Zümresi olmayan teknoloji ve tasarım öğretmeni |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
karahisarlı
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 28-Şubat-2013 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 1 |
Alıntı Cevapla
Konu: Zümresi olmayan teknoloji ve tasarım öğretmeni Gönderim Zamanı: 01-Mart-2013 Saat 19:56 |
Merhabalar
Güneydoğu ' da bir köy okulunda teknoloji ve tasarım öğretmeniyim. Okuldaki benden başka teknoloji ve tasarım öğretmeni yok. Zümre öğretmenler kurulu toplantı tutanağı yerine bir rapor yazmam gerekiyormuş ama ben nasıl yazıldığını bilmiyorum. Örneği var ise payalaşbilir misinz Teşekkürler şimdiden |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 02-Mart-2013 Saat 00:27 |
Teknoloji ve Tasarım Dersi 2. Dönem Başı Raporu
1- I. Dönem Başarı durumunun değerlendirilmesi Öğrencilerin Teknoloji ve Tasarım Dersini ve etkinliklerini sevdiği görüldü. Derse ilginin ve başarının yüksek olduğu belirtildi. Başarının arttırılması ile ilgili olarak ise eksiklerin giderilmesi öğrencilere veli, diğer ders öğretmenleri ve çevredeki kurum ve uzmanlarla işbirliğinin arttırılması gerektiği belirtildi. Öğrencilerin konuları daha iyi kavrayabilmelerini sağlayabilmek için öğrencilerin ilgi ve dikkatlerinin sağlanması, motivasyonu arttırıcı tedbirlerin alınmasının önemi tartışılmıştır. Konuların özelliğine göre uygun yöntem tekniklerin uygulanması, basitten karmaşığa ve anlaşılabilirlik, pekiştiricilik ve bilgilerin kullanılabilirliğini sağlayıcı özelliklere dikkat edilmesinin gereği belirtildi. Konuların özelliğine dikkate alınarak derslerin derslerde öğretilmesi ve uygulanmasına önem verilmesi gerektiği tespit edilmiştir. Öğrencilerin bilgi, davranış araç- gereç olarak derse hazır gelmelerini sağlayıcı tedbirlerin ( rehberlik, aile işbirliği ) alınması gerektiği belirtildi. Öğrenci çalışmalarının Teknoloji Tasarım sınıf dolapları ve okul panosunda sergilenmesine, teknoloji haberlerinin bu panolarda asılarak haftada bir yenileme, düzen ve takibinin titizlikle yapılmasına karar verilmiştir. Program gereği dersin işlenmesi ve uygulanmasının sadece işlik ve sınıfta olmayacağı, dersin özelliğine göre uygun çevre imkânlarından yararlanılması, geziler düzenlenmesinin önemi belirtilmiştir. 2- Ders işlenişinde uygulanacak yöntemler, karşılaşılan sorunlarla ilgili alınacak önlemler. Ders işlenişinde uygulanacak yöntemler 6. Sınıflar Öğretim Yöntem ve Teknikleri : Yapım Kuşağı Nasil üretelim ……...: anlatim soru-cevap proje yöntemi - gösterip yaptirma eleştirel düşünme 7. Sınıflar öğretim yöntem ve teknikleri : Üretiyoruz…………....: anlatim - soru-cevap - proje yöntemi - gösterip yaptirma eleştirel düşünme 8. Sınıflar öğretim yöntem ve teknikleri : Üretelim tanitalim : anlatim – soru/cevap - proje yöntemi - gösterip yaptirma, eleştirel düşünme 3- Programın uygulanmasının değerlendirilmesi (Konu, ölçme, zaman, seviye bakımlardan Programın uygulanışı 6. SINIFLAR 7. SINIFLAR 8. SINIFLAR DÜZEN DÜŞÜNMEYE İLK ADIM DÜŞÜNMEYE İLK ADIM DÜŞÜNMEYE İLK ADIM DÜZEN OLUŞTURALIM BİRİMDEN BÜTÜNE BÜTÜNDE FARKLILIK OLUŞTURALIM KURGU DÜŞÜNELİM ÇÖZELİM DÜŞÜNCELERİMİZDEKİ DEĞİŞİM VE GELİŞİM DÜŞÜNCELERİMİZİ KORUYALIM YAPIM NASIL ÜRETELİM? ÜRETİYORUZ ÜRETELİM TANITALIM Yapım kuşağında tüm sınıflarda genel olarak aşağıdaki TASARIM SÜRECİ uygulanarak uygulanacaktır 6,7, ve 8. sınıflarda ikinci dönem uygulanacak YAPIM kuşağını ve etkinliklerini aşağıdaki tabloda yer aldığı şekliyle açıklandı. 6. SINIF *Tasarımımı üretiyorum 7.SINIF *Üretiyorum 8.SINIF *Nasıl tanıtalım Tüm sınıflarda dersin program kılavuzunda belirtilen ölçme ve değerlendirme esaslarına göre notların verilecektir. Buna göre ; İlk etkinlikte; 1 Sınıf içi performans puanı (öğrenci gözlem formları kullanılarak ) ile değerlendirileceği, İkinci etkinlikte ise ; 1 Sınıf içi performans puanı, (öğrenci gözlem formları kullanılarak) ve 1 yapım kuşağı süreç değerlendirme puanı ( dereceli puanlama anahtarı kullanılarak, öğrenci ürün dosyalarına) verilecektir. Yapım Kuşağı Etkinliklerinin toplam 3 notla değerlendirilecektir. Ayrıca “öğrenci gözlem formlarındaki” değerlendirme kriterlerinin en fazla 10 kritere indirgenerek hazırlanan gözlem formları ile değerlendirme yapılacaktır. Öğrenci ürün dosyalarının ve etkinlik çalışmalarının Dereceli puanlama anahtarı ile değerlendirilecektir. Yukarıdaki örneğe göre yapabilirsin. bir kaç madde daha ekleyebilirsin... |
|
blaster
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 03-Mart-2013 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 10 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 03-Mart-2013 Saat 19:53 |
Okul Kaç Kişilik Büyükmü Yani!
|
|
HİÇ BİRŞEY İMKANSIZ DEĞİLDİR
|
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |