Teknoloji Tasarım Dersinde Özel Alan Yeterliliği |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Teknoloji Tasarım Dersinde Özel Alan Yeterliliği Gönderim Zamanı: 14-Ağustos-2008 Saat 23:50 |
Aşağıda yazılanlar pdf formatında yazılı linkte mevcuttur..
http://otmg.meb.gov.tr/belgeler/alanyeterlikler/teknoloji_tasar%C4%B1m_%C3%B6%C4%9Fretmeni_%C3%B6zel_alan_yeterlikleri.pdf MiLL! EGiTiM BAKANLIGI Ogretmen Yetiştirme ve Egitimi Genel Müdiirliigii Say. : B.08.0.0EG.0.13.01.04Konu : Oze1 Alan Yeter1ik1eri BAKANLIK MAKAMINA ilgi: a) 17.04.2006 tarih ve B.08.0.0EG.0.13.01.04/1870 saylh Bakanhk Onayl. b) 04.06.2008 tarih ve B.08.0.0EG.0.13.01.04/1835 saylh Bakanhk Onayl c) 17.07.2008 tarih ve B.08.0.TTK.0.01.02.04./005583 saylh yazl. Temel Egitime Destek Programmm Ogretmen Egitimi Bilqeni kapsal11l11da; "Ogretl11en Yeterlik1eri"nin be1irlenmesi gorevi Genel Miidiirliiglimiiz sorumluluguna verill11i~tir. 1739 Say1l1 Milli Egitim Temel Kanununun 45 'inci maddesi dayanak almarak, egitim surecin,deki tum payda~lann katkl ve katlllmlan i1e Genel Miidiirliigiimuzce hazlrlanan, tUm ogretmenlerin sahip olmalan gereken bilgi, beceri ve tutum ozelliklerine ili~kin "Ogretmenlik Meslegi Gene! Yeterlikleri" ilgi (a) Bakanllk Onayl ile ilkogretim kademesi ogretl11enlerinin kendi alanlannda sahip olmalan gereken bilgi, beceri ve tutum ozelliklerine ili~kin "Ozel Alan Yeterlikleri"nden Tiirkye ve Ingilizce Ogretmenligi Ozel Alan Yeterlikleri ilgi (b) Bakanllk Onayl ile yiiriirluge konulmu~tur. Gorme, i~itme ve zihinsel engelli ogrencilere yonelik gezerek ozel egitim gorevi yapan ozel egitim ogretmenleri ile okul oncesi ogretmenleri dahil, ilkogretim kadel11esinde geriye kalan 14 alana ili~kin oze1 alan yeterlikleri ise Talil11 ve Terbiye Kurulu Ba~kanllgl11m ilgi (c) yazlsl ile uygun bulunl11u~tur. Boylece ilkogretil11 kademesi ogretl11enlerine doniik ozel alan ye terlikleri tal11al11lanml~ bulunmaktadlr. Ekte yer alan 14 alana ili~kin Ozel Alan Yeterlikleri'nin; uygulanmak ve alman geri bildirimler dogrultusunda glincellenip geli~tirilmek uzere; • Ogretl11en yeti~tirme politikalannm belirlenmesinde, • Ogretmen yeti~tiren yuksek ogretim kurumlanmn hizmet oncesi ogretmen yeti~tirme programlannda, • Ogretmenlerin hizmet iyi egitiminde, • ·Ogretmenlerin seyiminde, • Ogretmenlerin i~ ba~anmlanmn, performanslannm degerlendirilmesinde, • Ogretmenlerin kendilerini tamma ve kariyer geli~imlerinde Adres : M.E.B. Ggretmen Yetj~tirl11e ve Egitimi Genel MUdUrlUgii EdlTIMDE REFORM Mill1 MUdafaaCad. No: 6/3 Bakanliklar/ANKARA fttliit'!'JiI iT Tel: 0 312 41 7 50 70/4164 Faks: 0312425 30 94 i E-Posta : Ovegl1vihneb.!!.oY.tr InLAdresi: www.meb.gov..tr. [iJfiID T.e. MiLLI EciTiM BAKANLICI Ogretmen y eti~tirme ve Egitimi Genel Miidiirliigii .. Sayl : B.08.0.0EG.0.13.01.04-23;';)f;.. .. 'U Konu : Ozel Alan Yeterlikleri kulla11llmaSl bakImmdan yUrlirllige konulmasl gerekli goriilmektedir. Makamlanmzca da uygun bulunmasl halinde olurlanmza arz ederim. :/ln ft ,,/1II /) ! 'I tt O! ¢~A~Wi¥ ! enel Miidiir ! f un gorii~le arz ederim. '2410. *12008 uammer Ya~ar OZ UL Mtiste~ar .. Dr. Hiiseyin CELi "'__.... Bakan EKLER: 1-O:Ku ncesi Ogretmenligi Ozel Alan Yeterlikle" asl*gl (1 adet, 14 sayfa) 2-Ozel Egitim Ogretmenligi Ozel Alan Yeterlikleri Tasl*g;I (3 adet, 26 sayfa) 3-Smlf Ogretmenligi Ozcl Alan Yeter1ik1eri Tasl*gl (1 adet, 17 sayfa) 4-Fen Bilgisi 0gretmenligi Ozel Alan Yeterlikleri Tasl*gl (l adet, 14 sayfa) 5-Sosyal Bilgiler Ogretmen1igi Ozel Alan Yeterlikleri Tasl*gl (l adet, 11 sayfa) 6-Gorsel Sanatlar Ogretmenligi Ozel Alan Yeterlikleri Tasl*gl (l adet, 11 sayfa) 7-Teknoloji Tasanm Ogretmenligi Ozcl Alan Yeterlikleri Tasl*gl (l adet, 17 sayfa) 8-Beden Egitimi Ogretn:-.enligi Oze1 A.~an Yeterlikleri Tasl*gl (l adet, 15 sayfa) 9-Bili~im Teknolojileri Ogretmenligi Ozel Alan Yeterlikleri Tasl*gl (1 adet, 13 sayfa) 10-Din KUltlirli ve Ahlak Bilgisi Ogrt.Ozel Alan Yeterlikleri Tasl*gl (l adet, 14 sayfa) 11-Matematik Ogretmenligi Ozel Alan Yeterlikleri Tasl*gl (1 adet, 12 sayfa) 12-Muzik Ogretmenligi Ozel Alan Yeterlik1eri Tasl*gl (1 adet, 16 sayfa) 1.(/07/2008 Egt.Uzm : Y.Z:.GOLDER§Jf(l q,.'1/07/2008 Dai.8$k. : M.OZCA.~ {tfJ .G:a.. l/07/2008 Gen.Md. Yrd. : N.CANTURK ~ 7'2../07/2008 Must.Yrd. : R.I~IK Adres: M.E.B. Ogretm eti~tinne ve Egitimi Genel MOdOriligO EGITIMDE REFORM Mill1 Mlidafaa Cad. No: 6/3 BakanlIklar/ANKARA Tel: 0 312 417 50 70/4164 Faks: 0312425 30 94 E-Posta : O\'c2.111'(/'mebgov.tr Int.Adresi: www.meb.gov..tr. T:C MiLL! EGiTiM BAKANLIGI Talim ve Terbiye Kurulu Ba~kanhgl SAYI : B.08.0.TTK.O.01.02.0411D14UQ~ tQt)5 5aa KONU : Ozel Alan Yeterlikleri OGRETMEN YETi~TiRME VE EGiTiMi GENEL MDDURLUGUNE ilgi 20106/2008 tarihli ve B.08.0.0EG.O.13.01.04/2008 saylh yazl. ilgi yazl ekinde gonderilen Temel Egitime Destek Projesi kapsammda olu$turulan "Ogretmenlik Meslegi Ozel Alan Yeterlikleri"nden "Fen ve Teknoloji Ogretmenligi, Sosyal Bilgiler Ogretmenligi, Gorsel Sanatlar Ogretmenligi, Teknoloji Tasanm Ogretmenligi, Beden Egitimi Ogretmenligi, Bili$im Teknolojileri Ogretmenligi, Din KUlhirii ve Ahl§'k Bilgisi Ogretmenligi, Ozel Egitim Ogretmenligi (zirunsel, i$itme ve gorme engelliler), Matematik Ogretmenligi, Smlf Ogretmenligi, Muzik OgretmenIigi, Okul Oncesi Ogretmenligi Yeterlikleri" Kurulumuzca degerlendirilmi$tir. Soz konusu yeterliklerin uygulanmak ve alman geri bildirimler dogrultusunda guncellenip geli$tirilmek uzere; ogretmen politikalarmm belirlenmesinde, hizmet oncesi ve hizmet i9i egitimlerinde, se9iminde, i$ ba$anmlannm ve performanslarmlD degerlendirilmesinde, kendilerini tamma ve kariyer geli~imlerinde kullamlmasl Kurulumuzca uygun bulunmu$tur. Bilgilerinizi ve geregini rica ederim. Dr.Mua e YILDIZ Talim ve Terbiye urulu Ba$kan V. Tel: (0312)2126530-(IOHat) e-posta: ttkb@rneb.gov.tr EGiTiME DANISMA Fax: (0312)2133962 Internet 4440632 WJJ[mJtt HAT T I (0312) 213 78 36 Teknikokullar 06330 ANKARA DESTEK T.e. MILLI EGITIM BAKANLIGI Ogretlnen y eti~tirme ve Egitimi Genel Mtidtirltigti TEKNOLOJi TASARIM OGRETMENi 6ZEL ALAN YETERLiKLERi KISA nONEM TEKNiK DANI~MANLAR Mustafa KARAAGA<;LI Gazi Universitesi -Ankara HAZIRLAMA KOMiSYONUNDA GOREV ALAN HUlya YALÇINKAYA OYEGM Ogretmen -Ankara Serap Yalım GULER TTKB -Ankara Yasemin AKPINAR TTKB -Ankara Abdullah BUyüKYILDIZ TTKB -Ankara Burcu KARAGOZ iOGM NurayMAMUR Tank SOMER io -Bolu Nurcan PERDAHCI I~llay Saygm And. Guzel Sanatlar L. -izmir Baki $AHiN H.Mustafa Tarman io.-Ankara Seviny BE$ER Mare~al Fevzi <;akmak io-Ankara ibrahim TA$RAN ibni Sina io -Ankara Bilal OREKLi Yahya Kaptan io -Kocaeli OYEGM, Ankara 2008 ÖZEL ALAN YETERLİKLERİ 1 Nitelikli, üretken, bilime ve sanata değer veren, toplumsal değerlerimizi özümsemiş bireyler yetiştirebilmemiz, bizim niteliklerimize ve sahip olduğumuz yeterliklerin farkında oluşumuza ve bunları sürekli olarak geliştirme çabamıza bağlıdır. Eğitim öğretim sürecinin çok değişkenli ve karmaşık yapısı nedeniyle, meslektaşlarımızın gelişim alanlarını belirlemede güçlük çektiklerini bilmekteyiz. Bu değişkenler arasında öğretim programları, okulun fiziksel koşulları, öğrencilerin bireysel özellikleri ve en önemlisi öğretmenlerin farklı niteliklere sahip olmaları sayılabilir. Öğretmenin kendi gelişim alanını belirleyip, bu alanda gelişimini sağlamak için sahip olması gereken bilgi, beceri ve tutumları içeren “Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri” ve ilköğretim kademesi öğretmenlerine yönelik “Özel Alan Yeterlikleri” geliştirilmiştir. Bunlardan Özel Alan Yeterlikleri, alanınıza özgü olarak, sizlere gelişim hedefleri göstermek için hazırlanmıştır. Genel ve Özel Alan Yeterlikleri bir bütün teşkil eder ve birlikte değerlendirilmeyi gerektirir. Geliştirilen Özel Alan Yeterliklerinde; yeterlik alanı, kapsam yeterlikler performans göstergeleri bulunmaktadır. Her bir yeterlik için, A1, A2, A3 olarak düzeylendirilen performans göstergeleri belirlenmiştir. Performans göstergelerinde okulöncesi ilköğretim programı esas alınmıştır. A1 düzeyi: Öğretmenin öğretim programına ilişkin uygulamalarındaki farkındalığı ile öğretmenlik mesleğine ilişkin sahip olduğu temel bilgi, beceri ve tutumları gösteren performans göstergelerini içerir. A2 düzeyi: Öğretmenin A1 düzeyindeki bilgi ve farkındalığının yanı sıra, öğretim sürecindeki uygulamalarında edindiği mesleki deneyimlerle programın gereğini yerine getirdiği, uygulamalarını çeşitlendirdiği, öğrenci ilgi ve ihtiyaçlarını dikkate aldığı performans göstergelerini içerir. Yeterlik Alanı Kapsam Yeterlikler Performans Göstergeleri A1 Düzeyi A2 Düzeyi A3 Düzeyi Yeterlik Yeterlik Yeterlik Yeterlik ÖZEL ALAN YETERLİKLERİ 2 A3 düzeyi: Öğretmenin A2 düzeyinde geliştirdiği uygulamalarını, öğretimin farklı değişkenlerini de göz önünde bulundurarak özgün bir şekilde çeşitlendirmesini gerektiren performans göstergelerini içerir. Bu düzeydeki performans göstergelerine sahip olan öğretmen, özgün yorumuna dayalı yeni uygulamalarla alanına katkı sağlayabilir; meslektaşları, veliler, sivil toplum kuruluşları ve diğer kurumlarla sürekli işbirliği yapabilir. Ülkemizde bir ilk olarak, katılımcı anlayışla hazırlanan öğretmen yeterlikleri, uygulamadan belli aralıklarla alınacak geri bildirimlerden, gelişiminize ilişkin yaptığınız çalışmalardan, eğitim alanındaki yeniliklerden, öğretmen yeterliklerine ilişkin yapılan bilimsel çalışmaların bulgularından faydalanarak, Bakanlığımızca, ilgili kurumlarla işbirliği içinde sürekli geliştirilecek ve güncellenecektir. A3 düzeyi, A2 ve A1 düzeylerini, A2 düzeyi de A1 düzeyini kapsar. Performans göstergelerinin A3 düzeyi, en üst düzey olarak gösterilmişse de gelişimin üst sınırı değildir. TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alam 1-0GRENME-OGRETME SORECiNi PLANLAMA VE DOZENLEME Kapsam Bu yeterlik alanl; AtatOrk'On ya§am ve dO§Oncelerini, ogrenme yakla§lmlnl, diger disiplin alanIan ile ili§ki kurmayl, ogrenme-ogretme sOrecinde gOvenlik onlemlerini almayl, ozel gereksinimli ve ozel egitime gereksinim duyan ogrencileri dikkatealan uygulamalan ile bilim insanlannln ya§amlanna ve bulu§lanna ait ara§tlrmalan ogrenme-ogretme sOre<;;lerinde kullanmayl, OrOnlerinin sergilenmesi i<;;in ortam dOzenlemesi ve ogrenmeoqretme teknoloiiden yararlanmaYI kapsar. YETERLiKLER PERFORMANS GOSTERGELERi A1 Diizeyi A2 Diizeyi A3 Diizeyi • Programln ogrencilere kazandlrmak • Atatork'On ya§amlndan yola • Programm ogrencilere 1.AtatOrk'On ya§am ve istedigi niteliklere gore Atatork'On <;;/karak yaratici dO§Onceyi kazandlrmak istedigi niteliklere dii§iinceleri ile teknoloji ve ya§amlndan ornekler verir. ortaya <;{Ikaran etkinlikler gore Atatork'On ya§amlndan ve tasanm ogretim programlnln • Programln ogrencilere kazandlrmak planlar. dO§Oncelerinden yola <;;Ikarak ogrencilere kazandlrmak istedigi istedigi niteliklere gore Atatork'On • Atatork'On dO§Oncelerinden olu§turdugu etkinleri nitelikler araslnda ili§ki kurabilme. dO§Oncelerinden ornekler verir. yola <;;Ikarak yaratici dO§Onceyi zenginle§tirir veya ozgOn ortaya <;;Ikaran etkinlikler materyaller hazlrlar. planlar. • Etkinliklerde, ogrencilerin • Etkinliklerde, yaratici ve ozgOn • Etkinliklerde, yaratici ve ozgOn 2.0gretim programlnln ogrenme dO§Onmeyi ogrenmesine flrsat dO§Onmelerini, ki§isel dO§Onmelerini, ki§isel yakla§lmlnl uygulamalanna veren, yaratici ve ele§tirel geli§imlerini fark edebilmelerini geli§imlerini fark edebilmelerini yansltabilme dO§Onmelerini saglayacak ortam saglayacak ortamlan saglayacak okul i<;;i ve okul dl§/ olu§turur. ogrencilerle birlikte olu§turur. <;;oklu ogrenme ortamlan • Ogrencilerin yeni bilgilere • Ogrencilerin list dOzey olu§turur. ula§malannl saglarken on dO§Onme becerilerini • Ogrencilerin bilgiyi ogrenmeleri ve sonraki geli§tirecek yontem ve teknikleri yapllandlrmalannda Ost dOzey ogreneceklerini dikkate allr. kullan/r. dO§Onme becerilerini geli§tirecek • Ogrencilerin duygu, dO§Once, • Ogrencilerin duygu, dO§Once, yontem ve teknikleri izlenim, sezgi ve hayallerini ifade izlenim, sezgi ve hayallerini <;{e§itlendirmede meslekta§lanna etmelerini saglayacak ortamlar ifade etmelerini saglayacak okul rehberlik eder. olu§turur. i<;;i ve okul dl§1 ortamlar olu§turur. 2 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi 1-0GRENME-OGRETME SORECiNi PLANLAMA VE DOZENLEMEYeterlik Alam Bu yeterlik alam; Ataturk'On ya§am ve dO§Oncelerini, ogrenme yakla§lmlnl, diger disiplin alanlan ile ili§ki kurmayl, ogrenme-ogretme sOrecinde Kapsam gOvenlik onlemlerini almayl, ozel gereksinimli ve ozel egitime gereksinim duyan ogrencileri dikkate alan uygulamalan ile bilim insanlannln ya§amlanna ve bulu§lanna ait ara§tlrmalan ogrenme-ogretme sOrec;lerinde kUlianmayl, QrOnlerinin sergilenmesi ic;in ortam dOzenlemesi ve ogrenmeoqretme teknoloiiden yararlanmaYI kapsar. PERFORMANSGOSTERGELE~ YETERLiKLER A1 Diizeyi A2 Diizeyi A3 Diizeyi • Ogrenme ogretme sOrecini diger • Diger disiplin alanlanndan • Ogrencileri bireysel 3.Teknoloji ve tasanm ogretim c;ali§malanna gore uygun disiplin programlnln diger disiplin alanIan disiplinlerle ili§kilendiren planlar yapa yararlanmalan ic;in ogrencileri alanIna yonlendirmede diger ile ili§kisini kurabilme. bireysel c;all§malanna gore disiplin alanIan ogretmenleri ile yonlendirir. uygun disiplin alanllla i§birligi yapar ve takip eder. • Etkinlikleri gen;:ekle§tirirken • Etkinlikleri gerc;ekle§tirirken • Etkinlikler gen;:ekle§tirilirken ortama 4. Ogrenme -ogretme sOrecinde ogrencilerin bireysel gOvenlik onlemlerini alabilme. ortama uygun gerekli gOvenlik uygun gerekli gOvenlik onlemlerini c;ali§malanna gore alml§ meslekta§/an ile i§birligi yapar. onlemlerinin alinmaslnda dikkate alan uygulamalar yapar. olduklan gOvenlik uygulamalannl • Ogrenme ortamlnl ilkyardlm denetleyerek all§kanllk haline ilkelerine uygun olarak dOzenler getirmelerini saglar. • Ogrenme ortamlllda kar§lla§llabilecek kazalarda temel ilk yardlm yapabilecek bilgi ve donalllma sahiptir. ~~i! ~:: .. ~,~':. 3 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alan! Kapsam 1-0GRENME-OGRETME SURECiNi PLANLAMA VE DOZENLEME Bu yeterlik alan I; Atatork'On ya§am ve dO§Oncelerini, ogrenme yakla§lmml, diger disiplin alanIan ile ili§ki kurmayl, ogrenme-ogretme sOrecinde gOvenlik onlemlerini almayl, ozel gereksinimli ve ozel egitime gereksinim duyan ogrencileri dikkate alan uygulamalan ile bilim insanlannm ya§amlanna ve bulu§lanna ait ara§tlrmalan ogrenme-ogretme sOrel;lerinde kullanmayl, OrOnlerinin sergilenmesi il;in ortam dOzenlemesi ve ogrenmeoaretme teknoloiiden vararlanmavl' kaosar. YETERLiKLER 5.Bilim insanlannm ya§amlanna ve bulu§lanna ait ara§tlrmalan ogrenme-ogretme sOrel;lerinde kullanabilme. 6.0zel gereksinimli ve bzel egitime gereksinim duyan ogrencileri dikkate alan uygulamalar yapabilme. PERFORMANS GOSTERGELERi A1 Diizeyi • Programda yer verilen bilim insanlannm ya§am ve bulu§lanna ait hikayeleri etkinliklerinde kullanlr. • Ozel gereksinimli ve ozel egitime gereksinim duyan ogrencilerin derse katilim dOzeyini, hlzml ve WrOnO belirlemek il;in aileler ile bzel egitim ogretmeni ve ilgili uzmanla i§birligi yapar. A2Diizeyi • Bilim insanlannm ya§amlanna ve bUlu§lanna ait ara§tlrmalar yapar ve bunIan etl<inliklerinde kullanllmal< Ozere hikayele§tirir. • Ogrenme ogretme sOrecinde ogretim ybntem ve tel<niklerini, etl<inliklerini ve egitim ortam 111 I bzel gereksinimli ve ozel egitime gereksinim duyan bgrencilere gore uyarlayarak dOzenler. A3Diizeyi • Bilim insanlannm ya§amlan ve bulu§lanndan yala l;lkaral< hazlrlanan hikayeleri zenginle§tirir ve ozgOn materyaller haline getirerek meslekta§lar ile payla§lr. • Ogrenme ogretme sOrecinde bgretim yontem ve tekniklerini, etkinliklerini ve egitim artamml bzel gereksinimli ve ozel egitime gerel<sinimi alan ogrencilere gore uyarlama ve dOzenleme kanusunda meslel<ta§/anna rehberlik eder. • Ozel gereksinimli ve ozel egitime gereksinim duyan ogrencilerin geli§imleri dagrultusunda ailelerle, ozel egitim ogretmeniyle ve ilgili uzmanlarla sOrekli i§birligi yaparak yeni ogrenme hedeflerJ.' belirler. . " 4 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alam 1-0GRENME-OGRETME SORECiNi PLANLAMA VE DOZENLEME Bu yeterlik alanl; Atatork'un ya!?am ve du!?uncelerini, ogrenme yakla!?lmlnl, diger disiplin alanIan ile ili!?ki kurmayl, ogrenme-ogretme surecinde Kapsam gOvenlik onlemlerini almayl, ozel gereksinimli ve ozel egitime gereksinim duyan ogrencileri dikkate alan uygulamalan ile bilim insanlannln ya!?amlanna ve bulu§lanna ait ara§tlrmalan ogrenme-ogretme sureglerinde kullanmayl, urunlerinin sergilenmesi igin ortam duzenlemesi ve ogrenmeogretme teknoloiiden yararlanmayl kapsar. PERFORMANS GOSTERGELERi YETERLiKLER A1 Dlizeyi A3 Dlizeyi A2 Dlizeyi • Ogrenci urOnlerinin okul igi ve 7.0grencilerin urOnlerini • Ogrenci OrOnlerini okul ortamlnda • Ogrenci urunlerini, ailelerin sergiler. okul dl!?1 ortamlarda sergilemek igin ortam destegini ve katillmlni alarak okul sergilenmesini saglar. ortamlnda sergiler, dOzenleyebilme, • Ogrencilerin ihtiyag duyduklan 8.0grenme ogretme sOrecinde • Ogrenmenin daha etkin • Mevcut olanaklar dogrultusunda teknolojik kaynaklan ele§tirel gozle degerlendirerek etkin ogrencilerin teknolojiden gergekle§mesi igin teknolojiden yararlanmanln onemini bilir. yararlanabilmeleri igin uygun teknolojiden yararlanabilme kullanmalannl saglar. teknolojiden sistematik bir !?ekilde ortam hazlrlayarak bu kaynaklara• Ogretimi destekleme amaclyla e§it olarak eri§imlerini saglar. • Bili§im teknolojileri araglannl yararlanlr. ogrenciyle, meslekta§lanyla, • Ara§tlrma, bilgiye eri!?me ve yoneticilerle, ailelerle, uzmanlarla • Bili!?im teknolojilerinin bilgiyi payla!?ma amaclyla arama kullanlmlnln, birey ve toplum etkili ileti§im ve i§birligi igin motorlannl, internet siteleriniaglslndan onemi hakklnda kullanlr. portallannl ve veri tabanlannl gorO!?lerini c;evresiyle payla!?lr. kullanabilir 5 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi YeterJik Alam I 2-TEKNOLOJI, INOVASYON VE ETIK - Bu konu alanl; teknoloji kavraml ile ilil?kili olan kavramlar ile birlikte d090nmeyi teknoloji ve tasanmln ogrenciye kazandlrdlgl beceriler ile vatandal?"k becerilerini i1i§kilendirmeyi, etik ve yasal degerlere uyma bilinci geli§tirmeyi, inovasyon kOlturOnO olu§turacak etkinlikler dOzenlemeyi, inovasyon ve teknolojinin birbirine olan etkisi ile ogrencinin giri§imciliklerini geli§tirmeyi kapsar. Kapsam PERFORMANS GOSTERGELERi YETERLiKLER A1 Duzeyi A3 Duzeyi A2 Duzeyi • Ogrencilere teknoloji kavraml He • Ogrencilerin teknoloji kavraml ile 1.0grencilerin, teknoloji ili§kili olan kavramlan buldurmaya ili§kisini kurdugu kavramlar kavramml, ili§kili oldugu y6nelik etkinlikler dOzenler. araslndaki ili§kiyi sorgulamalannl kavramlar i1e birlikte dO§Onmesini saglar. saglayabilme. 2.Teknoloji ve tasanm ogretim programlOlO ogrencilere kazandlrdlgl beceriler ile vatanda§lik becerilerini Ii1i.kilendirebilme I I meslekta§lan ile i§birligi yapar. * Teknoloji ve tasanm ogretim programl He ogrencilere kazandlrrlmak istenen sorunlafln farktna varma ve <;ozme, olaylara farkll bakl~ a<;:llan geli§tirme, ya§aml kolayla§tJrma, gOzelle§tirme ve degi§tirme, giri§imci olma, ele§tirel ve yaratici dO§Onme vb. becerileri ile vatanda§hk becerilerini ili§kilendirmeleri beklenmektedir. I ortamlar hazlrlar. • Teknoloji ve tasarrm ogretim ogretim programtnJn kendilerine • Ogrencilerin, teknoloji ve tasanm programInIn becerileri ile kazandlrdlgl beceriler ile vatanda§ilk becerilerini vatanda§ilk becerilerini ili§kilendirilemedigi durumlarda ili§kilendirebilmelerini saglar. * ortaya 9/kabilecek sorunlarr tartl§malan igin ogrencilere I • Ogrencilerin teknoloji kavraml ile ili§kisini kurdugu kavramlar arasmdaki i1i§kiyi sorgulayarak OrOne yansltmalanna rehberlik eder. • Ogrencilerin teknoloji kavraml ile i1i§kisini kurdugu kavramlar arasmdaki ili§kiyi sorgulayarak OrOnO degerlendirmelerini saglar. • Teknoloji ve tasanm ogretim programtntn becerileri ile vatanda~lJk becerilerini ili§kilendirilemedigi durumlarda ortaya <;:Ikabilecek sorunlan tartl§malan i<;in 6grencilere ortamlar hazlrlamada ......,. 6 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alam 2-TEKNOLOJI, INOVASYON VE ETIK Kapsam Bu konu alam; teknoloji kavraml ile i1i§kili olan kavramlar ile birlikte dO§Onmeyi teknoloji ve tasanmm bgrenciye kazandlrdlgl beceriler ile vatanda§llk becerilerini i1i§kilendirmeyi, etik ve yasal degerlere uyma bilinci geli§tirmeyi, inovasyon kOIWrOnO olu§turacak etkinlikler dOzenlemeyi, inovasyon ve teknolojinin birbirine olan etkisi ile bgrencinin giri§imciliklerini geli§tirmeyi kapsar. PERFORMANSGOSTERGELE~ YETERLiKLER A2 Duzeyi A3 DuzeyiA1 Duzeyi • Etik ve yasal degerler ile i1gili kurum• Ogrencilerin tasanmlannl etik ve• Ogrencilerin tasanmlannda etik 3.0grencilerin etik ve yasal ve ki§ilerle sOrekli i§ birligi yapar bu degerlere uyma bilincini yasal degerlere uygun olarak ve yasal degerlerin farkma konudaki bilgi ve deneyimlerini geli§tirebilme. ger<;ekle§tirilmelerini saglar. varmalannl saglaYlcl bilgileri meslekta§lan ile payla§lr. payla§lr. • Ogrencilerin, yapllan ve yapllacak 4.0grencilerin inovatif dO§Onme • Ogrencilerin sorgulama, risk • Ogrencilere inovasyonun (hizmet, i§lere farkli bakl§ aC;llan geli§tirecek becerilerini geli§tirebilme alma, fikir Oretme, ileti§im ve OrOn ve pazarlama) bnemini okul dl§1 etkinlikler planlar. dOzenler. i§birligine dayali <;all§ma vurgulamak i<;in etkinlikler becerilerini geli§tirecek egitim • Ogrencilerin sorgulama, risk alma, ortamlan dOzenler. fikir Oretme, ileti§im ve i§birligine OrOn ve pazarlama) kavramlarml • Ogrencilerin inovasyon (hizmet, dayall <;ali§ma becerilerini anlayl p gbzleyebilecekleri • Ogrencilerin, yapllan ve geli§tirecek egitim ortamlan etkinlikler dOzenler. yapllacak i§lere farkll bakl§ dOzenlemede meslekta§lanna saglayacak okul i<;i etkinlikler a<;llan geli§tirmelerini rehberlik eder. planlar. • Ogrencilerin inovatif dO§Onme becerilerini kazanabilecegi, becerilerini kazanabilecegi okul • Ogrencilerin inovatif dO§Onme geli§tirebilecegi ve kullanabilecegi iC;i egitim ortamlan olu§turur. okul iC;i ve okul dl§1 egitim ortamlannl olusturur. ilA .~ ;>r ," :i·, .~, 7 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alan! 2-TEKNOLOJIINOVASYON VE ETIK Bu konu alanl; teknoloji kavraml ile ili§kili olan kavramlar ile birlikte dCl§Clnmeyi teknoloji ve tasanmm ogrenciye kazandlrdlgl beceriler ile vatanda§llk becerilerini ili§kilendirmeyi, etik ve yasal degerlere uyma bilinci geli§tirmeyi, inovasyon kCllturClnCl olu§turacak etkinlikler dClzenlemeyi, inovasyon ve Kapsam teknolojinin birbirine olan etkisi ile ogrencinin giri§imciliklerini geli§tirmeyi kapsar. PERFORMANSGOSTERGELE~ YETERLiKLER Ai Duzeyi A3 Duzeyi A2 Duzeyi • Ogrencilere, inovasyon ve • inovasyon ve teknolojinin • inovasyon ve teknolojinin 5. inovasyon ve teknolojinin teknolojinin birbirine olan etkilerinin birbirine olan etkilerini birbirine olan etkilerine ogrenme birbirine olan etkilerinin gorCllebilecegi kurum ve ki§ilerin uygulamalara yansltabilme ogretme sClreci igerisinde yer gorCllebilecegi etkinlikleri 9all§malanna yonelik gozlem ve ara§tlrma yapmalanna rehberlik eder. ge§itlendirir. verir. • Ogrencilerin oz gClvenini geli§tirmek • Ogrencilerin yapacagl tum • Ogrencilerin oz gClvenini 6.0grencilerin giri§imcilik i9in her durumda ve ortamda etkinliklerde kendilerini baglmslz 9ali§malan baglmslz bir §ekilde geli§tirmek i9in yapllan kendilerini ifade etmelerine imkElnifade etmelerini saglayacak okul becerilerini geli§tirebilme. saglar ve bu konudaki bilgi ve verir. i9i ve okul dl§1 ortamlanbir §ekilde ifade etmelerine imkEln deneyimlerini ar§ivleyerek ogrencileri ile birlikte meslekta§lan ile payla§lr. yonelik etkinliklerde ogrencilere ge§itlendirir. • OrCIn tanltlml ve pazarlanmasma Ogrencilerin giri§imcilik becerilerini • OrCIn tanltlm ve pazarlamasmda • farkll kurum ve kurulu§lann hazlrlamalannda ogrencilere alternatif uygulamalar rehberlik eder ortamlannda sergilemelerine rehberlik eder. rehberlik eder. .. ~> '•. ,.~::'7-'~'Y:"" ~~:~i::} ;".7. 8 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alam 3-YARATICILIK VE TASARIM Bu yeterlik alanl; tasanm kavramlnl ili~kili oldugu kavramlar ile birlikte dO~Onmeyi, hayal kurmayl ve merak etmeyi saglayacak dO~Onceleri harekete Kapsam ge~irmeyi, ozgOn dO~Onceleri OrOne donO~tormeyi, dO~Onceler OrOne donO~torme sOre~lerindeki ihtiya~lannl kar~llama ile yaratici dO~Onme ve sOree sorqulama becerileri geli~tirmeyi kapsar. PERFORMANS GOSTERGELERi YETERLiKLER A1 DOzeyi A2 DOzeyi A3 DOzeyi • Dgrencilerin tasanm kavraml ile • Dgrencilere tasanm kavraml ile • Dgrencilerin tasanm kavraml ile 1.Dgrencilerin, tasanm ili~kisini kurdugu kavramlar ili~kili olan kavramlan ili~kisini kurdugu kavramlar kavramlnl, ili~kili oldugu araslndaki ili~kiyi sorgulayarakbuldurmaya yonelik etkinlikler araslndaki ili~kiyi kavramlar ile birlikte OrOne yansltmalarrna rehberlik dOzenler. sorgulamalannl saglar. dO~Onmesini saglayabilme. eder. • Dgrencilerin tasanm kavraml ile ili~kisini kurdugu kavramlar araslndaki ili~kiyi sorgulayarak OrOnO degerlendirmelerini saglar. • Dgrencilerin hayal kurmaslnl ve • Dgrencilerin hayal kurmaslnl ve • Dgrencilerin hayal kurmaslnl ve 2.Dgrencilerin hayal kurmaslnl merak etmesini saglayacak,merak etmesini saglayacak, merak etmesini saglayacak, ve merak etmesini saglayacak dO~Oncelerini harekete ge~irmekdO~Oncelerini hareketedO~Oncelerini harekete dO~Oncelerini harekete amaclyla yaptlgl etkinliklerige~irecek etkinlikleri bireyselgec;:irebilecek etkinlikler gec;:irebilme. zenginle~tirir ve ar~ivler. c;:all~malanna gore c;:e~itlendirir. dOzenler. ~~~~;~~:~~'t~,~~~~~§rJ.KJf:' ~~~~ ;I'; 9 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi 3-YARATICILIK VE TASARIM Yeterlik Alam Bu yeterlik alanl; tasanm kavramml ili~kili oldugu kavramlar ile birlikte du~unmeyi, hayal kurmayl ve merak etmeyi saglayacak du~unceleri harekete Kapsam ge«irmeyi, ozgun dQ~unceleri urune donu~turmeyi, dO~Onceler OrOne donu~turme sure«lerindeki ihtiya«lannl kar~llama ile yaratici du~unme ve surec sorqulama becerileri gelil;>tirmeyi kapsar. --" PERFORMANSGOSTERGELE~ YETERLiKLER A1 Duzeyi A3 Duzeyi A2 Duzeyi • Ogrencilerin geli~tirdikleri sure« 3.0grencilerin sure« sorgulama • Ogrencilerin tasanmlan i«in • Tasanmm bir sure« oldugunun sorgulama becerilerini okul i«i ve becerilerini geli~tirebilme bireysel sure« veya sOre«leri farkma varmalanm saglar okul dl~1 ortamlarda kullanmalanna rehberlik eder. saglar. • Ogrencilerin tasanmlan i«in olu9turdugu sOre« veya • Ogrencilerin geli~tirdikleri sOre« sOre«lerin i~lerligi ve i~levini sorgulama becerilerini okul i«i ve sorgulamalanna imkEln verir. okul dl~1 ortamlarda kullanmalanyla ilgili edindigi bilgi ve deneyimleri • Ogrencilerin tasanmlan i«in meslekta~lanyla payla~lr. olu~turdugu bireysel sOre« veya sOre«lerin i~lerligi ve i~levini sorgulama sOl1ucuna gore gerek gordOgO dOzenlemeleri yapmalan i9in rehberlik eder. • Yaratici dQ~Onme becerilerini 4.0grencilerin yaratici dU~Onme • Ogrencilerin yaratlcI dO~unme • Ogrencilerin yaratici dO~Onme geli~tirmeye yonelik farkll yontem becerilerini geli~tirmelerinebecerilerini geli~tirmelerine ve teknikler geli~tirir ve bunIan etkinlikleri uygular. yonelik alternatif etkinlikler yonelik programda ongorulen becerilerini geli~tirebilme. proje, makale gibi OrOnler olarak ortaya koyar. geli9tirir <,o.',} ::' . ;,.:;"',;..<.~"""'. "-' :' \ • ~..., / "!.. .:: ;" v ,>:~:.<:<~. ;', '~":>r ~ '\'~'J'(l';,;;~:"",,:,!,t" .'it 10 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alam 3-YARATICILIK VE TASARIM Bu yeterlik alanl; tasanm kavramlnl ili§kili oldugu kavramlar ile birlikte dO§Onmeyi, hayal kurmayl ve merak etmeyi saglayacak dO§Onceleri harekete Kapsam ge<;irmeyi, ozgOn dO§Onceleri OrOne donO§tormeyi, dO§Onceler OrOne donO§torme sOre<;lerindeki ihtiya<;lannl kar§llama ile yaratici dO§Onme ve sOree;: sorqulama becerileri geli§tirmeyi kapsar. PERFORMANS GOSTERGELERi YETERLiKLER A1 Duzeyi A2 Duzeyi A3 Duzeyi • Ogrencilerin ozgOn dO§Onceleri • Ogrencilerin ozgOn • Ogrencilerin ozgOn 5. Ogrencilerin ozgOn ortaya koyan OrOnlerini ya§ama dO§Oncelerini ortaya <;Ikaracak dO§Oncelerini OrOne dO§Oncelerini OrOne dono§torOlmesini saglar. ge<;irmede kurum, kurulu§ ve donO§tOrmelerinde okul ve <;evre ortamlar olu§turur. ki§ilerle i§birligi yapar. imk~mlanndan yararlana • Ogrencilerin ozgOn • Ogrencilerin ozgOn • OzgOn dO§Oncelerin OrOnedO§Oncelerini OrOne donO§torme dO§Oncelerini OrOne donO§torme bilmelerine rehberlik edebilme. donO§torOlmesinde ortam saglayacak ortamlar olu§turur. sOrecini payla§malannl sOrecinde kar§lla§tlklan dOzenlerken bireysel farkliliklan gO<;IOkleri a§malannda bireysel dikkate almada ya§adlgl tecrObeleri dO§Oncelerini OrOne donO§torme <;all§malanna gore rehberlik • Ogrencilerin ozgOn meslekta§lanyla payla§lr. sOrecinde kar§lla§tlklan eder. • Ogrencilerin dO§Oncelerini OrOne gO<;IOkleri a§malannda rehberlik • Ogrencilerin dO§Oncelerini OrOne donO§torme sOre<;lerindeki eder. donO§torme sOre<;lerindeki ihtiya<;lannl kar§llamada kurum, ihtiya<;lannl kar§llamada okul kurulu§ veya ki§iler ile i§birligi donO§torme sOre<;lerindeki dl§1 ve <;evresindeki • Ogrencilerin dO§Oncelerini OrOne yapmalanna te§vik eder ihtiya<;lanni kar§llamada okulun imk~mlardan faydalanmalanm saglar. imkanlanndan faydalanmalanna rehberlik eder. 'i" 11 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alan! 4-SANAT VE ESTETIK Kapsam Bu yeterlik alanl; sanat egitimi lie ilgili temel kavramlara sahip olmayl, tasanmlarda estetik kaygllan dikkate almayl kapsar. PERFORMANS GOSTERGELERi YETERLiKLER A1 DOzeyi A2 DOzeyi A3 DOzeyi • Sanat egitimi ile ilgili temel • Sanat egitimi ile ilgili temel • Sanat egitimi ile ilgili temel 1.Sanat egitimi ile ilgili temel kavramlannkavramlann yapllandlnlmaslna kavramlann yapllandJrllmasma kavramlara sahip olabilme. ytinelik etkinlikleri ye§itlendirir. yapllandlnlmaslna ytinelik etkinlikleri geryekle§tirir. ybnelik programda yer alan bilgi ve deneyimlerini kavramlann yapJiandJrllmasma • Sanat egitimi ile ilgili temel meslekta§lan ile payla§lr. ytinelik etkinlikleri duzenlemede tarihsel, toplumsal ve kultorel unsurlan dikkate allr. • Ogrencilerin estetik • Ogrencilere estetik bakl§ aylsl • Ogrencilere, tasanmlannln kaygllanm egitim ortamlan kaygllan dikkate almalanna 2.0grencilerin tasanmlannda estetik estetik ve tizgun deger ta~lmaslkazandlracak etkinlikler dl§lnda da kullanmalanna rehberlik edebilme. gerektigini fark ettirir. dOzenler. rehberlik eder. olu~turdugu estetik duygulan • Ogrencilerin tasanmlarlnl sunma • Tasanmlann, bgrencilerde • Ogrencilerin estetik bakl§ ifade etmelerine rehberlik eder. ve sergileme 9ali§malannda a9'SInI geli§tirmek iyin uygun almalannl saglar. estetik bakl§ a91sml dikkate ortamlara gezi dOzenler. • Sanat egitiminin kazandlrdlgl degerler ile tizgunlOgO arasmdaki • Tasanmlann ta~ldlgl estetik temel yeterliklerin diger ili§kiyi kurmalanna rehberlik disiplinlere ve okul dl§lndaki eder. etkinliklere yanslmaslna rehberlik eder. • Tasanmlann ta§ldlgl estetik degerler ile tizgunlOgu araslndaki ili§kiyi kurma ve alternatif etkinlikler ~.iJ1'"i;: \'-_~"' duzenlemede meslekta§lanna rehberlik . ... ~, ~ eder. /"".,,-::c.:, , • Sanat egitiminin kazandlrdlgl ',:~' ."'. ,.'~ temel yeterliklerin diger '. -. ~, ..c": . disiplinlerde kazandJrllmasl , '[1 iyin meslekta§lanyla i§birligi .. ·:~,:r :t';'"' yapar. ::r 12 TEKNOLOJI VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLlKLERI 5-izLEME VE DEGERLENDiRME Kapsam Yeterlik Alam Bu alan; teknoloji ve tasanm tigrenme ve tigretme sOrecinde tigrencilerin sOregteki geli§imlerini izleme ve degerlendirme uygulamalannl kapsar. PERFORMANS GOSTERGELERi YETERLiKLER A1 Diizeyi A2 Diizeyi A3 Dlizeyi • Ogrenme tigretme sOrecinde • Teknoloji ve tasanm programma • Teknoloji ve tasanm programl 1.Teknoloji ve tasanm ogretim uygun alternatif olr;me ve dogrultusunda bhtme ve kullanacagl olr;me ve programma uygun til<;me ve degerlendirme ara<;lan geli§tirir. degerlendirme ara<;landegerlendirme ara<; ve degerlendirme yontem ve geli§tirmede meslekta§lanna yontemlerini amaca uygun • Ogrencilerin sOrer;teki tekniklerini kullanabilme. rehberlik eder. olarak belirler. geli§imlerini izlemek ve • Ogretim sOrecinde kullanabilecegi farkli olr;me ve degerlendirmek amaclyla • Ogrenme tigretme sOrecinde kullanacagl til<;me ve degerlendirme arar; ve kullanacagl arar; ve yontemleri teknigine dikkat ederek haZirlar. degerlendirme arar; ve yontemlerini hazlrlama ve ytintemlerinin kullanl§liligml, • Ogrencileri ve velileri blr;me ve ge<;erligini ve gOvenirliginiuygulama sOrer;lerini bilir. degerlendirmenin amaglan, test ederek kullanlr. ara<;lan ve yontemleri konusunda performanslannl • Ogrencilerin sOrer;teki • Ogrenme ogretme sOrecinde degerlendirmede mevcut ya da bilgilendirir. kullanllabilecek olr;me ve • Ogrencilerin sOre<;teki degerlendirme konusundaki ger;erlik ve govenirligini performanslanna ybnelik karar bilgi ve deneyimlerini belirlemeden hazlrladf9i blr;me vermek amaclyla sOreci izlemek meslekta§lanyla payla§lr ve degerlendirme arar;lannJ i<;in geli§tirilen formlan da dikkate kullanlL • Kullanl§lillgl, ger;erligi ve alarak sOrer; sonunda sOreci govenirligi uygun olr;me uygun tilr;me ve degerlendirme degerlendirmek ir;in geli§tirilen• Teknoloji ve tasanm programma degerlendirme arar;lan arar;lannl kulianIr. formlarla birlikte ol<;me ve geli§tirmede meslekta§lanyla i§ birligi yaparak yeni olc;:me degerlendirme yapar. • Ogrencilere <;all§malanm bir ve degerlendirme arar;lan OrOn dosyasl haline tasarlar. getirmelerinde rehberlik eder. • Ogrencilerin sOrer;teki .. ,"_ ~',e _ • Ogrencilerin sOre<;teki ::: .{... " ," ,r._ . geli§iminde sOreklilik -~ < .' performanslanna ybnelik karar ,c· : ,: : "I' saglamak ve degerlendirmek '. -;.\. vermek amaclyla, sOrer; ' ... ir;in sistematik degerlendirme sonunda sOreci degerlendirmel< ";'(0 ~t stratejileri belirler. " .' i<;in geli§tirilen formlarla olyme ,-"," "! ve degerlendirme yapar. ~ 'l?';' ..•.... .. ,.,,<".•,~ ..:;..::.>/ 13 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alan! 5-izLEME VE DEGERLENDiRME Kapsam Bu alan; teknoloji ve tasanm ogrenme ve ogretme sOrecinde ogrencilerin sOrec;:teki geli§imlerini izleme ve degerlendirme uygulamalannl kapsar. PERFORMANS GOSTERGELERi YETERLiKLER A1 DOzeyi A2 DOzeyi A3 DOzeyi • Ogrencilerin sClrec;:teki • Degerlendirme sonuc;:lanndan • Ogrencilerin sClrec;:teki 2.0grencilerin sOrec;:teki geli§imlerini geli§imlerine ili§kin olc;:me elde ettigi sonuc;: ve onerileri geli§imlerini farkll yonlerden belirlemeye yonelik yapllan oli;me sonuc;:lanni not ya da puan uygun bir dille ogrenci ve velilerle aynntlll olarak sonuc;:lanni yorumlama ve geri olarak belirler. payla§lr. degerlendirmek amaclyla bildirim saglayabilme • Ogrencilerin sOrec;:teki istatistiksel yontemlerden becerilerini gosteren puan ve yararlamr. notlan ogrenci ve velilerle • izleme ve degerlendirme payla§lr. sonuc;:lanna gore ogrencilerin ogrenme ortamlannl, olc;:me arac;:lannl, ogretim stratejilerini ve verimliligini degerlendirir. 3.0grencilerin sClrec;:teki geli§imlerini belirlemeye yonelik yapllan olc;:me ve degerlendirme sonw;lannl uygulamalanna yansltabilme • Olc;:me ve degerlendirme sonuc;:lanni raporlama ve payla§lm dOzeyinde degerlendirir. • Ogrenme ortamlnl, olc;:me yontem ve tekniklerini elde ettigi degerlendirme sonuc;:lan dogrultusunda yeniden dOzenler. • Degerlendirme sonuc;:lanna gore, ogrencilerin yeni hedefler belirlemelerinde rehberlik eder. 14 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alam 6-0KUL, AiLE VE TOPLUMLA i~ SiRLiGi YAPMA Bu alan, Teknoloji ve tasanm ogretim sOrecini desteklemek amaclyla ailelerle i~ birligi, toplumsalliderlik, okulun kOltor ve ogrenme merkezi Kapsam olmasl, okuldaki toren ve organizasyonlara yonelik uygulamalan kapsar. PERFORMANSGOSTERGELE~ YETERLiKLER A1 Di.izeyi A3 Di.izeyi A2 Di.izeyi • Okulun kOltor ve ogrenme 1.0kulun kOltor ve ogrenme merkezi • Teknoloji §enlikleri dOzenleyerek • Teknoloji ~enlikleri merkezi haline gelmesinde haline getirilmesinde toplumla i~ okulun toplumla i1eti~iminindOzenleyerek okulun kOltor ve yakm vel veya uzak birligi yapabilme ogrenme merkezi haline arttJrllmasmda yakm gevresindeki kurum ve kurulu~larla i~birligi yapar. gevresindeki ilgili kurum veya gelmesini saglar. kurulu~larla i~ birligi yapar. • Ogrenci, aile ve ogretmenlerin katlldlgl ogrenen topluluklar olu~umunu destekleyen ortamlar hazlrlar. • Diger okullarla i~ birligi i9inde 2.Ulusal bayram ve Wrenlerin • Ogrencilerin ulusal bayram ve • Toren yonetmeligi ulusal bayram ve Wren yonetim ve organizasyonunu Wren etkinliklerinedogrultusunda bayram organizasyonlan yapar. yapabilme hazlrlanmalanna rehberlik eder. organizasyonlannda gorev alir. • Ulusal bayram ve Wren organizasyonlannda tom ogretmenlerle i~birligi i9inde 9ali$lr. . ,:y;!/: ~ ," "":,,", '"',:.;,.":" -, '7> '3/: ;'Y;;<". 15 TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi Yeterlik Alan! 6-0KUL, AiLE VE TOPLUMLA i$ BiRLiGi YAPMA Bu alan, Teknoloji ve tasanm ogretim surecini desteklemek amaclyla ailelerle i$ birligi, toplumsalliderlik, okulun kultor ve ogrenme merkezi Kapsam olmasl, okuldaki toren ve organizasyonlara yonelik uygulamalan kapsar. PERFORMANSGOSTERGELE~ YETERLiKLER A1 Duzeyi A3 Duzeyi A2 Duzeyi • Teknolojinin dogru hayatmdaki onemini belirten • Teknolojinin dogru kullanlmma • Teknolojinin insanlann kullammma i1i$kin toplumu etkinlikler duzenler. yonelik aktiviteleri takip ederek bilgilendirmek igin ki$iler, toplumu bilgilendirir. kurum ve kurulu$larla i$ birligi ekonomik, sosyal ve egitim • c;evrenin ekonomik, sosyal ve • Okulun bulundugu gevrenin yapar. baklmlanndan ihtiyaglannl egitim baklmlanndan ihtiyaglannl c;evrenin ekonomik, sosyal kar$llamaya yonelik toplumla • onemser. ve egitim baklmlanndan birlikte gozumler uretir. ihtiyaglannl kar$llamaya ekonomik, sosyal ve egitim • c;evrenin ekonomik, sosyal ve • Okulun bulundugu gevrenin yonelik projeleri toplumla baklmlanndan ihtiyaglannm egitim baklmlanndan ihtiyaglannl birlikte geli$tirir. ifade edilmesi igin flrsatlar kar$llamak igin yakm • c;evrenin ekonomik, sosyal gevresindeki ki!?iler, kurum ve 3.Toplumsalliderlik yapabilme ve egitim baklmlanndan ihtiyaglannl kar§llamak igin kurulu§larla i§ birligi yaparak olu§turur. etkinlikler duzenler. ekonomik, sosyal ve egitim • Okulun bulundugu gevrenin yaptlgl etkinlikleri farkli baklmlanndan ihtiyaglannl • Milll, manevi, evrensel ve etik gevrelerle payla§lr. belirler. degerlerin igselle§tirilmesini • Milll, manevi, evrensel ve etik degerlerin igselle§tirilmesini saglamak igin yakm gevreden destek allr. milll, manevi, evrensel ve etik • Ogrenme ogretme surecinde saglamak i9in gevresindeki ki§i, kurum ve kurulu§larla i§degerlerin korunmasml sagiaylci tedbirler alir. birligi yapar. ,::-;,'~ .'.~'''''' /t>' \. ,. -, ,,_., .. ,i'''.. ... 16 • Yeterlik Alam Kapsam YETERLiKLER TEKNOLOJi VE TASARIM OGRETMENi OZEL ALAN YETERLiKLERi 7-MESLEKi GELi~iMiNi SAGLAMA Bu yeterlik alanl teknoloji ve tasanm bgrenme-bgretme surecini desteklemede bgretmenin mesleki geli§ime ybnelik uygulamalannl kapsamaktadlr. PERFORMANS GOSTERGELERi A1 Duzeyi A2 Duzeyi A3 Duzeyi 1.Mesleki geli§imlerini belirleyebilme 2.Alana ili§kin ki§isel ve mesleki geli§imini saglayabilme t ·!If,fSi~::f~~,.~, ;! t:Yi~~~::'''::'~1:,;~~,:"j:;~,;;", ~tiil'i;li,geli§imine yonelik , Y9i.llarilalarda bilimsel /' :(:~:~ "E(~tl rrna Xbntem ve ?teRriikl~j-Jf)den yararlanabilme :~ ..', {1oW.~~~"'; <:9;1.', t:;· .,J'~ I,· 't. • Sahip oldugu mesleki yeterliklerini belirlemek ic;;:in bz degerlendirme yapar. • Mesleki geli§imlerini belirlemeye ybnelik uygulamalannl kaylt altlna alir. • Bireysel mesleki geli§im planlnl olu§turur. • Teknoloji ve tasanma aC;;:lllm getirecek yaratlclllk, inovasyon, patent, tasanm, teknoloji vb. konularda yapllan etkinlik, yaYIn, fuar, seminer vb. c;;:ali§malan takip eder. • Uygulamalannda bilimsel ara§tlrma ybntem ve tekniklerin gerekliligini ifade eder. • Meslekta§lannln ele§tirileri ve bnerileri dogrultusunda mesleki gereksinimlerini belirler. • Mesleki geli§imini surdurebilmesi ic;;:in sahip olmasl gereken yeterlikleri belirlemede veli, bgrenci ve ybnetici gbru§lerinden yararlanlr. • Alanlna ili§kin mesleki geli§imi destekleyen konularda egitim alir. • Alnlna ve dile ili§kin kavramlann dogru kullanlmlnl bzendirerek dildeki yanli§ kullanlllliara kar§1 duyarli davranlr. • Ara§tlrma, planlama, uygulama ve degerlendirme surec;;:lerinde teknolojiden yararlanlr. • Alanlyla ilgili konferans, aC;;:lk oturum, bilimsel toplantl ve seminerlere dinleyici olarak katllir. • Alanlyla i1gili degi§im ve geli§imleri izler. • Mesleki geli§imine ybnelik ara§tlrmalannda bilimsel ara§tlrma ybntem ve tekniklerini dikkate alir. • Meslekta§lannln ele§tirileri ve bnerileri dogrultusunda mesleki gereksinimlerini belirler. • Mesleki geli§imini surdurebilmesi icin sahip olmasl gereken yeterlikleri belirlemede veli, bgrenci ve ybnetici gbru§lerinden yararlanlr. • Alanlna ili§kin aldlgl egitim dogrultusunda etkinlikler duzenleyerek c;;:evresiyle payla§lr. • Konferans, aC;;:lk oturum, bilimsel toplantl ve seminerlerde bildiriyle, posterle veya konu§maci olarak yer allr. • Alanlyla ilgili kaynak ve dokumanlan inceleyip derler ve bgrenme bgretme surecinde kullanabilecegi bir ar§iv olu§turur. • Alanlna ybnelik Bilimsel ara§tlrma ybntem ve tekniklerine gbre hazlrlanml§ proje, makale gibi urunler ortaya koyar. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |