Yapım Kuşağında Neler yapılır Neler yapılmaz |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
ozlem464646
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 06-Ocak-2009 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4 |
Alıntı Cevapla
Konu: Yapım Kuşağında Neler yapılır Neler yapılmaz Gönderim Zamanı: 15-Mart-2009 Saat 23:03 |
günümüzde var olan bir çözümü geliştirsek olmaz mI???
|
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2008 Saat 20:25 |
YAPIM KUŞAĞI
Öğrenci isterse tasarımın uygulamasını yapar. Öğrenci çevresinde var olan ve günümüz şartlarında çalışabilecek bir sorunu yada geliştirmek istediği bir konuyu ele alır. Yapım aşamasında ya çalışan gerçek bir üretim yapar yada ürünün maketini gerçekleştirir. Gerçekleştireceği ortam yoksa başkasından da destek alabilir. Önemli olan fikrin öğrenciye ait olması. Tüm olumsuzluklara rağmen ürünü gerçekleştirme aşamasında sıkıntı yaşarsa süreçte değerlendirilebilir. Dersin temel hedefi öğrencinin ilgi ve yeteneğine göre tasarım yapması veya kullandığımız bir nesneyi daha kullanışlı hale getirmek için değişiklikler yapmaktır. Tüm çalışmalar tasarım sürecine göre yapılır. 8.SINIF KONU VE İÇERİKLERİ ÜRETELİM TANITALIM :Seçtiği tasarımı gerçekleştirmeden önce değiştirebilir,geliştirebilir ve bunun için tartışır grubuyla. Sonuçta tasarımın genel özelliklerini belirler biçim, boyut,renk,fonksiyon vb. bunları listeler.Bu taslak tasarımını öğretmeniyle tartışır problem ve sorunları çözerler.Geliştirmek için çalışmalar yapar.ÖZGÜN ÇALIŞMA olduğu SONUCUNA VARILIRSA yapması istenir.İşlem basamaklarını,araç-gereç-teknik ve yöntemleri belirler.Bunları nasıl yapacağını öğretmeniyle tartışır ve öğrenir. Tasarımını yapar.Yaptığını test eder ,değerlendirir ve gerekirse değişiklikler yapar.İNOVASYON hakkında öğretmenden bilgi alır ve buna göre marka-logo-reklam-ambalaj-vb. özellikleri belirle ve PAZARLANABİLİR duruma getirir. Görüldüğü gibi öğrenciden düşünce ve hayal gücünü kullanarak yeteneği ve ilgi alanı doğrultusunda tasarım yapması hedefleniyor. Yapım Kuşağında Neler Yapılır *Tüm çalışmalar tasarım sürecine göre sıralanarak yapılır. *Düşünce öğrenciye özgün olmalı.. *Merak, hayal ettiği ve geliştirmek istediğin ne varsa onu ele almalı *Hayal, düşünce ve tasarım yapmak istediği konu günümüz şartlarında çalışabilmeli. *Çözüm önerileri günümüz teknolojisiyle nasıl yapılacağı endişesi taşımalıdır *Etkinlik sürecinde yapilan tüm çalismalar kayit altina alinir. Yani tasarim günlügü yazilir.. *Bireysel çalismalarda yazilanlar ürün dosyasina konur. *Grup çalismalari sergi kurallarına uygun düzenlenir. Ürünü kendisi yada maketi yapılır. Büyük boy bir fon kagidina tüm tasarim günlügü, grup adi, grup üyeleri, düşünülen çözüm tasarısının resmi, grup çalışmasını değerlendirme formu vb. çalismalar yapistirilir. *Çözüm önerilerinin çizilerek ifade edilmesinde teknik resim kaygısı taşınmaz. *Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler. *Öz değerlendirme formu doldurulur. *En sonda isteyen öğrenci etkinlik sürecini anlatır. Ne Yapılmaz... *Çıkış noktası var olan bir sorunu bulma yada sorunu çözme değildir. Daha çok merak ve hayal etmedir. *Düşünce ürünü günümüz şartlarında çalışması gerekir.. *Baskasindan kopye edilemez. *Fikir düşünce olarak, yaratıcılık açısından size özgü olmali *Günümüzde var olan ve çözümü bulunmuş bir düşünce ele alınamaz. *Tasarım günlüğünü zamanında yazın. Diğer bir güne yada haftaya bırakılamaz. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |