gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Teknoloji ve Tasarım 7
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Proje Sorunları

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1234 7>
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
atakan38 Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 11-Ocak-2009
Konum: öğrenci
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı atakan38 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 11-Ocak-2009 Saat 21:17
ben trafik kazaları ile ilgili bir çözüm buldum.Otomatik emniyet kemeri
Yukarı Dön
beckham1996 Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 01-Mart-2009
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 3
  Alıntı beckham1996 Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 01-Mart-2009 Saat 22:08
ben sorun olarak araba egzozundan çıkan pis gazları yazdım
Yukarı Dön
love_angel Açılır Kutu Gör
Moderatör
Moderatör
Simge

Kayıt Tarihi: 23-Mart-2007
Konum: Ankara
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 288
  Alıntı love_angel Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 28-Nisan-2009 Saat 18:21
Aşağıda sıralanan teknikler, öğrencilerin yaratıcı düşüncelerini ortaya çıkarmak amacıyla 10’ar dakikalık kısa etkinlikler olarak uygulanabilir.

1. Bir kitaptan rastgele kelime bulma

Sınıfta bulunan herhangi bir ders kitabından faydalanılabilir. Kitabın herhangi bir sayfası açılarak rastgele bir kelime seçilir. Seçilen bu kelimeden beyin fırtınası ile somut bir nesneye ulaşılmaya çalışılır.

Seçilen kelime bir nesne ismi de olabilir. Ulaşılan nesne hakkında değişik fikirler üretilerek nesneye farklı özellikler kazandırılmaya çalışılır. Nesneye yönelik değişiklik düşünceleri ile öğrenciler bir buluşa da gidebilirler. Nesnenin özelliklerini değiştirme, geliştirme düşünceleri aynı zamanda nesneye yönelik bir inovasyon çalışması olarak da kullanılabilir.

Bu yolla öğrencilere olaylara ve nesnelere farklı bakış açıları kazandırılmaya çalışılır.

2. Rastgele bir resimden yola çıkma

Başlangıç noktası olarak herhangi bir kitap veya afişten bulunacak rastgele bir resimden yola çıkarak ilginç bir fikre ulaşılmaya çalışılır. Sınıfta bulunan herhangi bir kitaptan bulunan bir resim seçilir. Resim ile verilmeye çalışılan mesajların neler olabileceği ve resimden öğrencilerin ne anladığı hakkında bir beyin fırtınası yapılır.

Verilen mesajlardan ve bu resim hakkında öğrencilerin ortaya koyduğu düşüncelerden yola çıkarak somut bir nesneye ulaşılmaya çalışılır. Yapılan bu çalışmayla öğrencilerde somut bir nesneye geçiş için gerekli düşünme ve becerilerin geliştirilmesi amaçlanır.

3. Benzer durumlardan yola çıkma

Çözümünde zorluk çekilen herhangi bir problem, benzeri problemlerin çözüm süreçleri örnek alınarak çözülür. Öğrencilere elde ettikleri tecrübeleri farklı alanlarda kullanabilmelerine yönelik beceri kazandırılmaya çalışılır.

4. Konu hakkındaki gerçekleri ve bilgileri sıralama

Herhangi bir nesne ele alınır. Seçilen nesne hakkında var olan bilgiler sıralanır. Daha sonra bu bilgilerden yola çıkılarak nesneye daha farklı özellikler kazandırılması amacıyla bir beyin fırtınası yapılır. Bu şekilde öğrencilerin var olan nesneler hakkındaki bilgilerini, farklı amaçlarla kullanabilme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.

5. Tersi durumu düşünme

Çözüm bekleyen bir sorun ele alınır. Daha sonra bu sorunun çözümü üzerinde sınıf içerisinde bir beyin fırtınası yapılır. Beyin fırtınası ile bir çözüme ulaşılamazsa seçilen sorunun tersi durum, çıkış noktası olarak ele alınarak beyin fırtınasına devam edilir.

Bu şekilde öğrencilerin karşılaşılan bir problemin çözümünde farklı düşünceler oluşturabilme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır. Örneğin; susuzluk problemi bir beyin fırtınasında çözüme ulaştırılamamışsa bu kez fazla suyun, bir problem olduğundan yola çıkılarak bir beyin fırtınası düzenlenir.

6. İki farklı sözcükten yola çıkma

İki farklı sözcükten yola çıkılarak yeni veya yaratıcı bir fikre ulaşılır. Bu amaçla rastgele iki sözcük bulunur ve bu sözcükler arasında ortak bir ilişki kurulmaya çalışılır.

Ortak ilişkilerin neler olabileceği hakkında bir beyin fırtınası yapılır, üretilen fikirlerden yola çıkarak farklı özelliklere sahip daha önce var olmayan ya da var olan bir nesneye farklı özellikler kazandırılmaya çalışılır. Örneğin; uçak ve halı sözcüklerinden uçan halı vb.

7. Çözümden soruna gitme (tersine mühendislik)

Çözümden soruna gitme yönteminde önce var olan bir çözüm ele alınır. Daha sonra bu çözümün hangi sorunların da çözümü olabileceği düşünülür. Bu şekilde bir çözümün birden fazla soruna çözüm getirebileceği düşüncesi öğrencilerde oluşturularak farklı teknoloji alanlarındaki gelişmelerin bütün teknoloji alanlarında değerlendirilmesi sağlanır. Bu şekilde öğrencilerde disiplinler arasında ilişki kurabilme ve bunları kullanabilme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.

8. Farklı bir duruma girme

Öğrencilerin çekingenlikten veya sosyal sınırlamalardan uzaklaşarak yeni düşünceler geliştirmeleri amaçlanır. Bu teknikte öğrenciler ele aldıkları bir soruna çözüm önerileri oluşturmak amacıyla, bulundukları mevcut sosyal konum dışında bir kimliğe bürünerek çözüm önerileri geliştirirler. Sorunun ait olduğu çevre veya meslek dışında farklı bir çevrede veya meslekte olma durumlarını hayal ederek soruna çözüm önerileri geliştirirler. Bu şekilde öğrencilerde bir soruna çözüm bulmada farklı bakış açıları getirme becerilerinin geliştirilmesi sağlanır.

●●квя●●««Milletin lafıyla coşana kalbimin adımıyla koşmam gururumu hiçe sayıp kötü konuşana ölüyorm dese de bakmam!!!»»●●квя●●
Yukarı Dön
_EsiN_ Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 29-Eylül-2009
Konum: Öğrenci
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı _EsiN_ Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 06-Ekim-2009 Saat 17:59
Mesela bizim aklımızdan geçenleri bilgisayarda yazan klavye
Yukarı Dön
farik Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye


Kayıt Tarihi: 02-Aralık-2009
Konum: sorun ve çözüm
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı farik Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 02-Aralık-2009 Saat 18:05
kumandalı çanta
Yukarı Dön
defneee Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17-Aralık-2009
Konum: bursa
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 11
  Alıntı defneee Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 19-Aralık-2009 Saat 20:21
ya bence sorunlar güzel ama bi sorun var hava kirliliği davranışa bağlı hocamız demişti bunu dikkate almalıyız
Yukarı Dön
defneee Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 17-Aralık-2009
Konum: bursa
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 11
  Alıntı defneee Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 20-Aralık-2009 Saat 14:43
bir elinde şemsiye bir elinde fener tutabilirsin bize öğretmen öle dedi ama sizleri bilemiyorum
Yukarı Dön
gellanbure Açılır Kutu Gör
Yeni Üye
Yeni Üye
Simge

Kayıt Tarihi: 30-Aralık-2009
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 1
  Alıntı gellanbure Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Gönderim Zamanı: 30-Aralık-2009 Saat 14:38
yha arkadaşLar buqün saat 2,30'a kadar bana sorun ve çözüm buLurmusunuz ama tabureyLe iLqiLi oLsun

arkadaşlar eqer okuLda oturduqunuz taburaler rahat değilse ben bi çözüm buLdum oturduqumuz yerin ve sırtımızı koymaya oLan yerin oraya boyuna ve enine qöre sünqer yaptırırız ve bu sayede belimiz aqarmaz
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz Sayfa  <1234 7>

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz