E- okul teknoloji ve tasarım dersi not çizelgesi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
zaman
Moderatör Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 724 |
Alıntı Cevapla
Konu: E- okul teknoloji ve tasarım dersi not çizelgesi Gönderim Zamanı: 15-Mayıs-2008 Saat 00:06 |
Bilgi için teşekkürler..
|
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 13-Mayıs-2008 Saat 23:12 |
Talim Terbiye'den bana gelen iki e-maili sizlerle paylaşmak istedim. umarım yukarıdaki hususlara göre değerlendirmenizi yaparsınız. Kolay gelsin..
E- okul kapsamında teknoloji ve tasarım dersi not çizelgesiyle ilgili tereddüt ettiğiniz hususlar değerlendirilmiştir. Buna göre; 20.08.2007/26619 RG yayımlanarak revize edilin ilköğretim kurumları yönetmeliğinin; 32. Maddesi’nin (h) bendinde; “Kaynaştırma yoluyla eğitim-öğretimlerine devam eden öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır. Bu öğrenciler, programında yer alan amaçlara göre değerlendirilir” 36. Maddesi’nin (c) bendinde; “Görsel sanatlar, müzik, beden eğitimi, teknoloji ve tasarım derslerinde öğrencilerin başarıları, öğretim programında yer alan ölçme ve değerlendirme etkinlikleri esas alınarak belirlenir…” denilmektedir. Ancak aynı yönetmeliğinin 42. maddesi (b) bendinde; “4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda, öğrencilerin performanslarını belirlemeye yönelik yaptıkları çalışmalar ve varsa projeden aldıkları puanların ayrı ayrı ortalamaları ile sınavlardan alınan puanların toplamının aritmetik ortalaması ile belirlenir.” açıklaması da yer almıştır. Yukarıda verilen açıklamalar dikkate alındığında e-okul kapsamında teknoloji ve tasarım dersi için kullanılan not çizelgesinde “sınıf içi performansı” notlarının ayrıca ortalamasının alınmış olmasını 42. maddedeki açıklama ile örtüştürmek için yapıldığı düşünülmektedir. Diğer taraftan 17/10/2007 tarihinde yayımlanan “Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı'nın Uygulanışına Yönelik Açıklamalar” metninde; “…Öğrencinin sınıf içi etkinliklerdeki performansını puana dönüştürmek amacı ile “gözlem formları” kullanılabilir. Not çizelgesi yardımı ile aritmetik ortalamaya dönüştürülen puan, nota çevrilerek öğrenci başarısı belirlenir. Bir dönem için öğrencinin sınıf içi etkinliklerdeki performansını yansıtan en az bir puan verilir. Birden fazla sınıf içi etkinliklerdeki performansı puanı verilmiş ise bu puanların aritmetik ortalaması alınarak da öğretmen not çizelgesine işlenebilir.” denilmiştir. Ayrıca not giriş ekranı e okul kapsamında bütün dersler için ortak hazırlanmaya çalışılmıştır. Ancak not girişinde o dersin ölçme ve değerlendirme kurallarına uygun olarak not girişleri değişmektedir. Örneğin teknoloji ve tasarım dersi için II. Dönem not girişi ekranında 1.sınav, 2. sınav gibi 4 tane sınav girişi gözükmektedir. Ama sizler 2. dönem öğrencinin notu girmek istediğiniz zaman yalnızca 1. sınav notu girmenize izin vermektedir. Dolayısıyla 2. bir sınav notu girişi mümkün değildir. Bu ekranda her ne kadar sınav yazıyorsa da öğretmenlerimiz bu derste sınav yapılmayacağını, sınav notu yerine “yapım” kuşağında alınan notun yazılacağını biliyorlar. Dolayısıyla e okul kapsamında not girişinde hiçbir sıkıntı yoktur. Ayrıca idarenin sizden talep ettiği sınav tarihleri için o kuşağın değerlendirilme tarihini girmiş olmanız yeterli olacaktır. Benzer bir örneği e okul ekranında öğrenciye proje notu vermeye çalıştığınızda görebilirsiniz. Teknoloji ve tasarım dersinde bir proje notu olmayacağı için bu not ekranı da size kapalı olacaktır. Sonuç olarak ekranda yazan sınav kelimesine takılıp kalmamanız ve sınav yerine çocuğun kuşaklardan aldığı notu girmeniz gerektiğini bilmeniz ve uygulamalarınızı bu eksende yapmanız gerekmektedir. Çünkü sınav kelimesi bütün dersler için ortak bir ekran hazırlanmasından kaynaklanan bir durumdur. Belirttiğiniz hususlarla ilgili kaygılarınızın giderildiğini umuyoruz. İyi çalışmalar. |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 13-Mayıs-2008 Saat 23:11 |
E- okul kapsamında teknoloji ve tasarım dersi not çizelgesiyle ilgili tereddüt ettiğiniz hususlar değerlendirilmiştir. Buna göre;
20.08.2007/26619 RG yayımlanarak revize edilin ilköğretim kurumları yönetmeliğinin; 32. Maddesi’nin (h) bendinde; “Kaynaştırma yoluyla eğitim-öğretimlerine devam eden öğrenciler için bireyselleştirilmiş eğitim programı geliştirme birimi tarafından bireyselleştirilmiş eğitim programı (BEP) hazırlanır. Bu öğrenciler, programında yer alan amaçlara göre değerlendirilir” 36. Maddesi’nin (c) bendinde; “Görsel sanatlar, müzik, beden eğitimi, teknoloji ve tasarım derslerinde öğrencilerin başarıları, öğretim programında yer alan ölçme ve değerlendirme etkinlikleri esas alınarak belirlenir…” denilmektedir. Ancak aynı yönetmeliğinin 42. maddesi (b) bendinde; “4, 5, 6, 7 ve 8 inci sınıflarda, öğrencilerin performanslarını belirlemeye yönelik yaptıkları çalışmalar ve varsa projeden aldıkları puanların ayrı ayrı ortalamaları ile sınavlardan alınan puanların toplamının aritmetik ortalaması ile belirlenir.” açıklaması da yer almıştır. Yukarıda verilen açıklamalar dikkate alındığında e-okul kapsamında teknoloji ve tasarım dersi için kullanılan not çizelgesinde “sınıf içi performansı” notlarının ayrıca ortalamasının alınmış olmasını 42. maddedeki açıklama ile örtüştürmek için yapıldığı düşünülmektedir. Diğer taraftan 17/10/2007 tarihinde yayımlanan “Teknoloji ve Tasarım Dersi Öğretim Programı'nın Uygulanışına Yönelik Açıklamalar” metninde; “…Öğrencinin sınıf içi etkinliklerdeki performansını puana dönüştürmek amacı ile “gözlem formları” kullanılabilir. Not çizelgesi yardımı ile aritmetik ortalamaya dönüştürülen puan, nota çevrilerek öğrenci başarısı belirlenir. Bir dönem için öğrencinin sınıf içi etkinliklerdeki performansını yansıtan en az bir puan verilir. Birden fazla sınıf içi etkinliklerdeki performansı puanı verilmiş ise bu puanların aritmetik ortalaması alınarak da öğretmen not çizelgesine işlenebilir.” denilmiştir. Ayrıca not giriş ekranı e okul kapsamında bütün dersler için ortak hazırlanmaya çalışılmıştır. Ancak not girişinde o dersin ölçme ve değerlendirme kurallarına uygun olarak not girişleri değişmektedir. Örneğin teknoloji ve tasarım dersi için II. Dönem not girişi ekranında 1.sınav, 2. sınav gibi 4 tane sınav girişi gözükmektedir. Ama sizler 2. dönem öğrencinin notu girmek istediğiniz zaman yalnızca 1. sınav notu girmenize izin vermektedir. Dolayısıyla 2. bir sınav notu girişi mümkün değildir. Bu ekranda her ne kadar sınav yazıyorsa da öğretmenlerimiz bu derste sınav yapılmayacağını, sınav notu yerine “yapım” kuşağında alınan notun yazılacağını biliyorlar. Dolayısıyla e okul kapsamında not girişinde hiçbir sıkıntı yoktur. Ayrıca idarenin sizden talep ettiği sınav tarihleri için o kuşağın değerlendirilme tarihini girmiş olmanız yeterli olacaktır. Benzer bir örneği e okul ekranında öğrenciye proje notu vermeye çalıştığınızda görebilirsiniz. Teknoloji ve tasarım dersinde bir proje notu olmayacağı için bu not ekranı da size kapalı olacaktır. Sonuç olarak ekranda yazan sınav kelimesine takılıp kalmamanız ve sınav yerine çocuğun kuşaklardan aldığı notu girmeniz gerektiğini bilmeniz ve uygulamalarınızı bu eksende yapmanız gerekmektedir. Çünkü sınav kelimesi bütün dersler için ortak bir ekran hazırlanmasından kaynaklanan bir durumdur. Belirttiğiniz hususlarla ilgili kaygılarınızın giderildiğini umuyoruz. İyi çalışmalar. MEB Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı Teknoloji ve Tasarim Özel İhtisas Komisyonu 0 312 212 65 30/4307 |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |