ÖĞRENME BOZUKLUKLARI
• Öğrenme bozukluğu terimi, kişinin kronolojik zeka yaşı, ölçülen zeka düzeyi ve yaşına uygun olarak aldığı eğitim göz önünde bulundurulduğunda, okuma, yazılı anlatım ve matematik alanlarında uygun becerileri gösteremeyen çocuklar için kullaılır. Önceden ‘Okul becerileri bozuklukları’ olarak adlandırılan öğrenme bozuklukları okuma, matematik ve yazılı anlatım alanlarıyla tanımlanır
1. Okuma bozukluğu
2. Matematik bozukluğu
3. Yazılı anlatım bozukluğu
• Söz konusu alanlardaki bozukluklar çocuğun okul başarısını ve ilgili becerileri gerektiren günlük yaşam etkinliklerini önemli ölçüde etkiler. Çocukta duygusal bir sorun varsa bile bu alanlardaki sorunlar genellikle daha ön plandadır.
Öğrenme bozukluğu olan çocuklarda görülebilecek davranışlardan bazıları şunlardır;
• Okuma ve yazmayı öğrenmede zorlanırlar
• Okurken satır atlar, aynı satırı tekrar okur yada yerlerini karıştırır
• Öğrendiklerini çabuk unuturlar
• Yazarken ve okurken bazı harfleri ve rakamları karıştırırlar(b-d,9-6,12-21 vb)
• Yazarken ve okurken harf ve heceleri atlarlar
• Unutkandırlar, sıklıkla ödevlerini eşyalarını unuturlar
• Yön kavramı öğrenmede güçlük çekerler
• Zamanla ilgili kavramları öğrenmede güçlük çekerler
• Bir ders saati içinde bile başarı düzeyi değişebilir
• Öğrendiği bir bilgiyi başka bir konuya aktarmakta güçlük çeker
• Matematikle ilgili işaretleri karıştırabilirler(+,-)
• Toplama ve çıkarma işlemlerinde işaret doğru konsa da işlem ters yapılır
• Ritmik saymaları öğrenmede güçlük çekerler
• Çarpım tablosunu ezberlemekte zorlanırlar
• Benzerlikler ve farklılıklarla ilgili çalışmalarda hata oranı yüksektir
• Geometrik şekilleri kopya etmekte zorlanabilirler
------------- http://www.gelisenbeyin.net/bilim_adamlari.html">
|