| Yapım kuşağı uygulama esasları
 
 Nereden Yazdırıldığı: gelisenbeyin.net
 Kategori:  Teknoloji Tasarım
 Forum Adı:  Teknoloji ve Tasarım Bilgileri
 Forum Tanımlaması:  Ders hakkında genel bilgiler, Ders işlenişi ve sorunları,  Öneriler ve aklınıza gelen tüm konular.
 URL: http://www.gelisenbeyin.net/forum/forum_posts.asp?TID=4147
 Tarih: 31-Ekim-2025 Saat 11:05
 Program Versiyonu: Web Wiz Forums 9.50 - http://www.webwizforums.com
 
 
 Konu: Yapım kuşağı uygulama esasları
 Mesajı Yazan: gelisenbeyin
 Konu: Yapım kuşağı uygulama esasları
 Mesaj Tarihi: 06-Ekim-2010 Saat 22:48
 
 
        
          | Yapım kuşağı uygulama esasları YAPIM KUŞAĞI
 
 Yapım kuşağı etkinliklerine yönelik kılavuz kitapta yer alan bilgilere ek olarak aşağıdaki
 açıklamalar verilmiştir:
 
 1.  Öğrenciler 8. sınıfta gerçekleştireceği “Nasıl Tanıtalım?” etkinliğini “pazarlanabilir hâle
 getirme” aşamasından başlatabilir. Bu amaçla önceki yıllarda Yapım kuşağında yaptığı
 bir çalışmasını ya da herhangi bir ürünü kullanabilirler.  İstekli öğrenciler “pazarlanabilir
 hâle getirmek” için yeni bir ürün elde edebilirler. Öğrenciler bu konuda esnek
 bırakılmalıdır. Tasarım sürecinde öğrenciler yakından takip edilmeli ve gerekli rehberlik
 yapılmalıdır.
 
 2.  Yapım kuşağı etkinliğinin özünün; bir sorun veya ihtiyaca çözüm bulmak olduğu
 unutulmamalıdır. Öğrenci gözlemlerine dayalı olarak tespit ettiği bir sorun veya ihtiyaca
 çözüm bulma kaygısı taşımalıdır. Çalışmada ortaya ürünün kendisi, maketi veya modeli
 çıkabilir.    6
 3.  Yapma aşamasında dışarıdaki imkânlardan yararlanılabilir. Yapım işleminde öğrencinin
 yaptığı planlamalara sadık kalınmalı, tasarımı gerçekleştiren kişi verilen kararlara
 müdahale etmemelidir. Tasarımdaki eksiklikler değerlendirme basamağında öğrenci
 tarafından tespit edilmeli ve çözüm önerileri getirilmelidir.
 
 4.  Okulda işlik imkânları ile ortaya çıkan çalışma ile dışarıda yaptırılan çalışma
 kıyaslanmaz. Üründe sergilenen işçiliğin niteliği değerlendirmeye etki etmemelidir.
 Öğrencilerin tasarımın sürecindeki kişisel kararları, planlamaları, projelendirmeleri vb.
 işlemler dikkate alınmalıdır.
 
 5.  Yapım kuşağında ortaya herhangi bir üründe çıkmayabilir. Bu durumda öğrenci dereceli
 puanlama anahtarında yer verilen, tasarım sürecinin diğer aşamalarındaki
 çalışmalarına ayrılan puanlara göre değerlendirilir. Bir başka ifade ile çalışmanın
 tamamlanan boyutuyla öğrenci değerlendirilir.
 
 6.  Yapım kuşağı kazanımlarında geçen “araştırma” ifadesinden öğrencilerin kişisel bilgi,
 beceri, deneyim ve gözlemlerine dayalı bir süreç anlaşılmalıdır. Farklı kaynaklardan
 elde edilen bilgiler analiz ve sentez edilmelidir.
 
 7.  Öğrencilere inovasyon konusunda bilgi vermek amacıyla kılavuz ekinde verilen
 bilgilerden yararlanılır. Ayrıca konu ile ilgili bilimsel kaynaklardan bilgi toplanabilir. Konu
 uzmanları okula davet edilerek öğrencilerin inovasyon konusunda bilgilendirilmesi
 sağlanır. Öğrencilere günlük hayatta kullandıkları eşyalara yönelik basit inovasyon
 etkinlikleri yaptırılabilir. Bu amaçla zümre olarak kısa inovasyon etkinlikleri planlanabilir.
 Öğrenciler var olan ürünlere yeni fonksiyonel özellikler katma konusunda
 cesaretlendirilir.
 
 8.  “Bulunan Eşyaları Sahiplerine Ulaştıralım” etkinliği yerine zümre öğretmenlerince farklı
 bir sorunun çözümüne yönelik etkinlik planlanabilir. Ayrıca programda önerilen tasarım
 sürecinin yaşatıldığı aşamalardaki istenilen sorgulamaların genel ifadelerle açıklandığı,
 etkinliğin sınıf içi akışında çevrenin ve sınıfın beklentileri doğrultusunda  şekillenecek
 farklı sorun ve ihtiyaçların çözümlenmesine fırsat verecek etkinlikler de planlanabilir.
 Ancak bu etkinlikler Yapım kuşağında verilen ve öğrencilerin bireysel etkinliklerinde
 kullanacakları tasarım sürecinin kavratılması amacıyla grup olarak gerçekleştirilmelidir.
 
 9.  Grup çalışması olarak verilen, kaybolan eşyaların sahiplerine ulaştırılabilmesi için
 yapılacak çalışmada çözümün yalnızca kayıp eşya dolabı yapmak olmadığı, bir sorunun
 birden çok çözümü olabileceği unutulmamalıdır. Aynı sonuna her grup farklı çözümler   7
 bulup üzerinde çalışabilir. Ayrıca grup etkinliği için her gruba farklı sorunlar da
 verilebilir.
 
 10.  İsteyen öğrenciler Kurgu kuşağı etkinliğindeki çözüm önerisini Yapım kuşağında
 gerçekleştirebilirler. Ancak çalışmasını Yapım kuşağına özgü yeniden planlanması
 gerekmektedir.
 
 -------------
 http://gelisenbeyin.net">
   Gelişimin adresi...
 |  
 
 |