Hayallerimdeki Değişim ve Gelişim |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
sakız
Vip Üye Kayıt Tarihi: 29-Nisan-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 271 |
Alıntı Cevapla
Konu: Hayallerimdeki Değişim ve Gelişim Gönderim Zamanı: 27-Aralık-2011 Saat 16:50 |
Hayallerimdeki Değişim ve Gelişim
Bu etkinlikte öğrenciler, Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılırlar. Öğrenciler çalışmalarını başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizerler. KURGU KUŞAĞI GENEL: Yaratıcı düşüncelerini; yaratıcı düşünmenin ilk basamağı olan düşünmeyi öğrenme yönünde adamlar atılan “düzen” kuşağındaki temel üzerine yapılandırırlar. Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinden yola çıkarak yaratıcılıklarını ve hayal güçlerini somutlaştırırlar. Merak ve hayal ettikleri ile değiştirmeyi, geliştirmeyi ve kolaylaştırmayı düşündüklerinin çözümüne yönelik fikirlerini yazarak ve çizerek ifade ederler. Çözüme yönelik düşüncelerini başkaları tarafından doğru olarak anlaşılmasını sağlayacak nitelikte çizer ve çevresiyle paylaşırlar. Düşüncelerini yasal koruma altına alma süreçlerini fark ederler. Kazanımlar 1.İlk çalışmada yaşadığı süreci ve çözüm önerilerini değerlendirir. 2.İlk çalışmaya yönelik değerlendirmelerini yazılı olarak ifade eder. 3.İlk çalışmaya yönelik yaptığı değerlendirmelerle bireysel düşüncelerindeki değişim ve gelişimi fark eder. 4.Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder. 5.Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılması beklenilen birer sorun olduğunun farkına varır. 6.Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer. 7.Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir. 8.Çözüme ait düşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar. 9.Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir. 10.Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 11.Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır. 12.Düşüncelerini, duygularını ve hayallerini başkalarıyla paylaşırken özgün davranır. 13.Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarladığı üründe ortaya çıkarır. 14.Çözüme yönelik özgün tasarımlara ulaşmak için ısrarlı olur. Açıklamalar 1, 2 ve 3. kazanımlardaki “ilk” ifadesinde, 6. sınıf “Kurgu” kuşağında yaptığı çizim dikkate alınır. Öğrenciler düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilirler. Yaratıcı düşünme süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır. Yaratıcı düşünme süreçlerinin gelişimini sağlayacak ifadelerin kullanılmasına özen gösterilir. Öğrencilere tasarımlarını tamamlaması için gerekli olan zaman verilir. Bütün öğrencilerin çalışmaları haftalık olarak paylaşılır. Öğrencilerin fikirleri yapıcı olarak eleştirilir. Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlı yazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılırlar. “Düşünelim Çözelim” Çizim amaçlı yazılım kullanılarak çizilen resimler serbest elle yapılan çizimle kıyaslanmaz. |
|
sakız
Vip Üye Kayıt Tarihi: 29-Nisan-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 271 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 28-Kasım-2013 Saat 15:29 |
HAYALLERİMDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM ETKİNLİĞİ
7. sınıf hayallerimdeki değişim ve gelişim etkinliği kazanımlarına aşağıda yer verilmiş olup ayrıca 7. sınıf hayallerimdeki değişim ve gelişim etkinli işlenirken dikkat edilecek hususlar ve örnek çizim örneklerinede ayrıca sayfanın en sonundaki linkte yer verilmiştir. KAZANIMLAR İlk çalışmada yaşadığı süreci ve çözüm önerilerini değerlendirir. İlk çalışmaya yönelik değerlendirmelerini yazılı olarak ifade eder. İlk çalışmaya yönelik yaptığı değerlendirmelerle bireysel düşüncelerindeki değişim ve gelişimi fark eder. Merak ve hayal ettiği düşüncelerini ifade eder. Merak ve hayal ettiği düşüncelerinin, çözüme ulaştırılmasıbeklenilen birer sorun olduğunun farkına varır. Sorun olduğunu fark ettiği düşüncelerinden birini çözüme ulaştırmak için seçer. Seçtiği sorunun çözümüne yönelik öneriler getirir. Çözüme aitdüşüncelerini yazarak ve çizerek açıklar. Çözüme yönelik çizimlerinin başkaları tarafından anlaşılabilir nitelikte olmasına özen gösterir. Düşünceden çizime kadar olan süreçte yaşadıklarınıgünlüğüne kaydeder. Sorunun çözümüne yönelik geçirdiği aşamaları paylaşır. Düşüncelerini, duygularını ve hayallerini başkalarıyla paylaşırken özgün davranır. Kendine güvenini ve yaratıcılığını çözüme yönelik tasarladığı üründe ortaya çıkarır. Çözüme yönelik özgün tasarımlara ulaşmak için ısrarlı olur. Hayallerimdeki Değişim ve Gelişim Bu etkinliğin amacı; öğrencilerin “Düşünelim Çözelim“ ve “Hayallerim Çizgide Saklı” etkinliklerinde elde ettikleri kazanımlarıgerçekleştirme kaygısıolmaksızın hayatlarında merak ve hayal ettiklerini, değiştirmeyi, geliştirmeyi, kolaylaştırmayıdüşündüklerini ifade etmelerini sağlamak ve bunların çözümüne yönelik fikirleri ortaya çıkaran çalışmalar yaptırmaktır. DİKKAT 1, 2 ve 3. kazanımlardaki “ilk” ifadesinde, 6. sınıf “Kurgu” kuşağında yaptığı çizim dikkate alınır. Öğrenciler düşüncelerini ifade etmede cesaretlendirilir. Yaratıcı düşünme süreçlerini köreltecek ifade ve davranışlardan kaçınılır. Yaratıcı düşünme süreçlerinin gelişimini sağlayacak ifadelerin kullanılmasına özen gösterilir. Öğrencilere tasarımlarını tamamlamasıiçin gerekli olan zaman verilir. Bütün öğrencilerin çalışmaları haftalık olarak paylaşılır. Öğrencilerin fikirleri yapıcı olarak eleştirilir. Öğrenciler çizimleri için çizim amaçlıyazılım programları kullanmaları konusunda serbest bırakılırlar. “Düşünelim Çözelim” Çizim amaçlı yazılım kullanılarak çizilen resimler serbest elle yapılan çizimle kıyaslanmaz. Hayallerimdeki Değişim ve Gelişim Değerlendirme Etkinliğinin Değerlendirilmesi Bu etkinliğin değerlendirilmesi aşağıda verilen formlar kullanılarak yapılır. Bu formlar örnek olarak verilmiştir. Öğretmenler etkinliğin değerlendirilmesi için kendi oluşturdukları formları kullanabilirler. Öğrenciler etkinlik bitiminde “Öz Değerlendirme Formlarını” doldururlar. Birden fazla etkinlik yapan öğrenciler etkinliğe ait tasarım günlüklerini, değerlendirme formlarını, diğer kanıtlarını ve oluşturdukları kurguyu bir dosyada toplarlar. Ürün dosyasınıdeğerlendirilmek üzere öğretmenlerine teslim ederler. Öğretmen, öğrencileri etkinlik süresince “Öğrenci Gözlem Formu”nu kullanarak gözlemler. Bu etkinlik sonucunda öğrencilere sınıf içi performans puanı verilebilir. Öğrencinin değerlendirilmek üzere teslim ettiği ürün dosyasını etkinlik ekinde verilen “ Dereceli Puanlama Anahtarı” ile değerlendirir ve puana dönüştürür. Puanları program kılavuzunda verilen “Öğretmen Not Çizelgesi”nde yer alan “Kurgu Kuşağı Öğrenci Ürün Dosyası” sütununa işler. Kaynak: Teknoloji ve tasarım klavuz kitabı |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |