Anlatım (sunu) yöntemi (Mesleki Çalışma) |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla
Konu: Anlatım (sunu) yöntemi (Mesleki Çalışma) Gönderim Zamanı: 31-Temmuz-2010 Saat 14:23 |
1. ANLATIM (SUNU) YÖNTEMİ
Bu yöntem derse giriş yaparken, konuyu özetlerken yada bir konuyla ilgili bilgiyi aktarırken kullanılır. Daha çok sunuş yoluyla öğretme stratejisinin kullanımında ve bilgi düzeyindeki davranışların kazandırılmasında kullanılır. Özellikleri: 1-Öğretmen merkezlidir. 2-Aynı anda çok sayıda kişiye bilgi aktarılır. 3-Dinleyiciler konuyla ilgili organize bir görüş kazanır. 4-Öğrencilere kısa zamanda çok bilgi verilir. 5-Öğrencilere alışkanlığı kazandırır, not alma becerilerini geliştirir. Dikkat Edilecek Hususlar: 1-Basit, kısa ve tam cümleler kullanılmalı. 2-Doğru anlatıma ve mesleki terimlerin kullanılmasına özen gösterilir. 3-Konuların ana başlıkları belirlenmeli, şunu mantıksal bir sıraya göre yapılamalı. 4-Ses tonu iyi ayarlanmalı ve arka sıradakilerin rahat duyabileceği bir şekilde olmalı. 5-Verbalizmi (laf salatası) önlemek için plan, kroki, grafik gibi görsel araçların kullanılmasına yer verilmeli ya da tahtaya resim ve şekil çizilmeli, uzun süre konuşmaktan kaçınılmalı. 6-Ara sıra sınıf tartışmalarına yer verilmeli öğrencilere sorular sorulmalı ve gelen yanıtlara göre konu genişletilmeli. 7-Anlatırken espri ve şakalara yer verilmeli, ilgi çekici jest ve mimikler yapılmalı. 8-Öğrenci yaşantılarına uygun örnekler verilmeli. 9-Küçük grup çalışmaları ile anlatılanların tartışması yapılmalı. 10-Anlatılanların dikkatle dinlenmesini sağlamak için ders sonun da küçük bir sınav yapılmalıdır. 11-Öğretmen kibirli olmamalıdır. 12-Öğrencilere karşı geçek bir ilgi göstermelidir. Faydaları: 1-Öğrencilerin çalışma yapabilmeleri için gerekli temel materyalin sunumu yada yeni bir çalışmayı başlangıç için faydalı yoldur. 2-Bilgileri kalabalık gruplara iletmek için yararlıdır. 3-Öğrencilerin muhteva üzerinde organize bir görüş kazanmalarına yardımcı olur. 4-Konu düzenli bir biçimde sunulacağı için zamanın iyi kullanımını sağlar. 5-Oturumda sürpriz bir bilgi ile karşılaşmayacağı için öğretmene ‘’güven’’ duygusu verir. 6-Uygulaması kolay ve ekonomiktir. Sınırlılıkları: 1-Uzun ve sık sık tekrar edilen bir anlatım kolayca sıkıcı hale gelir. 2-Dinleyicilerin ilgi ve ihtiyaçlarının karşılanıp karşılanmadığını belirlemek güçtür. 3-Öğretim sırasında soru sorma izni verilmediği için dönütü ortadan kaldırır eksik iletişime neden olur. 4-Ayrıntılı bilgi ‘’iletişim’’ ve ‘’anlatım’’ı oldukça zordur. 5-Dinleyiciler çok pasiftir. 6-Dinleyicileri tanımak güçleşir. 7-Duygusal tutumlar ve psikomotor öğrenme çok ender oluşur. 8-Öğrenci aktif olarak öğrenmeye katılmadığı için yüksek seviyeli bilişsel öğrenme olamaz. |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |