STEAM, gerçek dünya problemlerinin tanımlanması ve çözümünde fen
bilimleri, teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik disiplinlerine
özgü bilgi ve becerilerin disiplinler arası yaklaşımla bir arada
kullanılmasıdır.
STEAM uygulamalarına;
deprem merkez üssü ve fay hatlarının gösterildiği topografik bir harita
oluşturma, giyilebilir teknolojiler ile akıllı tekstil ürünleri
tasarlama, farklı teknolojiler aracılığıyla gerçek dünya problemlerinin
çözümünde kullanılabilecek fraktal yapılar oluşturma, beden kitle
indeksi değeri dikkate alınarak bir bireyin günlük besin ihtiyaçlarının
yer alacağı beslenme çantası tasarımı örnek olarak verilebilir.
STEAM konusunda; sanatın ve estetiğin göz ardı edilmediği, öğrencileri
günlük hayat problemlerinin çözümünde sıra dışı fikirler üretmeye teşvik
ederek hayal gücü ve yaratıcılık becerilerinin gelişmesine fırsat
tanıyan STEAM disiplinlerinin entegrasyonuna yönelik projeler
hazırlanabilir. Ayrıca fen bilimleri,
teknoloji, mühendislik, sanat ve matematik disiplinlerinin
entegrasyonuna dayanan günlük yaşam problemlerinin çözümünde bu
disiplinlerin etkili ve entegre bir şekilde kullanıldığı projeler
sunulabilir. Öğrenciler teknoloji (sensör, sesli ikaz cihazı, mikro
denetleyici kart), fen bilimleri (elektrik devreleri), mühendislik
(mühendislik tasarım döngüsü) ve matematik (hesaplama, geometri)
disiplinlerinden faydalanarak yangına ve gaz kaçağına duyarlı bir akıllı
ev sistemi tasarlayabilir/geliştirebilir.
STEM Eğitim Sistemi Nedir? /
Steam Nedir?
Tübitak 4006 Bilim Fuarı
/
Tübitak Sıkça Sorulan Sorular /
Tübitak Fuar Süreci /
Bilim Fuarında Yapılacaklar /
Projeleri Galerisi
Nesnelerin İnterneti /
Yapay Zeka /
Sensör Teknolojileri /
Biyotaklit /
Biyoçeşitlilik /
Enerjinin Dönüşümü /
Steam
/
Akıllı Ürünler