Birimden bütüne nedir? |
Yanıt Yaz |
Yazar | |
By_Beyin
Moderatör Kayıt Tarihi: 08-Ocak-2007 Konum: İstanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 388 |
Alıntı Cevapla
Konu: Birimden bütüne nedir? Gönderim Zamanı: 22-Temmuz-2010 Saat 00:56 |
Teknoloji ve tasarım düzen kuşağı 7. sınıf
BİRİMDEN BÜTÜNE :Değişkenliği olmayan temel biçimler olan KARE-DAİRE-ÇİZGİ örnekleri kağıt veya kartona çizilir.Seçilen ve çizilen öge katlanır ve bir birim elde edilir. Bu birimler kesilir ve tekrar sistematik olarak birleştirilir ve bütün oluşturulur. Yani çizilen kareler kesilir ve bunlardan biçimsel ve estetik bir bütün elde edilir. Devamı... http://gelisenbeyin.net/birimden_butune_nedir.html |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 02-Ekim-2013 Saat 16:14 |
Birimden Bütüne
Bu etkinlikte öğrenciler,deneme ve araştırmalar yoluyla düşüncelerini uyararak zihinlerinde tasarladıklarını gerçekleştirirler. Bu amaçla değişkenliği olmayan temel biçimleri bir malzemeye uygulayarak bir birim elde ederler. Tekrar sistematiği içinde bir düzene gidilir. Öğrenciler değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler (tasarım) oluştururlar. Kazanımlar 1.Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder. 2.Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olamayan biçimlerin uygunluğunu sorgular. 3.Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir. 4.Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener. 5.Çoğalma imkânı olan birimi elde eder. 6.Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir. 7.Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur. 8.Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder. 9.Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır. 10.Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 11.Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır. Açıklamalar Çalışmalar bireysel olarak sadece sınıf içinde yapılır. Ortaya çıkan ürünler 8. sınıfta yapılacak etkinliğe alt yapı oluşturması amacıyla kullanmak üzere fotoğraflanır ya da saklanır. Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir. Her öğrencinin çalışması ayrı bir değer olarak kabul edilir. Olumlu veya olumsuz görüş bildirilmez. Çalışmalarını diğer arkadaşlarından önce bitiren öğrenciler farklı çalışmalara yönlendirilir. Matematik Dersi Öğretim Programı “Geometri” Öğrenme Alanı |
|
gelisenbeyin
Yönetici gelişime dair ne varsa.. Yahya KARAKURT Kayıt Tarihi: 01-Ocak-2006 Konum: Istanbul Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 4737 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 28-Eylül-2016 Saat 20:50 |
Birimden Bütüne
Bu etkinlikte öğrenciler,deneme ve araştırmalar yoluyla düşüncelerini uyararak zihinlerinde tasarladıklarını gerçekleştirirler. Bu amaçla değişkenliği olmayan temel biçimleri bir malzemeye uygulayarak bir birim elde ederler. Tekrar sistematiği içinde bir düzene gidilir. Öğrenciler değişkenliği olmayan biçimleri (kare, yuvarlak, çizgi) kullanarak özgün düzenler (tasarım) oluştururlar. Kazanımlar 1.Değişkenliği olan ve olmayan biçimleri ayırt eder. 2.Birim oluşturmada değişkenliği olan ve olamayan biçimlerin uygunluğunu sorgular. 3.Oluşturacağı birimde kullanacağı biçimlere karar verir. 4.Oluşturduğu birimlerin çoğalabilir olup olmadığını dener. 5.Çoğalma imkânı olan birimi elde eder. 6.Oluşturacağı düzene ilişkin uygun birleşme yöntemine karar verir. 7.Belirlediği birimi tekrarlayarak bir düzen oluşturur. 8.Oluşturduğu düzende ortaya çıkan estetik, görsel ve teknolojik değerleri ifade eder. 9.Özgün tasarımlar elde etmek için ısrarla çalışır. 10.Özgün tasarımlar oluşturma sürecinde yaşadıklarını günlüğüne kaydeder. 11.Günlüğünde yer alan düşüncelerini, duygularını, sorunlarını, kaygılarını ve beğenilerini isteyerek paylaşır. Açıklamalar Çalışmalar bireysel olarak sadece sınıf içinde yapılır. Ortaya çıkan ürünler 8. sınıfta yapılacak etkinliğe alt yapı oluşturması amacıyla kullanmak üzere fotoğraflanır ya da saklanır. Öğrencilerin duygu ve düşüncelerini ifade etmelerine fırsat verilir. Her öğrencinin çalışması ayrı bir değer olarak kabul edilir. Olumlu veya olumsuz görüş bildirilmez. Çalışmalarını diğer arkadaşlarından önce bitiren öğrenciler farklı çalışmalara yönlendirilir. Matematik Dersi Öğretim Programı “Geometri” Öğrenme Alanı |
|
Yanıt Yaz |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |