Ezberci öğrenci istemiyoruz |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Ezberci öğrenci istemiyoruz Gönderim Zamanı: 22-Şubat-2014 Saat 15:46 |
Ezberci öğrenci istemiyoruz
İstanbul Milli Eğitim Müdürü Muammer Yıldız, "Biz çocuklarımıza, insanımıza güveniyoruz. Farklı düşüncelerin söylenmesi bizim için kazanç" dedi. İstanbul Milli Eğitim Müdürü Yıldız, devlet ve vakıf üniversiteleri ile işbirliğine büyük önem verdiklerini söyledi. Yıldız, yüksek öğretim kurumlarının ürettiği bilginin, okullarda, çocukların öğrenim sürecinde değerli olduğunu anlattı. İstanbul Bilgi Üniversitesi Avrupa Birliği Enstitüsü, İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğü, Beyoğlu Belediyesi Gençlik Merkezi ve Öğretmen Akademisi Vakfı ortaklığı ile yürütülen, Avrupa Komisyonu tarafından desteklenen Jean Monnet Mükemmeliyet Merkezi "Okulda Avrupa Değerleri" projesi, Bilgi Üniversitesi Santral İstanbul Kampüsü'nde yapılan toplantıyla hayata geçirildi. Toplantıda konuşan Yıldız çocukların, eğitim camiasının, ezberci bir yaklaşımı tercih etmemesi gerektiğini söyledi. Muammer Yıldız sözlerini şöyle sürdürdü: "Herhangi bir konuya ve öğrenme sürecine yönelik soran, sorgulayan, eleştirel düşünceyi kendisine rehber edinmiş, bilimsel düşünce çerçevesinde, bir çocuk yetiştirmek gibi temel bir görevimiz var. Bunun için öncelikle, öğretmen eğitiminin önemli olduğunu biliyoruz. Çünkü öğretmenlerimiz, bu sürecin moderatörleri olarak, bunu yapacaklar. Bu konuda müfredatlar dışında sivil toplum ve üniversitelere de ihtiyaç var. Biz çocuklarımıza, insanımıza güveniyoruz. Bütün farklı düşüncelerin söylenilmesi bizim için kazanç, değerli. Fakat bunun ikliminin oluşturulması, yönteminin ortaya konması gerekiyor. Sadece, söylem üzerinde bıraktığımız sürece, netice olarak bir yere varamıyoruz. Böyle bir konunun müfredatın bir aracı olması, ders kitaplarına girmiş olmasını, önemsiyoruz. Ancak, yine de yeterli değil. Uygulamada taraflarının olması ve bir dinamizm yaratması gerekiyor. İşte üniversite de bunu yapıyor." AB özgürlüğü içselleştirdiği için başarılı İstanbul Bilgi Üniversitesi Rektörü Remzi Sanver ise, projenin, eğitmeler içinde önemli olduğunu söyledi. Avrupa Birliği'ne (AB) yönelik bilgiler paylaşan Sanver, AB'nin, çoğulculuk, katılımcı demokrasi, yaşamın her alanında şeffaflık, hesap verilebilirlik, toplumsal dayanışma, temel hak ve özgürlükler gibi özellikleri içselleştirdiği için başarılı olduğu anlattı. Öğretmeneler AB üyeliğini destekliyor İstanbul Bilgi Üniversitesi Avrupa Birliği Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Ayhan Kaya, proje bünyesinde öğretmenlerle yapılan, "Okulda Avrupa Değerleri Projesi Avrupa Birliği Öğretmen Bilgi Araştırması"nın içeriği ve sonuçlarını paylaştı. Yüzde 83'ü 45 yaşın altında olan 469 öğretmenin katıldığı araştırma sonuçlarına göre, katılımcıların, yüzde 69'u Türkiye'nin AB üyeliğini "iyi bir şey" olarak değerlendirdi. Türkiye'nin birliğe üyeliği için halk oylaması yapılacak olsa, katılımcıların yüzde 82'si "destekler" yönde oy kullanacaklarını söyledi. Araştırmaya katılanların yüzde 75'i, Türkiye'nin AB üyesi olmasının kendilerine kişisel fayda sağlayacağını belitti. Yüzde 60'lık kesim ise, üyelik sürecine yönelik "AB'nin Türkiye'yi kabul etme niyetinin olmadığı ve oyaladığı" değerlendirmesine katıldı. AB üyeliğinin Türkiye'ye olası yararları konusunda ise, katılımcıların yüzde 75'i en büyük yararın "demokrasinin gelişiminde ve halkın yönetime katılımının yaygınlaşmasında" gözlemleneceğini belirtti. Kaynak: AA |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |