TT DERSİ DEĞERLENDİRME RAPORU (RİZE) |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: TT DERSİ DEĞERLENDİRME RAPORU (RİZE) Gönderim Zamanı: 27-Şubat-2008 Saat 22:55 |
TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DEĞERLENDİRME RAPORU “YAPIM KUŞAĞI” 31.07.2007 Salı günü, 2007000379 nolu Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı Değerlendirme Semineri kapsamında oluşturulan 3. grup katılımcıları olarak Yapım Kuşağının amaçları, kazanımları, etkinlikleri, alternatif etkinlik çalışmaları v.b. gibi konularda görüşlerimizi belirttiğimiz ve yaptığımız değerlendirme sonucu aşağıdaki gibidir: 1. Yapım kuşağında, öğretim programı kılavuz kitabında anlaşılamayacak herhangi bir durumun olmadığı, ancak öğretmenlerin kişisel hataları nedeniyle bazı uygulama yanlışlıkları yapıldığı dile getirildi. Dolayısıyla öğretim programı ve kılavuz kitabı kaynaklı yapım kuşağında uygulama ya da başka bir sorunun olmadığı belirtildi. Öğretmen beklentilerinin açık ve anlaşılır nitelikte olduğu konusunda görüş birliğine varıldı. 2. Yapım kuşağı ile kazandırılmak istenen bilgi, beceri ve tutumların açık ve anlaşılır nitelikte olduğu belirtildi. 3. Kazanımların öğrencilerin ulaşabileceği nitelikte olduğu ancak herhangi bir araştırma konusunda öğrencilerin genelde hazırcılığa yani bilgisayara ve internete yöneldiği belirtildi. Bunun yanı sıra bir yardımcı kitap yerine muhtemel konularda ihtiyacı duyulacak etkinliklerin bakanlık sitesinde oluşturulan bir havuza konduğu ve yurdumuzdaki bütün Teknoloji ve Tasarım öğretmenlerinin bu havuzdan yararlanmasının sağlanması konusunda görüş birliğine varıldı. 4. Uygulamada olan programımızda bir değişikliğe giderek 6. sınıflarda aynen devam eden odak noktası ve etkinliklerin yanı sıra 7. sınıflarda odak noktası ve kazanımların değiştirilmesi kararlaştırıldı. Buna göre İnovasyon etkinliği yapılandırmaları için bir grup etkinliği ardından da bireysel İnovasyon çalışması yapılması kararlaştırıldı. Fakat yapılacak olan bu İnovasyon etkinliğinde öğretim programında yer verilen ürün ve hizmet İnovasyonu bölümünün ele alınması açıklandı. Dolayısıyla 7. sınıflarda yapım kuşağı etkinliklerinin İnovasyon etkinlikleri ile değiştirilmesinin söz konusu olduğu vurgulandı. 8. sınıflarda ise Pazarlama İnovasyonu yapılması önerildi. 5. Önerilen tasarım sürecinin anlaşılır ve sorundan çözüme ulaşmada rehber olacak nitelikte olduğu ancak kılavuzda sınıf seviyelerine göre açıklayıcı bilgilere kılavuzda yer verilmesi ile öğretmene kaynak sağlanabileceği belirtildi. 6. Tasarım sürecinde ki işlem basamaklarının gayet sade ve anlaşılır olduğu ancak bu süreçte yer alan ölçme araçlarının sadeleştirilmesi gerektiği belirtildi. 7. Önerilen tasarım sürecini yansıtan formların kullanışlı olduğu ve grup çalışmalarında 6. sınıflarda zorunlu olmak koşulu ile 7 ve 8. sınıflarda kullanılan ifadeleri öğrencileri yönlendirecek şekilde tutmamız gerektiği belirtildi. 8. Dördüncü maddede görüşüldü, tartışıldı ve öneriler sunuldu.. 9. İnovasyon kazanımlarının yukarıda belirttiğimiz gibi değiştirilmesiyle 7 ve 8. sınıflarda düzey farklılığının anlaşılmasıyla ilgili sorunun da ortadan kalkacağı vurgulandı. 10. 7. sınıftaki yapım kuşağı kazanımlarında yapılan değişiklikten dolayı odak noktalarının da değişeceği açıklandı. Buna göre grup etkinliği olan “Üretiyoruz Etkinliği” yerine “Geliştiriyoruz – Üretiyoruz”, bireysel etkinlik olarak ta “Üretiyorum Etkinliği” yerine “Fark Yaratalım Etkinliği” olarak odak noktası isimlerine karar verilmiştir. 11. Önerilen etkinliklerin kazanımlara ulaştırabilecek nitelikte olduğu belirtildi. 12. Etkinlikler için ayrılan sürelerin uygulamalarda yeterli olduğu söylendi. 13. Etkinliklerin öğrencilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşıladığına karar verildi. 14. Etkinliklerin öğrenci düzeyine uygun olduğu belirtildi. 15. Etkinliklerin okul ortamında uygulanabilir nitelikte olduğu konusunda görüş birliğine varıldı. 16. Etkinliklerin diğer derslerle işbirliğini sağladığı ve teşvik ettiği belirtildi. 17. Bu kuşakta öğretmenin materyal desteğine ihtiyacı olduğunu ve bunun da kılavuz kitapta bilgi notları kısmına öğretmeni ilgili kaynağa yöneltecek bilgilerin olmasıyla sağlanabileceği kararlaştırıldı. 18. Etkinlikler öğrencilerin yeteneklerini, gelişimlerini ve becerilerini göstermeye fırsat tanıdığı belirtildi. 19. Etkinliklerin öğrencileri aktif kıldığı vurgulandı. 20. Etkinliklerin bireysel farklılıkları yansıtmaya ve ortaya çıkarmaya imkân sağladığı belirtildi. 21. Etkinliklerin tümünün günlük yaşantıyla uyumlu olduğu söylendi. 22. Etkinlik sürecini yöneten öğretmenin bireysel olarak kendini geliştirmesi gerektiği belirtildi. 23. Her kuşak sonunda ortaya çıkan ürünlerin sergilenmesiyle motivasyon açısından daha olumlu sonuçlar alınabileceği önerisi sunuldu. Okul ve çevre imkânlarına göre her kuşak sonunda ortaya çıkan ürünlerin sergilenmesine karar verildi. Kılavuz kitapta bilgi notu kısmına yılsonu teknoloji şenliğinin uygulanmasına dair yol gösterici bilgilerin yer almasına karar verildi. Ayrıca yılsonunda yapılan şenlikte dersimizin tek başına bu etkinliği gerçekleştirmesi gerektiği vurgulandı(Görsel Sanatlar dersi ile birlikte sergi niteliğinde olmaması). Böylece dersin beklentileri ve getirileri bakımından daha olumlu olacağı belirtildi. Bu durumunda kılavuz kitabı bilgi notu kısmına yansıması istendi. 24. Programda verilen etkinliklerin yanında yapım kuşağı kazanımlarına yönelik ekstra etkinlik olarak fikirlerimizin ve gerçekleştirdiğimiz etkinliklere yönelik çalışmaların etkinlik havuzunda toplanması gerektiği belirtildi. 25. Kurgu kuşağı formları hayat bulur tarzda ise tasarım sürecinde ele alınıp yapılabilir. 26. Yirmidördüncü madde ile aynı görüşü taşıyor.. 27. Yapım kuşağına yönelik Hizmetiçi Eğitim Seminerlerinin düzenlenmesi ve egzersiz (ders dışı etkinlik) faaliyetlerinin yapılabilmesi için komisyonumuzun girişimde bulunması istenildi. Yapım kuşağını destekleyecek materyallerin çözümü için teşvik edici resmi yazının yazılması kararı verildi. |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 27-Şubat-2008 Saat 22:54 |
TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DEĞERLENDİRME RAPORU “KURGU KUŞAĞI” 30.07.2007 Pazartesi günü, 2007000379 nolu Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı Değerlendirme Semineri kapsamında oluşturulan 3. grup katılımcıları olarak Kurgu Kuşağının amaçları, kazanımları, etkinlikleri, alternatif etkinlik çalışmaları v.b. gibi konularda görüşlerimizi belirttiğimiz ve yaptığımız değerlendirme sonucu aşağıdaki gibidir: 1. Kurgu kuşağında 6 ve 7. sınıfların kazanımları arasında belirgin bir fark olmadığı, bu seviye farkının oluşturulabilmesi için belirli konularda öğrencilere çizimlerin yaptırılabileceği gibi öneriler sunuldu. Ancak dersimizin vizyonu gereği bu tarz fikirlerin öğrencilerin hayal gücünü kısıtlayacağı her öğrencinin konuya farklı bir açıdan bakmasına engel olacağı nedeniyle kabul edilmedi. Dersimize alt yapı oluşturmak amacıyla 4 ve 5. sınıflardan itibaren bu dersi müfredata konulmasının daha verimli olacağı önerisi belirtildi. 6. sınıflarda ki kazanımların biraz daha basite indirgenerek kademeli olarak 7 ve 8. sınıflarda devam ettirilip bir seviye farkının oluşturulabileceği belirtildi. 2. Her ne kadar 6 ve 7. sınıf kazanımları arasında belirgin bir fark olmasa da bu kuşağın yoruma açık olması kazandırılmak istenen bilgi, beceri ve tutumların açık ve anlaşılır nitelikte olduğu belirtildi. 3. Kazanımların öğrencilerin ulaşabileceği nitelikte olduğu belirtildi. Ancak sınıflar mevcut olarak 20 öğrenciden sonra bölünmesiyle belirlenen kazanımlara öğrencilerin ulaşmasının daha verimli bir şekilde sağlanacağı belirtildi. 4. Odak noktalarında verilen kazanımların (6 ve 7. sınıf arasındaki seviye farkı oluşturulduktan sonra) sınıf düzeyine göre dağılımının uygun olduğu konusunda görüş birliğine varıldı. 5. 6. sınıfta yapılan etkinliklerin 7. sınıflarla hemen hemen aynı kazanımlara sahip olmasından dolayı öğrencilerin derste sıkıldıkları ve bunun da bir sorun teşkil ettiği belirtildi. 8. sınıflarda ise Patent konusu ile bir seviye farkı oluştuğu açıklandı. 6. Odak noktalarının kazanımlara uygun bir şekilde isimlendirildiğine karar verildi. 7. Öğrencilerin diğer kuşaklara nazaran en çok kurgu kuşağına ilgi gösterdikleri, günlük yaşamla bu kuşak arasında çok daha iyi bir bağ kurabildikleri ve bu nedenle de kurgu kuşağında önerilen etkinliklerin kazanımlara ulaşabilecek nitelikte olduğu belirtildi. 8. Etkinliklerin sürelerinin öğretim programında belirtildiği gibi zümre öğretmenlerinin içinde bulundukları çevre şartlarını göz önünde bulundurarak kendilerinin vereceği kararla ayarlanabileceğinden dolayı etkinlik süresi olarak herhangi bir sorunun yaşanmadığı açıklandı. 9. Kurgu kuşağı etkinliklerinin öğrenciler üzerinde çok olumlu bir etki bıraktığı ve öğrencilerin beklenti ve ihtiyaçlarını karşıladığı ile ilgili görüş birliğine varıldı. 10. Öğrencilerin yaş gruplarına çok iyi bir şekilde hitap ettiği ve günlük yaşamlarıyla etkinlikler arasında muazzam bir şekilde bağ kurabildiklerinden dolayı etkinliklerin öğrencilerin düzeylerine uygun olduğuna karar verildi. 11. Kurgu kuşağı etkinliklerinin sınıf ortamı içerisin de bile rahatlıkla uygulanabileceği belirtilerek teknolojik materyallerle (bilgisayar v.b.) bunun en üst seviyeye çekilebileceği söylendi. 12. Diğer kuşaklarda olduğu gibi kurgu kuşağının da diğer tüm derslerle sürekli olarak işbirliği içinde olduğu belirtildi. 13. Etkinliklerin gerçekleştirilmesi için materyale kesinlikle ihtiyaç duyulduğu, bu materyallerin yaratıcı düşünceyi tetikleyici belgesel tarzında bilim adamlarının hayat hikâyeleri veya buluş hikâyeleri gibi sunum amaçlı görsel materyaller olabileceği belirtildi. Bu şekilde öğrencilerin etkinliklere daha iyi motive olabileceği konusunda görüş birliğine varıldı. 14. Kurgu kuşağı etkinliklerinin öğrencilerin yeteneklerini, gelişimlerini ve becerilerini göstermeye imkân verdiğine karar verildi. 15. Öğrenciler günlük yaşamla etkinlikler arasında rahat bir şekilde bağ kurabildikleri ve etkinlikler her ortamda rahatlıkla gerçekleştirilebildiği için derse aktif bir şekilde katıldıkları belirtildi. 16. Etkinliklerin bireysel farklılıkları yansıtmaya ve ortaya çıkarmaya imkân sağladığına karar verildi. 17. Etkinliklerin günlük yaşamla birebir ilintili olduğu açıklandı. 18. Öğretim programı kılavuz kitabında yer alan bilgi kısımlarında öğretmenlerin yararlanabileceği kaynaklara nasıl ulaşılabileceğiyle ilgili bilgilerin yer alması konusunda görüş birliğine varıldı. Ayrıca öğrencilere etkinlik gereği dağıtılan değerlendirme ve etkinlik süreci ile ilgili fotokopilerin kuşaklara göre belli formatta toplanarak bir kitap haline getirilmesi ve böylece kâğıt tasarrufu sağlanacağı önerisi getirildi. 19. Etkinlik süreci ve sonunda yapılan ürünlerin sergilenmesi öğrencilerin motivasyonunu ve derse olan ilgiyi olumlu yönde etkilemektedir. Özellikle yılsonunda yapılan teknoloji şenliğinin de gerek öğrenci ve gerekse velilerin ilgisini çekmesiyle dersimizin tanıtılmasına olumlu etki yaptığı görülmüştür. 20. Öğretim programında yer alan etkinlik kazanımlarının ihtiyacı karşılamasından dolayı alternatif etkinlik önerisi sunulmamıştır. 21. Program gereği kurgu kuşağında genel olarak herhangi bir sorunla karşılaşılmadığı ancak okul ve çevre şartlarının yetersiz olmasından kaynaklanan sorunlar (bilgisayar, internet, projeksiyon cihazı, VCD v.b….) olduğu, bunların da öğretim programımızla aşılamayacağı belirtildi. 22. Kurgu kuşağının öğrencilerinin hayal gücüyle direkt bağlantısı olmasından dolayı, gerçekleştirme kaygısı taşımaması nedeniyle yapım kuşağıyla belirgin bir bağlantısının olmasına gerek olmadığı belirtildi. Bu bağın sadece öğrencinin düşüncesiyle, isteğiyle ve yapım kuşağında gerçekleştireceği projesine bağlı olarak kurulabileceği açıklandı. 23. Kurgu kuşağına giriş aşamasında kısada olsa öğrencilerin yaratıcı düşüncesini geliştirici ve tetikleyici kaynaklara yer verilebileceği ve bunlarında bilim adamlarının hayatları, icatları, buluş hikâyeleri v.b. gibi belgesel niteliğinde filimler olabileceği belirtildi. |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 02-Nisan-2007 Saat 17:04 |
TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI
DEĞERLENDİRME RAPORU “ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME” 01.08.2007 Çarşamba, 2007000379 nolu Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı Değerlendirme Semineri kapsamında oluşturulan 3. grup katılımcıları olarak programın ölçme ve değerlendirme yönergesi, tanımlar, ölçme araçları, alternatif ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının değerlendirilmesi v.b. gibi konularda görüşlerimizi belirttiğimiz ve yaptığımız değerlendirme sonucu aşağıdaki gibidir: Ölçme ve değerlendirme formlarındaki gözlem kriterlerinin basamakları azaltılabileceği gibi sınıfın, öğrencinin durumuna göre de kriterler öğretmen tarafından değiştirilip kullanılabilir. Ölçme ve değerlendirme formlarının kılavuzda yeterince açık olmadığı, yapılan seminerlerde bu formların nota dönüştürülmesinde biraz daha yararlı olduğu belirtildi. Eğer süreci değerlendirme esnasında öğrenci sık sık devamsızlık yapıyorsa değerlendirmede o zaman bazı kriterler eklemek durumundadırlar. Örneğin planlı çalışma, zamanında çalışma gibi (aksaklıkları önlemek açısından) Yılsonu idareye teslim edilecek not çizelgeleri ve ayrıca ürün dosyaları, gözlem formları, dereceli puanlama anahtarları (6 ve 7. sınıflar) uygun ortamlarda muhafaza edilmelidir. Yıl boyunca yapılan çalışmalar ise dijital ortamda saklanmalıdır. Ürün dosyaları dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir. Kriterleri öğretmen tarafından da belirlenebilen gözlem formları sınıf içi performans puanı vermede kullanılacaktır. Programa eklenecek olan kontrol listesinde bulunan kriterler (araç – gereç, derse hazırlık, ders materyali v.b.) var – yok şeklinde kesin bir nitelikte, dereceli puanlama anahtarında ürün dosyasının niteliği puanlama ile ölçülecektir. Ölçme ve değerlendirmede amacımız, öğrencilerin kazanımlara ulaşmada ne ölçüde başarılı olduğunu belirlemektir. Sınıf içi performans notu birden fazla verildiğinde, verilen notların ortalaması alınarak bir not olarak ta kullanılabilir. Öğrencinin sosyal, kültürel ve sportif faaliyetlerde gösterdiği başarı, sınıf içi performans notu olarak ta verilebilir. Ölçme ve değerlendirme gözlem formu, dereceli puanlama anahtarı ve kontrol listesi ile yapılır. Öğrencinin dersle ilgili yaptığı araştırma çalışmaları (bilim adamlarının hayatı, buluş hikâyeleri, teknolojik gelişmeler v.b…) da ürün dosyasında saklanarak değerlendirmeye tabi tutulabilir. Sınıf grupları arasında ölçme ve değerlendirmede oluşabilecek farklılıkları önleyebilmek için sene başı bölge ve okul zümre toplantılarında birlik ve beraberlik sağlanarak ortak kriterler oluşturulmalıdır. Bu konuda işbirliğine gidilmelidir. Öğrencilerin ders ile ilgili motivasyonunu sağlayabilmek için okulda bir sanal patent kurumu oluşturulabilir. Ayrıca katılım ve başarı belgeleri de düzenlenebilir. Temel amacımız süreci değerlendirmektir fakat bunun yanı sıra ürün değerlendirmesi de yapılacaktır. Ölçme ve değerlendirmede kullanılan not çizelgeleri olması gerektiği gibi açık ve kullanışlıdır. Ancak dereceli puanlama anahtarı ihtiyaç duyulduğu ve isteğe bağlı olarak değiştirilip geliştirilebilir. Ürün dosyası kuşaklar sonunda değerlendirilir. Ancak öğrenci ürün dosyasını, günlüğünü ve yaptığı çalışmasını derse getirmiyorsa, velisi ile irtibata geçilmeli, okul idaresine bilgi verilmeli ve işbirliğine gidilmelidir. Ölçme ve değerlendirme de buna göre yapılmalıdır. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |