gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Öğretmen Dökümanları
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Anlatım (sunu) yöntemi (Mesleki Çalışma)

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Anlatım (sunu) yöntemi (Mesleki Çalışma)
    Gönderim Zamanı: 31-Temmuz-2010 Saat 14:23
1.     ANLATIM (SUNU) YÖNTEMİ

             Bu yöntem derse giriş yaparken, konuyu özetlerken yada bir konuyla ilgili bilgiyi                                                    aktarırken kullanılır. Daha çok sunuş yoluyla öğretme stratejisinin kullanımında ve bilgi   düzeyindeki davranışların kazandırılmasında kullanılır.

        Özellikleri:

1-Öğretmen merkezlidir.
2-Aynı anda çok sayıda kişiye bilgi aktarılır.
3-Dinleyiciler konuyla ilgili organize bir görüş kazanır.
4-Öğrencilere kısa zamanda çok bilgi verilir.
5-Öğrencilere alışkanlığı kazandırır, not alma becerilerini geliştirir.

          Dikkat Edilecek Hususlar:

1-Basit, kısa ve tam cümleler kullanılmalı.
2-Doğru anlatıma ve mesleki terimlerin kullanılmasına özen gösterilir.
3-Konuların ana başlıkları belirlenmeli, şunu mantıksal bir sıraya göre yapılamalı.
4-Ses tonu iyi ayarlanmalı ve arka sıradakilerin rahat duyabileceği bir şekilde olmalı.
5-Verbalizmi (laf salatası) önlemek için plan, kroki, grafik gibi görsel araçların kullanılmasına   yer verilmeli ya da tahtaya resim ve şekil çizilmeli, uzun süre konuşmaktan kaçınılmalı.
6-Ara sıra sınıf tartışmalarına yer verilmeli öğrencilere sorular sorulmalı ve gelen yanıtlara göre konu genişletilmeli.
7-Anlatırken espri ve şakalara yer verilmeli, ilgi çekici jest ve mimikler yapılmalı.
8-Öğrenci yaşantılarına uygun örnekler verilmeli.
9-Küçük grup çalışmaları ile anlatılanların tartışması yapılmalı.
10-Anlatılanların dikkatle dinlenmesini sağlamak için ders sonun da küçük bir sınav yapılmalıdır.
11-Öğretmen kibirli olmamalıdır.
12-Öğrencilere karşı geçek bir ilgi göstermelidir.

          Faydaları:

1-Öğrencilerin çalışma yapabilmeleri için gerekli   temel materyalin sunumu yada yeni bir çalışmayı başlangıç için faydalı yoldur.
2-Bilgileri kalabalık gruplara iletmek için yararlıdır.
3-Öğrencilerin muhteva üzerinde organize bir görüş kazanmalarına yardımcı olur.
4-Konu düzenli bir biçimde sunulacağı için zamanın iyi kullanımını sağlar.
5-Oturumda sürpriz bir bilgi ile karşılaşmayacağı için öğretmene ‘’güven’’ duygusu verir.
6-Uygulaması kolay ve ekonomiktir.






          Sınırlılıkları:

1-Uzun ve sık sık tekrar edilen bir anlatım kolayca sıkıcı hale gelir.
2-Dinleyicilerin ilgi ve ihtiyaçlarının karşılanıp karşılanmadığını belirlemek güçtür.
3-Öğretim sırasında soru sorma izni verilmediği için dönütü ortadan kaldırır eksik iletişime neden olur.
4-Ayrıntılı bilgi ‘’iletişim’’ ve ‘’anlatım’’ı oldukça zordur.
5-Dinleyiciler çok pasiftir.
6-Dinleyicileri tanımak güçleşir.
7-Duygusal tutumlar ve psikomotor öğrenme çok ender oluşur.
8-Öğrenci aktif olarak öğrenmeye katılmadığı için yüksek seviyeli bilişsel öğrenme olamaz.

Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz