Düzen Kuşağı - Değişken Olmayan Geometrik Şekiller |
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Yazar | |
Kenank
Yeni Üye Kayıt Tarihi: 29-Ağustos-2008 Aktif Durum: Aktif Değil Gönderilenler: 11 |
Alıntı Cevapla Gönderim Zamanı: 23-Eylül-2008 Saat 17:56 |
Değişken olmayan şekiller ve üç boyutlu şekilleri (derinlik,
yükseklik, genişlik): Daire (Silindir, kapalı silindir) Kare (küp, profil) Eşit kenarlı beşgen, altıgen, yedigen, sekizgen... (Yüksekliği, eşit kenar uzunluklarına eşit olan pirizmalar ve profiller) eşkenar üçgen (Profiller, kapalı profiller,) Dikkat; tüm kenar ölçütler eşit olursa sorun çıkmaz. Peki Neden Değişken Olmayan Şekil? Değişken olsa olmaz mı? Değişken olmayan simetrik birimlerden meydana gelen şekiller daha fazla sonsuz çoğalabilir niteliklerde ve niceliklerde olabildiği için. Değişken asimetrik şekillerde bunu yakalayabilirmiyiz. Yakalarız ama öğrencileri çok zorlar. Değişken birimlerle özgün çoğalabilir nitelik ve nicelikte öğrenci bütünlük oluşturabiliyorsa bu tür şekilleride kullanabilirler. Yani yamuktanda sonsuz çoğalabilir şekiller oluşturabiliriz. Düzen Kuşağı etkinliklerine alternatif etkinlikler hazırlanmalı veya hazırlamalıyız. Etkinlikler bazı biçimsel yaklaşımları, özgürlükleri ve özgün ifadeleri kısıtlamamalı. Neden sonsuz çoğalabilir soyut biçimli şekil olmasını istiyoruz? Çünkü; biz Teknoloji ve Tasarım dersinde el becerinden daha çok öğrencilerimizin yaşayarak düşüncelerinde objektif ve sınırsız düşünebilme yaklaşımlarını geliştirmeye çalışıyoruz. Bunuda mevzubahis bu tür etkinlikleri kullanarak yapıyoruz. Amaç sergiye güzel iş çıkarmak değil, Teknoloji ve Tasarım Dersi Amaçları doğrultusunda öğrencilerimizi düşünce bazında hayata hazırlamak. Biliyorsunuz işsizlik çok, fakat iş üreten yok. Peki bunu sağlayacak eğitim anlayışı ne olmalıdır. İşte bizim dersimiz sadece ülkemizin değil dünyanın ihtiyaçları nedeni ile hazırlanmış yapılandırıcı eğitim sisteminin temel dersidir. İnsanlar araştırmayı,öğrenmeyi, bulmayı, üretmeyi ve tanıtmayı öğrenmesi ve bilmesi gerekir. Teknoloji ve Tasarım dersini tüm öğretmenler, öğrenciler, veliler, idareciler ve yetkililer önemseyip, ciddi katkılar sağlandığı kadar ülkemizin özgün, üretken insanları çoğalabilir. %100 Türk olan bu program geliştirilerek 4. ve 5. sınıflarada uygulanmalı ve uygulama esaslarının yerine getirilmesi için öğretmen atama ve norm hesaplamaları gereği kadar önemsenerek yapılmalıdır. Her ilçeye ve bölgeye kütüphaneler gibi Bilim ve Teknik Proje Üretim Merkezleri mutlaka kurulmalıdır. Değişkenliği olmayan geometrik şekillerin resimli görünümleri için linke tıklayınız... http://www.gelisenbeyin.net/degiskenligi-olmayan-geometrik-sekiller.html |
|
Yanıt Yaz | Sayfa <12 |
Forum Atla | Forum İzinleri Kapalı Foruma Yeni Konu Gönderme Kapalı Forumdaki Konulara Cevap Yazma Kapalı Forumda Cevapları Silme Kapalı Forumdaki Cevapları Düzenleme Kapalı Forumda Anket Açma Kapalı Forumda Anketlerde Oy Kullanma |