Üretiyoruz |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
fatmayaman
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 04-Aralık-2012 Konum: öğrenci Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 6 |
Alıntı Cevapla
Konu: Üretiyoruz Gönderim Zamanı: 05-Mart-2013 Saat 21:31 |
aynılarını öğretmenimiz bize yazdırdı ama ben pek bişi anlamadım sayenizde kafamda bişiler oluştu çok sağolun :)
|
|
By_Beyin
Moderatör Kayıt Tarihi: 08-Ocak-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 388 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 10-Nisan-2012 Saat 16:05 |
Sorunlar ve çözümleri...
http://www.gelisenbeyin.net/forum/forum_posts.asp? TID=4967http://www.gelisenbeyin.net/forum/forum_posts.asp?TID=4967 http://www.gelisenbeyin.net/teknoloji_tasarim_sorunlar.html http://www.gelisenbeyin.net/teknoloji_tasarim_sorunlar.html |
|
sakız
Vip Üye Kayıt Tarihi: 29-Nisan-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 271 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 27-Aralık-2011 Saat 16:41 |
Üretiyoruz
Diğer kuşaklarda geliştirdikleri becerilerini somut bir ürünle ortaya çıkarmada kullanırlar. Çevrelerini gözlemleyerek sorunları belirlerler. Belirledikleri sorunlarına çözümler getirerek tasarımlarının somutlaştırılması yönünde adımlar atarlar. Sorundan ürüne ulaşmada belirlenen tasarım sürecini yaşarlar. Tasarımlarını tanıtmaya yönelik etkinlikler planlayarak gerçekleştirirler. Ürünlerin pazarlanabilirliğini artırmada inovasyon etkinliğini gerçekleştirirler. Kazanımlar 1.Yaşamındaki sorunların farkına varır. 2.Belirlediği sorunu açıklamaya yönelik araştırma yapar. 3.Araştırmalardan elde ettiği sonuçları analiz ederek sorunu tanımlar. 4.Sorunun çözümüne yönelik öneriler sunar. 5.Çözümün taşıması gereken genel özellikleri belirler. 6.Çözüme yönelik taslak tasarım önerisi geliştirir. 7.Taslak tasarım önerisini geliştirmeye yönelik araştırma yapar. 8.Araştırma sonuçlarını göz önüne alarak gerçekleştireceği tasarımın yapısını ve özelliklerini belirler. 9.Tasarımında kullanacağı yöntem ve teknikleri deneyerek belirler. 10.Tasarımın yapım resmini çizerek açıklar. 11.Tasarımın yapım aşamalarını planlar. 12.Tasarımını yaptığı plana göre gerçekleştirir. 13.Tasarımın değerlendirmeye yönelik ölçütlerini belirler. 14.Tasarımı belirlediği genel özelliklere göre değerlendirir. 15.Tasarımı değiştirmeye ve geliştirmeye yönelik önerileri gerekçeleriyle sunar. 16.Tasarım sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 17.Tasarım sürecinde yaşadıklarını sınıfla paylaşır. 18.Kendine olan güvenini ve yaratıcılığını çözüm sürecinde sergiler. 19.Çözüme yönelik özgün ürünler tasarlamaya kararlı olur. Açıklamalar Üretiyoruz etkinliği bireysel olarak gerçekleştirilir. Öğrenciler tasarıma yönelik düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilirler. Tasarım etkinliği süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır. Öğrencilere tasarımı gerçekleştirmeye yönelik yeterli süre verilir. Öğrencilere tasarımlarını gerçekleştirme sürecinde rehberlik edilir. Öğrenciler çalışma ortamının düzenlenmesi ve iş güvenliği hakkında bilgilendirilir. Yapılacak tasarımlarda artık malzeme kullanması sağlanır. İşliklerin yetersiz kaldığı durumlarda öğrencilerin çevrenin imkanlarından yararlanmalarına fırsat verilir. Öğrenciler özgün ve işlevsel tasarımlar geliştirmeleri konusunda cesaretlendirilir. Tasarıma yönelik fikirler yapıcı olarak eleştirilir. Öğrenciler çizimlerinde, çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılır. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |