Kurgu Kuşağında Neler yapılır Neler yapılmaz |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Kurgu Kuşağında Neler yapılır Neler yapılmaz Gönderim Zamanı: 29-Ağustos-2008 Saat 19:48 |
Kurgu Kuşağı Uygulama Esasları
Etkinliğin çıkış noktası öğrencilerin merak ve hayalleridir. Öğrencilere sorgulamalarla merak ve hayallerinin temelindeki sorun fark ettirilmelidir. Kurgu kuşağı etkinliklerine sorun ve ihtiyaçtan yola çıkılmamalıdır Ortaya çıkan çözüm önerileri günümüz teknolojisiyle nasıl yapılacağı endişesi taşımamalıdır. Sosyal olayların çözümüne yönelik istekte bulunan öğrencilere Nasıl…? soruları yöneltilerek sorunun kapsamını bireysel olarak çözebilecekleri noktaya taşıması sağlanır. Çözüm önerilerinin çizilerek ifade edilmesinde teknik resim kaygısı taşınmaz. Öğrencilerin çözüm önerilerini başkalarının anlayabileceği şekilde yazarak ve çizerek açıklamaları yeterli olarak kabul edilecektir. Çözüm önerilerinin sınıf içinde paylaşılmasında demokratik bir ortam oluşturulmalıdır Kurgu Kuşağında Neler Yapılır *Düşünce öğrenciye özgün olmali.. *Merak, hayal ettiği ve geliştirmek istediğin ne varsa onu ele almalı *Hayal, düşünce ve tasarım kapılarını sonsuza kadar açmalı, hiçbir sınırlandırma olmamalı. *Çözüm önerileri günümüz teknolojisiyle nasıl yapılacağı endişesi taşımamalıdır. *Etkinlik sürecinde yapilan tüm çalismalar kayit altina alinir. Yani tasarim günlügü yazilir.. *Bireysel çalismalarda yazilanlar ürün dosyasina konur. *Grup çalismalari sergi düzenine uygun yapilir. Büyük boy bir fon kagidina tüm tasarim günlügü, grup adi, grup üyeleri, düşünülen çözüm tasarısının resmi, grup çalışmasını değerlendirme formu vb. çalismalar yapistirilir. *Çözüm önerilerinin çizilerek ifade edilmesinde teknik resim kaygısı taşınmaz. *Çözüm önerilerini yazarak ve çizerek ifade ederler. *Öz değerlendirme formu doldurulur. *En sonda isteyen öğrenci etkinlik sürecini anlatir. Ne Yapılmaz... *Çıkış noktası var olan bir sorunu bulma yada sorunu çözme değildir. Daha çok merak ve hayal etmedir. *Düşünme sınırlandırılamaz. *Baskasindan kopye edilemez. *Fikir düsünce olarak, yaraticilik açisindan size özgü olmali *Günümüzde var olan ve çözümü bulunmuş bir düşünce ele alınamaz. *Tasarim günlügünü zamaninda yazin. Diger bir güne yada haftaya birakilamaz. Kurgu Kuşağı Düzen kuşağındaki istenen hedefler doğrultusunda yeni tasarımının oluşması,çizimini yapması,araç ve gereçlerin belirtilmesi amaçlanır. Burada öğrenci kendini ve çevresindeki tüm olayların farkına varır. Yaşamdaki oluşumların birer düşünce ürünü olduğunun farkına varır. Geleceğe ait kurgular kurarak neyi merak etti ve neyi geliştirmek istediğini listeler. Bunlar arasında bir tanesine çözüm bulmaya çalışır. 7.SINIF KONULARI VE İÇERİKLERİ DÜŞÜNCELERİMİZDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM:6.sınıfta bir yıl önceki yaptığı "hayallerim çizgilerde saklı "kurgu kuşağında yaptığı çalışmaları değerlendirir ve değişimler yapmaya çalışır çünkü tasarım anlayışı zenginleşmiştir.Yazılı olarak görüş yapar ve sunar tartışılır. Bundan sonra neleri değiştirmeyi hayal ettiği ve değiştirmeyi istediği sorulur ve istekleri resimle ifade eder.Çizimlerin doğru olması önemli değil önemli olan tasarımın özgünlüğü.Yaşadığı süreç günlüğüne yazılır ve öz değerlendirme formuna işlenir öğretmene teslim eder. Burada geçen yıldan yaptığını geliştirme yeteneği olduğunu ve yeni tasarımının şekillenmesi,çizilmesi amaçlanır. http://www.gelisenbeyin.net/kurgu_kusagi.html |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 24-Kasım-2008 Saat 14:22 |
Bu tür yardımlara yer vermiyoruz. sitede örnekler mevcuttur. sen onlara bakıp esin alıp kendin düşüneceksin. |
|
meLankoLik.RocK
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 02-Aralık-2008 Konum: kayseri Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 8 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 02-Aralık-2008 Saat 19:03 |
7.SINIF KONULARI VE İÇERİKLERİ
DÜŞÜNCELERİMİZDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM:6.sınıfta bir yıl önceki yaptığı "hayallerim çizgilerde saklı "kurgu kuşağında yaptığı çalışmaları değerlendirir ve değişimler yapmaya çalışır çünkü tasarım anlayışı zenginleşmiştir.Yazılı olarak görüş yapar ve sunar tartışılır. Bundan sonra neleri değiştirmeyi hayal ettiği ve değiştirmeyi istediği sorulur ve istekleri resimle ifade eder.Çizimlerin doğru olması önemli değil önemli olan tasarımın özgünlüğü.Yaşadığı süreç günlüğüne yazılır ve öz değerlendirme formuna işlenir öğretmene teslim eder. Burada geçen yıldan yaptığını geliştirme yeteneği olduğunu ve yeni tasarımının şekillenmesi,çizilmesi amaçlanır. inşallah çalısmam güzel olur tesekkürler... |
|
atomumutcan
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 25-Aralık-2008 Konum: Adana Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 2 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 07-Ocak-2009 Saat 21:08 |
güzel bir konu yapım kuşağındada bekleriz bunları :)
|
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |