gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji Tasarım > Teknoloji ve Tasarım Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Teknoloji ve tasarım dersi programın farklılıkları

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4743
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Teknoloji ve tasarım dersi programın farklılıkları
    Gönderim Zamanı: 14-Haziran-2017 Saat 17:18
Teknoloji ve tasarım dersi yeni programın farklılıkları
Bir Önceki Program ile Yenilenen Programın Farkı

Bir önceki program 6, 7 ve 8. sınıflar için hazırlanmış bir programdı. 2012-2013 eğitim öğretim yılında Teknoloji ve Tasarım Dersi 6. sınıflardan kaldırılınca öğretim programının yenilenmesi bir ihtiyaç oldu. Dolayısı ile program 7 ve 8. sınıflar için yeniden hazırlandı.
Bir önceki programda “tasarım” vardı, fakat “teknoloji” yeterince yer almamaktaydı (teknoloji sadece öğrencilerin ilgi ve bilgisine bağlı olarak yaptıkları serbest proje ve etkinliklerde gündeme gelmekte idi). Bu programda buna yer verildi.
Yenilenen programda, öğrencilerin birçok teknolojik yenilikten haberdar olmaları sağlanarak bu konularda tasarım çalışmaları yapmaları hedeflendi.
Bir problemin belirlenmesi (tanımlanması), belirlendikten sonra analiz edilmesi ve çözümü için gerekli bilgi ve zihinsel becerilerin edinilmesi programın diğer bir hedefi oldu.
Bir önceki programdaki “Tasarım Süreci” yenilenen programda” Tasarım Odaklı Süreç” olarak yer aldı.
Bir önceki program ile yenilenen “Öğretim Programının Uygulamasında Dikkat Edilecek Hususlar” bölümü kısmen örtüşmektedir. İmkânlara göre okulda bir Teknoloji ve Tasarım İşliği/Atölyesi olması, öğrenci sayısı 25’den fazla olan sınıflarda sınıfların ikiye bölünmesi, derslerin bölünmeden iki saat olarak planlanması, öğrencilerin oluşturdukları projeleri dönem içinde ve sene sonunda sergilemeleri gibi esaslar iki programda da yer aldı.
Bir önceki programda etkinlikler ve konular kuşaklara göre (düzen, kurgu ve yapım kuşağı) planlanmışken yenilenen programda öğrenme alanı yaklaşımına göre planlandı.
Bir önceki programda var olan tasarım günlüğü tutma zorunluluğu, yenilenen programda kaldırıldı.
Yenilenen programa, programın felsefesi, temel beceriler, değerler eğitimi ve rehberliğe ilişkin kazandırılması düşünülen hedefler, doğrudan veya dolaylı olarak yerleştirildi.
Bir önceki programdaki kazanım sayıları yenilenen programda azaltıldı. Kısacası yenilenen program sadeleştirildi.
Yenilenen programda yer alan kazanımların bazılarına açıklamalar eklendi. Bazı kazanım açıklamalarında verilen örnekler değiştirildi ya da kazanım veya açıklamalar sadeleştirildi.
Yenilenen program, diğer derslerle ilişkilendirildi.
Örneğin 7. sınıfta, kazanımların bir kısmı disiplinler arası yaklaşım kapsamında Bilişim Teknolojileri dersinde “Ürün Oluşturma” ünitesi, Görsel Sanatlar dersinde “Görsel İletişim ve Biçimlendirme” öğrenme alanı ve Fen Bilimleri dersinde “Fen ve Mühendislik Uygulamaları” gibi farklı ders ve ünitelerle ilişkilendirildi.

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz