SUYLA ÇALI?AN OTOMOBYL |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: SUYLA ÇALI?AN OTOMOBYL Gönderim Zamanı: 25-Ocak-2007 Saat 13:40 |
SUYLA ÇALI?AN OTOMOBYL Gelece?in otomobili varly?yna aly?ty?ymyz pek çok özelli?i geride byrakyyor: Motoru yok, direksiyon simidi yok, fren pedaly yok. Benzin istemiyor, bir parça su buharyny saymazsak hiç kirlilik yaratmyyor ve bütün bunlara kar?yn bir Porche kadar performansly. Kula?a çevrecilerin hayal ürünü gibi gelse de, bu araç gerçek ve geçen Eylül ayynda Paris Otomobil Fuary’nda sergilendi. General Motors tarafyndan Hy-Wire ady altynda geli?tirilen ve tamamen fonksiyonel bu prototip 2010 yylynda yollarda olacak. Toyota, Honda ve Ford gibi di?er otomobil üreticileri de fosil yakyty (benzin, do?al gaz vs) kullanmayan otomobiller üzerinde çaly?yyorlar, ancak bu araçlaryn ço?u mevcut teknolojilerin elektrikli motorlara uygulanmasyndan ibaret. General Motors ise Hy_Wire’y tasarlarken her?eyi ba?tan ele almy?, Detroit’teki ara?tyrma merkezinde ve dünyanyn dörtbir kö?esinde ortaya çykarylan pek çok etkileyici teknoloji bu tasarymda kullanylmy?. Hy-Wire her?eyden önce, yüzyyldyr ayny prensiple çaly?an içten yanmaly motor yerine, ?u anda Uluslararasy Uzay Ystasyonu’na da güç veren yakyt hücreleriyle donatylmy?. Güç, hidrojen ve oksijeninin elektrokimyasal reaksiyona girmesi sonucunda H2O ve ysy çykarmasy prensibine dayanarak üretiliyor. Ortaya sadece ysy enerjisi ve su çykynca egzost kokulary, duman ve sera gazlary tarih oluyor. Ortadan kalkan ?eyler arasynda kablolar ve mekanik linkler de var. Yüzyyldyr bütün otomobillerde kullanylan bu maddelerin yerine, direksiyon kumandasy ve frenleme sistemleri kablolardan aryndyrylarak tamamen elektronik hale getirilmi?. Bu teknolojinin de modern uçaklaryn uçu? kabinlerinde kullanylan “fly-by-wire” teknolojisinden alyndy?y belirtiliyor. Direksiyon simidinin yerinde, küçük bir renkli ekran ve iki kol bulunuyor. Frene basmak için bu kollary sykyyor, sa?a sola dönmek için istedi?iniz yöne çeviriyorsunuz. Arka aynanyn yerinde de yeller esiyor, onun yerine arkada byrakty?ynyz yolu görüntüleyen bir kamera gelmi?. Kontrol ekranynda hyz ve kullanylan hidrojen yakyt seviyesi gibi seyahat bilgileri yer alyyor. Otomobil tamamen programlanabilir oldu?u için sürücüler kendi ki?isel ayarlaryny yapabiliyorlar. Frenlerin sertlik derecesinden, ekonomik ya da sportif sürü?e kadar tercih sürücünün. Bütün mekanik kontrollerin ortadan kaldyrylmasy ve motor kullanylmamasy araçta ola?anüstü bir hacim arty?yna yol açyyor. Bu da ararçta maksimum rahatlyk ve güvenlik için yeni alanlar olu?masy demek. Direksiyonun da ortadan kalkmasyyla yolu eskisine göre çok daha fazla kontrol edebiliyorsunuz. ÜÇ TEKERLEKLY SCOOTER Trikke, a?yry büyük poliuretan tekerlekleriyle biraz aptal bir görünü?e sahip olsa da, uçaklarda kullanylan aluminyumdan üretilen oldukça kaliteli bir i?çili?e sahip. Ciddi bir scooterda bulunan bütün özelliklerin yanysyra çok daha dengeli ve güvenilir bir sürü?e sahip olan Trikke, özel bir fren sistemiyle de desteklenmi?. WHEELMAN Wheelman, ancak aya?ynyzy sokabilece?iniz kadar bir motor ve iki tekerlekten olu?uyor. Yönünüzü ve dönü?leri vücut a?arly?ynyzla sa?lyyorsunuz, hyz ise elinizdeki bir kumandadan kontrol ediyor. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |