Teknoloji ve Tasarımın Eğitimdeki Yeri |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
kılıç ailesi
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 17-Ekim-2008 Konum: 6 sınıf öğrenci Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1 |
Alıntı Cevapla
Konu: Teknoloji ve Tasarımın Eğitimdeki Yeri Gönderim Zamanı: 17-Ekim-2008 Saat 19:15 |
MERHABA BENİM ADIM FURKAN BEN TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİNİ COK SEVİYORUM
|
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 20-Eylül-2007 Saat 14:27 |
TEKNOLOJİ VE TASARIM DERSİNİN GENEL EĞİTİMDEKİ YERİ
08.05.2007 Salı Musa ÖZEN TTKB – Program Geliştirme Uzmanı Teknoloji ve Tasarım Dersinin Hikâyesi: • İlköğretim ve Ortaöğretim Düzeyinde Öğretim Programları Tasarımı Projesi (2003) • Ağustos 2005 Tarihli Tebliğler Dergisi (İlköğretim Haftalık Ders Çizelgesi) • Nisan 2006 Tarihli Tebliğler Dergisi (İlgili Kurul kararı) Teknoloji ve Tasarım İçin Temel Gerekçeler: • VİZYON 2023 Eğitim Hedefleri • Diğer Derslerdeki Program Geliştirme Yaklaşımındaki Değişim • Toplumsal Beklentiler Günümüzde; • Birey ve toplumun geleceği, bilgiye ulaşma, bilgiyi kullanma ve üretme becerilerine bağlı bulunmaktadır. • Bu becerilerin kazanılması ve hayat boyu sürdürülmesi ezberlemeyi değil, bilgi üretimine dayalı çağdaş bir eğitimi gerektirmektedir Başka Bir İfade İle: Kendisinin ve toplumun yarınını daha yaşanabilir hâle getirmek için Sorunların farkına varan, Çözümler üreten, Yaratıcı ve hayal gücü gelişmiş, Düşüncelerini kurgulayan ve ifade eden, Öğrenmeyi öğrenen, Sorgulayan, Girişimci, Değişim ve gelişime açık Sorumluluk bilinci gelişmiş bireyler yetiştirmek Teknoloji ve Tasarım Programının Anlayışı: Teknoloji Nedir? • TDK sözlükte teknolojiyi “Bir sanayi dalı ile ilgili yapım yöntemlerini, kullanılan araç ve gereçleri kapsayan bilgi” olarak tanımlamıştır. • Teknoloji terimi ile ilgili yapılan diğer bir tanımda ise, teknoloji, bir şeyin nasıl yapıldığını bilme olarak ifade edilmiştir. Bu Bağlamda Teknoloji Kavramı; Bilimsel verilerin uygulanmasıdır. Yeni mal ve hizmet üretmede eldeki bilgi ve tekniklerin kullanımı ve ürüne dönüştürülmesi sürecidir. Bu süreçte yaratıcılık önemli yer tutar. Bireye İhtiyaç Duyacağı Bilgi Nasıl Verilmeli? Genel eğitim içinde var olan derslerin içine serpiştirerek, Bağımsız bir ders kapsamında, Bu iki yöntemin birlikte kullanıldığı bir yaklaşımla, Dikkat!!!! Geçmişte.. • El becerilerinin geliştirilmesinin temel alındığı yaklaşımda, temel derslerle ilişki kurulmadan bireye kimi basit becerilerin öğretimi öne çıkarılmıştır. • El işi ve ev işi gibi basit becerileri öne çıkaran bir eğitim yaşam boyu öğrenme perspektifinde bireye verilmektedir Genel Eğitimde Teknoloji ve Tasarımın Yeri: • Mesleki ve teknik eğitimde sergilenen öğretim yaklaşımından farklı, • Uygulama becerisini geliştirmekten çok, yaratıcı düşünme becerisinin geliştirileceği, • Bireye bütün teknolojik alanların ortak davranışların kazandırıldığı, • Herhangi bir sorunu çözme becerisi değil, bütün sorunları çözme becerisinin kazandırıldığı bir eğitim süreci planlanmalıdır. Ve ; • Zorunlu İlköğretim Eğitimi Sonucunda bireyi; düşünce üreten, hayal kuran, yaratıcı, duyarlı ve sorgulayıcı bir birey olarak yaşama hazırlamak için; • Diğer derslerde öğrenilen teorik bilgilerin uygulama dönüştürüldüğü, • Bilginin tasarım süreci ve yaratıcılıkla ile birleştirdiği ve yaşamında var olan bir sorunun çözümünde kullandığı ve ürüne dönüştürüldüğü, • Bilginin anlamlandırdığı ve yaşamda bir yere konulduğu bir derstir. Sonuçta; Genel Eğitimde • Bilginin ürüne dönüştürülmesi sürecinde, üst düzey zihinsel becerilerin kullanılması gerekmektedir. • Bu amaçla öğrencilerin sorgulama, yaratıcılık, hayal kurma, düşünce üretme, bunları ifade etme ve uygulama becerileri geliştirilmelidir. Bu ders buna hizmet etmelidir. Teknoloji ve Tasarım Dersinde Öğrenci; • İnsan ihtiyaçları için çözümler geliştirirler, buna yönelik tasarımlar yapar, düşünce üretir, planlar ve gerçekleştirir. Sonuçlarını değerlendirir. Bu; • Öğrenciyi karşılaştığı sorunların üstesinden gelmek için araştırmaya, bilgiyi kullanmaya ve uygun çözümler üretmeye yönelten yaklaşımdır. • Bireyin çevresini sorgulama, teknolojik olanakları ve onun boyutlarını tanıma, anlama, bunlardan yararlanma ve geliştirme yetisini arttırmayı sağlar. Yaratıcı Bireyler; • Yaratıcılık 21. yüzyılın kavramıdır. • Yaratıcı düşünce sahip bireyler; alışılan düşünceden farklı düşünen denemeye açık olan ve alışılmışın dışına çıkan insan tipi olarak tanımlanır. Yaratıcı Bireylerin Özellikleri Yaratıcılığı Teşvik Edici Hususlar: • Çocukları birey olarak kabul etme, • Onların özel ilgi, yetenek ve diğer özelliklerini objektif ve doğru olarak tanıma; • Onları özgür olmaya özendirme; • Çocuklara rahatça keşif yapabilecekleri bir ortam hazırlama • Onların aykırı düşüncelerini yargılamama, çabalarına saygı duyma, • Kendi düşüncelerinin sonuçları ile yüzleşebilmeleri için onlara serbestlik ve sorumluluk kazandırma, • Çocukların farklı düşüncelere, kültürlere, geleneklere ve deneyimlere sahip kişiler ile görüşmesine olanak sağlama, • Sonuçtan çok sürece önem verme Yaratıcılı Engelleyici Hususlar: • Klasik Öğretim metotlarına, kalıplaşmış bilgilere aşırı bağlılık, ezberciliği teşvik eden, esnek olmayan tutum • Materyallerle oynamaya, onları araştırmaya izin vermeme • Çocukların hayallerine değer vermeme • Bir iş sonunda elde edilen ürünün, çocuğun bir işi yaparken gösterdiği efor ve izlediği süreçten daha değerli sayılması. Öğretmene İp Uçları: • “Eğer” ile başlayan sorular sorabilirsiniz. • Doğal ortamlarda ‘Başka..?’ ile başlayan sorular sorabilirsiniz. Programın Öğretmeni: Her öğrencinin yaptığı işe kıymet verir. Öğrencilerle olan iletişiminde olumlu ifadeler kullanır. Çalışmaları birbirleriyle kıyaslamaz ve her çalışmayı kendi şartları içinde kabul eder. Öğrencilerin çok yönlü cevaplar aramalarını sağlar. Öğrencileri daima alternatif çözümler bulabilmeleri için destekler. Gerçekleştirilecek etkinliklerin öğrenciler tarafından başlatılmasını sağlar. Öğrencileri tasarımlarını gerçekleştirmeye yönelik ihtiyaç duyacakları değişik materyallere yönlendirir Etkinliklerin uygun hızla ilerlemesini sağlar Öğrencilere yeni mekân ve materyalin özelliklerini, kullanılış şekillerini ve güvenlik kurallarını anlatır. Öğrencilerin gözlem yapmasına, sorunları incelemesine, araştırmaya yönelmesine rehberlik eder. Öğrencinin düşünmesine, eleştirmesine, kararlar vermesine ve yaratıcı çözümler üretmesine yardımcı olacak türde sorular kullanır. Öğrencilere öğrendiklerini uygulama fırsatı tanır. Öğrencilerin ortaya koyduğu önerilerin olumsuz eleştirilmesine fırsat vermez. Öğrencileri ilgi duydukları ya da yatkın oldukları alanlarda çalışmalarını teşvik eder. Öğrencilere tasarım etkinliklerinde destek olur, cesaret verir. “Doğru yolda olsanız bile hareket etmiyorsanız üzerinizden her an bir araç geçebilir.” Will Rogers 07 – 18.05.2007 Tarih ve 718 Nolu Teknoloji ve Tasarım Dersi Formatörlük Kursu / ERZURUM Hizmet İçi Eğitim Daire Başkanlığı |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 04-Eylül-2007 Saat 22:32 |
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |