gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji Tasarım > Teknoloji ve Tasarım Bilgileri
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

Yapım kuşağı uygulama esasları

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4743
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: Yapım kuşağı uygulama esasları
    Gönderim Zamanı: 06-Ekim-2010 Saat 22:48
Yapım kuşağı uygulama esasları
YAPIM KUŞAĞI

Yapım kuşağı etkinliklerine yönelik kılavuz kitapta yer alan bilgilere ek olarak aşağıdaki
açıklamalar verilmiştir:

1. Öğrenciler 8. sınıfta gerçekleştireceği “Nasıl Tanıtalım?” etkinliğini “pazarlanabilir hâle
getirme” aşamasından başlatabilir. Bu amaçla önceki yıllarda Yapım kuşağında yaptığı
bir çalışmasını ya da herhangi bir ürünü kullanabilirler. İstekli öğrenciler “pazarlanabilir
hâle getirmek” için yeni bir ürün elde edebilirler. Öğrenciler bu konuda esnek
bırakılmalıdır. Tasarım sürecinde öğrenciler yakından takip edilmeli ve gerekli rehberlik
yapılmalıdır.

2. Yapım kuşağı etkinliğinin özünün; bir sorun veya ihtiyaca çözüm bulmak olduğu
unutulmamalıdır. Öğrenci gözlemlerine dayalı olarak tespit ettiği bir sorun veya ihtiyaca
çözüm bulma kaygısı taşımalıdır. Çalışmada ortaya ürünün kendisi, maketi veya modeli
çıkabilir.    6
3. Yapma aşamasında dışarıdaki imkânlardan yararlanılabilir. Yapım işleminde öğrencinin
yaptığı planlamalara sadık kalınmalı, tasarımı gerçekleştiren kişi verilen kararlara
müdahale etmemelidir. Tasarımdaki eksiklikler değerlendirme basamağında öğrenci
tarafından tespit edilmeli ve çözüm önerileri getirilmelidir.

4. Okulda işlik imkânları ile ortaya çıkan çalışma ile dışarıda yaptırılan çalışma
kıyaslanmaz. Üründe sergilenen işçiliğin niteliği değerlendirmeye etki etmemelidir.
Öğrencilerin tasarımın sürecindeki kişisel kararları, planlamaları, projelendirmeleri vb.
işlemler dikkate alınmalıdır.

5. Yapım kuşağında ortaya herhangi bir üründe çıkmayabilir. Bu durumda öğrenci dereceli
puanlama anahtarında yer verilen, tasarım sürecinin diğer aşamalarındaki
çalışmalarına ayrılan puanlara göre değerlendirilir. Bir başka ifade ile çalışmanın
tamamlanan boyutuyla öğrenci değerlendirilir.

6. Yapım kuşağı kazanımlarında geçen “araştırma” ifadesinden öğrencilerin kişisel bilgi,
beceri, deneyim ve gözlemlerine dayalı bir süreç anlaşılmalıdır. Farklı kaynaklardan
elde edilen bilgiler analiz ve sentez edilmelidir.

7. Öğrencilere inovasyon konusunda bilgi vermek amacıyla kılavuz ekinde verilen
bilgilerden yararlanılır. Ayrıca konu ile ilgili bilimsel kaynaklardan bilgi toplanabilir. Konu
uzmanları okula davet edilerek öğrencilerin inovasyon konusunda bilgilendirilmesi
sağlanır. Öğrencilere günlük hayatta kullandıkları eşyalara yönelik basit inovasyon
etkinlikleri yaptırılabilir. Bu amaçla zümre olarak kısa inovasyon etkinlikleri planlanabilir.
Öğrenciler var olan ürünlere yeni fonksiyonel özellikler katma konusunda
cesaretlendirilir.

8. “Bulunan Eşyaları Sahiplerine Ulaştıralım” etkinliği yerine zümre öğretmenlerince farklı
bir sorunun çözümüne yönelik etkinlik planlanabilir. Ayrıca programda önerilen tasarım
sürecinin yaşatıldığı aşamalardaki istenilen sorgulamaların genel ifadelerle açıklandığı,
etkinliğin sınıf içi akışında çevrenin ve sınıfın beklentileri doğrultusunda şekillenecek
farklı sorun ve ihtiyaçların çözümlenmesine fırsat verecek etkinlikler de planlanabilir.
Ancak bu etkinlikler Yapım kuşağında verilen ve öğrencilerin bireysel etkinliklerinde
kullanacakları tasarım sürecinin kavratılması amacıyla grup olarak gerçekleştirilmelidir.

9. Grup çalışması olarak verilen, kaybolan eşyaların sahiplerine ulaştırılabilmesi için
yapılacak çalışmada çözümün yalnızca kayıp eşya dolabı yapmak olmadığı, bir sorunun
birden çok çözümü olabileceği unutulmamalıdır. Aynı sonuna her grup farklı çözümler   7
bulup üzerinde çalışabilir. Ayrıca grup etkinliği için her gruba farklı sorunlar da
verilebilir.

10. İsteyen öğrenciler Kurgu kuşağı etkinliğindeki çözüm önerisini Yapım kuşağında
gerçekleştirebilirler. Ancak çalışmasını Yapım kuşağına özgü yeniden planlanması
gerekmektedir.

Gelişimin adresi...
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz