Marka logo ve ambalaj tasarımı |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Yazar | |
kraltony
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 13-Nisan-2008 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 13-Nisan-2008 Saat 13:07 |
emeğine sağlık müthiş bir sunu olmuş teşekkürler
|
|
love_angel
Moderatör Kayıt Tarihi: 23-Mart-2007 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 288 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 27-Mart-2008 Saat 21:18 |
SAğol işime yaradı gerçekten güzel açıklamalar var
|
|
●●квя●●««Milletin lafıyla coşana kalbimin adımıyla koşmam gururumu hiçe sayıp kötü konuşana ölüyorm dese de bakmam!!!»»●●квя●●
|
|
Albatros
Gelişen Üye Kayıt Tarihi: 20-Mayıs-2007 Konum: Antalya Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 59 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 23-Mart-2008 Saat 13:27 |
Çok güzel bir sunu paylaşım için teşekkürler..
|
|
Stop_Babes
Moderatör Kayıt Tarihi: 10-Aralık-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 41 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 21-Mart-2008 Saat 14:48 |
Ünlü araba firmalarının Logo ve Amblemlerin çıkış hikayeleri
ALFA ROMEO Alfa Romeo amblem tasarımı, Italya'nın Milano şehri ile ülkenin soylu ailesi Visconti etrafına dönüyor. Kırmızı haç soyluluğu, beyaz zemin halkı ve köylüleri simgeliyor. Taç giymiş engerek yılanı ise soylu Viscoti ailesi'nin armasından alındı. AUDI Amblemdeki dört yüzük araba birliği için bir araya gelip ittifak kuran dört firmayı simgeliyor. Audi ismi, firmanın eski yöneticilerinden olan mühendis August Horch tarafından verildi. BMW (Bayern Motor Werken) BMW'nin amblemindeki mavi beyaz renkler, Almanya'nın Bavyera eyaletinden geliyor. 1929 yılından bu yana uçak ve motor üreten BMW, amblemdede üretime uygun lastik içinde dönen pervane figürüne yer veriyor... daha sonra araba üretimine başlayan BMW arabalarındada aynı amblemi kullanmayı tercih etti. CHRYSLER Firmanın kurucu ve sahibi Walter Chrysler'in isteği üzerine, 1998 yılından sonra üretilen Chrysler modellerine 20'li yıllardaki eski amblem takılmaya başlandı.amblemdeki daireler lastiği, şimşekler ise hızı simgeliyor. CITROEN Fransızların çift açılı çavuş amblemi, daha önce başka bir Citroen ürünü olan dili çarklarda kullanılıyordu. 1919 yılında arba yapımına başlayan Fransızlar, ürettikleri ilk arabalarında da çift açılı amblemi kullanmayı uygun buldular. FERRARI Italyan kontesin 1923 yılında firma kurucusu Enzo Ferrari'ye hediye ettiği at maskot, Ferrari'nin amblemini teşkil etti. Amblemdeki ana renkler sarı ile kırmızı, firma sahibinin yaşadığı komşu şehir Modena'yı ve yarışa olan sevgiyi simgeliyor. FORD İsmini kurucusu HENRY FORD'dan alıyor. Mavi plaka üzerine süslü püslü harflerle yazılı Ford, nostajik bir geçmişi anımsatıyor. 1903 yılından bu yana kullanılan Ford ambleminde, geçici bir süre için Köln Katedrali'nin silüeti yer almış. . JAGUAR Jaguar, arbalarındaki zıplayan kedi figürünü, meydana gelebilecek kazalarda, yayaların yaralanma riskini azaltmak için değiştirdi.Firma, ürettiği yeni modellerine jaguar yerine,güç ve zarifliği temsil eden jaguar resimli bir plaket monte ediyor. LANCIA Direksiyon ile bir bayrak Italyan arabası Lancia'nın bütün zarifliğini ortaya çıkarıyor. Mızrak şeklindeki amblemin, firmanın kurucusu, yarışçı Vinceno Lancia'nın soyadı ile ilişkili. Italyanca Lancia'nın Türkçe karşılığı mızrak anl***** geliyor. RENAULT Renault baklava şeklinin bulunuşu 30'lu yıllara dayanıyor.Amblem klasik ve durgun şekli ile geleceği simgeliyor. 1992 yılında küçük değişiklerle, şu an bütün Renault'larda kullanılan yeni bir tasarım yapıldı. MERCEDES Daimler Chrysler ile ortak çalışıp bir araba yapan CARL BENZ” isim bulamayınca bir tek kızı olan MERCEDES-BENZ”in ismini bu arabaya verir.Mercedes amblemindeki üç ayaklı yıldız mercedes'in kara,su ve havadaki gücünü ifade ediyor. MITSUBISHI Üç kanatlı baklava şeklindeki amblemde, Samurai armasından esinlenilmiş. firmayı kuran iki Japon ailenin, tercih ettikleri amblem sorumluluk bilincini, centilmenliği ve cemiyetler arası uyumu simgeliyor. NISSAN Markanın, daire içine yazılmış ismi, güneşin doğuşu ile Japon bayrağındaki beyaz zemin içindeki kırmızı noktayı simgeliyor.Amblem, dürüstlüğü ve samimiyeti sembolize ediyor. OPEL Adam Opel'in kurmuş olduğu firma öncelerde sadece dikiş makinesi üretiyordu.1899 yılından itibaren araba üretimine başlayan Opel'in ambleminde tekerlek içinde şimşeğe yer veriliyor.Amblemdeki tekerlek güveni, şimşek ise hızı temsil ediyor. WOLKSVAGEN Vw amblemi Porsche mühendisi Franz Xaver tarafından bulundu. Ekim 1948 yılından bu yana markanın iki harfi Almanya'nın Wolfsburg şehrini şereflendiriyor. PORSCHE Porsche amblemi, 1952 yılından bu yana Suebya milliyetçiliğini öne çıkartan simgelere yer veriyor... Amblemdeki siyah at, Almanya'nın Stuttgart şehrinin armasından. Geyik boynuzu ile kırmızı-siyah çizgiler ise Almanya'nın Württemberg köyünün flamasından alıntı. PEUGEOT İlk başlarda testere ve testere levhaları üreten Peugeot; "bir aslan gibi güçlü" sloganıyla sattığı ürünlerdeki aslan amblemini daha sonra ürettiği arabalarda kullanmaya başlamıştır. SAAB Isveç araba yapımcısı amblemde vatan severliğini ortaya çıkartıyor. Şekilde, firmanın merkezinin bulunduğu Schonen eyaletinin amblemindeki taç giymiş "anka" kafasına yer veriliyor. SEAT Seat 90'lı yılların başında VW ile birleşince İspanyol araba yapımcısı, VW amblemin üstüne prestij, ilericilik ve dinamikliği simgeleyen büyük S harfini yerleştirdi. SUZUKI Suzuki amblemi,300 güzel sanatlar akademi öğrencisini katıldığı bir tasarım yarışmasıyla ortaya çıktı.Firma yetkilileri, "Uzlaştırıcı" buldukları büyük "S" harfini,yüzlerce amblem arasından seçti. Amblem, 1961 yılından bu yana Suzuki markasını temsil ediyor. TOYOTA Japon firmanınn kurucusu Kirchiro Toyoda, 1937 yılında üçlü elips kombinasyonu ile güçlü markasının amblemini oluşturdu.Elipsler, araba ile müşteri rasındaki sıcaklığı, ekip ruhunu ve modernizasyonu temsil ediyor. FIAT (Fabrica Italiana Automobili Orino) Gerçek ismi uzun olduğu için firma sahibi kısaltmayla firmanın marka amblemini oluşturdu. Basit amblem 60 yıl aradan sonra 1990 yılında defne ağacı çevreli daire içine yerleştirildi. Amblem firmanın uzn geçmişini ve spor alanındaki başarılarını simgeliyor. |
|
By_Beyin
Moderatör Kayıt Tarihi: 08-Ocak-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 388 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 21-Mart-2008 Saat 13:48 |
Çok teşekkürler. Konuyu açıklama bazında süper bir sunu.
|
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 17-Mart-2008 Saat 17:11 |
Bu sunu için teşekkürler.. Gerçekten çok güzel bir çalışma. Özellikle yapım kuşağında tasarım süreci aşamalarından pazarlanabilir hale getirme maddesinde neler yapmamız gerektiği konusunda bilgi vermiştir... Paylaşımda emeği geçenlere teşekkürler..
|
|
Google_Adsense
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 15-Mart-2008 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 13 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 17-Mart-2008 Saat 17:02 |
Gayet başarılı bir sunu. Logo ve markanın ortaya çıkış hikayesi, marka, logo ve amblem kavramlarını açıklanması, logo tasarlarken dikkat edilmesi gerekenler, markanın önemi, ambalaj tasarımının önemi ve bol örnekler, Slogan ve reklam çalışmaları vb. konularda gayet başarılı bir sunu. Emeği geçene teşekkürler...
http://www.gelisenbeyin.net/upload/marka_logo_ambalaj.rar |
|
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |