım dersi bu sistemde olmazsa olmaz olan bir derstir. Eğerki bu dersin uygulamasını ve sonuçlarını başarısız görenler varsa bunun nedeni Teknoloji tasarım dersi değil, Matematik, Fen ve teknoloji ve Türkçe derslerinin İyi öğretilememesidir. Çünkü bu ders matematik fen ve Türkçe dersinin bir sonucudur. Ürün alma yeridir.

Aldığınız kararlar Güzel Türkiyemizin Geleceğini Doğrudan etkileyecektir. 1 saat Türkçe , 1 saat beden eğitimi eksik görmekle ülkemiz geri kalmaz, ama yetişen yeni nesilleri TEKNOLOJİ OKUR YAZARI olarak yetiştirmezseniz bu ülkenin gelecekte daha iyi olacağız ümidi azalır.

Saygılarımla,

Alper GÜNGÖR

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21-Haziran-2012 Saat 16:46
Meslekte 9. yılını çalışan bir Teknoloji ve Tasarım öğretmeniyim. Bu yazıda sizlere Teknoloji ve Tasarım dersinin genel bir değerlendirmesi ile yeni uygulamaya geçilecek olan 12 Yıllık Kademeli Zorunlu Eğitim kapsamında yapılacak düzenlemelerde Teknoloji ve Tasarım dersinin ne denli önemli olduğunu göz önüne koymaya çalışacağım.

Teknoloji ve Tasarım Dersi Programı ile neler değişti?
            2006-2007 yılına kadar İş Eğitimi programını İş Eğitimi dersi olarak uygulamakta idik. Öğrencilere komutlar vererek çalışmalar yaptırıyor, bireysel becerilerinin gelişmesini bekliyorduk. Ancak Yüce Türk Milleti’nin 20 yy. da yakalandığı hastalık 21 yy. da yine kendisini göstermeye devam ediyordu. Hala yetişen nesil kendini ifade edemiyor, hala üretemiyordu. Komut almaya alışan bireyin, hayatı boyunca birilerinden komut almayı beklemesi kaçınılmazdır elbette.
            2006 yılından itibaren bu gidişata bir dur dendi. Teknoloji ve Tasarım Dersi Programı ile birlikte zihinsel becerileri geliştirmeye ve ortaya çıkarmaya yönelik bir program ile tanıştık. Her yeniliğe gelen tepkiler gibi bu programa da büyük tepkiler gösterildi. Gösterilmemesi imkânsız idi komut almaya alıştırılmış bizlerin düşünme becerilerini aktif edecek bir programı kabullenip benimsemesi kolay olmayacaktı.
            Bilişsel eğitim yönünden bakıldığında, insanımıza verilen eğitim dünyadan çok da geride değil, bazı noktalarda daha ileridedir. Nedir ki bu kalite eğitimden alınan dönütlere bakıldığında yok denecek kadar az görülmektedir. Burada şahsi tespitim ve fikrim insanımızın zihinsel düşünme becerilerinden yoksun, hayal gücünü saçmalık gören, yaratıcılığı öldürülmüş bir birey olarak hayata atılmasından kaynaklanmaktadır. Ameliyatlarda hastanın karnında makas unutan doktor da, binayı yanlış planlayan imar da, kendini ifade etmekten aciz nesiller de bunların bir sonucudur.
            Peki, biz Teknoloji ve Tasarım sevdalıları neleri değiştirdik? Yetişmekte olan öğrenciler sorgulamaya, düşünmeye, eleştirel yaklaşmaya, araştırmaya, merak etmeye, hayal gücünü kullanmaya ve yaratıcı olmaya başladılar. Bu programdan önce bunları görmek mümkün değildi. Haftada 2 saat olan bu ders bu kısıtlı sürede 6-7-8. sınıflarda ve uygulanabildiği kısıtlı yerlerde bunu başardı.
            TPE verilerine göre 2006’dan sonra Türkiye’de ki patent başvuruları her yıl artmakta öncesinin 2 katına yaklaşmış patent başvurularında Teknoloji ve Tasarım dersi öğrencileri var! Programın böyle bir amacı olmamasına rağmen, yaratıcılık öldürülmediğinde ve beslendiğinde kendiliğinden bunların oluştuğunu gördük.
            Öğrencilerin tuttukları Tasarım Günlüklerinde, günden güne kendilerini ifade etme imkânı bulduklarını ve bunu her geçen yıl daha da geliştirdiklerini gördük, görüyoruz ve görmeye de devam edeceğiz…

Daha iyiye nasıl gideriz?
            Öncelikle tüm bu güzelliklerin yanında tespit ettiğimiz eksiklikler de var. Programı sadece 6-7-8. sınıflarda uygulamak anlattığım bu olumlu gelişmelerin bu devrede yaşanıp bitmesine hayat boyu öğrenme içerisinde tam anlamıyla yer almamasına sebep oluyor.
            Yeni 12 yıllık zorunlu kademeli eğitim sisteminde Teknoloji ve Tasarım Dersi gerek İlköğretim 1. Kademe okullarına gerek ise Ortaöğretim programlarına bir şekilde yerleştirilmelidir. Bu çocukların hayal gücü ne kadar kabul etmesek de okullarımızda öldürülüyor en çok. O yüzden 1. kademe programlarına buna yönelik bir programın konulması elzemdir. Yine ortaöğretim programlarında Teknoloji ve Tasarım Programı desteklenmediğinde ne hayat boyu öğrenme’den ne de Vizyon 2023 hedeflerinden bahsetmemiz mümkün değildir.
            Mutlak suretle programı geliştirerek Ortaöğretim’in bütün kademelerinde ve okullarında Teknoloji ve Tasarım programı devam ettirilmelidir. Üst düzey zihinsel becerilerin gelişimi İlköğretim 2. kademe de sona ermiyor, bu beceriler hayat boyu gelişme veya gerileme gösterebilirken bizlerin bunu görmezden gelme lüksü yoktur.
            Yine Teknoloji ve Tasarım dersine haftalık ders saatleri arasında ayrılan süre sadece 2 saattir. Bu süreninde en azından haftada 4 saate çıkarılması ve programın buna göre revize edilmesi de görmezden gelemeyeceğimiz bir husustur. Knowledge is Power Program gibi okullarda dünya buna haftada 6 saat ayırıyorsa bu mücadele de biz de en azından 4 saatimizi ayırabilmeliyiz.
            FATİH projesi kapsamında Teknoloji ve Tasarım Programı revize edilerek bu projeye de bütünleşme sağlanabilecek şekilde düzenlenmelidir.
            Sınav sistemleri, dershaneler, v.s. tartışmalarının doruk noktasına ulaştığı günlerde ezberleyen ve ezberleten anlayışlara karşı, ezberi bozabilmenin yolu yine Teknoloji ve Tasarım programından geçmektedir. Mevcut programlar içerisinde Sağ beyin’e yönelik çalışan en net programdır Teknoloji ve Tasarım. O halde yine Teknoloji ve Tasarım dersi programının etkinliğini ve eğitim sistemi içerisinde ki yerini ne kadar arttırırsak o derecede bu ezber bozulacaktır.
            Dünyada İnovasyon kavramını ve uygulamalarını içerisinde barında İlköğretim programı olarak tek olan Teknoloji ve Tasarım programı, yine daha iyiyi arayışımızda içerisinde ki İnovasyon olgusunu daha da arttırarak geliştirerek ders saati arttırılarak ve öğrenciyi dört duvar arasından kurtararak yeni sistemde zorunlu eğitimin her kademesinde yer almalıdır.
            Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretmenleri, hizmetiçi eğitimden geçirilerek Formatör eğitimleri hızla verilmeli, yerel bölgelerde bu yetiştirilecek Formatör Teknoloji ve Tasarım Öğretmenleri mahalli hizmetiçi eğitim kursları ile mahallinde Teknoloji ve Tasarım Öğretmenlerine gerekli eğitimleri verebilmelidir.
            İllerimizde Teknoloji ve Tasarım Merkezleri oluşturulmalı, Teknoloji ve Tasarım Öğretmenleri buralarda görevlendirilmeli, okul saatlerinden sonra araştırma yapmak isteyen, v.s. öğrencilere etkin şekilde kullandırılması sağlanmalıdır. Bu merkezler İllerimizin inovasyon merkezleri olabilmelidir.
            Patent ve inovasyon olguları 1. kademeden itibaren fark ettirilmeye başlanmalı ve özellikle Patent olgusu “Değerler Eğitimi” içerisinde etkin olarak var olmalıdır.
            Zihinsel düşünme becerilerine yönelik çalışmalar, Ders Dışı Eğitim çalışmaları kapsamında da yer almalı ve etkin olarak kullanılmalıdır. Yine bu bağlamda dersimiz öğretmenlerinin satranç eğitimini etkin olarak kullanmasında büyük fayda olacaktır.
            Bu yazının hangi renk ile yazıldığını sorduğumuz bireylerin yanıtlarının, “siyah” yada “beyaz” – “doğru” yada “yanlış” olduğunu tartışan bir toplumdan “siyah” ile “beyaz” arasında ki sonsuz gri tonunu sorgulayan bir toplum olarak Dünya’da yerimizi alacağımız günler de gelecektir. “ya – ya da” dünyasından “hem – hem de” dünyasına geçişteyiz, Teknoloji ve Tasarım Programı hak ettiği değeri ve önemi gördükçe bu geçiş ve Vizyon 2023 hedeflerine ulaşmamızda ki başarı oranımız artacaktır.
            Hayat çocuklarımızın karşısına “çoktan seçmeli soru(N)lar” çıkarmayacak, bunu anladığımız ve anlatabildiğimiz tek yer Teknoloji ve Tasarım Dersidir. Lütfen bu derse ve ülkemizde ki en net constructivist programa gereken değeri ve önemi gösterin, 12 Yıllık Kademeli Zorunlu Eğitim sisteminde olması gereken yere ve öneme taşıyın. Saygılarımla…
Can Kaypak

_____________________________________-
Arkadaşlar dersimizle ilgili olarak yapılan hataya duyarsız kalmayalım. Bimer ve Talim Terbiyeye e mail gönderelim...

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
dominic Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 06-Eylül-2010
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı dominic Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 21-Haziran-2012 Saat 01:06
nakışçılar beslenmeciler bu dersi anlayamayan sürekli yakınan kaldırılması gerek diyen felaket tellallarına sesleniyorum kendi bacağınıza kurşun sıktınız geleceği parlak tek dersin ortadan kalkmasını sağladınız tebrikler!
işte belge http://yuregir.meb.gov.tr/haberservisi/ekler/ilce2012/20061201291620120620163242.pdf
Yukarı Dön
cevher76 Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 27-Eylül-2009
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4
  Alıntı cevher76 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 05-Temmuz-2010 Saat 21:15
Arkadaşlar bu söylenti ne kadar ciddi bilmiyorum ama bu gidişle bizi malülen emekli edecekler.
Yukarı Dön
özveri Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 02-Eylül-2008
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 131
  Alıntı özveri Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01-Temmuz-2010 Saat 22:39
Asıl amaç buydu zaten bizleri iş eğitiminden alıp tek. tas. yaptıklarında birde kitabın içeriğini gördüğümde hepiniz gibi bu talim terbiye ne yapıyor dedim.Ama işin kokusu yeni yeni ortaya çıkıyor.Bizler sesiz kaldığımız müddetçe dersimiz alınırda satılırda arkadaşlar.O zaman asıl branşlarımıza döndürsünler vede meslek liselerini çoğaltsınlar.Bizler koyun değiliz arkadaşlar akıllı olalım lütfen. dersimiz kaldırılamaz değiştirile bilir sadece.ders saatine gelince ilk önce beden dersinden başlasınlar bence bizim okulda 4 beden eğit. öğretmeni var yan gel yat dersi,öğrencilerde hiç bir sportif etkinlik yok sadece futbol turnuvaları yapılıyor.Onu mahallemdeki çocuklar daha iyi yapıyor.Milli eğitim otursun bunları incelemeye alsın.Eskiden 19 mayıslar nasıl geçerdi büyüklerimiz trambollerde yürür takla atarlardı jimnastik diye bir şeyler vardı.Hangi okullarda bunlara önem veriliyor? sayılıdır.Yıl sonu öğr. kurulu toplantısında beden eğitimci bir arkadaş, birde söz alıp müdürden projeksiyon istediler
müdürümüzde güzel bir cevap verdi.Ben sizin nasıl ders işlediğinizi biliyorum, banklarda elinizde çaylar sohbet ederek ders işlediniz.projeksiyonla ne anlatacaksın? bedenmi eğiteceksin? öğretmenim dedi.Arkadaşın çıtı çıkmadı.Bu kadarınada pes dedik bizlerde...anlatabildim inşallah.    
Aynı dili konuşanlar değil,aynı duyguları paylaşanlar anlaşabilir...
Yukarı Dön
alpin Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 16-Haziran-2009
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 2
  Alıntı alpin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20-Mart-2010 Saat 18:22
arkadaşlar duydunuz mu tek tas dersinin kalkacagına dair bir söylenti var yada haftada bir saate düşecekmiş bu konuda bilgisi olan varsa bizimle paylaşsın lütfen şimdiden teşekürler
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz