gelisenbeyin.net Ana Sayfa
Forum Anasayfası Forum Anasayfası > Teknoloji ve Tasarım > Dökümanlar
  Yeni Mesajlar Yeni Mesajlar
  SSS SSS  Forumu Ara   Kayıt Ol Kayıt Ol  Giriş Giriş

TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME

 Yanıt Yaz Yanıt Yaz
Yazar
  Konu Arama Konu Arama  Konu Seçenekleri Konu Seçenekleri
gelisenbeyin Açılır Kutu Gör
Yönetici
Yönetici
Simge
gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT

Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006
Konum: Istanbul
Aktif Durum: Aktif Değil
Gönderilenler: 4737
  Alıntı gelisenbeyin Alıntı  Yanıt YazCevapla Mesajın Direkt Linki Konu: TEKNOLOJİ ve TASARIM DERSİ ÖLÇME ve DEĞERLENDİRME
    Gönderim Zamanı: 20-Eylül-2007 Saat 14:23
Neden Ölçme ve Değerlendirme?
•     Öğrencilerin hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek
•     Öğrencilerin gelişimlerini izlemek
•     Öğrencilerin gelişimlerine yönelik geri bildirimde bulunmak
•     Öğrenme güçlüklerini belirlemek
•     Öğretimin ve öğretim materyallerinin etkinliğini belirlemek
•     Gelecekteki öğrenme süreçlerini planlamaya veri sağlamak
•     Öğrencilerin güçlü ve zayıf yönlerini ortaya çıkarmak
•     Öğretim programlarının yeterliliğini belirlemeye bilgi sağlamak

Yeni Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımı:
•     Değerlendirme, öğrenmenin ayrılmaz bir parçası olarak görülür.
•     Not vermenin yanı sıra etkili ve zamanında geribildirime ağırlık vermeyi önemsemektedir.
•     Öğrencilerin ezber bilgileri değil, üst düzey becerilerinin değerlendirilmesi hedeflenir.
•     Sadece öğrenme ürünü değil, öğrenme süreçleri de değerlendirilir.
•     Öğrencinin gerçek yaşam durumlarını yansıtmasını, gerçek yaşamla kendi bilgileri arasında ilişki kurmasını gerektirir.
•     Öğrencilerin karşılaştığı problemlere farklı çözüm yolları üretebilmesini önemser.
•     Değerlendirme, öğrencilerin neyi bilmediğini değil, ne bildiklerini görmeye yarayan bir araçtır.
•     Ne kadar öğrenildiğini tespit etmenin yanı sıra nasıl öğrenildiğini de belirlemeyi vurgular.
•     Değerlendirme sürecine öğrenciyi de katar.
•     Öğrencileri değerlendirmek için farklı ölçme tekniklerinden yararlanmayı önerir.
•     Klasik ölçme ve değerlendirme yaklaşımları yanında yeni ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarının (performans – otantik değerlendirme) kullanımını da önerir.

Geleneksel Yaklaşıma Göre Ölçme ve Değerlendirmede Öne Çıkan Beceriler:
•     Derinliği olmadan çok sayıda kavram ve ilkeyi öğrenme
•     Rutin problemleri çözebilme
•     Bilgi ezberleme
•     Yazılı materyallerden bilgiyi aynen aktarma

Programlardaki Ölçme ve Değerlendirme Sürecinde Önem Kazanan Beceriler:
•     Okuduğunu anlama, kritik etme, yorumlama
•     Bilgi toplama, analiz etme ve bir sonuca ulaşma
•     Grafik ya da tablo halinde verilen bilgilerden sonuç çıkarma
•     Gözlem yapma, gözlemlerden sonuca ulaşma
•     Günlük hayatta karşılaşılan problemleri çözebilme
•     Sahip olduğu bilgileri yeni durumlarda kullanabilme
•     Araştırma yapma
•     Öğrendikleri ile gerçek yaşam arasında ilişki kurma

Teknoloji ve Tasarım Dersinde Öğrencilerin;
•     Problem çözme yeteneklerinin ne kadar geliştiği,
•     Üst düzey düşünme becerilerinin ne kadar geliştiği,
•     Üretim sürecinde ne kadar öz güvene sahip olduğu,
•     Estetik görüşlerinin ne kadar geliştiği,
•     Sosyal becerilerinin ne kadar geliştiği belirlenmeye çalışacaktır.

Ölçme ve Değerlendirmede Kullanılan Bazı Araç ve Yöntemler
Performans Değerlendirme, Gözlem, Günlük, Öz Değerlendirme Formu, Akran Değerlendirme Formu, Öğrenci Ürün Dosyası, Dereceli Puanlama Anahtarı…

Performans Değerlendirme:
•     Öğrencilerin bilgi ve becerilerini ortaya koyarak oluşturduğu cevap ve ürünlerin değerlendirilmesidir.
•      Öğrencinin yeni bilgiyi yapılandırmasını gerektirir.
•     Süreç içine yayılmıştır, zamana bağlı değildir.
•     Öğrencinin günlük yaşamındaki problemleri nasıl çözeceğini ve problem çözmek için sahip olduğu bilgi ve becerileri nasıl kullanacağını göstermesini ister.
•     Öğrencilerin becerilerini “gerçek yaşam” ortamında değerlendirmeyi hedefler.
•     Gözlenebilen bir performans veya somut bir ürünle sonuçlanır.
•     Performans görevlerinde, tek bir cevap yoktur. Görevi tamamlamak için değişik yollar bulunmaktadır. Bu nedenle iyi tanımlanmış bir ölçütle değerlendirmelidir.
•     Başarılı bir değerlendirme yapmak için her performans görevi bir dereceli puanlama anahtarı (rubric) ile eşleştirilmelidir.
•     Performans değerlendirmek için en çok kullanılan araçlar; gözlem formları, günlükler, öğrenci ürün dosyaları, posterler vb.dir.

Yapılacak Değerlendirmenin Performansa Dayalı Değerlendirme Olabilmesi İçin;
•     Ürün: Yazılı bir makale, kompozisyon, grafik çizme, deney düzeneği oluşturma, proje hazırlama, inceleme yazısı yazma vb.
•     Gözlenebilir performans: Ürünün ortaya konmasında geçen süreç (bir ders veya bir dönem) takip edilerek geri bildirim verilmesi, değerlendirilmesi.
•     Üst düzey düşünme becerileri: Öğrencilerin bilgiyi aynen aktarmalarından çok bilgiyi edinme, düzenleme, kullanma, kritik etme, yaratıcılığı kullanma vb. üst zihinsel süreçlere dönük olmalıdır.
•     Grup çalışması ve sosyal beceriler: Grup çalışmasına yatkınlık, başkalarının fikirlerine önem verme, kendini ifade etme, sunum yapabilme vb. becerilerin gelişmesi beklenir.
•     Disiplinler arası geçişin ve bilgi alış verişinin sağlanmış olması gereklidir.

Performans Değerlendirme Sürecini Planlarken ve Uygularken Atılacak Adımlar:
•     Amacı açıkça ifade etme, neyi ölçeceğine karar verme
•     Uygun görev tanımlama
•     Performansın ölçütlerini açıkça belirleme
•     Belirlenmiş ölçütlere göre dereceli puanlama anahtarını geliştirme

Gözlem:
Gözlem, öğrencilerin sınıf içi etkinliklerde ve üretime yönelik yapılan çalışmalarda sergiledikleri becerileri tutarlı, güvenilir, geçerli biçimde değerlendirmek amacıyla yapılmaktadır.

Öğretmenlerin tuttukları gözlem kayıtları öğrencilere kazandırılması hedeflenen becerilerin gelişimini değerlendirmek için kullanılabilecek en iyi araçlardandır. Gözlem, öğrenciler hakkında doğru ve çabuk bilgi sağlar.

Teknoloji ve Tasarım dersinde öğretmen öğrencilerin;
•     Soru ve önerilere verdikleri cevapları,
•     Grup çalışmalarına ve tartışmalarına katılımlarını,
•     Öğretim sürecinde yapılan görevlere gösterdikleri tepkiyi gözlemler ve kaydeder.

Öğretmenler gözlem yaptıklarında;
•     Ölçütleri koyarken bütün öğrenciler için aynı standartları kullanır.
•     Her öğrenciyi birkaç kez gözlemler.
•     Her öğrenciyi değişik durumlarda ve farklı günlerde gözlemler.
•     Her öğrenciyi değişik özellikler, beceriler ve davranışlara göre değerlendirir.
•     Yapılan gözlem sonucunda değerlendirmeleri, mümkün olduğu kadar gözlem anında kaydeder.

Dereceli Puanlama Anahtarı:
•     Öğrenci performansını tanımlayan ölçütleri içeren ve bu ölçütlerle, farklı seviyedeki performansı puanlamaya yarayan bir araçtır.
•     Dereceli puanlama anahtarı, öğrencilerin sınavlarını, dosyalarını, ödevlerini veya performanslarını değerlendirmek için geliştirilmiş ölçütleri içerir.

Dereceli puanlama anahtarının genel olarak üç öğesi vardır. Bunlar;
1.     Değerlendirme ölçütleri,
2.     Performans düzeyleri,
3.     Ölçüt tanımlamaları

Araştırma Ödevi İçin Dereceli Puanlama Anahtarı Örneği

Performans
Düzeyi

Ölçütler     1 (Yeterli Değil)     2 (Yeterli)     3 (Mükemmel)
Kaynakların zenginliği     Ulaşılan kaynaklar yetersiz.     Ulaşılan kaynaklar kısmen yeterli.     Ulaşılan kaynaklar yeterli.
İçerik     Çok fazla yanlış var.     Çok az yanlış var.     Açık bir yanlış yok.
Düzen     Bilgilerin düzenlenmesi, akıcı ve etkili değil.      Bilgilerin düzenlenmesi, kısmen akıcı ve etkili.     Bilgilerin düzenlenmesi, yeterince akıcı ve etkili.
Kaynakların kullanımı     Kaynakların çok azı etkili kullanılmış.     Kaynakların çoğu etkili kullanılmış.     Tüm kaynaklar, etkili kullanılmış.

Dereceli Puanlama Anahtarı Amaca Göre;
1. Bütüncül Dereceli Puanlama Anahtarı
Bütüncül dereceli puanlama anahtarı, öğretmenin genel süreci veya ürünü bir bütün olarak, parçalarını dikkate almadan, puanlamasıdır. Bütüncül dereceli puanlama anahtarları, öğrencinin performansına ilişkin daha genel bir bilgi sağlamasına karşın, daha az zaman ve emek alır.
Bütüncül Dereceli Puanlama Anahtarı Örneği
Puan     Ölçütler
4     Konuyu tümüyle iyi anladığını gösterdi. Konuyla ilgili öne sürülen düşünceler mantıklı gerekçelerle desteklenmiştir. Konuyu farklı örneklerle açıkladı.
Olaylar arsında farklı bağlantılar kurdu. Konuyla ilgili çelişkili açıklama yapılmadı.
3     Konuyu anladığını gösterdi. Konuyla ilgili öne sürülen düşünceler mantıklı gerekçelerle desteklenmişti fakat yeterli değildi. Yazılı açıklamalar yeterliydi.
2     Konunun çoğunu anladığını gösterdi. Konuyla ilgili öne sürülen düşünceler desteklenmişti fakat yeterli değildi. Anlatımda çelişkili açıklamalar yapıldı.
1     Konunun birazını anladığını gösterdi. Örnekler yeterli değildi. Önemli eksikler var.

2. Analitik Dereceli Puanlama Anahtarı
     Analitik dereceli puanlama anahtarı, önce performans veya ürünün parçalarının ayrı ayrı puanlanmasını sonra da bu puanları toplayarak toplam puanın hesaplanmasını gerektirir.
Analitik dereceli puanlama anahtarları aracılığıyla, öğrencilerin performanslarına ilişkin olarak daha ayrıntılı bilgi elde edilir.
Bu, aynı zamanda öğrencinin zayıf ve güçlü yanlarını gösteren bir profil sağlar.

     Harika (4)     İyi (3)     İyileştirme
Gerekli (2)     Zayıf (1)
Çikolata Dağılımı     Her lokmada çikolata çipleri var.     Lokmaların %75’inde çikolata çipleri var.     Lokmaların %50’sinde çikolata çipleri var.     Çok çok az ya da gereğinden çok fazla çikolata çipi var.
Kıvam     Tam kıvamında, her yanı ne sert ne de çok cıvık.     Ortalar iyi kenarlar gevrekleşmiş.
     Gevrek ya da %50’si pişmemiş.
     Taş gibi.

Renk                    
Lezzet
               
İçerik Zenginliği                    

Öğretici Bir Metin İçin Dereceli Puanlama Anahtarı
     Çok iyi (3)     İyi (2)     Kabul edilebilir(1)
Düzenleme     Bilgiler açık, uygun ve doğru olarak düzenlenmiş.     Bilgiler uygun bir şekilde düzenlenmiş fakat bazı bölümler açık değil ve tutarsızlıklar var.     Tanımlar ve ayrıntılar ya yok ya da çok az. Düşünceler karışık, düzensiz ve ilgisiz.
İçerik     İçerik açık, ilgili, doğru ve özlü olarak verilmiş.     İçerik uygun fakat amaçla bağlantısı eksik.     Yeterli içerik göstergeleri çok az.
Yazım Kuralları     Okunabilirliği iyi     Küçük hatalar var ama okumayı engelleyecek kadar değil.     Doğru bir şekilde yazıldığının göstergeleri ya yok ya da çok az. Okunması ile ciddi sıkıntıları var.
Araştırma ve Yorumlama     Bilgiler doğru yorumlanmış. Araştırmaya dayalı olarak analiz yapılmış ve sonuçlar çıkarılmış.      Bilgiler ve veriler doğru yorumlanmış fakat analizler ve sonuçlar araştırma ile desteklenmemiş.     Analiz ve sonuç yok ya da çok az bilgiyle yanlış yorumlanmış.
Kelime Seçimi     Kelimeler uygun bir şekilde seçilmiş ve terimler konuyla ilgili.     Bazı uygun olmayan kelimeler verilmiş ya da uygun kelimelerin kullanılışı sınırlı.     Kelimeler uygun değil ve kullanım sınırlı.

Dereceli Puanlama Anahtarı Geliştirme Aşamaları
•     Ölçeğin ne amaçla geliştirileceğinin belirlenmesi,
•     Ne tür puanlama anahtarı kullanılacağına karar verilmesi
•     Ölçütlerin tanımlanması. Davranış, ürün ya da her bir becerinin yeterlik düzeyi için kısa ölçütler yazılır. Burada önemli olan yeterlik düzeylerini tanımlamak ve düzeyler arasında ölçütleri iyi ayırt edebilmektir.
•     Kullanılacak ölçeğin taslağının hazırlanması,
•     Taslak üzerinde gerekli düzeltmelerin yapılması için öğrenci ve öğretmen görüşlerinin alınması
•     Uygulamadan sonra tutarlık ve güvenirliğin belirlenmesi

Dereceli Puanlama Anahtarının Hazırlanmasına Yönelik Bazı Öneriler
•     Dereceli puanlama Anahtarlarında çok genel ölçütler kullanılmamalıdır.
•     Anahtar nitelikte, öğretilebilir ölçütler kullanılmalıdır.
•     İşlevsel olmayan detaylara yer verilmemelidir.
•     Sınırlı sayıda boyuta ya da özelliğe odaklanmak gerekir.
•     Ölçülebilir ölçütler kullanılmalıdır.
•     Tanımlayıcılar dikkatlice seçilmelidir.
•     Dörtlü performans düzeyi kullanmak üçlü ya da beşliye göre daha işlevseldir.
•     Düzeyler arasındaki uzaklık eşit tutulmaya çalışılmalıdır.
•     Gerektiğinde, dereceli puanlama anahtarının ölçütlerinin belirlenmesi sürecine öğrencilerin de katılımı sağlanmalıdır.
Dereceli Puanlama Anahtarları Ne Tür Etkinliklerin Değerlendirilmesinde Kullanılır?
•     Sözel projeler (sınıf tartışması, rol oynama, görüşme, sözel sunular, hikâye, anlatma, münazara vb.)
•     Ürünler (koleksiyon ya da sergi, broşür hazırlama, poster hazırlama, gazete çıkarma vb.)
•     Deney raporları, grafik çizme, problem çözme, proje hazırlama vb.
•     Araştırma ve yazı çalışmaları (mektup, dilekçe, hikâye, kompozisyon yazma)
•     Sanatsal çalışmalar

Öz Değerlendirme:
•     Öğrencilerin kendi katılımlarını, süreçlerini ve ürünlerini değerlendirmeleridir.
•     Öğrencilerin okulda yaptıkları çalışmaları, nasıl düşündüklerini ve nasıl yaptıklarını değerlendirmelerini gerektirir.

Öğrencinin Kendini Değerlendirmesinin Avantajları
•     Öz değerlendirme, öğrencilerin kendi güçlü ve zayıf yönlerini tanımalarına yardım eder.
•     Öğrencilere değerlendirme sürecinin bir parçası oldukları duygusunu verir.
•     Öğrencilerde motivasyonu artırır.
•     Öğrencilerin kendi öğrenmeleri konusunda sorumluluk almaları yönünde cesaretlendirir.
•     Kendilerine dışarıdan bakma yetisi geliştirir.

Akran Değerlendirme:
Akran değerlendirme, öğrencilerin belli ölçütler çerçevesinde birbirlerini değerlendirme sürecidir.
•     Akran değerlendirme, öğrencilerin kendilerine olan güvenlerinin artmasını sağlar.
•     Öğrenciler, arkadaşlarının çalışmalarındaki yeterlik düzeylerini değerlendirirken kendilerinin eleştirel düşünme becerileri de gelişir.
•     Değerlendirmeye temel oluşturan beceri ve ölçütlerin saptanması konusunda öğrenciye bakış açısı sağlar.

Kontrol Listeleri:
•     Gözlemlenen performansın ya da ürünün belirlenen performans ölçütlerine ne derece uyumlu olduğu kontrol listeleri kullanılarak belirlenebilir.
•     Ayrıca, öğrencilerin bir görev/işle ilgili ölçütü karşılayıp karşılamadığına karar vermek içinde kullanılabilir.
•     Davranışların ya da özelliklerin varlığı gözlenebilmişse işaretlenir. Her gözlem iki kategorili kaydedilmelidir (var / yok, evet / hayır görüldü/görülmedi; doğru/yanlış; yapıldı/yapılmadı gibi).
•     Eğer bir gereklilik yoksa davranışları, nitelikleri veya özellikleri bütün halinde gözlemlemek, eylemlerdeki doğruluğun sınırlarını, büyüklüğünü sonradan değerlendirmek esastır.

Öğrencinin Adı-Soyadı:                                                           Tarih:
Ölçütler     Evet     Hayır
Dinleyiciyle göz teması kuruyor.          
Beden dilini etkili kullanıyor.          
Anlaşılır bir tonda konuşuyor.          
Yerinde vurgulamalar yapıyor.          
Akıcı konuşuyor.          
Gereksiz sesler çıkarmıyor.          
Düzgün ifadeler seçiyor.          
Gereksiz tekrar yapmıyor.          
Düşüncelerini ifade edebiliyor.          
Bilgiyi organize edebiliyor.          
Sonuç bölümünde özetleyebiliyor.          

Öğrenci Ürün Dosyası (Portfolio):
•     Öğrencilerin zaman içindeki çalışmalarının sistemli olarak bir araya getirilmesidir.
•     Öğrencilerin gelişimi ve başarıları hakkında bilgi veren bir ya da birkaç alana ilişkin çalışmaların toplandığı dosyadır.

Öğrenci Ürün Dosyası Hazırlamanın Amacı
•     Öğrencinin öz disiplin ve sorumluluk bilincini geliştirmek ve kendi kendini değerlendirme becerisi kazandırmak,
•     Müfredata bağlı olarak gerçekleştirilen yazılı ve sözlü değerlendirmeler ve standart testler dışına çıkarak, yeni bir değerlendirme yöntemi geliştirmek,
•     Öğrencinin gelişimini kanıtlarla ve daha sağlıklı izleyebilmek,
•     Öğrencinin gelecekteki öğrenmelerine bilgi sunmak ve ışık tutmak,
•     Öğrencilerin arkadaşlarının gelişimini izleyerek birbirlerine yardımcı olmalarını sağlamak ve böylelikle gelecekte yapacakları ekip çalışmalarına başlangıç yapmak,
•     Öğrencilerin kendi çalışmalarını değerlendirmeye yardım etmek,
•     Öğretmene eğitsel kararlar vermede yardım etmek,
•     Aile ile iletişimi sağlamak,
•     Ürün ve süreci değerlendirmek için bilgi toplamayı sağlamak,
•     Öğrencilerin yeteneklerini sergilemek ve ilgi alanlarını geliştirmek,
•     Programın amaçlarını değerlendirmek için eğitimcilere yardım etmek,
•     Yazma, okuma ve düşünme becerileri arasında bağlantı sağlamak,
•     Öğrencilerin çalışmalarının değerlendirilmesi katılımlarının sağlanması onların çalışmasını teşvik etmek.
Öğrenci Ürün Dosyası Hazırlama Sürecinde Öğretmenin Yapacakları
•     Öğrenci ürün dosyasının sınıfa tanıtılması. Varsa bir örneğinin öğrenciler gösterilmesi.
•     Öğrencilere ürün dosyasının bir değerlendirme aracı olduğunun söylenmesi
•     Öğrenciye ürün dosyası hazırlamada rehber olacak bir yazı hazırlanması
•     Öğrenci ürün dosyalarında nelerin bulunabileceğinin söylenmesi (projeler, araştırmalar, problemler, stratejiler dereceli puanlama anahtarları, yazılar vb.).
•     Yapılan çalışmalardan belli periyotlarla en iyi ürünün seçilmesi
•     Öğrencilerden, her öğrenme ürünüyle ilgili materyali seçmek için bir gerekçe göstermeleri ve çalışmalarını eleştirmelerinin istenmesi
•     Öğrencilere akranlarıyla birlikte ürünlerini paylaşma fırsatı verilmesi
•     Her aşamanın nasıl değerlendirileceğinin açıklanması öğrencilere puanlama konusunda bilgi verilmesi

Öğrenci Ürün Dosyasının Hazırlanma Aşamaları
•     Öğrenci ürün dosyasının amacının belirlenmesi
•     Ürün dosyası politikası belirlemek
•     Dosyanın hazırlanması ile ilgili hedefler belirleme
(Örneğin, okuduğunu anlama, yeni veya özgün ürünler yaratma, yorum yapma, Türkçeyi doğru ve etkili kullanma vb.)
•     Öğrenci ürün dosyasında bulunacak çalışmaların seçilmesi
•     Öğrenci ürün dosyasındaki çalışmalara ait değerlendirme ölçütlerinin belirlenmesi
•     Çalışmalara ilişkin kayıtların tutulması
•     Ailelerle iş birliği yapılması

Teknoloji ve tasarım dersinde hazırlanacak ürün dosyasında;
•     Bir kuşak içinde öğrenciler bir etkinlik yapmış iseler bunu ürün dosyalarına koyarlar. Eğer öğrenciler birden fazla bireysel etkinlik yapmış iseler en çok beğendikleri, sevdikleri çalışmalarını seçerek ürün dosyalarına koyarlar. Ancak bunu seçme gerekçelerini açıklarlar.
•     Öğrencilerin her kuşakta hazırladıkları günlükler de ürün dosyalarına konulur.
•     Etkinlik sürecinde etkinliği destekleyici yapılmış olan diğer çalışmalar (araştırma, bulunan belgeler vb.) istenirse dosyaya konur.

Öğrenci Ürün Dosyasının İçeriği:
•     Dosyanın “içindekiler” bölümü
•     Önsöz, özet (ya da Özgeçmiş) (Burada öğrenci çalışmalarının başlangıçtan o ana kadarki gelişimini anlatır. Öğrenci başlangıçta neredeydi? Bu aşamaya nasıl geldi?)
•     Öğrenci tarafından dosyaya konulan tüm ürünler ya da çalışmalar.
•     Yapılan her çalışmanın değerlendirilmesi ile ilgili dereceli puanlama anahtarı, kontrol listesi ya da öz değerlendirme formları gibi araçlar.
•     Her ürünün dosyaya konulmasının gerekçeleri için şu sorular sorulabilir:
•     Bundan ne öğrendim? Bu çalışma benim için neyi ifade ediyor?
•     Bu çalışmanı neden ürün dosyana koymak istiyorsun?
•     Hangi konuda çok iyi/başarılı olduğunu düşünüyorsun?
•     Çalışmada hangi bölümler, kısımlar geliştirilmelidir?
•     Tekrar denesen neleri değiştirir ya da eklerdin?
•     Neden bu çalışmayı seçtin?
•     Bu çalışmanda en çok neyi beğendin?
•     Burada senin için önemli olan ne?
•     Bu, yaptığın çalışmaları en iyi temsil eden örnek midir?
•     Çalışmayı yaparken beklemediğim nelerle karşılaştım?
•     Öğrenci Ürün dosyasının değerlendirilme Ölçütleri

Öğrenci Ürün Dosyası neler içerir?
•     Öğretmen tarafından hazırlanan rehber
•     Öğrencilerin yazılmış ödevleri (taslak ya da bitmiş parçaları)
•     Araştırmalar, problemler ve stratejiler
•     Diyagramlar, fotoğraflar, resimler
•     Video - kaset ve ses kasetleri ya da CD’ler
•     Grup ödevleri ve projeler
•     Öğretmen anekdotları
•     Kelime geliştirme çalışmaları
•     Öğrencilerin mektupları, şiirleri, raporları
•     Bir kitap incelemesi
•     Öğretmen kontrol listeleri
•     Özel ödevlerin içinden seçtiği örnekler
•     Değerlendirme kâğıtları (öğrenci çalışmalarındaki gelişimleri nasıl değerlendirileceğini gösteren kâğıtlar)       


Seher ULUTAŞ
TTKB – Program Geliştirme Uzmanı




07 – 18.05.2007 Tarih ve 718 Nolu Teknoloji ve Tasarım Dersi Formatörlük Kursu / ERZURUM Hizmet İçi Eğitim Daire Başkanlığı
Yukarı Dön
 Yanıt Yaz Yanıt Yaz

Forum Atla Forum İzinleri Açılır Kutu Gör

Bulletin Board Software by Web Wiz Forums® version 9.50 [Free Express Edition]
Copyright ©2001-2008 Web Wiz