gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Forum > Haberler
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Teknoloji ve Tasarım dersine dokunma

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
zaman Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 724
  Alıntı zaman Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Teknoloji ve Tasarım dersine dokunma
    Gönderim Zamanı: 06-Eylül-2013 Saat 15:45
Teknoloji ve Tasarım dersine dokunma

teknoloji ve tasarım ilköğretim ikinci kademede okutulan bir ders. iş ve teknik dersi kaldırılmış yerine bu ders konulmuştu. bugünlerde türkiye genelinde 14000 civarında t&t öğretmeninin müşterek bir sıkıntısı var. ders 6. sınıfların programından kaldırıldı ve bir gerekçede gösterilmedi. bu kararın-zaten haftada 2 saatlik bir ders- çok sayıda öğretmeni norm fazlası durumuna düşürüldüğü belki de hiç hesaplanmadı. daha da vahim bir ihtimal ki bu önemsenmedi. dünyanın pek çok ülkesinde benzer isim ve içerikle okutulan bu ders bizde pek çok ders gibi ithal edilerek programa kondu. öğrencilerin hayal güçlerini geliştirme, düşüncelerini proje haline getirebilme, yaratıcılıklarını geliştirme, her öğrenciye kendi eserini ortaya çıkarabilme sorumluluğunu ve zevkini tattırabilme gibi onlarca maddeden oluşan hedefler kazanımlar listesi -görünen o ki- bir çırpıda önemsiz hale geldi. kağıt katlama, kartondan ev yapma dersidir gibi sözüm ona küçümseme ve itibarsızlaştırma çabalarının bir neticesi olarak ders altıncı sınıfların programından kaldırıldı. bazı soruların cevaplarını bütün öğretmen arkadaşlarım gibi ben de merak ediyorum:
1- bu kadar büyük hedeflerle programa daha 7-8 sene önce konan ders bugün neden hedef tahtasına yerleştirildi.
2- 6. sınıflardan bu dersi kaldırmak için hangi uzmanların görüşlerine başvuruldu.
3- velilerin ve öğrencilerin rahat bir şekilde içini döktüğü alo 147 şikayet hattına gelen ihbarlar bu kararda ne kadar etkili oldu?
4- dersin 6.sınflardan kaldırılması önümüzdeki yıllarda 7. ve 8. sınıflardan da kaldırılacağının bir işareti sayılabilir mi?
5- dersi programdan kaldırırken bu bölümün norm fazlası durumuna düşen-düşecek olan çok sayıda öğretmenini nasıl istihdam edilecek?
6- bugüne kadar envai çeşit branşın öğretmeni teknoloji ve tasarım öğretmeni olarak atayan bakanlık –alan değişikliklerinde norm fazlası durumuna düşen ve bu derse kaydırılan çok sayıda sınıf öğretmeni var- bundan sonra da norm fazlası durumuna düşen teknoloji ve tasarım öğretmenlerini hiç eğitimini almadıkları herhangi bir branşa mı kaydırmayı düşünmekte?
7- ingilizce öğretmeni ihtiyacı hasıl olduğunda üç beş haftalık hizmet içi kurslarla fransızca –almanca öğretmenlerini ingilizceci olarak ‘’yetiştiren’’ bakanlık aynı şeyi bu branştan mecburen başka alanlara geçen öğretmenlere de mi uygulayacak? hizmet içi kurslarla bu mümkünse dört yıl süren lisans eğitimin ne manası var?
8- ilköğretim çağındaki bir öğrencinin el becerilerini geliştirdiği, hayalini kurduğu şeyleri , zihninde soyut halde gezen fikirleri somut bir ürüne dönüştürmek için çaba harcadığı ve ortaya iyi kötü bir şey çıktığında gururla ‘bu benim eserim. bunu ben hayal ettim, ben tasarladım, ben çizdim, malzemeleri ben tedarik ettim, ben birleştirdim. belki şahane değil. ama fikir benim. benim hayal gücümün benim yeteneğimin ve yaratıcılığımın bir eseri. ilgi çekmek ve takdir görmek istiyorum.’ diyebildiği başka kaç ders vardır?
9- acaba bir dersin önemli addedilmesi ve ders öğretmeninin adam yerine konması için gerekli ve yeterli şart o dersten liselere ve üniversitelere giriş sınavında soru çıkması mıdır?
10- dersin yeteri kadar verimli işlenmediği, hedeflenenin çok gerinde kalındığı gözlemlendiyse bu dersin öğretmenlerine şu soruyu sormak hakkı doğmaz mı: ‘bu ülkede ilköğretim ve orta öğretimde çakılı ders olarak yıllarca ingilizce okutulur. siz bir devlet lisesinden mezun olduktan sonra –yabancı dil ağırlıklı liseleri kast etmiyorum- bir ingiliz turistle rahat bir şekilde sohbet edebilen, okuduğu bir ingilizce kitap hakkında üç paragraflık eleştiri yazabilen kaç öğrenciye rastladınız. cevabınız ‘yok denecek kadar az’ ise neden ingilizce dersi hiç sorgulanmıyor. neden bu ders programdan kaldırılmıyor. neden ingilizce öğretmenleri başka bir branşa kaydırılmıyor’’
11- bu yazılanları yetkili ve etkili birinin okuması ve harekete geçmesi olasılığı nedir?

Doğru yerdesiniz...
gelisenbeyin.net'tesiniz...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz