Teknoloji ve Tasarım dersinin önemi |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
zaman
Moderatör Kayıt Tarihi: 31-Ocak-2007 Konum: Ankara Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 724 |
Alıntı Cevapla
Konu: Teknoloji ve Tasarım dersinin önemi Gönderim Zamanı: 02-Temmuz-2012 Saat 00:08 |
Teknoloji ve Tasarım dersinin önemi
ARKADAŞLAR BEN NACİZANE BİR GÖRÜŞ YAZISI YAZDIM.SİZDEN RİCAM BUNU İNCELEMENİZ VE EKSİKLİK VEYA EKLENMESİNİ İSTEDİĞİNİZ BİR DURUM VARSA BANA BİLDİRMENİZDİR.BEN BU YAZIYI YARIN OKUL MÜDÜRÜ'NE TESLİM EDECEĞİM.BU YAZIDA İMLA VEYA ÜSLUP HATALARI OLABİLİR.BUNLARIDA KONTROL EDERSENİZ SEVİNİRİM.BEN BUNU ZÜMREME ULAŞABİLİRSEM İMZALATACAĞIM YOKSA KENDİM İMZALAYIP VERECEĞİM... Ülkeler arası rekabette en önemli unsurlardan biri olan teknolojinin gün geçtikçe önemi artmaktadır. Tarımdan tutun astronomiye kadar her alanda teknolojinin sağladığı yararlar göz ardı edilemez. Ülkelerin teknolojik alandaki ilerlemeleri ekonomilerine yansımakta buda halkın refah seviyesini yükseltmekte ve yaşam kalitesini arttırmaktadır. Ciddi savaşlar ve yıkımlar geçiren ve tekrar ayağa kalkıp süper güç olan ülkelerin tarihini incelediğimizde karşımıza genellikle sanayi ve teknoloji alanında yapılan atılım ve devrimler göze çarpmaktadır. Geri kalmış olarak sınıflandırılan ülkelerde ise bu durumun üretimin, tüketimden daha düşük olmasından ve bu ülkelerin dışa bağımlı olmasından kaynaklandığı aşikârdır. Üretim ve inovasyon kültürünü kazandırabilmek ciddi ve sistematik bir çalışma ister. Teknoloji’de söz sahibi olan ülkeler, eğitim sistemlerinde teknoloji kültürünü yerleştirme amaçlı uygulamalara yer vermektedirler. Bu uygulamaların hepsini ayrıntılı bir şekilde vermek yerine kısa örneklerle bu durumu irdelemek daha faydalı olacaktır. Avrupa’nın oldukça hızlı bir şekilde gelişen, ileri teknoloji sahibi ülkelerden birisi olan Finlandiya’nın bilim ve teknoloji politikalarının ve organizasyonlarının en büyük sorumlu kurumu %45 ile Milli Eğitim Bakanlığıdır.(Government R&D; Funding in the State Budget 2010// Statistics Finland) Japonya’da 1950’li yıllarda n itibaren teknoloji için geniş kapsamlı eğitimi müfredatları düzenlenmiştir. Bu müfredatlarda günümüz çağı öngörülmüş ve buna göre nesiller küçük yaşlardan itibaren yetiştirilmeye başlanmıştır. ( http://scholar.lib.vt.edu/ejournals/JTE/v5n1/murata.jte-v5n1.html) Fransa’da teknoloji eğitimi ortaokulun 4 kademesinde de verilmektedir. ( http://www.education.gouv.fr/cid81/les-programmes.html#Technologie). Ayrıca ilkokullarda teknoloji dersinin önemini gösteren bir çalışma yapılmaktadır. 12 yıldır Fransa’da sınıf öğretmenleri teknoloji birikimi olan uzmanlarla ortak çalışma yaparak, ilk okul öğrencilerinin anlayabileceği şekilde teknoloji ile ilgili faaliyetler yapmaktadır. Bu deneyim hala sürdürülmekte ve bunun yararlarını anlatan birçok makale yayınlanmaktadır: (http://www.stencil-science.eu/documents/questionnaires_documents/596/Actes%20JIES.pdf) Veliler, öğrencilerin sınav yükü altında ezildiğini, üretemediğini ve sosyalleşemediğini her fırsatta dile getirmekte buna rağmen çoktan seçmeli sınav sistemini kanıksamaktadır. Öğrencilere farklı şeyler üretmek adına çalışmalar yaptırdığımızda bunların angarya olduğu, sınavda çıkan derslere bu çalışmalar yüzünden öğrencilerin odaklanamadığı gibi olumsuz tutumlara ve haksız eleştirilere maalesef maruz kaldık. Ama yılmadık. Herkes okul ve çevre şartları elverdiğince elinden geleni yaptı. Dersimizde üretilen ürünler ulusal ve uluslararası sergilerde, yarışmalarda sergilenmektedir. Bu sergilerdeki ürünler ülkemizdeki potansiyeli göstermekte ve geleceğe umut dolu bakmamızı sağlamaktadır. Her derste olduğu bizim dersimizde de sıkıntılar vardır. Dersin revize edilmesi için gerekli yerlere görüşlerimizi bildirdik. Diğer ülkelerdeki uygulama esaslarına ve dersteki deneyimlerimize dayanarak çeşitli öneriler sunduk. Bu programın, alanında uzman kişilerce revize edilmesi durumunda çok daha verimli olacağı hususunda çoğu zümre arkadaşım mutabakat sağlamıştır. Dersimiz, ortaokul ve hatta liselerde zorunlu ders olarak müfredata konulmalıdır. Öğrencilerin sınıf seviyelerine göre öncelikli olarak temel teknolojik bilgilerin (elektrik, elektronik, mekanik, malzeme bilgisi, çizim, tasarım vs.) verilmesi gerekir. Temel bilgiler verildikten sonra her sınıf seviyesine uygun uygulamalar yaptırılmalıdır. Son sınıflarda ise öğrenciler bu bilgilerini kullanarak bir proje ortaya çıkartabilmelidir. Sonra bu projeler bir proje havuzunda toplanıp kurullarca değerlendirilmelidir. Bu şekilde araştıran, sorgulayan, inovasyon yapan, sadece tüketici olmayıp üreten ve neyin nasıl olduğunu bilen nesiller yetiştirmek mümkün olabilecektir. Ayrıca Teknoloji ve Tasarım kaynak olarak alınan bölümlerin sayısı çok fazladır. Nasıl diğer derslerin üniversitelerde bölümleri varsa dersimiz için de öğretmen yetiştirecek bölümler açılmalı ve sayısı arttırılmalı bunun yanında dersimize kaynak olan bölümlerin programları düzenlenmelidir. Ülkemizden yarım asırdan fazla zaman önce bu konuya ciddi önem veren ülkeler meyvelerini çoktan almaya başlamıştır. Son yıllarda ülkemizde sanayi ve teknoloji alanındaki atılımlar artmıştır. Bu atılımların eğitimle desteklenmesi verimi arttıracaktır. Biz Teknoloji ve Tasarım öğretmenleri olarak dersimizin, bu ülkenin artık kendi teknolojisini kendisinin üretebilmesinin temel taşlarından birisi olduğuna inanıyor ve bunun için dersimize gereken önem ve desteğin verilmesini arz ediyoruz. Saygılarımızla. Mehmet Gökçen Göksu |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |